Al-Qaeda dummede sig
Fra : Trans

Dato : 13-11-05 23:18

Onsdag aften den 9. november 2005 blev tre hoteller i Jordans hovedstad
Amman udsat for bombeangreb. Et af angrebene gjaldt SAS Radisson Hotel,
hvor 57 personer blev dræbt.

Den følgende fredag oplyste al-Qaeda på en website, at angrebene var
udført af tre mænd og en kvinde, der valgte at følge sin mand og
blive martyr.

De jordanske myndigheder kunne imidlertid kun finde rester af tre
selvmordsbombemænd. Men da al-Qaeda havde oplyst, at der skulle være
fire, og at den fjerde skulle være en kvinde, gik myndighederne i gang
med at lede efter en fjerde selvmordskandidat på videooptagelserne fra
hotellerne. Interessen samlede sig om en tilsyneladende uindbudt
kvindelig bryllupsgæst i SAS Radisson Hotels banquet hall.

Søndag morgen arresterede jordanske sikkerhedsstyrker i et "safe
house" en 35-årig irakisk kvinde. Samme dags aften tilstod hun, at
hun sammen med sin mand havde deltaget i bombeangrebet på SAS Radisson
Hotel, men at hendes bombe ikke var eksploderet, hvorefter hun var
flygtet fra hotellet. Hun opgav sit navn som Sajida Mubarak Atrous
al-Rishawi og oplyste, at hun var født i byen Ramadi i Irak.

Myndighederne regner med, at den kvindelige selvmordsbombers
pågribelse i levende live vil bringe dem en mængde nyttige
oplysninger om al-Zarqawis bevægelse i Irak.

Uden al-Qaedas internet-oplysning om eksistensen af en fjerde
selvmordsbomber, var det næppe lykkedes de jordanske sikkerhedsstyrker
at pågribe Sajida al-Rishawi.

Bent

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 14-11-05 00:49

Trans wrote:
> [...]
>
> Uden al-Qaedas internet-oplysning om eksistensen af en fjerde
> selvmordsbomber, var det næppe lykkedes de jordanske sikkerhedsstyrker

Jo flere af den slags fejl de begår, jo bedre!

Noget tyder på, at al-Zarqawi ikke er specielt intelligent. Det
siges jo, at han nærmest er ved at overtage lederrollen efter
Osama bin Laden - som uden tvivl er endda meget intelligent.

Hvis fjolset fortsætter sådan, så kan man jo håbe på, at Al-Qaeda
får rigtig mange imod sig - også i den arabiske verden.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-11-05 01:39

Mogens Michaelsen wrote:

> [...]
>
> Hvis fjolset fortsætter sådan, så kan man jo håbe på, at Al-Qaeda
> får rigtig mange imod sig - også i den arabiske verden.

Husk nu at Al Qaida blot var en database over mudjahediner fra
Afghanistankrigen mod Sovjet. Krigerne blev financieret af AFS og SA.
Uden financiering er basen ligegyldig. Hvis Zarqawi virkelig farer rundt
og laver alt det, han bliver beskyldt for (og det er virkelig meget), så
må han have adgang til _enorme_ midler. Nogen må financiere denne søn af
nogen fattige beduiner.

Følg pengene og du finder bagmændene. Og det er ikke Zarqawi, manden med
de ni liv og det svingende antal ben, der er pengesækken bag det hele.

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-11-05 11:30

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> og laver alt det, han bliver beskyldt for (og det er virkelig meget), så
> må han have adgang til _enorme_ midler. Nogen må financiere denne søn af

Du kan selv være en database. Der er masser af muslimer som gerne vil
bedrage til Zarqawis virke i Irak. Et politisk parti i Jordan gik ligefrem
efter at få ham som leder af partiet, og man har dér altid støttet både
Saddam og jihad-krigerne. Nu står de så måbende, og ser at de selv bliver
ramt af de hellige mænds bomber, og mon ikke støtten svinder en smule ind
fremover.

> Følg pengene og du finder bagmændene. Og det er ikke Zarqawi, manden med
> de ni liv og det svingende antal ben, der er pengesækken bag det hele.

Nej, han forvalter bare de mange millioner som strømmer ind, og så meget
koster det heller ikke at holde hans milits i gang.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-11-05 14:43

Knud Larsen wrote:
> [...]
> støttet både Saddam og jihad-krigerne. Nu står de så måbende, og ser
> at de selv bliver ramt af de hellige mænds bomber, og mon ikke

Det er meget godt klaret af ham Zarqawi, at han i år efter år kan drøne
rundt fra Herodes til Pilatus med tusindevis af ton sprængstof og våben
i lange kolonner for og bag - uden at nogen nogensinde ser ham. Har du
set et billede af ham taget efter, han blev erklæret død første gang? En
sky mand må man sige. De andre bosser i det sagnomspundne Al Qaida er
linselusede blottere i sammenligning.

