/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Færdselslovpolitik: Bilers fører må ikke s~
Fra : Ulrich Valera


Dato : 13-11-05 20:00

Det er meget mærkeligt, at vore politikere har forbudt at tale i
mobiltelefon under kørsel med den begrundelse, at bilers førere ikke kan
koncentrere sig.

Tror man virkelig, at føreren bedre kan koncentrere sig under
skænderierne med fru Afskylia?
- Eksempelvis under udredningerne af sidste sidespring ved
Julefrokosten.

Vi må absolut have samtale med chauffører helt forbudt nu -.
Det er helt uansvarligt overfor de mange legende børn på motorvejen, at
folk bare sidder og snakker, mens de kører bil og ikke ser på vejbanen.
- De kan tale, når de kommer hjem, kan de.

Ellers klip i kortet, som ved alt andet -
-----------------------------------------

I trafikken kan man endvidere se det underlige fænomen, at de, der endnu
har kørekort, blinker med lyset til modkørende, når de har observeret
fartkontrol.

Det er da en underlig usolidarisk adfærd.
Hvorfor skal nogen beholde kørekortet, når andre ikke skal?

Det er jo heller ikke for sjov, at de pligtopfyldende betjente ligger
inde i skvalderkålen med måleudstyret.
- Det er selvfølgelig for at forebygge, at nogen kører for stærkt.-
Altså forebygge!

4 kilometer over de 30 kan knuse op til flere huse.

Det er alt for få ting, der giver klip i kørekortet.
-----------------------------------------------
Vi må have meget mere med -

Fx skal rygning og spisning i biler helt forbydes straks.
- Føreren er jo helt fraværende under tænding og slukning af diverse
bedøvende røgmidler, samt når askebægre skal lokaliseres.
Alt imens det mægtige køretøj - dræbermaskinen - (VW Polo) - brøler sig
herreløst igennem tæt beboede områder -

Der er nok at tage fat på -

Der er hele 3 klip før det er slut og folk igen kan få lov at betale for
en ny gang kørekort.
Og det skulle helst være hvert år, så Finansministeriet og kørelærerne
kan
kalkulere sikkert med denne nye indtægt!

Ulrich Valera
Kørelærer



 
 
Kim Larsen (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 14-11-05 12:50

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
news:43778cfb$0$1809$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det er meget mærkeligt, at vore politikere har forbudt at tale i
> mobiltelefon under kørsel med den begrundelse, at bilers førere ikke kan
> koncentrere sig.

Det er mig bekendt kun brug af håndholdt mobiltelefon som er forbudt. Det er
stadig tilladt at tale i håndfri mobiltelefon. Der gælder, så vidt jeg ved,
samme regler for cyklister og andet godtfolk på to hjul (altså
knallertførere og motorcyklister som er fritaget for brug af styrthjelm).
Det er ikke samtalen som er argumentet men at hænderne skal være fri til
betjeningen af køretøjet og det finder jeg egentlig ret rimeligt. Alle,
inklusive dig selv, kan blive ofre for et skvadderhoved som ikke ønsker at
give trafikken den nødvendige respekt.

Hvis du selv en dag kommer alvorligt til skade på den bekostning skal vi jo
sikkert nok se dig galpe op her i nyhedsgruppen med det modsatte budskab og
jeg skal naturligvis nok lade være med at sige "hvad sagde jeg?".

> Der er hele 3 klip før det er slut og folk igen kan få lov at betale for
> en ny gang kørekort.
> Og det skulle helst være hvert år, så Finansministeriet og kørelærerne kan
> kalkulere sikkert med denne nye indtægt!

Jeg er heller ikke særligt begejstret for de her klip i kørekortet. Det
virker som en slags terror-instrument fra statens side og det var jo
egentlig meningen at det skulle bruge til at tage de farlige bilister/MC´ere
ud af trafikken. Klip-i-kørekortet-ideen bliver misbrugt og det er
utilfredsstillende

--
Kim Larsen

Venstre - så bli´r racismen til noget

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Egon Stich (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 14-11-05 17:08


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:d4aef$437879ec$3e3d8cd9$13755@news.arrownet.dk...
>
> Jeg er heller ikke særligt begejstret for de her klip i kørekortet. Det
> virker som en slags terror-instrument fra statens side og det var jo
> egentlig meningen at det skulle bruge til at tage de farlige
bilister/MC´ere
> ud af trafikken. Klip-i-kørekortet-ideen bliver misbrugt og det er
> utilfredsstillende
>
> --
> Kim Larsen
>

Tjah..
Hvad får dig så lige til at tro, at en eventuel lov om mere overvågning,
ikke skulle blive misbrugt?

