Personlige stemmetal bør ofte ignoreres
Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-05 09:37

Personlige stemmetal bør ofte ignoreres

At folk gider ulejlige sig til stemmelokalet, siger noget om deres
interesse i den politik, som valget resulterer i.

Primært vælger de et parti - og sekundært person.

Fx. krydser de den kendteste eller "en kvinde" eller en hvis navn
klinger godt i deres øre.

Sådanne stemmetal er ikke et stærkt argument for at gøre netop
kandidaten med mange personlige stemmer til borgmester.

Men der er undtagelser

- fx når det overrasker at en konkurrent til bykongen er
blevet peget på som populær af borgerne. Det bør føre til belønning
ved konstitueringen

Antal personlige stemmer til opportunisten W Khan, der reddede SF og
EL, var vist meget lille.

Hans indvendinger med det parti der forærede ham indvalg, V, havde han
aldrig åbnet munden om offentligt før valget. Min nevø i EL griner
hoverende over at være blevet reddet - men kan der siges noget
positivt om løftebryderen?

Når forræddere får mange ben, udvalgsposter, (vice)borgmesterpost osv
er der grund til til at se personen som stærkt kritisabel og farlig
for demokratiet.

De forrædderiske partiskift

"Man har en mening til man vælger sig en ny" sagde Jensotto
Nulintegritet Krag, for der var ikke sket noget nyt i sagen, som kunne
undskylde skitzo-vægelsindet. Man kan kun gætte om opportunistiske og
andre skjulte egoistiske grunde.

Ærlige politikere som Glistrup spiller med åbne kort , hvilket gir
risiko for afsløring af selvmodsigelse. Men danske politikere og
dommere giver minimale begrundelser, og håber at overleve på charme og
mediekontrol.

Den åbenlyse løftebryder W Khan har ikke på en hjemmeside eller
andetsteds oplyst om før valget, hvad hun nu pludselig kritiserer V
for. Man skal være muslim eller muslimelsker for at se undskyldning
for hans snu skurkestreg.

At V og K står tæt, kan han ikke være overrasket over, og
DF-samarbejde er der heller ikke noget nyt i -

- 3strikesAndYouAreOut er ikke en DF-mærkesag, og den har han
løjet bifald til ved at lade sig opstille for V, men han er altså ikke
en ordholdende mand overfor vantro. Ren taquia.

10-årig fremmelig tøs var ikke sexslave.

Jeg hadede i min barndom at skulle pudse familiens sko på altanen i
frostvejr.Kom en gæst imens, kunne min mor lade mig tage hans par sko
med.

Var jeg slave? Jeg kunne ikke forlade mit hjem(og drømte ikke om det).
Havde jeg været mere slave hvis jeg var pige og det var en gæsts
pikhoved der skulle gnubbes blankt?

Det havde været en mindre kold tjans, og problemfrit, hvis ikke man er
skadedyr som vore psykologer er.

Pigen fra Tønder forsvarer sin far og føler sig ikke misbrugt, men
vore skrivebordsteoretiske, børnetrivsel-ligeglade myndigheder tænker
kun på plejeindkomster, så pigen er sat i dyr pleje.

En dømt gæst havde længe været husven og bollet moderen, mens faderen
så på, og da datteren onanerede vildt meget og gerne ville være som de
voksne, så berigede han ti gange hendes liv, nogle af gangene med en
hundredkronseddel som gave oveni?

Foragtede gæsten hendes krop, hvad Bondam siger altid gælder ved
købesex?

Mødre ejes af stat og gruppepres, så moderen vælger nu at skamme sig
over hvad hun var meddelagtig i - og foregiver overraskelse
(Ekstrabladet idag)