> Nej, han forvalter bare de mange millioner som strømmer ind,

Hvorfra - nogen bud? Det er det spændende. Det er virkeligt heller ikke
særlig nemt at flytte rundt med en masse penge i årevis uden at afsender
nogensinde bliver afsløret - bare en eneste gang. Til sammenligning er
der afsløret masser af de kanaler Osama fik finanser fra.
Narkokartellerne ville give halvdelen af Columbias kokainhøst gennem
tredieve år for at få at vide, hvordan Zarqawi klarer den opgave.

> og så
> meget koster det heller ikke at holde hans milits i gang.

Jo, det koster kassen at holde alt det i gang, Zarqawi tillægges æren
for. Han kan umuligt også nøjes med en enkelt milits - i givet fald må
den være enorm og luftbåren og iført diplomatpas foruden alle de mange
bomber og våben. Alene financiering af alle hans to'ere må være
udgiftandragende svarende til den kommunale udligning fra Gentofte.

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-11-05 16:22

> [...]
> set et billede af ham taget efter, han blev erklæret død første gang? En
> sky mand må man sige. De andre bosser i det sagnomspundne Al Qaida er

Jeg ved ikke hvor du får disse "tusindvis af ton" fra? Man bruger typisk
noget der ligner fem kg til en meget kraftig bombe, og hans gruppe står
måske for 1000 bomber. Hvorfor skulle man have set billeder af ham, tror du
han går til Stella Nova? Han er da virkelig nok til at et jordansk politisk
parti, som sagt, vil have ham til leder. Hvor er det du ofte ser billeder af
bin Ladens næstkommanderende?

> [...]
> Narkokartellerne ville give halvdelen af Columbias kokainhøst gennem
> tredieve år for at få at vide, hvordan Zarqawi klarer den opgave.

Masser af de folk som ankommer som jihad-krigere har egne penge med, og man
bruger naturligvis de kendte uautoriserede muslimske kanaler til
pengeoverflytninger mellem lande.

> [...]
> bomber og våben. Alene financiering af alle hans to'ere må være
> udgiftandragende svarende til den kommunale udligning fra Gentofte.

Jeg ved ikke hvor du har disse helt vilde "oplysninger" fra?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-11-05 22:31

Knud Larsen wrote:

> Jeg ved ikke hvor du får disse "tusindvis af ton" fra? Man bruger
> typisk noget der ligner fem kg til en meget kraftig bombe,

Der blev brugt flere ton alene til bomben, der skaffede FN-missionen i
Irak af vejen. Måske vidste "Zarqawi" ikke, at han kunne have nøjedes
med at sende bomben som rekommenderet luftpostbrev fra et af sine
hemmelige bunkerkomplekser. Og så skrev jeg "tusindevis af tons
sprængstof og våben".

> og hans
> gruppe står måske for 1000 bomber.

Plus en masse andre væbnede aktioner - og altsammen uden at en eneste
tager et billede af Zarqawi eller på anden vis prøver at score de mere
end hundrede millioner kroner, der er sat som dusør på manden. Zarqawi
er et af verdens mest aktive og berejste mennesker, hvis vi skal tro på
alt det, han gives æren for (men han kan jo også det der med at bene
derudaf) og alligevel lykkes det aldrig at komme i nærheden af ham for
nogensomhelst af de utallige eksperter, der prøver at fange ham. Zarqawi
er faktisk i klasse med julemanden, hvad de detaljer angår.

> Hvorfor skulle man have set
> billeder af ham, tror du han går til Stella Nova?

Det gør Osama og de andre linselus måske?

> Han er da virkelig
> nok til at et jordansk politisk parti, som sagt, vil have ham til
> leder.

Det behøver han da ikke være virkelig for. Tror du, han stod og holdt
taler for dem?

> Hvor er det du ofte ser billeder af bin Ladens
> næstkommanderende?

I tv, på internettet, i aviser. Han sørger selv for at udsende
billedmateriale af sig selv:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ayman_al-Zawahiri

> Masser af de folk som ankommer som jihad-krigere har egne penge med,
> og man bruger naturligvis de kendte uautoriserede muslimske kanaler
> til pengeoverflytninger mellem lande.

"De kendte uautoriserede muhamedanske kilder"? Kendt af hvem og hvad
mener du med "uautoriserede"?

> Jeg ved ikke hvor du har disse helt vilde "oplysninger" fra?

Jeg aner heller, hvor du har dine "oplysninger" fra; men de programmer
jeg har set om Bin Laden fortæller om en organisation, der grovåd penge.
Det er dyrt at holde sig aktiv, når man er eftersøgt over hele verden,
og man samtidig skal organisere og udføre utallige væbnede aktioner - og
slippe godt fra det hver eneste gang.

Jeg tror, selv julemanden undrer sig over, hvordan Zarqawi bærer sig ad.

