Endnu et eksempel ppå at de svageste skal ~
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-11-05 13:59

Her ser vi så endnu et eksempel på at regeringen er totalt ligeglade med de
svageste. Men denne gang kan det nu ende med at koste samfundet penge.

Egentlig er forslaget meget godt. Det er ikke rimeligt at samfundet skal
betale ekstra fordi nogle børn vælger at blive boende hjemme hos deres
forældre, MEN man ser her et typisk eksemple på hvordan de svageste bliver
ramt (og jeg tror ikke det er tilfældigt) Hvis man læser teksten så er der
egentlig ikke noget som ret mange kan være uenige i, men hvis man nu sætter
sig ned og tænker tanken til ende (noget man jo ikke bruger ret meget i
regeringen og Dansk Fjolse parti, så må man alligevel spørge sig selv hvad
med alle de mennesker der har deres handicappede brøn boende hjemme FORDI
der ikke er tilstrækkelig med bosteder til de handicappede. Hvorfor skal de
straffes fordi de sparer det offentlige for en institutionsplads??

Peter
som bor i eget hus, og derfor IKKE rammes af denne finanslovs detalje, men
som kender mange som gør

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-11-05 14:36

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Peter
> som bor i eget hus, og derfor IKKE rammes af denne finanslovs detalje, men

Sig mig Peter, er du ikke lidt for paranoid.

Kom dog for helvede på høringslisten og gør indsigelse, gør du det
fornuftigt bliver der også taget hensyn til dine bekymringer.

Og det har ikke noget med denne regering at gøre, jeg fatter ikke du
fortsætter fra den skuffe. Det var langt værre under den forrige regering,
der var det slet ikke fokus på produktivitet.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-11-05 15:24

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Sig mig Peter, er du ikke lidt for paranoid.

Nej det er jeg ikke, for selv om du ikke lader dig forstyrre af facts, så er
der faktisk mange mennesker i dette land som ikke har råd til eget hus, og
som passer deres voksne handicappede børn hjemme.

> Kom dog for helvede på høringslisten og gør indsigelse, gør du det
> fornuftigt bliver der også taget hensyn til dine bekymringer.

Jeg/min organisation ER på høringslisten, og nej der er som du ser ikke
taget hensyn til vore bemymringer

> Og det har ikke noget med denne regering at gøre, jeg fatter ikke du
> fortsætter fra den skuffe.

Nej??? hvem pokker er det SÅ lige der har fremlagt og vedtaget denne
finanslov??. og hvem er det liiiiige der har vedtget at man skal have nedsat
boligstøtten hvis man har hjemmeboende børn over 18?

Peter

Fra : Krumme

Dato : 13-11-05 17:57

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er der faktisk mange mennesker i dette land som ikke har råd til eget hus,
> og som passer deres voksne handicappede børn hjemme.

JA forhelvede giv da endelig Danskerne meget mere hjælp, en dag skal de slet
ikke mere foretage sig selv, staten står klar til at tørre din egen røv!
Hvad med om folk begynder at tage ansvar selv, er huslejen for dyr der hvor
de bor, så findes der alternativer andre steder i landet! men sådan noget må
man jo ikke sige, uha så er man jo ikke social.

Krumme

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-11-05 18:35

"Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> wrote in message

> [...]
> hvor de bor, så findes der alternativer andre steder i landet! men sådan
> noget må man jo ikke sige, uha så er man jo ikke social.

gud fader i skuret. Det er utroligt så megen uvidenhed man kan udstille på
så få linjer.
´Det vi taler om er at folk der sparer samfundet for millioner HVERT ENESTE
år, nu skal straffes med at man inddrager deres bolisikring. MEn
selvfølgelig hvis jeg har misforstået dig og det du i virkeligheden mener er
at folk der har fået et handicappet barn skal betale ALLE udgifter til dette
barn i al evighed, så er det jo en anden sag, og så beder jeg dig undskylde
at jeg beskyldte dig for uvidenhed

Peter

Fra : Jesper

Dato : 13-11-05 19:29

> [...]

> finanslov??. og hvem er det liiiiige der har vedtget at man skal have nedsat
> boligstøtten hvis man har hjemmeboende børn over 18?

