Pædofil/pædagog - hvem kan lide børn bedst
Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-05 22:15

Pædofil/pædagog - hvem kan lide børn bedst?

Mødre er dem`, der holder mest af deres børn. - stort set

Gåden om pædagog-pædofil forskel har svaret

"de pædofile kan lide børnene" og har megen sandhed i sig, for den
egosvage slikonkel, der køber sig barnets kærlighed, er trods alt
drevet af ægte følelser, hvorimod pædagoger har et job og meget vel
kan hykle professionel, ideologisk eller anden overfladisk "skifteholds-kærlighed".

Der er pædofile pædagoger - men det forties.

Der er skadelige pædofile - det slås stort op.

Blandt de pædofile er mødre nok den største gruppe - efter sigende er
alle tyrkiske mødre vilde med at slikke pik på deres drengebørn, og
det skulle også være meget almindeligt i Italien.

"Mor er den bedste i verden" Trods alt.

De former barnet, på godt og ondt. Mænd er usikre og bør ofte
underkaste sig mor-som-kaptajn-på-skibet. Men glem ej pisken, når du
hjælper til - det er for dumt at følge gamle traditioner slavisk, og
kvinder har brug for mænds nytænkning mht at gribe bleskift praktisk
an. Og meget andet.

" I sin moders øjne er billen en gazelle. Tuaregisk
ordsprog

" If you would civilize a man, begin with his grandmother.
Victor Hugo 1802 - 1885

" Min mor havde mange genvordigheder med mig, men jeg
tror hun nød det. Mark Twain (1835-1910

Nis Petersen 1897-1943 skrev "Jeg læser at i
Moabit-fængslet i Berlin har en mor dræbt sit nyfødte barn. Avisen
kalder hende morder. Jeg tænker >Hvor må hun have lidt<."

" Nogle kvinder har behov for lykkelige og respekterede børn,
andre behøver ulykkelige børn, for ellers kan de ikke demonstrere
deres godhed som mødre.Nietzsche

" Vi er alle genier, til vi fylder ti. Aldous Huxley

" Woman understands children better than man does, but man
is more childlike than woman. Friedrich Nietzsche (1844-1900)German
Philosopher

"What the mother sings to the cradle goes all the way down to
the coffin. Henry Ward Beecher

"Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche

"En moders omhu når videre end hendes erfaring.
Meïr Aron Goldschmidt