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-11-05 10:18

> "De kendte uautoriserede muhamedanske kilder"? Kendt af hvem og hvad
> mener du med "uautoriserede"?

Jeg tænkte på det papirløse "Hawari"? system til pengeoverførsler. Men jeg
så i går at man får de fleste af sine penge fra narkohandel, OG at man er
begyndt at sende penge i "bulk", i store kasser o.l., for at holde dem uden
for søgelyset.

> [...]
> Det er dyrt at holde sig aktiv, når man er eftersøgt over hele verden,
> og man samtidig skal organisere og udføre utallige væbnede aktioner - og

Alle ved at al Queda er gået over til at være et francise-firma og at
utallige organisationer opererer med inspiration fra dem og med deres
koncept, men ikke direkte får ordrer fra dem.

Zarqawi får vel ikke æren for andet end at være topmanden i Irak, jeg ved
ikke hvor du har de andre ting fra. Hvorfor skulle det være så mærkeligt at
han står i spidsen for den største samlede gruppe terrorister i Irak, og
hvorfor skulle det være mærkeligt at en mand der er sat 25 mio dollars på
hovedet af, ikke ligefrem synes det er smart at sende videoer ud med eget
fjæs på? Han ville jo være idiot hvis han gjorde det, - bin Laden og
konsorter sender videoer ud måneder efter de er produceret, og dem ved man
ikke hvor opholder sig.

Fra : jodem

Dato : 15-11-05 11:24

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

Kameler foran kanen ?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-11-05 15:56

Knud Larsen wrote:
> [...]
> Men jeg så i går at man får de fleste af sine penge fra narkohandel,
> OG at man er begyndt at sende penge i "bulk", i store kasser o.l.,

Hvem er det, der sidder og beretter om, hvordan vores ven fører penge
frem?

> Alle ved at al Queda er gået over til at være et francise-firma og at
> utallige organisationer opererer med inspiration fra dem og med deres
> koncept, men ikke direkte får ordrer fra dem.

Det er jo det. Derfor er det også så trættende at høre om, at Al Qaida
gør dit, Al Qaida gør dat. Hvad er forresten Al-Qaidas koncept - er der
noget nyt i det?

> Zarqawi får vel ikke æren for andet end at være topmanden i Irak,

Han har fået æren for væbnede angreb i adskillige andre lande end Irak.
Så han må også være topmanden i andre lande, hvis man tager i
betragtning, hvad det er for nogen angreb, han får æren for.

Og så det at Z. skulle være topmand i Irak - hvor er der et eneste bevis
for det? Såvid jeg kan se, er Z. lige så bevist som Saddams wmd'er.
Engang fandtes han, nu er han et rygte.

> jeg
> ved ikke hvor du har de andre ting fra. Hvorfor skulle det være så
> mærkeligt at han står i spidsen for den største samlede gruppe
> terrorister i Irak,

Fordi Z. ikke har nogen kendt magt eller finansbase. Forde Z. ikke
findes andre steder end i rygteverdenen.

> og hvorfor skulle det være mærkeligt at en mand
> der er sat 25 mio dollars på hovedet af, ikke ligefrem synes det er
> smart at sende videoer ud med eget fjæs på?

Når nu de andre med lignende dusører over hovedet ikke holder sig
tilbage - fordi PR er vigtig, når man fører den slags kamp, som Z. gives
æren for.

Og det er da besynderligt - med alt det Z. har gang i - at ikke en
eneste kan fortælle om forsøg på opsnappe mange rare penge, eller bare
tage et enkelt lillebitte billede af manden.

Det er dog en fantastisk kontrol, Z har over sine omgivelser. En nærmest
umenneskelig kontrol, der dog fint matcher mandens kontrol over sine
ben.

> Han ville jo være idiot
> hvis han gjorde det, - bin Laden og konsorter sender videoer ud
> måneder efter de er produceret, og dem ved man ikke hvor opholder sig.

Er Bin Laden og konsorter så idioter (idet vi lader som om, at Bin Laden
er i live)?

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-11-05 10:03

> Hvem er det, der sidder og beretter om, hvordan vores ven fører penge
> frem?

Ikke specifikt om ham, men generelt om hvad jihadierne gør lige nu, - før
kunne de bare bruge officielle kanaler, som jo også håndterer masser af
transaktioner med narkopenge fx.

> Det er jo det. Derfor er det også så trættende at høre om, at Al Qaida
> gør dit, Al Qaida gør dat. Hvad er forresten Al-Qaidas koncept - er der
> noget nyt i det?

Ikke noget særligt nyt, - verden skal ryddes for vantro, og først skal de
arabiske lande og Israel ryddes.

> Han har fået æren for væbnede angreb i adskillige andre lande end Irak.
> Så han må også være topmanden i andre lande, hvis man tager i
> betragtning, hvad det er for nogen angreb, han får æren for.

Læs nedenfor.

> [...]