Ja, det er regeringens opgør med at de rigeste 90% skal betale til de
fattigste 90%.
Det kaldes målretning.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-11-05 19:44

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Ja, det er regeringens opgør med at de rigeste 90% skal betale til de
> fattigste 90%.
> Det kaldes målretning.

spørgsmålet er så om samfundet sparer penge. Der er ikke ret mange der på
grund at 10000 mistede kroner skal opgive at passe deres handicappede barn,
før regningen løber op i millioner

Peter

Fra : Jesper

Dato : 13-11-05 21:26

> [...]

> grund at 10000 mistede kroner skal opgive at passe deres handicappede barn,

SVJV hører det hjemme i kommunerne, så de besparelser er ikke noget
regeringen har noget med at gøre.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-11-05 22:57

> SVJV hører det hjemme i kommunerne, så de besparelser er ikke noget
> regeringen har noget med at gøre.

Det er en typisk borgerlig måde at forsvare forringelser på.
Bortforklaringer og fralæggelse af ansvarert for egen lovgivning med
efterfølgende syden skylden på komunerne når det beskidte arbejde skal
udføres.

Reglen om boligstøtte er en del af finansloven for 2006 indgået mellem
regeringen og Dansk Fjolseparti. At det så fremover er komunerne der sparer
lidt håndører for at Regionerne skal punge ud med millioner er jo en
konskvens af finansloven (nu er konskvensberegninger af egne handlingerjo
ikke det man bruger mest tid på i de kreds - bare det giver stemmer), og
måske et led i en strategi der går ud på at kunne sige "s e hvad vi sagde:
regionerne bruger for mange penge de skal nedlægges

Peter

Fra : Jesper

Dato : 13-11-05 23:04

> [...]
> måske et led i en strategi der går ud på at kunne sige "s e hvad vi sagde:
> regionerne bruger for mange penge de skal nedlægges

Bla, bla, bla!

Kommuner og amter bruger penge som aldrig før, der er ganske enkelt
ingen der kan tale om nedskæringspolitik på dét område. Det er
udelukkende et spørgsmål om prioritering.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 00:37

> [...]
>
> Peter
> som bor i eget hus, og derfor IKKE rammes af denne finanslovs detalje, men

Er du sød lige at referere hvad du er utilfreds med så vi har en chance for
at kommentere det.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-11-05 01:05

> Er du sød lige at referere hvad du er utilfreds med så vi har en chance
> for at kommentere det.

ja da

Voksengrænsen i boligstøtteloven er nu fastsat til 18 år
Som en del af aftalen om finansloven for 2006 er regeringen og Dansk
Folkeparti blevet enige om, at aldersgrænsen for, hvornår hjemmeboende børn
efter boligstøtteloven betragtes som børn, skal harmoniseres med den
generelle myndighedsalder. Grænsen for, hvornår man i boligstøtteloven
regnes som voksen, skal derfor sættes ned fra 23 år til 18 år.

Der beregnes generelt en højere boligstøtte, hvis der er børn i husstanden.
Navnlig kan boligsikringsmodtagere kun få boligstøtte svarende til 15 pct.
af huslejen, hvis der ikke er børn i husstanden.

Den nye aldersgrænse gælder for unge, der fylder 18 år den 1. januar 2006
eller senere.

Hjemmeboende unge, der er fyldt 18 år den 1. januar 2006 er omfattet af de
hidtidige regler, og regnes altså som børn til og med det fyldte 22. år.

For at sikre en gradvis overgang til det nye regelsæt får forslaget kun 25
pct. virkning i 2006, 50 pct. virkning i 2007, 75 pct. virkning i 2008 og
100 pct. virkning i 2009 og fremefter.

Det betyder, at for husstande med unge omfattet af lovændringen skal
kommunen regne boligstøtten ud med anvendelse af de nye regler om
voksengrænse, og i 2006 forhøje boligstøtten med 75 pct. af forskellen
mellem boligstøtten efter denne regel og boligstøtte efter de regler, der
var gældende indtil 1. januar 2006. I 2007 forhøjes boligstøtten med 50 pct.
af forskellen, og i 2008 forhøjes boligstøtten med 25 pct. af forskellen. I
2009 er ordningen fuldt indfaset, og der ydes derfor udelukkende boligstøtte
efter de nye regler.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 01:52

> [...]
> forskellen. I 2009 er ordningen fuldt indfaset, og der ydes derfor
> udelukkende boligstøtte efter de nye regler.

Det er da ganske fornuftigt at sænke boligydelsen under de omstændigheder.

Problemet med hjemmeboende handikappede er så perifert i forhold til lovens
intentioner, at man med rimelighed burde løse det ad andre veje, e.g.
handikapydelse.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-11-05 11:53

> Det er da ganske fornuftigt at sænke boligydelsen under de omstændigheder.

