Den smuldrende koalition
Fra : Zeki

Dato : 18-11-05 07:55

Dagen efter præsident Bush's besøg i Syd Korea hvor han roste landet for
dets støtte og militære tilstedeværelse i Irak (Syd Korea har over 3000
soldater i landet, hvad der gør dem til tredje største koalitionspartner),
melder de ud at de vil trække en tredjedel af deres tropper hjem.
http://news.yahoo.com/s/ap/20051118/ap_on_re_as/skorea_iraq_4

Måske skulle Bush bare have været blevet hjemme!

Mvh
Zeki

Fra : Martin

Dato : 18-11-05 11:34

Zeki skrev:

> [...]
> http://news.yahoo.com/s/ap/20051118/ap_on_re_as/skorea_iraq_4
>
> Måske skulle Bush bare have været blevet hjemme!

Bush kan jo bare trække 1000 (ud af 37.000) egne soldater i S.Korea
til Irak. så passer regnestykket.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-11-05 13:12

Martin wrote:

> Bush kan jo bare trække 1000 (ud af 37.000) egne soldater i S.Korea
> til Irak. så passer regnestykket.

Du mener måske at det er for Syd-Koreas skyld at han har tropper der?

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Tim

Dato : 18-11-05 14:09

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Du mener måske at det er for Syd-Koreas skyld at han har tropper der?

Du mener utvivlsomt noget andet.

Tim

Fra : Sten Schou

Dato : 18-11-05 14:20

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener måske at det er for Syd-Koreas skyld at han har tropper der?

Nej, det er p.g.a. arbejder-og bonderepublikken i nord.

Hilsen Sten

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-11-05 14:42

On Fri, 18 Nov 2005 13:11:36 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Du mener måske at det er for Syd-Koreas skyld at han har tropper der?

Det mener jeg, at det er.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 18-11-05 20:00

T.Liljeberg skrev i meddelelsen
<7hmrn1p3dtgdsjdd53iuen2am6dccf4i80@4ax.com>...

>Det mener jeg, at det er.

Er det så ikke forræderi fra den USAmerikanske regering side hvis den
indsætter USAmerikansk militær til noget som helst andet end at sikre
USAmerikanske interssser ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-11-05 08:28

On Fri, 18 Nov 2005 19:59:56 +0100, in dk.politik "Carl Alex Friis
Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Er det så ikke forræderi fra den USAmerikanske regering side hvis den
>indsætter USAmerikansk militær til noget som helst andet end at sikre

Nej det synes jeg ikke nødvendigvis det er. Selv hvis vi sagde, at det
forholdt sig således, hvordan definerer du så amerikanske interesser?
I mange år var det en klar del af amerikansk sikkerhedspolitik, at
amerikanske interesser bedst blev varetaget gennem alliancer,
samarbejde og international sikkerhedsrammer.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-11-05 14:44

Martin wrote:

> Bush kan jo bare trække 1000 (ud af 37.000) egne soldater i S.Korea
> til Irak. så passer regnestykket.

Ville også være meget populært blandt en masse sydkoreanere. Her er der
igen en mulighed for Bush for at gøre noget smart. Jeg gætter på, at han
ikke gør det.

Fra : Martin

Dato : 18-11-05 14:09

Allan Riise skrev:

> Du mener måske at det er for Syd-Koreas skyld at han har tropper der?

Der er flere grunde. Men det giver jo USA en god mulighed for at holde
et skartp øje med vel nok det sidste marxistisk funderede
rædselsregime. Og mon ikke N-Korea for lang tid siden ville have
krydset den 38. breddegrad havde det ikke været for ami´s
tilstedeværelse.

Nu har jeg fortalt lidt om hvad jeg tror, så i stedet for at skyde på
mig og mine teorier, kan du jo fortælle lidt om dine, ikke?

Mvh
Martin

Fra : Croc®

Dato : 18-11-05 16:44

On Fri, 18 Nov 2005 07:55:15 +0100, "Zeki" <zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>http://news.yahoo.com/s/ap/20051118/ap_on_re_as/skorea_iraq_4
>
>Måske skulle Bush bare have været blevet hjemme!

Ja han er en regulær ulykkesfugl. Han besøgte også den sikre
republikanske Virginia for at hjælpe kandidaten til genvalg, det betød
at demokraterne sikrede sig staten.

Regards Croc®