DF stormer frem
Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-05 14:06

Ifølge dagens JP på:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3380714/

stormer Dansk Folkeparti i denne tid frem, og står til at vinde fire
ekstra mandater ved et folketingsvalg, lige som en meningsmåling fra
Rambøll Management i går skulle have vist at partiet står til en solid
fremgang ved kommunal- og regionsvalgene i forhold til for fire år
siden.

Fire mandater nu? Det burde betyde at partiet står til godt 15% af
stemmerne. Desværre angives ikke kilde, lige som også procenttal er
fraværene. Og tallene for andre partier mangler også - men der har
åbenbart ikke været relevante ændringer.

--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-11-05 14:16

> Ifølge dagens JP på:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3380714/
>
> stormer Dansk Folkeparti i denne tid frem,

Tjae.....Jacob HAugaard blev jo også valgt ind på løfter om medvind på
cyklestierne.

Jeg synes det siger mere om demokratiets mangler end om noget andet

Peter

Fra : hanzen

Dato : 13-11-05 14:21

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> cyklestierne.
>
> Jeg synes det siger mere om demokratiets mangler end om noget andet

Her er en af grundene
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=401376/
--
hilzen
hanzen

Fra : Sten Schou

Dato : 13-11-05 16:44

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Her er en af grundene
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=401376/

Den kan du være sikker på Peter IKKE kommenterer.

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-11-05 17:22

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Den kan du være sikker på Peter IKKE kommenterer.

Det har du fuldstændig ret i. Links fra visse personer bliver overhedet ikke
set, al den stund at de oftest ikke har en pind med sagen at gøre, eller er
et eler andet fremmehadsk link uden relevans. og dajeg ikke kan kommentere
noget jeg ikke har set, har du ret i at jeg ikke kommenterer linket.

Det er såmænd resultatet af at have fulgt i 100 vis af links fra hanzen,
dig, GB og Notrobaja.

Peter

Fra : Krumme

Dato : 13-11-05 17:51

> [...]
> linket.
>
> Det er såmænd resultatet af at have fulgt i 100 vis af links fra hanzen,

LOOL Peter, du er et fjols!
Du vil ikke kommentere indlægget fordi du ved at netop integrationen med
muhammedanerne er problemet!
Stik du forsat hovedet i sandet, der kommer vel en ahmed og sparker dig i
røven en dag

Krumme

Fra : hanzen

Dato : 13-11-05 17:58

> [...]
> linket.
>
> Det er såmænd resultatet af at have fulgt i 100 vis af links fra hanzen,

Virkeligheden interesserer nok ikke Hr. Nielsen.
I stedet for at skælde ud på budbringerne burde du glæde dig over at det kun
er en meget lille del af udanskernes bedrifter der bliver linket til.
Du er uden for pædagogisk rækkevidde
Drøm videre om dit rosenrøde multikulturelle paradis.
--
hilzen
hanzen

Fra : Sten Schou

Dato : 13-11-05 18:22

> [...]
> eller er et eler andet fremmehadsk link uden relevans. og dajeg ikke kan
> kommentere noget jeg ikke har set, har du ret i at jeg ikke kommenterer

Ikke set linket?...he-he...og alligevel kan du konstatere at det er
"fremmedhadsk"?...du har jo smugkigget Peter, indrøm det dog. En kort
beskrivelse af den hverdag der opleves i DK, nu vi er i gang med at "høste
storm", efter at du, Ritt Bjerregaard og andre godtroende fjolser har "sået
vind".

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-11-05 18:32

> Ikke set linket?...he-he...og alligevel kan du konstatere at det er
> "fremmedhadsk"?...

i lighed med "muhamedanerne, må jeg forlange at du lærer at beherske det
danske sprog.
Jeg konstaterer ikke noget sm helst. JEg træffer en beslutning baseret på
erfaring

du har jo smugkigget Peter, indrøm det dog.

nej

En kort
> beskrivelse af den hverdag der opleves i DK, nu vi er i gang med at "høste
> storm", efter at du, Ritt Bjerregaard og andre godtroende fjolser har
> "sået vind".

aner ikke hvad du taler om ................tilsyneladende gør du heller ikke

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 13-11-05 23:23

> [...]

