Terror-mode
Fra : GB

Dato : 18-11-05 14:53

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=402562/

Det er hårde ord, der står på de T-shirts, man nu kan købe på
Nørrebro i København.
Foto: Kaare Smith

Af HELEN HAJJAJ

Trøjerne er lyserøde og søde, men budskaberne stærkt religiøse. Tøjet er
til småbørn - det er teksten ikke. Børnetøj med krigsbudskaber er en helt
ny vare på hylderne i visse danske forretninger.

Umiddelbart ser den meget uskyldigt ud - butikken med islamisk kunst på
Nørrebro i København. Men pludseligt falder blikket på rækken af trøjer,
der hænger udenfor.
Der er bittesmå T-shirts i lyserød og hvid med små hjerter og glimmer.
Der er tykke lysegrå hættetrøjer til voksne mænd.

Og så er der dén. En sort T-shirt, der med store hvide bogstaver skriger
budskabet "Soldier of Allah" - Guds soldat.

Lærer står bag
- Man bevæger sig ud i en gråzone, når man giver børn sådan noget på,
siger "islamekspert" Jørgen Bæk Simonsen, lektor ved Carsten Niebuhr
Instituttet på Københavns Universitet.

I tirsdags kunne B.T. fortælle, hvordan børn i Danmark kan se tegnefilm,
der forherliger selvmordsbombere på nogle af de arabiske satellitkanaler.
En vanvittig brutalitet set med barneøjne.

I København kan børn nu selv bære rundt på de aggressive budskaber.

Bag disken inde i butikken er Musa Kronholt, medlem af den omstridte
muslimske organisation Hizb ut-Tahrir. Første gang B.T. skrev om ham var
i maj 2004. Dengang var han næsten færdiguddannet som folkeskolelærer,
men ingen, som B.T. talte med, var interesseret i at få ham til at
undervise.

I dag står han så i en butik og sælger alt lige fra store farverige
billeder med arabisk skrift til slik uden gelatine. Og så et hav af
forskellige trøjer og T-shirts, der alle indeholder et eller andet
islamisk budskab.

Ikke helt bogstaveligt

På bluserne til piger står der f.eks. "Når jeg bliver stor vil jeg være
som Khadijah" (profeten Mohameds første kone, red.) eller "Der er kun Gud
at frygte".

Men på drengenes tøj er det et helt andet mere råt budskab. "Guds
soldat".

Ifølge Musa Kronholt skal man dog ikke tage ordene helt bogstaveligt.

- Det er mere et spørgsmål om at have indre styrke og selvdisciplin,
fortæller han. Mere vil Musa Kronholt dog ikke sige. Han beder om
betænkningstid, før han kan komme med en mere dybdegående forklaring.

Jørgen Bæk Simonsen beder om mere omtanke fra de muslimer, der kunne
finde på at købe tøjet.

- Ligesom man kan anmode Jyllands-Posten om, at de skal omtale muslimer
med respekt, så kan man også bede muslimer om at tænke over, hvilket
budskab de sender, når de klæder børnene på, siger han.

GB

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-11-05 15:04

GB wrote:
> [...]
> muslimer med respekt, så kan man også bede muslimer om at tænke over,
> hvilket budskab de sender, når de klæder børnene på, siger han.

De tænker skam over det.

Fra : PerX ...

Dato : 22-11-05 17:53

In article <Xns97129723D964EYouremail@62.243.74.162>,
nospam@nospam.invalid says...
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=402562/
>
> Det er hårde ord, der står på de T-shirts, man nu kan købe på
> Nørrebro i København.

Men bomber koster ekstra.

Fra : Jim

Dato : 22-11-05 18:01

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <Xns97129723D964EYouremail@62.243.74.162>,
> nospam@nospam.invalid says...

> Men bomber koster ekstra.

De handles uden moms, pis og papir...

Fra : GB

Dato : 22-11-05 18:04

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in

> Men bomber koster ekstra.

Ja, men man skal have inspirationen et sted fra - i dette tilfælde HuT-
konvertitten "Musa" Kronholdt's butik.

--
"hvor bliver min bajer af din fede møg unge" DANISH BEER DRINKING TEAM
Med venlig hilsen