Enig - det skrev jeg vist også i trådstarten

> Problemet med hjemmeboende handikappede er så perifert i forhold til
> lovens intentioner, at man med rimelighed burde løse det ad andre veje,
> e.g. handikapydelse.

Men det er jo så det man undlader at gøre, og det er her det går galt.
Eneste løsning er at smide "ungen" ud og lade samfundet betale de melllem 1
og 2 millioner kr en institutionsplads koster

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 12:54

> [...]
> Eneste løsning er at smide "ungen" ud og lade samfundet betale de melllem
> 1 og 2 millioner kr en institutionsplads koster

Eller udnytte de politiske kanaler til at justere loven, helst inden den
træder i kraft.

Problemet er jo ikke loven som sådan.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-11-05 13:06

> Eller udnytte de politiske kanaler til at justere loven, helst inden den
> træder i kraft.

Det er jo det man har gjort i høringsvarene...................påpeget at der
er en gruppe som bør kompenseres for dette/eller der bør laves en
undtagelsesparagraf, men det har regeringen ikke ønsket

> Problemet er jo ikke loven som sådan.

Jo det er. man laver en lov som man på forhånd ved vil ramme nogle mennesker
urimeligt hårdt, uden at lave den nødvendige følgelovgivning.
Og desværre er det jo sådan at de udgifter man her får ekstra, de er jjo
irreversible, for hvis først et barn er anbragt på institution, så tvivler
jeg på at der er nogen der vælger at tage dem hjem igen

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 15:05

> [...]
> irreversible, for hvis først et barn er anbragt på institution, så tvivler
> jeg på at der er nogen der vælger at tage dem hjem igen

Gu er det ej loven som sådan, det problem du påpeger er så marginalt man må
finde en løsning på det.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 14-11-05 17:18

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Gu er det ej loven som sådan, det problem du påpeger er så marginalt man

> finde en løsning på det.
>
> Thorkild

Man "finder ikke en løsning på dette".
Det er jo helt klart, at de liberale netop går efter sådanne få svage
grupper.
De har ikke magt, til at ændre noget.

Det er en typisk borgerlig lov, helt efter dit hoved.
Eller er du virkelig så du, at du skulle tro på, hvad du selv skriver?

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 17:59

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> må

> Man "finder ikke en løsning på dette".
> Det er jo helt klart, at de liberale netop går efter sådanne få svage

Hans Egon, dit stupide nonsens er efterhånden ved at være så
virkelighedforladt enhver kan gennemskue dig.

> Det er en typisk borgerlig lov, helt efter dit hoved.
> Eller er du virkelig så du, at du skulle tro på, hvad du selv skriver?

Hans Egon, jeg mener hvad jeg skriver, men er en del bekymret for der i 2005
findes folk med så antikverede holdninger som dine.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-11-05 23:40

> [...]
>
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Gu er det ej loven som sådan, det problem du påpeger er så marginalt man

gu er det så. det er loven der skaber problemet. og det er lovgiverne der
laver loven uden at finde løsningen på problemet.

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-11-05 03:11

> [...]
>
> gu er det så. det er loven der skaber problemet. og det er lovgiverne der
> laver loven uden at finde løsningen på problemet.

Man kan da ikke standse udviklingen på grund af nogle handikappede, her må
man rette op på følgeproblemer.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-05 17:21

> [...]

> irreversible, for hvis først et barn er anbragt på institution, så tvivler
> jeg på at der er nogen der vælger at tage dem hjem igen

Det virker ikke for mig som om ændringen er så væsenligt på
handicapområdet, som for hjemmeboende og skolesøgende børn over 18.

Handicappede får trods alt deres førtidspension, som i fremtiden vil
udgøre mindst dagpengemax. Og kan således sagtens betegnes som voksne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 14-11-05 17:15

> [...]
lovens
> intentioner, at man med rimelighed burde løse det ad andre veje, e.g.

Sig mig:
Er der ingen grænser for din idioti?
"Bør kunne løses..."

DER BLIVER DET JO IKKE...!!!!!
Og du ved det, dit umenneske..!!

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 18:00

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse

> lovens

> Sig mig:
> Er der ingen grænser for din idioti?
> "Bør kunne løses..."
>
> DER BLIVER DET JO IKKE...!!!!!
> Og du ved det, dit umenneske..!!