> danske sprog.
> Jeg konstaterer ikke noget sm helst. JEg træffer en beslutning baseret på

Efter at have læst ovenstående, så, apropos, det danske sprog....den tror
jeg lige vi lader stå et øjeblik....

> En kort
>
> aner ikke hvad du taler om ................tilsyneladende gør du heller
> ikke

Nej da, naturligvis "aner" du ikke hvad jeg taler
om...hint...udlændingelovgivningen tilbage i 1983.....uden den havde vi ikke
haft de problemer, hvis omtale du mener er "fremmedhadske".

Hilsen Sten

Fra : Peter Bang

Dato : 14-11-05 12:48

hanzen <hanzen@mailmeikke.dk> skrev:

> [...]

Mon ikke checken til førtidspensionisterne bærer en del af
skylden? Det skal blive spændende at se, hvilken pengetank der
skal udhules næste gang, når dyre løfter skal honoreres på trods
af skattestoppet.

Fra : hanzen

Dato : 14-11-05 12:57

"Peter Bang (slet 8Y76G)" <peterbang@8Y76Gprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skylden? Det skal blive spændende at se, hvilken pengetank der
> skal udhules næste gang, når dyre løfter skal honoreres på trods

Aha du mener "købe stemmer"
Som dengang Nyrup købte "4 more years" på Færøerne?
Der er nu ikke meget udhuling i at give lidt ekstra til nogle af samfundets
svageste. Det meste bliver omsat her i landet og en meget stor del kommer
tilbage til vores allesammens store kasse.
Hvad har du imod det?
Hvis det nu var et ekstra tilskud til faste moskegængere ville du sikkert
synes det var en god ide.
--
hilzen
hanzen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-11-05 13:27

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> wrote in message

> Hvis det nu var et ekstra tilskud til faste moskegængere ville du sikkert
> synes det var en god ide.

og hvor ved du så det fra?. Jeg ser intet hverken i denne eller andre tråde
der antyder at det er noget han vil støtte.

Altså kan vi konkludere at dit indlæg var et af de sædvanlige DF indlæg der
udelukkende har til formål at skabe had og vold i samfundet, ved at give en
bestmet gruppe mennesker skylden for ALT hvad der er galt i dette samfund.

jo Adolf har bestemt ikke levet forgæves. I er nogle rigtig dygtige elever

suk

Peter

Fra : hanzen

Dato : 14-11-05 14:42

> [...]
> samfund.
>
> jo Adolf har bestemt ikke levet forgæves. I er nogle rigtig dygtige elever

Glem det - du vil alligevel ikke fatte det.
Håbløs hallal
--
hilzen
hanzen

Fra : Peter Bang

Dato : 14-11-05 13:45

hanzen <hanzen@mailmeikke.dk> skrev:

> [...]

Købe stemmer? ... Jeg mener at DFs fremgang til dels skyldes
checken til førtidspensionerne. Det har da intet at gøre med at
købe stemmer. Men du har en anden mening?

>Der er nu ikke meget udhuling i at
>give lidt ekstra til nogle af samfundets
>svageste. Det meste bliver omsat her
>i landet og en meget stor del kommer
>tilbage til vores allesammens store kasse.

Eksempelvis benyttes midler, der er indbetalt af lejere, til at
opføre almennyttigt boligbyggeri. Pludselig kan en regering
skrue udgifterne op uden at belaste skatteligningen. Og så har
statsministeren holdet sin 'kontrakt' med vælgerne. I stedet har
han skubbet regningen videre til lejerne, der så kan trøste sig
med flotte nabobygninger, mens deres egne lejligheder forfalder.
Man kan jo så håbe på, at lejerne også er førtidspensionister,
så det store fordelingscirkus ender i en eller anden form for
poetisk retfærdighed.

>Hvad har du imod det?