> Når nu de andre med lignende dusører over hovedet ikke holder sig
> tilbage - fordi PR er vigtig, når man fører den slags kamp, som Z. gives

Han får masser af PR fra USA og Vesten.

> Og det er da besynderligt - med alt det Z. har gang i - at ikke en
> eneste kan fortælle om forsøg på opsnappe mange rare penge, eller bare
> tage et enkelt lillebitte billede af manden.

Næste gang jeg møder ham, vil jeg da tage mit digitalcamera med og sige
"smil". Kunne det tænkes at det var livsfarligt som islamist at rende rundt
med et camera om halsen?

> [...]
> ben.

> Er Bin Laden og konsorter så idioter (idet vi lader som om, at Bin Laden

Zarqawi ved man er i Irak, han har ikke brug for at vise hvordan han nu
tager sig ud, hår- og skæglængde. Bin Laden kan opholde sig i flere lande og
kan lade måneder gå mellem sine optagelser og udsendelsen af dem til al
Jazeera.

Her er bidder fra en artikel om Zarqawi, fra dagbladet Information den 15.
nov 2005

"I 2000, i Kandahar, mødte han for første gang Osama bin-Laden, men afslog
saudiaraberens tilbud om at slutte sig til ål-Qaeda. Zarqawi var ikke parat
til at kæmpe imod USA; i stedet ville han kæmpe sit slag imod det jordanske
styre. Dette blev formålet med den ydmyge træningslejr, han stod i spidsen
for i Herat nær den iranske grænse, hvor han først og fremmest trænede
rekrutter til selvmordsaktioner.
Men den 5. februar 2003, da han i FN's Sikkerhedsråd af Colin Powell blev
beskrevet som det fingerede led mellem Saddam Hussein og Osama bin-Laden,
opnåede Zarqawi global stjernestatus. Siden da er myten om ham vokset
hastigt i både Vest og Øst.

USA's tvangsforestillinger omkring Zarqawis myte hjalp ham til at opnå den
godkendelse, han tørstede efter. Man beskyldte ham for at stå bag ethvert
angreb i og uden for Irak - specielt selvmordsaktioner -og modstanden i
Fallujah. I december 2004 gav bin-Laden ham endelig sin støtte og udnævnte
ham til 'emir' af al-Qaeda i Irak.

Var Zarqawi blevet forrådt for at leve op til sin nye status som
international terrorleder? Det er, hvad mange tror. Eller blev det
amerikanske folk fodret med forkerte informationer fra den kurdiske
efterretningstjenste og de jordanske myndigheder? Begge parter havde meget
at vinde ved myten om Zarqawi. Kurderne udnyttede ham til at overbevise
amerikanerne om at bombe jihad-lejrene i det nordlige Irak og jordanerne til
at løse mysteriet om en række terrorangreb udført af lokale jihad-grupper.

»Abu Musab blev berømt, fordi Colin Powell i FN præsenterede ham som den
nye, globale terrorleder.«
Fouad Hussein, en jordansk journalist, som havde mødt Zarqawi i fængslet,
siger: »Da Colin Powell begyndte at tale om en forbindelse mellem al-Zarqawi
og terrorisme, begyndte vi at undre os over, hvorfor Abu Musab blev hængt op
på mordet på Foley. Der var et behov for at skabe en forbindelse mellem
Saddam-regimet og terrorisme. Pludselig blev alle bombeforsøg overalt i
verden tilskrevet ham. Han blev sat i forbindelse med alle større
operationer, der fandt sted efter den 11. september 2001, også som hjernen
bag oprettelsen af celler i Spanien, Tyskland og Tyrkiet. Han blev anklaget
for angrebet i Casablanca og for at have deltaget i bombeangrebene i Madrid.

Til dato er det ikke lykkedes at fremskaffe håndfaste beviser på nogle af
disse anklager ud over tidligere terroristers indrømmelser, ofte fremsat
under tortur. Men sporet fra disse enkeltpersoner fører ikke tilbage til ham
eller til lejren i Herat. Derimod har man sporet forbindelser mellem Zarqawi
og de, der blev arresteret i forbindelse med de angreb, han påtog sig
skylden for, deriblandt det mislykkede angreb på efterretningsbygningen og
den amerikanske ambassade i Amman. De fleste af de tilbageholdne var blevet
trænet i Herat-lejren.

Fra myte til virkelighed

Lige op til Irak-krigen var Zarqawi ironisk nok en meget lille fisk i
jihad-søen og langt fra nogen international ter-
rorleder eller mellemmand for Saddam og bin-Laden. Men han udnyttede dygtigt
sin myte og sine selvmords-missioner til at klatre op ad jihad-hierakiets
glatte stige.

Hans ankomst til den irakiske arena blev markeret med de første
selvmordsangreb i landet. I august 2003 eksploderede en lastbil ved FN's
hovedkvarter i Bagdad og dræbte bl.a. chefen for USA's FN-delegation og
adskillige af dens øvrige medlemmer.
Få dage senere kørte Yassin Jarrad, far til Zarqawis anden kone, en lastbil
fyldt med sprængstof ind i Imam Ali-moskeen. Eksplosionen dræbte 125
shiitter, deriblandt ayatollah Muhammad Baqer al-Hakim, den åndelige leder
af det øverste råd for den islamiske revolution i Irak, et shiitisk politisk
parti. Sammenhængen mellem de to angreb gik hen over hovedet på vestlige
analytikere. I august 2003 var den almindelige opfattelse, at konflikten i
Irak var en bilateral kamp mellem koalitionsstyrkerne og deres støtter på
den ene side og Moqtada al-Sadrs shiitiske milits og Saddams loyale
tilhængere på den anden. Men budskabet var ikke tabt på jihad-bevægelsen.
For Zarqawi havde Irak-konflikten to fronter, én imod koalitionsstyrkerne og
én mod shiiterne - og én grundlæggende terrortaktik: selv-mordsmissioner.

Fra slutningen af august 2003 og indtil december 2004, da bin-Laden
officielt anerkendte Zarqawi som chef for al-Qaeda i Irak, var Zarqawi i
kontakt med ham i et forsøg på at opnå hans støtte og anerkendelse af hans
voldelige anti-shiit kampagne.
»Deres ultimative mål er at skabe en shiitisk stat i Irak og undertrykke
sunnierne,« skrev Zarqawi.

Hvorfor var den mand, der tidligt i 2000 afviste al-Qaeda-lederen, pludselig
så ivrig efter at opnå Osama bin-Ladens godkendelse? Svaret skal findes i
det faktum, at i modsætning til hvad Powell havde fortalt Sikkerhedsrådet,
var Zarqawi i realiteten ukendt før krigen. Ligesom Zarqa-beduin fra
arbejderklassen, i spidsen for en gruppe udenlandske krigere, manglede han
religiøs autoritet til at samle den irakiske sunnibefolkning omkring sig.
Han havde desperat behov for legitimitet, og Osama bin-Laden var den eneste,
der kunne hjælpe ham til at opnå den.

Derfor var det vigtigste - i forsøget på at opbygge en sunni-islamisk stat i
Irak - at holde de islamiske krigere forrest i fronten i den
anti-amerikanske kamp.

USA's tvangsforestillinger omkring hans myte hjalp ham til at opnå den
godkendelse, han tørstede efter. Man beskyldte ham for at stå bag ethvert
angreb i og uden for Irak - specielt selvmordsaktioner - og bag modstanden i
Fallujah. I december 2004 gav bin-Laden ham endelig sin støtte og udnævnte
ham til 'emir' af al-Qaeda i Irak. Dette satte samtidig jordaneren i stand
til at tiltrække så mange tilhængere og midler, at han kan angribe
amerikanske styrker, samtidig med at han fortsætter den ubarmhjertige række
af selvmordsbomber imod shiiter, der har bragt Irak på randen af borgerkrig.

Den 9. november 2005 opfyldte Abu Musab al-Zarqawi den profeti, der for år
siden blev stillet af de jordanske myndigheder, den kurdiske
efterretningstjeneste og den amerikanske regering: Han gjorde myten til en
isnende realitet. Fra ballademager til jihad-småfisk, til leder at al-Qaeda
i Irak, hele vejen udnyttede han til fulde den legende, der blev spundet
omkring hans person. Tilbage i februar 2003 var han en ubetydelig jihadist.
I dag er han ubetinget den mest eftersøgte terrorleder. Det er tragisk, at
det, vi har skabt, synes uden for vores evner at betvinge.

udland@information.dk Oversat af Ebbe Rossander
Loretta Napoleoni er født og opvokset i Rom. Hun har studeret ved Johns
Hopkins University, ved London School of Economics og ved Roms Universitet.
Hun er ekspert i finansiering af terrorisme og internationalt kendt for at
have beregnet størrelsen på terrorøkonomien. Hun er forfatter til bogen
'Terror, Incorporated', der er oversat til 12 sprog Hendes seneste bog
hedder 'Insurgent Iraq: Al-Zarqawi and the Nev Generation'."

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-11-05 13:56

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Ikke specifikt om ham, men generelt om hvad jihadierne gør lige nu, -

Ok, og hvem er det så, der beretter om det? Er der et sted, hvor man kan
se lidt mere om, hvordan de der pengetransaktioner foregår?

> Ikke noget særligt nyt, - verden skal ryddes for vantro, og først
> skal de arabiske lande og Israel ryddes.

Ja, man kan vel dårligt kalde det et koncept - mere hen i retning af en
hensigtserklæring.

> Læs nedenfor.

Ja, der kan man se, at Z har fået æren for ca. alt, hvad der er foregået
af større terrorangreb siden 911. Han er ret skrap ham Z. Man ser ham
næsten for sig med maske, kappe og kårde.

> Læs nedenfor.

Der gives ingen fakta om Zs magt eller finansbase. Bare nogen af de
sædvanlige påstande; men dog garneret med en smule erkendelse om, at
mangt og meget ved Z er ren myte og opspind.

> Han får masser af PR fra USA og Vesten.

Du mener "reklame". Jeg mente mere Relation til Public. Det kniber det
bevaldigt med, at AFS kan gøre for Z. Fakta er, at Z ikke gør noget ud
af at meddele sig til offentligheden. Han gør i hvert fald ikke noget
for, at meddelelserne med bare nogenlunde sikkerhed kan siges at være
fra ham.

> Næste gang jeg møder ham, vil jeg da tage mit digitalcamera med og
> sige "smil". Kunne det tænkes at det var livsfarligt som islamist at
> rende rundt med et camera om halsen?

Man kan tænke sig alle mulige grunde til, at det ikke engang er lykkedes
at finde en bekræftiget _iagtagelse_ af Z, siden han erklæredes død
første gang i 2001. Siden er han blevet erklæret død igen og igen. Og
erklæret manglende et ben (det erklærede både Bush og Powell og mange
andre) og siden igen erklæret havende begge sine ben.

Men at det skulle være livsfarligt for en islamist at rende rundt med et
kamera om halsen er nok den ringeste forklaring på forholdet. For
islamistister gør meget i at filme succesrige angreb på besætterne i
Irak og derefter ligge sagerne ud på nettet, så hele verden kan se dem.

Den suverænt mest oplagte forklaring er selvfølgelig, at Z er stendød.

> Zarqawi ved man er i Irak,

Næppe; men hvem er man? De samme som sagde, at Zarqawi havde mistet et
ben? "Man" ved jo også, at Zarqawi er faldet død om fem gange.

> han har ikke brug for at vise hvordan han
> nu tager sig ud, hår- og skæglængde. Bin Laden kan opholde sig i
> flere lande og kan lade måneder gå mellem sine optagelser og
> udsendelsen af dem til al Jazeera.

Såfremt Bin Laden er i live.

> [...]

> Fra slutningen af august 2003 og indtil december 2004, da bin-Laden
> officielt anerkendte Zarqawi som chef for al-Qaeda i Irak,

Se, det der vil jeg gerne høre lidt mere om. Er der et sted, hvor man
kan se denne officielle udnævnelse af Z fra Osamas hånd (eller ånd)?

Fra : jodem

Dato : 16-11-05 14:36

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Se, det der vil jeg gerne høre lidt mere om. Er der et sted, hvor man
> kan se denne officielle udnævnelse af Z fra Osamas hånd (eller ånd)?

"They seek him here, they seek him there.
They seek him in heaven the seek him in hell.
-Where is the damn illusive Pimpernel?

(Lesley Howard som Den Røde Pimpernel
i filmen af samme navn)

Med jeres syn på islam er det jo fuldstændig ligegyldigt om han eksisterer
eller ej, men amerikansk udenrigspolitik og amerikansk presse har
selvfølgelig et behov for at personificere problemerne: "It is the devil in
disguise".

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-11-05 17:20

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]

> eller ej, men amerikansk udenrigspolitik og amerikansk presse har
> selvfølgelig et behov for at personificere problemerne: "It is the devil

Det er nu ikke noget jeg går ret meget op i, og islam er nok også
ligeglad, - iøvrigt står der jo allerede det om behovet for en person, i
artiklen. Islam er naturligvis fuldstændig uproblematisk, du har fuldstændig
ret.

Fra : jodem

Dato : 16-11-05 20:06

> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

Islam er naturligvis fuldstændig uproblematisk, du har fuldstændig
> ret.

Næh, men hvis de som i din optik er nogle kæmperøvhuller allesammen er de da
relativt ligegyldigt om én skulle være nummeret større

Det er potentielle terrorister hele bundtet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-11-05 21:14

> [...]
> da relativt ligegyldigt om én skulle være nummeret større
>>
> Det er potentielle terrorister hele bundtet.

Du fatter åbenbart ikke en hujende fis, - se evt Hirsi Ali på TV om en halv
time. For at hjælpe dig lidt igang: *religionen islam er på mange måder et
problem, - især for kvinder og for minoriteter i muslimske lande* - at folk
er født ind i den tro, kan de ikke gøre for, - og dine kæmperøvhuller kan du
beholde for dig selv, jeg har ingen brug for dem.

Fra : jodem

Dato : 16-11-05 21:46

> [...]
> ande* - at folk er født ind i den tro, kan de ikke gøre for, - og dine
> kæmperøvhuller kan du beholde for dig selv, jeg har ingen brug for dem.

Jeg har såmænd kun været den opmærksomme læser af dine udgydelser, som har
følgende logik Islam og religionens dominerende fortolkning gør alle
muslimer til potentielle terrorister. Potentielle terrorister må da være
røvhuller, og hvis der ikke er én Zarqawi, så er der garanteret en anden.
Zarqawi og Ben Laden er blot islams lydige redskaber, som det principielt
forventes af alle muslimer. Hvad er det, jeg ikke har forstået?

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-11-05 22:31

> [...]
> Zarqawi og Ben Laden er blot islams lydige redskaber, som det principielt
> forventes af alle muslimer. Hvad er det, jeg ikke har forstået?

Det hele, - du har en klump af fordomme siddende et eller andet sted, og den
får dig til at "læse", hvad du ønsker at læse, - mage til vås som din sidste
ytring, har jeg heldigvis sjældent set.

Det er åbenbart fuldstændig spildte ord på Ballelars, når jeg har citeret
internationale undersøgelser af hvor mange muslimer som støtter terror og
bin Laden, - og at det at støtte terror naturligvis ikke er det samme som at
udføre terror. Jeg har nævnt, at nogen mener der er én procent fanatiske
militante muslimer ud af det samlede antal, men du kan ikke se forskel på én
procent og på 100 procent, begge starter jo med et ettal.

Jeg håber du nåede at sidde og rase over Hirsi Ali og hendes beskrivelse af
muslimers tro på Koranens- og Profetens ufejlbarlighed, - som hun selv var
opdraget med. Sådan noget må man slet ikke mene, hun burde skamme sig. Islam
foreskriver heller ikke at kvinder nedvurderes og behandles som
andenklasses, du må i gang med nogle læserbreve, som kan "rette" hendes og
andres nedgøring af denne herlige religion, som vi velmenere ikke ser nogen
problemer med, - i modsætning til mange muslimer sjovt nok.

Fra : jodem

Dato : 16-11-05 23:45

> [...]
> fanatiske militante muslimer ud af det samlede antal, men du kan ikke se
> forskel på én procent og på 100 procent, begge starter jo med et ettal.

Hvor er det dog underligt, at Koranen kun kan mønstre én pct rettroende, men
alligevel: Det giver 13 mio. potentielle Zarqawier. Det var egentlig blot
det jeg indskød, at han på den baggrund må være temmelig ligegyldig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-11-05 21:42

> [...]

> blot det jeg indskød, at han på den baggrund må være temmelig ligegyldig.

Han VAR bare en af mange anomyme jihadier, som du kan se i den nye bog om
manden, men så blev han promoveret af USA og fik prestige af det til at
blive udnævnt til emir af Irak.

Nu har han så bombet et jordansk/palæstinensisk bryllupsselskab i Amman, og
mærkelig nok synes de ellers så martyrglade palæstinensere, slet ikke det er
morsomt at være i den ende af bomberne. Og så har Zarqawi åbenbart trukket i
land i dag, og sagt at det slet ikke var meningen at dræbe muslimer, man gik
efter nogle jøder og vantro. Vantro mener manden også at shiaerne er, derfor
bombes moskeerne under bønnen. Herligt med så fromme mennesker.

Hvad mener du med at "Koranen mønstrer"? - Hvis du tænker på hvor mange der
går ind for jihad mod vantro, så er det jo langt flere end én procent, -
selv i England gik 13% af muslimerne ind for terror mod Vesten og andre 15%
ville ikke sige ja eller nej (før togbomberne). En undersøgelse i Indonesien
viste at 16% mente at bomberne på Bali var helt fine, og andre ca 15% ville
ikke tage afstand. Det kan du så glæde dig over, eller lade være, - de
fleste muslimer er naturligvis fredelige mennesker, men der er lidt for
mange efter min smag, som hader os og vores kultur.

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-11-05 17:17

> [...]

> islamistister gør meget i at filme succesrige angreb på besætterne i
> Irak og derefter ligge sagerne ud på nettet, så hele verden kan se dem.

Har du bemærket at de altid har masker for ansigtet, - hvorfor dog det?

> Den suverænt mest oplagte forklaring er selvfølgelig, at Z er stendød.

Det er muligt, men så er han/de som har erstattet ham sprællevende, som vi
så i Jordan.

> Se, det der vil jeg gerne høre lidt mere om. Er der et sted, hvor man
> kan se denne officielle udnævnelse af Z fra Osamas hånd (eller ånd)?

Det var da vist på en af 'dine' videoer, det er noget som ihvertfald
oprørerne tror på, og jeg har ingen grund til at tvivle, bortset fra at jeg
ikke går så meget op i mandens personlige gøren og laden.

Her er forøvrigt en morsom mand/artikel:

http://www.israelnationalnews.com/news.php3?id=92906

The group advocates subjecting the entire world to Islamic law (Shariya),
and destroying non-believing nations and religions.

