Hvor er jeg træt....
Fra : Kim2000

Dato : 18-11-05 18:36

Træt af at høre om hvor forfærdelige indvandre og flygtninge er.

Vi starter med at tage flygtningen, putter personen på venteplads i mere end
300 dage, nogle dage helt op til 3-4 år. I den periode lærer de ikke dansk,
må ikke arbejde og får end ikke engang et medlemskab af fx en fodboldklub.
Med andre ord, de sidder isoleret fra det danske samfund i årvis. Der
stilles ingen krav, der er ingen pligter, og det er gensidigt. Det danske
samfunds pligter overfor er ikke eksisterende. Vi behandler deres sager, når
vi er færdig med at drikke kaffe og ellers lige har tid og lyst. Det er da
ironisk at vi i dag modtager en brøkdel af det antal flygtninge vi modtog i
halvfemserne og tiltrods for det, så tager det nu meget længere tid at
behandle folks sager.

Når sagerne så endelig er afgjort efter 1-4 år, så smider vi dem ud i
kommunerne, der i bedste fald sender dem på dansk kursus, i værste fald
sendes de ud i fx en diskount butik på 37 timer til en kontanthjælp.

Når flygtningen så har været her i fem år, så står der nogle tosser nede i
brugsen og råber at det er også for dårligt de ikke kan tale dansk efter så
mange år i landet. Hvis landsbytosserne ellers fattede ret meget ville de
opdage, at mange af de flygtningeproblemer vi vitterlig har i landet er
skabte af landets inkompetence.

Få sorteret de falske fra, få de rigtige flygtninge ind i samfundet langt
hurtigere, dvs. 2-3 måneder, lær dem dansk, lær dem om samfundet og hjælp
dem i arbejde, så ville vi nok se at problemerne blev langt mindre. Både med
hensyn til arbejdsløsheden og med hensyn til den kriminalitet der uundgåligt
følger med arbejdsløshed.

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-11-05 19:51

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem i arbejde, så ville vi nok se at problemerne blev langt mindre. Både
> med hensyn til arbejdsløsheden og med hensyn til den kriminalitet der

Hov, du glemmer vist at det er sovende terrorceller disse flygtninge. Bare
spørg Præsten og Hjemmehjælperen

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 18-11-05 19:40

Kim2000 skrev i meddelelsen
<437e10ff$0$47092$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

>hensyn til arbejdsløsheden og med hensyn til den kriminalitet der
uundgåligt
>følger med arbejdsløshed.

Hvis kriminalitet uundgåeligt følger med arbejdsløshed, hvorfor er der så så
mange arbejdsløse, som ikke er kriminelle.

Og hvad angår de lange sagsbehandlingstider, så kunne det jo også
hænge sammen med skrupelløse advokater som gennemfører
håbløse sager for egen vindings skyld.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-11-05 20:39

> Hvis kriminalitet uundgåeligt følger med arbejdsløshed, hvorfor er der så
> så
> mange arbejdsløse, som ikke er kriminelle.

Ligesom at det ikke er alle arbejdsløse der er kriminelle, så er heller ikke
alle udlændninge terrorister.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 18-11-05 21:10

Michael Kirkegaard skrev i meddelelsen
<437e2dbb$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

>Ligesom at det ikke er alle arbejdsløse der er kriminelle, så er heller
ikke
>alle udlændninge terrorister.

Det er der jo heller ikke nogen som har påstået.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Ralph

Dato : 18-11-05 20:50

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis kriminalitet uundgåeligt følger med arbejdsløshed, hvorfor er der så
> så
> mange arbejdsløse, som ikke er kriminelle.

Hvis man nu sammenligner, hvad er så kriminalitetsraten på arbejdsløse vs.
folk i arbejde sammenlignet med indvandrer/danskerkriminalitet?

Jeg er ikke så god til Googling så jeg VED det ikke.

--
venligst
Ralph

Fra : Wilstrup

Dato : 19-11-05 08:51

> [...]
>
> Hvis kriminalitet uundgåeligt følger med arbejdsløshed,
> hvorfor er der så så
> mange arbejdsløse, som ikke er kriminelle.

fordi de ikke er flygtninge - en dansk arbejdsløs lider ikke
samme defamering i samfundet som flygtninge og indvandrere,
der både har deres kultur og religion med sig. Det er nu
ulig lettere at være arbejdssøgende og hedde Hans Hansen end
Muhammed Masoodoo.

> Og hvad angår de lange sagsbehandlingstider, så kunne det
> jo også
> hænge sammen med skrupelløse advokater som gennemfører
> håbløse sager for egen vindings skyld.