Jo, Hans Egon, det skal såmænd nok blive løst med et middel du ikke kender
til.

Midlet er sund fornuft.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-11-05 23:44

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Jo, Hans Egon, det skal såmænd nok blive løst med et middel du ikke kender
> til.
>
> Midlet er sund fornuft.

Thorkild FAT DET NU - der er ikke nogen i regeringen der har foretaget sig
NOGET SOMHELST for at finde en løsning.

Der er ingen dynamiske efekter, sund fornuft eller andre overtroiske ting i
gære. man siger som du gør. Problemet er marginalt, der er flere stemmer i
at lade de rige rage til sig på nogle få svages bekostning. og endnu engang
forsvarer du det. men det er jo selvfølgelig også noget der blandt andet
ryger ned i din tegnebog

Peter

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-11-05 03:13

> [...]
> i at lade de rige rage til sig på nogle få svages bekostning. og endnu
> engang forsvarer du det. men det er jo selvfølgelig også noget der blandt

Giv tid Peter, i skatteborgerforeningen har vi til eksempel lagt pres på
ministeren for at få rettet aktieavancebeskatningen, nu sker det.

Og dit boligforslag ligger også på mit bord til kommentar, jeg skal da gerne
overveje at indgive høringssvar.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-11-05 16:04

> [...]
> ministeren for at få rettet aktieavancebeskatningen, nu sker det.
>
> Og dit boligforslag ligger også på mit bord til kommentar, jeg skal da

nej tak - jeg tror vores forening opfattes som mere seriøs end
skatteborgerforeningen, så vi behøver ikke jeres støtte

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-11-05 02:36

> nej tak - jeg tror vores forening opfattes som mere seriøs end
> skatteborgerforeningen, så vi behøver ikke jeres støtte

Det tror jeg næppe.

Hvad hedder foreningen ?

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-05 18:13

> [...]
> ministeren for at få rettet aktieavancebeskatningen, nu sker det.
>
> Og dit boligforslag ligger også på mit bord til kommentar, jeg skal da

Den største tjeneste, du og din "forening" kan gøre de svageste, er at holde
fingrene væk..!!
Alene jeres brevhoved skaber jo op refleks antipati.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-05 16:51

> [...]

> hidtidige regler, og regnes altså som børn til og med det fyldte 22. år.

Og det troede jeg ellers at DF var imod. Men den modstand har de
åbenbart droppet.

Det er ikke rimeligt at betragte skolesøgende, hjemmeboende børn som
»voksne«, bare fordi de fylder 18. De fleste 18-19 årige går i øvrigt
stadig i skole, og er fuldstændigt afhængige af forældrenes underhold.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-05 18:11

> [...]
> »voksne«, bare fordi de fylder 18. De fleste 18-19 årige går i øvrigt
> stadig i skole, og er fuldstændigt afhængige af forældrenes underhold.

Med mindre man er parat til at indføre en form for borgerløn under
uddannelse,
kan jeg ikke se noget forkert i, at studerende henvises til SU.
De må da lære, at "klare sig selv".

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 20:36

> [...]

> Med mindre man er parat til at indføre en form for borgerløn under
> uddannelse, kan jeg ikke se noget forkert i, at studerende henvises til

18-19 årige skoleelever får markant mindre SU end andre:

http://www.su.dk/

Grundbeløbet for hjemmeboende ligger på 839 kroner om måneden, maksimalt
2.296 afhængigt af forældreindkomst. For udeboende er beløbet højere
{1657 hhv 4618 kroner}, men det understreges at de 18-19 årige normalt
får satserne for hjemmeboende, også selv om de rent faktisk er flyttet
hjemmefra. Når man derfor som lærer møder 18-19 årige drenge, der stadig
får af spanskrøret eller remmen af deres far {og som derfor, og med den
begrundelse, beklager sig højlydt over en årskarakter på 03}, skal man
altså huske at de i praksis slet ikke har muligheden for at flytte
hjemmefra - og slet ikke hvis forældrene tjener godt.

Det korte og det lange er at skoleelever i alderen 18-19 år stadig i
realiteten er store skolebørn {hyppigt i øvrigt også i deres adfærd}, og
i øvrigt først når de fylder 25 i dagpenge- og sociallovgivningen anses
for sådan /nogenlunde/ voksne. Ændringen er kort sagt - absurd.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 15-11-05 22:39

On Tue, 15 Nov 2005 20:36:06 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>men det understreges at de 18-19 årige normalt
>får satserne for hjemmeboende, også selv om de rent faktisk er flyttet
>hjemmefra.