MVH
Egon



Bo Warming (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 15-11-05 07:31

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:863ef.179$Wu4.126@news.get2net.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:d4aef$437879ec$3e3d8cd9$13755@news.arrownet.dk...
>>
>> Jeg er heller ikke særligt begejstret for de her klip i kørekortet.
>> Det
>> virker som en slags terror-instrument fra statens side og det var
>> jo
>> egentlig meningen at det skulle bruge til at tage de farlige
> bilister/MC´ere
>> ud af trafikken. Klip-i-kørekortet-ideen bliver misbrugt og det er
>> utilfredsstillende
>>
>> --
>> Kim Larsen
>>
>
> Tjah..
> Hvad får dig så lige til at tro, at en eventuel lov om mere
> overvågning,
> ikke skulle blive misbrugt?

Lad satelit kende alle bilers placering på enhver tid
en giv egenindsigt i hvem der får adgang til denne viden, så kun
politi og trafikskatteopkrævere har denne viden

MAn skal have lov at tale i mobil og have børn i bil uden
fastspænding, - bl.a. ved korte ture er det vanvid med seler.



dmcn42@gmail.com (15-11-2005)
Kommentar
Fra : dmcn42@gmail.com


Dato : 15-11-05 14:08

> MAn skal have lov at tale i mobil og have børn i bil uden
> fastspænding, - bl.a. ved korte ture er det vanvid med seler.

Hvordan er det vanvid at køre med sele ved korte ture?


Bo Warming (15-11-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 15-11-05 16:22

<dmcn42@gmail.com> wrote in message
news:1132060085.545141.312500@g14g2000cwa.googlegroups.com...
> MAn skal have lov at tale i mobil og have børn i bil uden
> fastspænding, - bl.a. ved korte ture er det vanvid med seler.

Hvordan er det vanvid at køre med sele ved korte ture?

BW: Besvær skal stå i rimelig forhold til risiko
og korte byture hvor ringe trafik og lav hastighed har ingen gavn af
sele
fx en tur til bageren søndag morgen kl 7

Hvis overhovedet bøder, så kun på motorveje i weekender om natten.
hvor spritbilister betyder risiko for frontalsammenstøød

Man skal nå op omkring de 100 km/h før selen virkelig gavner



dmcn42@gmail.com (16-11-2005)
Kommentar
Fra : dmcn42@gmail.com


Dato : 16-11-05 01:06

> Besvær skal stå i rimelig forhold til risiko
> og korte byture hvor ringe trafik og lav hastighed har ingen gavn af
> sele
Hvor besværligt er det at iføre sig sikkerhedssele? Husk, det er de
færreste børn, der runder dine 115 kg, hvilket vist er det eneste,
der kan gøre sikkerhedsselebrug besværligt.

> fx en tur til bageren søndag morgen kl 7
Du mener når alle fulderikkerne er på vej hjem fra festligt lag
blandt venner?

> Man skal nå op omkring de 100 km/h før selen virkelig gavner
Har du noget belæg for den påstand?
Sidst jeg havde brug for selen, bevægede bilen sig med højst 5 km i
timen. Til gengæld sikrede den så, at jeg ikke ramte rattet med
hovedet eller overkroppen, da en uopmærksom kvinde kørte op bag i
mig.


Bo Warming (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 16-11-05 02:25

<dmcn42@gmail.com> wrote in message
news:1132099588.660417.138680@g47g2000cwa.googlegroups.com...
> Besvær skal stå i rimelig forhold til risiko
> og korte byture hvor ringe trafik og lav hastighed har ingen gavn af
> sele
Hvor besværligt er det at iføre sig sikkerhedssele? Husk, det er de
færreste børn, der runder dine 115 kg, hvilket vist er det eneste,
der kan gøre sikkerhedsselebrug besværligt.

BW: Det er ikke spor besværligere at få sele på om man har normal
livvidde eller det dobbelte

At nogle finder det besværligt er grund nok til at de skal have lov at
lade være - det rager ikke andre.

> fx en tur til bageren søndag morgen kl 7
Du mener når alle fulderikkerne er på vej hjem fra festligt lag
blandt venner?

> Man skal nå op omkring de 100 km/h før selen virkelig gavner
Har du noget belæg for den påstand?
Sidst jeg havde brug for selen, bevægede bilen sig med højst 5 km i
timen. Til gengæld sikrede den så, at jeg ikke ramte rattet med
hovedet eller overkroppen, da en uopmærksom kvinde kørte op bag i
mig.

De fleste ulykker ved hastighed under 100 km/h har decelleration så
selen ikke når at gøre gavn.
Det er især ved frontalsammenstød og lignende de gør lidt gavn.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste