Hvad og hvem er det egentlig der bekriger ~
Fra : fribytteren

Dato : 20-11-05 12:38

Det er ikke menneskene, men derimod ideologierne, som bruger menneskene
som villige og lydige redskaber.

Den dag vi mennesker kan og vil indse, at vi har gjort os til villige
og lydige redskaber for sindssyge ideologier; alle politiske,
religiøse, økonomiske og militære ideologier. Den dag vi som
menneskehed for første gang vil opleve den dag, hvor vi erkender
denne, vores største fejl i livet, da vil freden for alvor være
kommet til menneskenes fælles hjem, Jorden, men heller ikke en dag
før.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 20-11-05 16:34

fribytteren skrev i meddelelsen
<1132486692.246990.5010@f14g2000cwb.googlegroups.com>...
> Det er ikke menneskene, men derimod ideologierne, som bruger menneskene
> som villige og lydige redskaber.

Har du sniffet ?

> Den dag vi mennesker kan og vil indse, at vi har gjort os til villige
> og lydige redskaber for sindssyge ideologier; alle politiske,
> religiøse, økonomiske og militære ideologier. Den dag vi som

Økonomiske ideologier ?

MILITÆRE ideologier ?

Hvad ævler du om ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Andreas

Dato : 20-11-05 18:29

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote in message

Rolig nu - det var faktisk et godt indlæg. Prøv at la vær at være nedladende
overfor hvad du ikke forstår - det lyder ikke godt!

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 20-11-05 19:19

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> fribytteren skrev i meddelelsen
> [...]

Sikke strålende indsigt her, Carlo.
Dette "ævl" er hele baggrunden for mange konflikter.
Netop ved at fjerne de tunge ideologier, kan man komme konflikter til livs.
Erobringsideologien i alle mennesker gør at krige og den slags aldrig ender,
men hvis religion kunne gøres mindre betydende vil du med et slag have
fjernet terror og håbløse konflikter som f .eks. Israel/Palæstina balladen.

Michael

Fra : fribytteren

Dato : 20-11-05 20:16

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> fribytteren skrev i meddelelsen
> <1132486692.246990.5010@f14g2000cwb.googlegroups.com>...
>
> Har du sniffet ?

Hvad mener du?

> Økonomiske ideologier ?

Når du stille spørgsmålstegn ved denne ideologi, er det så fordi du mener at
pengesystemet ingen ideologi indeholder?

> MILITÆRE ideologier ?

Det militære system er et selvstændigt system i et hvilket som helst
samfund. Derfor har det ligesom det økonomiske en ideologi og den hedder at
slå mennesker ihjel. Derfor er dette system blevet brugt af alle de andre
ideologier som magtredskab, for at disse selv skal undgå at få blod på
hænderne.

Når det militære system selv bliver magtsystemet i et samfund, så kalder vi
det et militærdiktatur og det har ligesom al andet magtsystem en ideologi at
gå ud fra.

> Hvad ævler du om ?

Når du opfatter det jeg har skrevet som noget ævl, da forstår jeg såmænd
udmærket, hvorfor du gerne vil have at folk skal holde af dig, som det du
tror du er (Love me - take me as I think I am).

Jeg vil derfor gerne give dig et råd, men det er helt op til dig selv om du
vil følge det.

Du skal ikke tro at du er noget. Erkend hvad du er, det behøver du ikke at
tro på. Det er nemmere at elske det levende, livgivende og livsbekræftende
menneske du er end at elske den karakterrollefigur du tror du er.

Med de venligste hilsner

Lars Kristensen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 20-11-05 19:19

fribytteren skrev:
> [...]
> denne, vores største fejl i livet, da vil freden for alvor være
> kommet til menneskenes fælles hjem, Jorden, men heller ikke en dag
Øee det er altså mig som har skabt en af ideologierne i håb om at
ideologien kan give mig selv magt.

Fra : fribytteren

Dato : 20-11-05 20:43

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Øee det er altså mig som har skabt en af ideologierne i håb om at
> ideologien kan give mig selv magt.

Det er fuldstændig rigtigt, hvad du skriver. Vi mennesker har skabt
ideologierne for at de kunne tjene os, men vores tjenere er blevet vore
herrer og vi er blevet deres slaver og redskaber.

Det er H.C.Andersens fortælling om skyggen om igen. Han var godt nok ikke
dum, ham Hans Christian. Det er blot de færreste af os der fatter hans evne
i at se verden i et fugleperspektiv, hvor der er nemmere at se menneskenes
fejl og konflikter.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-11-05 21:38

fribytteren wrote:
> [...]
> denne, vores største fejl i livet, da vil freden for alvor være
> kommet til menneskenes fælles hjem, Jorden, men heller ikke en dag

Det er så din ideologi.

Fra : fribytteren

Dato : 22-11-05 01:17

Det er såmænd ingen ideologi, det er den rene skinbarlige
virkelighed. Ideologier handler om fiktion, der gøres til
virkeligheder på levende, livgivende og livsbekræftende menneskers
bekostning. Det meste af den verden vi mennesker har bygget op omkring
os, er forsøg på at materialisere de fiktive ideologier. Kirker,
moskeer, pagoder etc., parlamenter, kongeslotte, kejserpalaser etc.,
banker, penge, aktier, obligationer etc. militære uniformer
(soldater), våben, etc.

Alt dette er skabt for at gøre de fiktive ideologier virkelige. Men
ligegyldig hvor meget man end forsøger at materialisere de fiktive
ideologier i den virkelige fysiske verden, så er og bliver
ideologierne fiktive. Selv om de blot er "intet" påvirker de dog
menneskenes mentale tilstande, fordi menneskene tror på ideologiernes
illusoriske verdener.

Det værste ved det hele er, at det er mennesker der faktisk selv har
skabt de fiktive ideologier og for at mærke deres drømmeverdens
ideologier, skaber de fysiske billeder, kulisser, rekvisitter etc. for
at kunne gøre dem håndgribelige og opleve dem som var de en del af
virkelighedens fysiske verden.

Men for at ideologiernes illusoriske verdener kan forblive eksisterende
i den fysiske verden, bliver de nød til at slå det levende,
livgivende og livsbekræftende ihjel, for det levende fortærer det
døde og ideologiernes materielle emner er døde ting som alt levende
vil sætte til livs. Der er intet ved ideologierne der er levende,
livgivende og livsbekræftende, de går alle ind for at slå det
levende ihjel. Det er derfor alle ideologier har et fedt og klæbrigt
rødt spor efter sig, af menneskeblod, fra alle de mennesker
ideologierne har taget livet fra.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-11-05 01:27

fribytteren wrote:
> Det er såmænd ingen ideologi, det er den rene skinbarlige
> virkelighed.

[klip]

> [...]
> døde og ideologiernes materielle emner er døde ting som alt levende
> vil sætte til livs. Der er intet ved ideologierne der er levende,

Hvad er så "det", der er det "levende, livgivende og livsbekræftende"?

Fra : GB

Dato : 22-11-05 03:58

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> wrote in

> [...]
> ideologier, skaber de fysiske billeder, kulisser, rekvisitter etc. for
> at kunne gøre dem håndgribelige og opleve dem som var de en del af

- som dit halmballe-hus ude på marken? Hvordan synes du selv, det går?

GB