Hvor mange børn bør en mor få?
Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-05 18:10

Hvor mange børn bør en mor få?

"Har man penge så kan man få/

Og har man ingen så må man gå" hedder det i Nørregadebagersangen, jvf
markedsprincipperne, som gælder i dyreverdenen.

Men deraf kan ikke udledes præcise svar, for nogle dyr er som
japanerne der før 1800 levede med hyppig hungersnød, når vejrlig
skabte dårlig høst.

Andre bl.a. sangfugle har store overlappende territorier der ikke
udtømmes for mad, har en britisk forsker Wynne-Edwards påvist, og det
giver sikkerhed for dyreartens overlevelse, at andre arters
konkurrence om denne mad holdes nede, og der altid er nok mad.

Der er mange forskellige strategier i dyreverdenen, og japanernes
extremt lange levealder kan godt være blevet skabt delvis af, at de
udlugede arvelige sygdomsanlæg ved, at man lod fattigfolk med sygdom
aflive deres nyfødte, for ikke at madlagre for let skulle blive udtømt
ved de mange uår med hungersnød.

Den sorte død og de hyppige pest-epidemier i oldgræske og
middelalder-europæiske byer før og efter, har nok været skabt af
_for stort folketal_,

som gav underernæring, som stressede til sygdom.

Men de sidste århundreder har der været harmoni i Europa (og de sidste
årtier også i Fjernøsten, excl Nord-Korea) så der har været mad nok
til alle.

Mellemøsten og Afrika har derimod været plaget af madmangel, der nok
er væsentlig for de sidste årtiers mange AIDS-epidemier.

Sygdom er oftest skabt af både lavt immunforsvar(stress) og andre
faktorer, fx nærings-underskud, smittekim(virus, bakterier, andre
mikroparasitter) og længere tilbage i vor historie : "makroparasitter"
dvs rovdyr.

Vor smag for lidt-men-godt familier med få veluddannede børn, matcher
demokrati.

Overbefolknings-ulandens formeren sig som rotter, er ikke forligelig
med vor, så folkevandring bør vendes om, hvis vi vil bevare retten til
eget land uden at afskaffe demokrati

(hvilket Japan klogt har gjort vedr deres meget få indvandrere - de
får ikke statsborgerskab før efter ca tyve år!)

Selvfølgelig bør vi ikke haste-uddele stemmeret til hverken kommune
eller folketings valg.

Vi ejer ikke DK - vi har det til låns fra vore forfædre, og de skabte
det til efterkommere med samme kultur som dem selv, altså kristne og
jøder - ikke til folk med ulandsreligion.

Der er stor glæde ved at få mange børn, og vi har råd til det. Hvis vi
igen bliver herre i eget hus, vil det nok opstå optimisme, så vi får
lyst til igen at nyde den billige lykke, som store børneflokke er.

Selvom muslimer får lidt færre børn her end i hjemlandene, har vi
ingen chance for at hamle op med dem i formeringsræset om at blive
flest og erobre pr demokrati. Her må jura til snarest, hvis dansk
kultur skal reddes på målstregen.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-11-05 22:04

On Mon, 14 Nov 2005 18:09:44 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Mellemøsten og Afrika har derimod været plaget af madmangel, der nok
>er væsentlig for de sidste årtiers mange AIDS-epidemier.

Nu rammer AIDS jo alle - men er mest udbredt i Afrika - jeg tror nu
mest det skyldes de har en meget fri seksual moral - det er ikke
unormalt mange steder at man har flere partener -

jeg har også hørt at afrikaner er dårliger til at leve med hiv - hvad
det bygger på ved jeg så ikke !

>Vor smag for lidt-men-godt familier med få veluddannede børn, matcher
>demokrati.

Det er fremragende og fornuftigt !

>Overbefolknings-ulandens formeren sig som rotter

ja det gør de faktisk spædbarne dødeligheden er dog også stor
og der har ikke været befolknings forøgelse i Afrika de sidste "mange"
år - jeg formoder det holdes i ave af aids ? og selvføligt hungers nød
stamme krige mm.

>, er ikke forligelig
>med vor, så folkevandring bør vendes om

har du nogen tal på hvor mange indvandre der kommer til landet nu om
dage ? såre enkelt en klar kilde med tøre tal ?
Det er jo meget godt at have en mening - men man skal jo gerne have
noget at have den i !
mig bekendt er der strammed meget op for indvandringen i dk - så det
er meget svært at komme ind i dk.

med mindre man kommer fra et af de andre EU lande

>, hvis vi vil bevare retten til
>eget land uden at afskaffe demokrati

se det skal jo gerne underbygges med
1.) hvor mange indvandre kommer der
2.) hvor mange er de
3.) hvor mange børn for de
4.) hvor mange indvandre udgør en trussel for demokratiet - hvad med
de vitnamesiske båd flygtninge `? hvad med dem fra mellem østen der
stiller op i dag for social demokratiet venstre sf og de radikale -
vil de bare vende sig bort fra derres partier når lejlighed byder sig?

er det noget man kan vide med sikkerhed ?

>Vi ejer ikke DK - vi har det til låns fra vore forfædre,

nej vi har arvet det - andet vil være usømelig omgang med sproglig
fakta logiken af det du skriver er at vores afdøde aner skulle kunne
vende tilbage fra kingdom come og overtage styrringen -
og mig bekendt er der ikke nogen afdød der har rejst sig fra graven og
har intigreret sig i virkligheden hvor de slap eller i andet samenhæng

men hvis du har gjort andre erfaringer er jeg lutter øre og bugger mig
som altid for gode solide saglige agumenter

> og de skabte
>det til efterkommere med samme kultur som dem selv, altså kristne og
>jøder - ikke til folk med ulandsreligion.

jeg ved ikke om vor forfædre havde en eksakt plan - men man kan jo
også vende den om og sige det kristne / jødiske livssyn / tro er den
mest geniale - Taoismen er disse tros retninger suverent over legen
mener jeg

>Der er stor glæde ved at få mange børn, og vi har råd til det. Hvis vi
>igen bliver herre i eget hus, vil det nok opstå optimisme, så vi får
>lyst til igen at nyde den billige lykke, som store børneflokke er.

mener du det er billigt at have børn ?

>Selvom muslimer får lidt færre børn her end i hjemlandene, har vi
>ingen chance for at hamle op med dem i formeringsræset om at blive
>flest og erobre pr demokrati.

du bliver ved med at fortrænge det her afgørende for validiteten i dit
udsagagn - din mening

1,) hvor mange er de
2.) hvor mange børn for de
3.) hvor mange kommer de til landet

det er de enste ting som er afgørende for sagligt at debatere om
muslimerne har nogen som helst indflydelse på vores samfund !

>--
Mv.
Bo M Mogensen
When he hears you speak And says, "How does it feel
To be such a freak?" And you say, "Impossible".Dylan 1965