Hans Hauge til Mikael Rothstein: Islam er ~
Fra : GB

Dato : 13-11-05 17:30

Hans Hauge til Mikael Rothstein: Islam er en konstruktion...

Hans Hauges lørdagsklumme i Jyllandsposten er altid værd at læse, og idag
er ingen undtagelse. Her afslutningen fra Løgn eller fup og fidus, hvor
han blotlægger Mikael Rothsteins krokodille-fodring:

'Religionsforskernes snuhed består i, at de retter skytset et andet sted
hen, så muslimerne slet ikke opdager, hvad de er i gang med. Kritikken er
forskudt og indirekte. Den retter sig især mod kristendommen, selv om de
ved, at deres kritik ikke virker på den. Kristendommen har for længst
kritiseret sig selv.

Men en dag finder muslimerne ud af, hvad de sidder og laver på
religionsvidenskabsstudierne. Og der siger de radikaleste af dem som
Mikael Rothstein, hvis han turde sige det: *Islam er en konstruktion, der
løbende bliver opfundet af imamerne* [min fremhævning. GB].

Mikael Rothstein var meget kritisk over for JP på grund af tegningerne.
Mon JP vil forsvare ham, den dag muslimerne opdager, hvad han siger og
mener? Han har jo afsløret Muhammed-mysteriet, men er klog nok til ikke
at skrive en roman om det.'

GB

Fra : Mark Jensen

Dato : 13-11-05 17:51

On 13 Nov 2005 16:29:58 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>er ingen undtagelse. Her afslutningen fra Løgn eller fup og fidus, hvor
>han blotlægger Mikael Rothsteins krokodille-fodring:

Når man så direkte skriver kopierer fra en hjemmeside er det meget
uhøfligt ikke at gøre opmærksom på det. Det er ordret taget fra
www.uriasposten.net

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-05 19:06

Artiklen har naturligvis været offentliggjort på www.jp.dk.
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 14-11-05 03:10

On Sun, 13 Nov 2005 17:51:21 +0100, Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

>Når man så direkte skriver kopierer fra en hjemmeside er det meget
>uhøfligt ikke at gøre opmærksom på det. Det er ordret taget fra

Det behøver du ikke fortælle angående GB. alle hans indlæg er klippet
fra nettet, manden er ude af stand til at skrive tre sammenhængende
linier uden hjælp.

Regards Croc®

Fra : Joakim Von And

Dato : 13-11-05 18:01

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mon JP vil forsvare ham, den dag muslimerne opdager, hvad han siger og
> mener? Han har jo afsløret Muhammed-mysteriet, men er klog nok til ikke

Det lyder nærmest som om den kære Hauge forsøger at intimidere Rothstein til
fremover at være mindre kritisk overfor JP. Ikke at det på nogen måde undrer
mig efter at have set Debatten, "Profeten Muhammed - må han tegnes"?, hvor
sidstnævnte hudflettede Flemming Rose fra JP for åben skærm, så det næsten
var en ynk at se på.

Fra : Per Hagemann

Dato : 13-11-05 23:27

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidstnævnte hudflettede Flemming Rose fra JP for åben skærm, så det næsten

Det var Flemming Rose som havde de gode argumenter på hånden i den debat om
ytringsfrihed. Som andre humanister havde Rothstein ikke andre argumenter
end moral og tolerance. Jeg foreslår han prøver at indgå i en dialog med
Fatih Alev om hvad der skal ændres i Koranen før muhamedanerne accepterer
vantro som ligemænd.

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-11-05 11:09

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det var Flemming Rose som havde de gode argumenter på hånden i den debat
> om ytringsfrihed. Som andre humanister havde Rothstein ikke andre
> argumenter end moral og tolerance.

Hvorfor overrasker det mig ikke, at lige netop du mener det.

Jeg foreslår han prøver at indgå i en dialog med
> Fatih Alev om hvad der skal ændres i Koranen før muhamedanerne accepterer
> vantro som ligemænd.

Forslå du bare i et væk. Pointen er imidlertid at Hauge, en varm fortaler
for JP's ytringsfrihed, tilsyneladende har et anstrengt forhold til andres
ytringsfrihed, når han går så langt som til at anklage Rothstein for at
spille med fordækte kort af frygt for radikale muslimers reaktion.