Det kunne jo også være at det var samvittighedsfulde
advokater, der vil gøre alt hvad de kan for deres klienter.
--
Wilstrup

Fra : Kim2000

Dato : 19-11-05 18:01

"Wilstrup" <nix@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kultur og religion med sig. Det er nu ulig lettere at være arbejdssøgende
> og hedde Hans Hansen end Muhammed Masoodoo.

Vi kan jo endda se her i nyhedsgruppen, hvordan en person mente at det var
"onde" mennesker, der var valgt ind i byrådene, fordi de hed noget
"forkert", manden havde intet gjort for at undersøge deres holdninger.

> Det kunne jo også være at det var samvittighedsfulde advokater, der vil
> gøre alt hvad de kan for deres klienter.

Det er jo nemlig en advokats pligt, uanset om personen i øvrigt har sympati
for dem eller ej.

mvh
Kim

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-11-05 15:04

> [...]
> "onde" mennesker, der var valgt ind i byrådene, fordi de hed noget
> "forkert", manden havde intet gjort for at undersøge deres holdninger.

Det er vist dig selv som gerne vil opdele i gode og onde. Personligt ønsker
jeg kun at oplyse om kendsgerninger, og mange aner ikke hvor mange fremmede,
som er valgt ind.

Da det først og fremmest er muhamedanerne som en helhed, der vil danskerne
til livs, burde Wang og Sareen måske være udeladt af listen, mens Lars
Rasmussen med tyrkisk far burde være med.

--
Det er forrykt at anvende den p.t. gældende danske samfundsalen som
målestokken for, hvordan lande skal indrette sig i helt andre regioner på

Fra : Kim2000

Dato : 20-11-05 18:55

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Det er vist dig selv som gerne vil opdele i gode og onde. Personligt
> ønsker jeg kun at oplyse om kendsgerninger, og mange aner ikke hvor mange

Du aner end ikke om de er danskere eller ej, du bedømmer dem på deres navne.
Havde Mustafa heddet Benny havde du ikke talt ham med.

Fra : GB

Dato : 20-11-05 23:17

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in

> Du aner end ikke om de er danskere eller ej, du bedømmer dem på deres
> navne. Havde Mustafa heddet Benny havde du ikke talt ham med.

- eller hvis han havde heddet Kronholdt eller Petersen til efternavn? Nåh,
mon dog ikke.

GB

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-11-05 20:07

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
> dem i arbejde, så ville vi nok se at problemerne blev langt mindre. Både
> med hensyn til arbejdsløsheden og med hensyn til den kriminalitet der

sørgeligt men sandt. enig med den tilføjelse at vi måske samtidig burde give
landsbytosserne lidt mere uddannelse

Peter

Fra : Ralph

Dato : 18-11-05 20:46

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> sørgeligt men sandt. enig med den tilføjelse at vi måske samtidig burde
> give landsbytosserne lidt mere uddannelse

Kræver uddannelse ikke hjerne?

--
venligst
Ralph

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-11-05 22:09

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Kræver uddannelse ikke hjerne?

Nej, prøv bare alligevel

Fra : Tony

Dato : 19-11-05 11:53

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Nej, prøv bare alligevel

*Heeh heeh heeh*

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-11-05 22:07

> [...]
> flygtninge vi modtog i halvfemserne og tiltrods for det, så tager det nu
> meget længere tid at behandle folks sager.

Når folk smider deres papirer ud, og ændrer forklaring når den første ikke
gav "bid", og i nogle tilfælde anker 14 gange - som den ukrainske familie
man så på TV - så skal det jo tage lang tid. Vi må ikke undersøge noget i
deres hjemlande, så hvordan skulle man "hurtigt" kunne afsløre, om de er
kommet ind på en af de historier som sluserne sælger?
De sidder ikke isoleret, de kan frit rejse rundt i Danmark, og ingen
forbyder dem at lære dansk:

"En tidlig indsats
Mohammed Al-Bayati kom til Danmark for godt tre år siden fra Irak. Han
arbejder i dag som ortopædkirurg på Sundby Hospital. Mohammed påpegede, hvor
vigtigt det er at være aktiv, mens man venter på svar fra myndighederne. Man
skal bruge sin tid konstruktivt, sagde Al-Bayati og lagde stor vægt på, hvor
afgørende det er at være beskæftiget og ikke bare sidde og kigge ind i
væggen. Nøglen til det danske samfund er ifølge Mohammed at lære og forstå
dansk så hurtigt som muligt og helst fra dag ét– uanset udsigten til et
muligt afslag på asyl. Projekter i Dansk Røde Kors Asylafdelings Kulturhuset
har hjulpet ham på vej til at forstå den danske kultur, samtidig med at han
brugte sin ventetid på en positiv og konstruktiv måde.