En del. Eksempelvis, at ikke alle lejere er førtidspensionister.
Eksempelvis, at det burde være en statslig opgave at financiere
almennyttige lejeboliger, ikke en opgave der skal varetagess af
hidtige lejere. Ikke at jeg er forundret over regeringens
kreative bogføring. Det ligger jo ikke chefen fjernt.

>Hvis det nu var et ekstra tilskud til
>faste moskegængere ville du sikkert
>synes det var en god ide.

Nu vælter det da helt for dig. Folk må da selv finansiere deres
overtro. Tilskud til folkekirken så jeg også gerne afskaffet.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-05 16:20

Peter Bang <peterbang@PQUGIprivat.dk> wrote:

> Eksempelvis benyttes midler, der er indbetalt af lejere, til at opføre
> almennyttigt boligbyggeri.

Hvorfor mon egentlig fonden hedder »Landsbyggefonden«?

Og er det ikke faldet dig ind at den afgift der er tale om, modsvarer
den offentlige støtte til det almennyttige byggeri? Eller for den sags
skyld at Nyrup-regeringen opererede med det samme, så den almennyttige
sektor blev selvbærende?

> I stedet har han skubbet regningen videre til lejerne, der så kan trøste
> sig med flotte nabobygninger, mens deres egne lejligheder forfalder.

Hvis bygninger og lejligheder forfalder, er det jo fordi huslejen er for
lav. Vi andre som /ejer/ vores boliger sørger for at holde ejendom og
lejligheder i orden. Det bliver fællesudgifterne fastsat efter.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Bang

Dato : 14-11-05 23:49

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev:

>Hvis bygninger og lejligheder
>forfalder, er det jo fordi huslejen er for
> [...]

Og kan du forestille dig et ramaskrig der ville blive, hvis
regeringen nappede en del af fælleskontoen??

Situationen er nu, at lejerne skal finansiere det almennyttige.
Ejerne skal derimod vedligeholde deres egen investering. Det er
storslået, ikke?

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 06:35

Peter Bang <peterbang@F11GZprivat.dk> wrote:

> [...]

> Situationen er nu, at lejerne skal finansiere det almennyttige. Ejerne
> skal derimod vedligeholde deres egen investering. Det er storslået, ikke?

Ja, vi har selv købt vores ejer- og andelslejligheder, uden statsstøtte.
Lejerne har ikke købt deres lejlighed, og enten ejes lejligheden af en
almindelig udlejer, eller af en boligselskab /der har fået støtte af det
offentlige, og som modydelse må indbetale til LandsBYGGEfonden/.

Man må ganske simpelt sørge for at huslejerne er store nok til at det er
muligt at vedligeholde lejligheder og bygninger.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Bang

Dato : 15-11-05 09:22

> [...]
>
>Man må ganske simpelt sørge for at
>huslejerne er store nok til at det er
>muligt at vedligeholde lejligheder og bygninger.

Jeg kan forstå, at du er modstander at det almenyttige bolig-
koncept.

Det ændrer dog ikke på det faktum, at regeringen endnu engang
forringer forholdende for de svagest stillede, ved at pålægge
dem en indirekte skat, for at finansiere nybyggeri. Mens vi
ejere ikke skal deltage i regeringens byggeplaner.

Man kunne jo pålægge os, at indbetale et lignende beløb til
LanndsBYGGEfonden. Eller er det simpelthen at gå for vidt?

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 19:11

Peter Bang <peterbang@DWCM1privat.dk> wrote:

> Jeg kan forstå, at du er modstander at det almenyttige bolig-
> koncept.

Jeg er modstander af eksitensen af store almennyttige komplekser, men
anerkender nødvendigheden af at have boliger til boligsociale formål.
Derfor ønsker jeg at der i hver opgang af ejerlejligheder skal være et
antal sociale lejligheder, således at de sociale lag bor sammen, ikke
spredt i sociale {og nu også etniske} ghettoer.

Jeg er tilhænger af at støtte /mennesker/, ikke systemer, i nød. De
sociale bebyggelser bør udstykkes i ejerlejligheder, hvoraf nogle
lejligheder beholdes til boligsociale formål, mens indtægten fra de
øvrige bruges til opkøb af ejerlejligheder til udlejning til de lejere,
der ikke længere kan bebo de tidligere sociale lejligheder.