The party has targeted Europe, specifically Denmark, for spreading its
ideology, and providing a springboard for renewing Islamic conquests in
Europe. A senior party activist in Jerusalem, Sheikh Issam Amira, expressed
this philosophy in a recent speech which he made on the Temple Mount:

"Listeners! The Moslems in Denmark make up three percent [of the
population], yet constitute a threat to the future of the Danish kingdom. It's
no surprise that in Bitrab (the ancient name of Medina, a city in Arabia to
which Mohammed immigrated) they were fewer than three percent of the general
population, but succeeded changing the regime in Bitrab.

"It's no surprise that our brothers in Denmark have succeeded in bringing
Islam to every home in that country. Allah will grant us victory in their
land to establish the [Islamic] revolution in Denmark."

After Denmark, the Sheikh said, the party will carry the revolution to Oslo
and change its name to Medina. "They will fight against their Scandinavian
neighbors in order to bring the country into the territory of the
revolution," he said. "In the next stage, they will fight a holy jihad to
spread Islam to the rest of Europe, until it spreads to the original city of
Medina where the two cities will unite under the Islamic flag."

Sheikh Riyad Salah, head of the Islamic movement in Israel has also been
active teaching the tenets of "Islamic revolution."

"We are at the gates of the Islamic revolution," he proclaims in his sermons
to Arab citizens of Israel. "The global forces of evil will be eliminated
from the world and the Islamic nation will remain in place in order to bring
about the world Islamic revolution, with its capital, Jerusalem."

Hizbutterne mener også at de er ved porten til revolutionen, - hvis Allan
vil, som de siger.

Fra : Jim

Dato : 14-11-05 09:51

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> siges jo, at han nærmest er ved at overtage lederrollen efter
> Osama bin Laden - som uden tvivl er endda meget intelligent.

Hvis han er så intelligent, hvorfor ser vi så ikke et udslag af det?
Jeg mener, intelligente mennesker vælger jo ikke islam som ideologi.

J.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 14-11-05 13:35

Jim wrote:
> [...]
>

> Hvis han er så intelligent, hvorfor ser vi så ikke et udslag af det?
> Jeg mener, intelligente mennesker vælger jo ikke islam som ideologi.

Nu har intelligens vel ikke så meget med politisk ideologi eller
religion at gøre. I OBL's tilfælde kan man jo se på det mere
konkrete:

1. Terroraktionerne 911 må af flere grunde vel siges at være
nærmest genialt planlagt.

2. Selve det at han ikke er taget til fange eller dræbt endnu.

At intelligente mennesker begår den slags afskyelige handlinger
som OBL har gjort, viser vel med al tydelighed at høj intelligens
ikke *nødvendigvis* er en positiv menneskelig egenskab.

Når forbrydere er særlig intelligente, så er de så meget desto
farligere for andre og for verden.

(Iøvrigt et godt argument for ikke at producere en masse super
intelligente mennesker ved hjælp af gen-manipulation!)

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Jim

Dato : 14-11-05 14:22

> [...]
> konkrete:
>
> 1. Terroraktionerne 911 må af flere grunde vel siges at være

Nøh...det kunne enhver psykopatisk mellemintelligent stodder hitte ud af.

> 2. Selve det at han ikke er taget til fange eller dræbt endnu.

Har man tilstrækkelig med plads og venner, så kan man altid gemme sig.

> At intelligente mennesker begår den slags afskyelige handlinger
> som OBL har gjort, viser vel med al tydelighed at høj intelligens
> ikke *nødvendigvis* er en positiv menneskelig egenskab.

Hvis han var intelligent, så ville han da ikke have været muslim.
Så havde han da valgt en ideologi, som ikke blev lagt for had af den
vestlige civiliserede verden.

> Når forbrydere er særlig intelligente, så er de så meget desto
> farligere for andre og for verden.

Farlig og farlig... Manden er ikke specielt farlig.
Obladi oblada bin laden er kun en mand med penge.
En persona non grata i SA.
Det er hans højre hånd, som rykker i tråden... øøøøhhhh, jeg mener
trådene...

> (Iøvrigt et godt argument for ikke at producere en masse super
> intelligente mennesker ved hjælp af gen-manipulation!)

Tja, det handler vel om opdragelse i passende afstand fra islam.
Problemet er ikke intelligens. Problemet er islam.

J.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 14-11-05 16:39

Jim wrote:
> [...]
>

> Hvis han var intelligent, så ville han da ikke have været muslim.
> Så havde han da valgt en ideologi, som ikke blev lagt for had af den

Islam bliver ikke lagt for had af den vestlige civiliserede
verden. Tal for dig selv!

Derimod kan man kun have foragt tilovers for Al-Qaeda terrorister

Et af Al-Qaedas mål er sandsynligvis netop at få folk (både
muslimer og ikke-muslimer) til at tro, at organisationen
repræsenterer Islam som sådan.

Den er der forhåbentlig ikke så mange der hopper på, men du er
tydeligvis en af dem.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/