Nederlag til Wammen.
Fra : Jim

Dato : 16-11-05 20:55

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/KV05/2005/11/16203121.htm

Ja, jeg er ikke overrasket.

Så mon ikke Gade burde have fortsat.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-05 20:56

Jim wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/KV05/2005/11/16203121.htm
>
> Ja, jeg er ikke overrasket.
>
> Så mon ikke Gade burde have fortsat.

Du er ikke ret god til at afkode politik, især kommunalpolitik.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Jim

Dato : 16-11-05 21:10

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du er ikke ret god til at afkode politik, især kommunalpolitik.

Uddyb!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-11-05 12:12

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Uddyb!

det vild være spild af tid al den stund at det vil ligge uden for din
fatteevne

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-11-05 21:35

"Jim" == Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> writes:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/KV05/2005/11/16203121.htm
> Ja, jeg er ikke overrasket.

> SÃ¥ mon ikke Gade burde have fortsat.

At være topscorer på personlige stemmer gør ikke i sig selv et
byrådsmedlem til borgmester. Det der tæller er den konstituering som
et flertal i byrådet kan komme frem til, og i tilfældet Århus var der
et flertal bag Nicolai Wammen.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Peter Bang

Dato : 16-11-05 21:57

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev:
>http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/KV05/2005/11/16203121.htm
>
>Ja, jeg er ikke overrasket.
>
>Så mon ikke Gade burde have fortsat.
>
>J.

Var det i øvrigt ikke Svend Auken, der fik flest personlige
stemmer ved sidste folketingsvalg?

Fra : Sten Schou

Dato : 16-11-05 23:18

"Peter Bang (slet X3W11)" <peterbang@X3W11privat.dk> skrev i en meddelelse

> Var det i øvrigt ikke Svend Auken, der fik flest personlige
> stemmer ved sidste folketingsvalg?

I Århus var det vist nok, der fik han 35978 stemmer.
På landsplan fik bl.a. Anders Fogh 61792, Pia Kjærsgaard 38347.

http://politikerlede.dk

Hilsen Sten

Fra : Poul Nielsen

Dato : 16-11-05 23:57

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/KV05/2005/11/16203121.htm
>
> Ja, jeg er ikke overrasket.
>
> Så mon ikke Gade burde have fortsat.
>
> J.

Undskyld men hvordan kan det være et nederlag at vinde borgmesterposten i
landets næststørste by??.

Fra : Jim

Dato : 17-11-05 01:04

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Undskyld men hvordan kan det være et nederlag at vinde borgmesterposten i
> landets næststørste by??.

Læste du linkets historie?
Gade fik flere personlige stemmer end Wammen...
Der må være større opbakning til Louise som borgmester, hvis man skal regne
på den måde.
Det gør man desværre ikke.
På den anden side, så er det Wammen, som sidder med muhamedaneraben på
skuldrene.
Og aben lugter af optøjer fra Rosenhøj.

J.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-11-05 09:25

> Der må være større opbakning til Louise som borgmester, hvis man skal
regne
> på den måde.

Det er ikke vælgerne, der vælger borgmesteren, men derimod
kommunalbestyrelsens medlemmer. Så man kan pr. definition ikke sige noget om
den sag ud fra de afgivne stemmetal.

Endvidere må man vel sige, at det - selv i din optik - er en ikke bare
tvivlsom, men direkte forkert påstand. For at Nicolai Wammens personlige
stemmetal er lavere, ændrer jo ikke ved, at det samlede antal stemmer
afgivet på partier, der peger på ham som borgmester, er højere. Skal man
bare ignorere det?

Fra : Kim2000

Dato : 17-11-05 12:45

> [...]
>
> Det er ikke vælgerne, der vælger borgmesteren, men derimod
> kommunalbestyrelsens medlemmer. Så man kan pr. definition ikke sige noget

Det er jo det, i en kommune var der en venstremand, der kom ind med blot
otte stemmer, så man over på de andre partier, så havde de fleste opstillede
flere stemmer, det kan måske nok virke lidt uretfærdigt, men sådan er
reglerne, fordi man ikke stemmer på personer, men på partier.

Omkring Louise Gade, så må det være en mærkelig følelse, vælgerne har givet
hende fremgang, et rekordstort antal personlige stemmer og så går det galt
for støttepartiet. Hun må dog kunne sove roligt trodsalt, vælgerne synes
ikke at være utilfreds med hendes ledelse og hendes person.

> [...]
> stemmetal er lavere, ændrer jo ikke ved, at det samlede antal stemmer
> afgivet på partier, der peger på ham som borgmester, er højere. Skal man

Men for en person som Louise Gade, der må det være et antiklimask at stå
tilbage med. Man kan da roligt bruge stemmetallet til at se hvem der skal
være borgmester. Jeg mener det var på Bornholm, at borgmesteren fortsatte
selvom hans liste gik fra 7 til 2. Personligt ville jeg have svært ved at
tage imod den post, som ens vælgere har direkte har sagt de ikke mener man
bør fortsætte på.

mvh
Kim

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-11-05 09:23

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/KV05/2005/11/16203121.htm
>
> Ja, jeg er ikke overrasket.
>
> Så mon ikke Gade burde have fortsat.

Så du mener, at man kan fortsætte, selvom man har et parlamentarisk flertal
imod sig?

Det var da en sær demokratiopfattelse, at mindretallet skal bestemme over
flertallet...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-11-05 09:40

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> on torsdag 17. november 2005 at
1:03 +0100 wrote:
>Gade fik flere personlige stemmer end Wammen...
>Der må være større opbakning til Louise som borgmester, hvis man skal
> [...]

Naturligvis gør man ikke det. Man tæller da de mandater sammen som de
enkelte partier har fået og laver konstituering ud fra det.
Synes du at partiernes stemmer ikke skal medregnes?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311