På den måde kan en god del beboere i bebyggelser som Mjølnerparken og
Tingbjerg flytte til eksempelvis ejerlejligheder på Rungsted Kyst, deres
børn kan få dansksprogede legekammerater, og de kan komme i
børneinstitution og grundskole i Rungsted Kyst. Ja, måske endda afslutte
deres skolegang på den tidligere Rungstad Statsskole.

Tilsvarende med Voldmose og Gjellerupparken, til andre og forskellige
områder af hhv Odense og Århus.

> [...]
> dem en indirekte skat, for at finansiere nybyggeri. Mens vi
> ejere ikke skal deltage i regeringens byggeplaner.

Grundlæggende tror jeg slet ikke at der er behov for mere socialt
boligbyggeri, og faktisk har vi allede i Københavnsområdet mere end
rigeligt af det. Det ligger bare for koncentreret, i hele »byer i byen«
med op til 10.000 indbyggere i hver.
--
Per Erik Rønne

Fra : Mark Jensen

Dato : 13-11-05 14:37

On Sun, 13 Nov 2005 14:06:21 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Ifølge dagens JP på:
>
>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3380714/
>
>stormer Dansk Folkeparti i denne tid frem, og står til at vinde fire

Well for 2 uger siden snakkede Allan Riise om at DF gik "Signifikant
tilbage" og begyndte så vidt jeg husker også at årsagsforklare.

Så igen igen viser det at man bør tage enkelte meningsmålinger med et
stort gran salt, og afvente en "second opinion" før man konkluderer
noget.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-11-05 15:06

Mark Jensen wrote:

> [...]
>
> Så igen igen viser det at man bør tage enkelte meningsmålinger med et
> stort gran salt, og afvente en "second opinion" før man konkluderer

Med den begrundelse kan det ligeså godt være den måling du hentyder til der
er forkert, som den jeg henviste til.

Men har du ret, så er jeg da ked af at man kan vinde stemmer på had.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Jim

Dato : 13-11-05 17:13

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Med den begrundelse kan det ligeså godt være den måling du hentyder til
> der er forkert, som den jeg henviste til.
>
> Men har du ret, så er jeg da ked af at man kan vinde stemmer på had.

Tja, jeg er nu godt tilfreds.
For når muslimers had til det danske samfund er så stort, som det nu engang
er, så kan man vel anvende den velkendte; "Tryk avler modtryk".
Så det er vel trist, at muslimer har dette had til danskerne og det danske
samfund, men så er det godt, at vi har DF.

J.

Fra : /Peter

Dato : 13-11-05 17:15

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Men har du ret, så er jeg da ked af at man kan vinde stemmer på had.

DF vinder på KÆRLIGHED !
Kærlighed til det danske folk og demokratiet.

Kærligheden til danmark er proportional med hadet fra de
utilpassede fremmede der burde finde sig en anden verdensdel at opholde
sig,
der hvor det i forevejen er den middelalderlige kultur som de råber
efter.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-05 18:55

"/Peter" <nomalil@no.dk> wrote in message

> [...]
> opholde
> sig,
> der hvor det i forevejen er den middelalderlige kultur som de råber

Gud er kærlighed, sir Jesus og religion er om korpsånd,
sammenhængskraft i et folk.

Jeg ville formulere det som at DF vinder på denne interne nationale
sympati, fædrelandskærlighed, korpsånd

Ethvert menneske er kun redskab,og ved ikke, når
øjeblikket er inde, at han sættes til side. . Søren Kierkegaard

For at blive lykkelig i denne verden er
det nødvendigt at fornemme, at man ikke bare er et isoleret individ,
hvis tid snart er forbi, men en del af den livets strøm, der strømmer
fra det første kim til en fjern og ukendt fremtid.Bertrand Russell

Hvad jager vi dog efter? Er det lykken?
Den har ingen endnu fanget ved kun at tænke på sig selv, den smutter
fra os, hvis vi tror, vi kan gribe den uden at dele den med andre.
Margrethe II af Danmark