Kazim Popal, 23 år og nuværende asylansøger har været i Danmark i næsten 4
år. Kazim fortalte om hvor svært det er at skaffe sig venner, mens man
venter på at ens sag bliver behandlet – men Kazim har været heldig og har
gået i skole på VUC, hvor han har mødt mange danskere og lært dansk. Det har
ikke været nemt, sagde Kazim da han fik spørgsmålet om, hvordan han har
udviklet sig mens han har været her i landet. Men i kraft af at han har
deltaget i ekstern undervisning har han samtidig følt sig lidt mere fri og
fået udvidet sine kundskaber, samtidig med at han selvværd også har fået et
skub opad.

Jan Arnbjørn er centerleder på Hanstholm Asylcenter. Hanstholm asylcenter
startede i august 2001 og deres formål er at ”skabe et trygt, meningsfuldt
og værdigt ophold mens vores beboere er i landet”. Arnbjørn fortale om deres
arbejde med de lokale virksomheder, hvor asylsøgerne kommer i praktik og
derigennem bliver integreret i det danske samfund. Stemningen og velviljen
blandt den lokale befolkning er god og positiv, sagde Arnbjørn.
Chancen for at få ophold er meget lille og netop derfor må vi præge folk i
retning af den mulige tilbagevenden allerede fra Kastrup lufthavn, sagde
Arnbjørn. Det handler om at give folk en meningsfuld ventetid – i stedet for
at gå rundt i en trummerum. Hanstholm Asylcenter samarbejder med AMU
centrene i Nordjylland, et samarbejde der med til at give asylsøgerne
kendskab til det danske arbejdsmarked. Men samtidig er der også stor fokus
på nogle gode repatrieringsprojekter, så asylsøgerne får nogle brugbare
kundskaber med sig hjem. Med et glimt i øjet sagde han ”vi vil godt give
folk en lillebitte smule Grundtvig med i baglommen”."

> Når sagerne så endelig er afgjort efter 1-4 år, så smider vi dem ud i
> kommunerne, der i bedste fald sender dem på dansk kursus, i værste fald
> sendes de ud i fx en diskount butik på 37 timer til en kontanthjælp.

Danskundervisning er jo obligatorisk, - er det nu også galt hvis de får et
job?

> [...]
> de opdage, at mange af de flygtningeproblemer vi vitterlig har i landet er

Jeg er heldigvis aldrig stødt på sådanne tosser, - men det ER vel heller
ikke så dumt at lære sig dansk inden der er gået alt for mange år, ellers er
man jo uansættelig (vores skyld naturligvis)

> [...]
> dem i arbejde, så ville vi nok se at problemerne blev langt mindre. Både
> med hensyn til arbejdsløsheden og med hensyn til den kriminalitet der

Kender du en magisk formel, så man kan finde de falske? En gennemsnitlig
indvandrer koster samfundet netto 2,6 mio kr, så jeg lige forleden, foruden
de problemer der altid er, når man kommer fra helt andre kulturer, så det
skal helst være rigtige politiske flygtningen og ikke "indvandrere" man
lukker ind. Vi forsøger sandelig også at lære folk dansk, ofte er problemet
at få dem til at komme til undervisningen, og til at være motiverede, - læs
evt. den irakiske tolks bog om hvad folk finder på af gode undskyldninger
for at "snyde os", dvs dem selv.

Det er ikke så simpelt, som du åbenbart tror, - mennesker har mange sære
ting for, som skrevet står.

Fra : Trans

Dato : 19-11-05 05:48

Knud Larsen wrote:

> [...]
> de problemer der altid er, når man kommer fra helt andre kulturer, så det
> skal helst være rigtige politiske flygtningen og ikke "indvandrere" man

Er det ikke lidt for meget énvejs? Burde man ikke også afsætte 2,6
millioner til enhver dansker, der forflyttede sig til udlandet, f.eks.
til Thaoland, hvor jeg er.?

> [...]
> evt. den irakiske tolks bog om hvad folk finder på af gode undskyldninger

Hvorfor skal der arrangeres nogen skatteydernetalt undervisning for
fremmede i dansk? Jeg kan tale, læse og skrive thai, selv om jeg har
aldrig deltaget i nogen skatteyderbetalt undervisning i sproget.
Faktisk har jeg slet ikke deltaget i nogen undervisning i sproget. Jeg
kan alligevel læse, hvad du ser, hvis du klikker f.eks. her:
http://www.dailynews.co.th

Bent