Mine politiske karrieredrømme er inderligt
ligegyldige. Det er Fremskridtspartiets idegrundlag, der er det
afgørende. Jeg er kun en lille koral på vejen til at opbygge
koralrevet. Glistrup

"Et godt samfund er et forbund mellem de døde, de levende
og de endnu ufødte" EdmundBurke

Den der ved hvorfor han skal leve, tåler næsten et
hvilken somhelst hvordan Nietzsche

Indre deltagelse i vor sorg som vor glæde [...] er
hvad vi herneden mest trænger til og mindst finder i verden.
Grundtvig

Jorden tilhører ikke mennsket, det er mennesket, der
tilhører jorden. Høvding Seattle

Lad mig kun flagre som blad i høst/ Når du mit land, min
stamme må leve. Jesper Aakjær

Fra : Sten Schou

Dato : 13-11-05 23:27

"/Peter" <nomalil@no.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sig,
> der hvor det i forevejen er den middelalderlige kultur som de råber

Problemet er blot, at i den del af verden er der ikke noget der hedder
BISTANDSLOV.

Hilsen Sten

Fra : Peter Bang

Dato : 14-11-05 12:59

/Peter <nomalil@no.dk> skrev:
> [...]
>proportional med hadet fra de
>utilpassede fremmede der burde
>finde sig en anden verdensdel at opholde

Der skal nok også falde nye stemmer i urnen efter de seneste
dages afdækning af Freverts modelkarriere. Der er helt sikkert
et marked for den slags. Hendes gode initiativforslag omkring
morgensang og udendørs pauseaktiviteter i folkeskolen giver vel
pludselig en slags mening ... sådan var det jo dengang hun var
dreng. Og det er jo gået rigtig fint siden. I det hele taget er
hun en god eksponent for de gode danske værdier.

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-11-05 15:17

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

> [...]
> Rambøll Management i går skulle have vist at partiet står til en solid
> fremgang ved kommunal- og regionsvalgene i forhold til for fire år

Vel ikke en af de skarpeste knive i skuffen hvad angår meningsmålinger til
valg.

> [...]
> fraværene. Og tallene for andre partier mangler også - men der har
> åbenbart ikke været relevante ændringer.

Hvad pokker. Folk kan vel også lige så godt stemme på Dansk Folkeparti som
på regeringen. Regeringen fører jo alligevel landsbytosse-DF´ernes politik.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 14-11-05 18:24

De, der så Elsebeth Gerner Nielsen møde uforberedt op til en verbal
afklapsning hos Søren Karup i Go'morgen Danmark i morges, kan ikke undre
sig.

/K

Fra : Joakim Von And

Dato : 17-11-05 18:31

> [...]
> Rambøll Management i går skulle have vist at partiet står til en solid
> fremgang ved kommunal- og regionsvalgene i forhold til for fire år

Rambøll Management er hermed en død sild.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-05 23:46

Joakim Von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> Rambøll Management er hermed en død sild.

Ja, det blev vist til en svag fremgang på en halv procentpoint, og i
Københavns kommune endda en mindre fremgang - tør vi tænke på en vis
hjemmeside?
--
Per Erik Rønne

Fra : Joakim Von And

Dato : 18-11-05 20:36

> Ja, det blev vist til en svag fremgang på en halv procentpoint, og i
> Københavns kommune endda en mindre fremgang - tør vi tænke på en vis
> hjemmeside?

Louise Freverts hjemmeside med de nedsættende udsagn om muslimer kom til
offentlighedens kendskab ca. en måned /før/ meningsmålingen fra Rambøll
Management.

Fra : Joakim Von And

Dato : 18-11-05 21:14

> Ja, det blev vist til en svag fremgang på en halv procentpoint, og i
> Københavns kommune endda en mindre fremgang - tør vi tænke på en vis
> hjemmeside?

Ja, det tør vi godt.

God weekend.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-05 23:51

Joakim Von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> Ja, det tør vi godt.

Og for Københavns vedkommende skulle der naturligvis have stået
/tilbagegang/.

> God weekend.

Ditt.
--