Det her må du godt lige forklare....

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-05 22:44

Alucard wrote:

> Det her må du godt lige forklare....

Hvis far ejer lejligheden. (?)

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Alucard

Dato : 15-11-05 23:17

On Tue, 15 Nov 2005 22:43:33 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Hvis far ejer lejligheden. (?)

Er det ikke ligegyldigt hvor meget man betaler i husleje og til hvem
(så længe man ikke har samme folkeregisteradresse som éns
forældre)...?

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-05 23:19

Alucard wrote:

> Er det ikke ligegyldigt hvor meget man betaler i husleje og til hvem
> (så længe man ikke har samme folkeregisteradresse som éns
> forældre)...?

Det var heller ikke korrekt, Per Rønne har lidt længere nede givet link og
tal.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 23:23

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Hvis far ejer lejligheden. (?)

Nej, selv hvis 18-årige Jan eller 19-årige Peter i 2x på Marstal
Gymnasium flytter på kollegium, så får de stadig kun 839 kroner om
måneden at betale husleje, mad og tøj for, hvis forældrene ellers tjener
godt. Er de lavtlønnede kan de dog få helt op til fyrstelige 2.296
kroner om måneden ...

Jeg husker tydeligt en gymnasiepige i fjernsynet beklage sig over, at nu
kunne dem der fik klø hjemme ikke flytte hjemmefra mere, og dermed
slippe for kløene. Næh, de må bide tænderne sammen, og vente til de er
fyldt 20. Når børnene er fyldt 18 har forældrene ikke længere nogen
forsørgerpligt over for dem, men det synes samfundet altså heller ikke
at det har, hvis de fortsat går i skole.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-05 23:28

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> forsørgerpligt over for dem, men det synes samfundet altså heller ikke
> at det har, hvis de fortsat går i skole.

Øhh, jeg har altså dementeret, men tak for at du gjorde det helt klart her.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 23:46

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Øhh, jeg har altså dementeret, men tak for at du gjorde det helt klart her.

Med en offline-reader som MacSOUP kan man ikke altid se om der er sket
noget, før ens eget nye indlæg bliver sendt afsted. Jeg har selv sat
systemet op på den måde, at der automatisk sker afsendelse og modtagning
af nye messages hver halve time. QuicKeys klarer det.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 16-11-05 07:29

On Tue, 15 Nov 2005 23:46:19 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Med en offline-reader som MacSOUP kan man ikke altid se om der er sket
>noget, før ens eget nye indlæg bliver sendt afsted.

Det lyder som et dårligt program....

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 08:21

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Det lyder som et dårligt program....

Det synes jeg ikke. Jeg har slet ikke brug for hele tiden at blive
forstyrret af at der kommer nye indlæg. Selv den automatiske
»synkronisering« jeg har sat QuicKeys op til at foretage hver time er jo
irriterende, da den på en måde »smadrer« trædiagrammet over den enkelte
tråd.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 16-11-05 12:36

On Wed, 16 Nov 2005 08:20:52 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>»synkronisering« jeg har sat QuicKeys op til at foretage hver time er jo
>irriterende, da den på en måde »smadrer« trædiagrammet over den enkelte

Hehehe.... Det var det jeg sagde... Det lyder som et dårligt
program....

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 19:54

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hehehe.... Det var det jeg sagde... Det lyder som et dårligt
> program....

Ja, du må jo helt undvære trædiagrammet - som jeg ikke vil undvære.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 16-11-05 20:58

On Wed, 16 Nov 2005 19:53:47 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Ja, du må jo helt undvære trædiagrammet - som jeg ikke vil undvære.

Trædiagrammet...??? Er det ikke det der helt automatisk er i Forté
Agent (bortset fra når nogle ødelægger det ved at ændre i
head'eren)...?

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 22:20

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Trædiagrammet...??? Er det ikke det der helt automatisk er i Forté
> Agent (bortset fra når nogle ødelægger det ved at ændre i
> head'eren)...?

Når jeg har været inde i Forté Agent {og jeg har altså lige i øjeblikket
også hele tre Windows-computere i rummet åbne}, har jeg aldrig kunnet
finde et trædiagram.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 17-11-05 00:10

On Wed, 16 Nov 2005 22:20:28 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Når jeg har været inde i Forté Agent {og jeg har altså lige i øjeblikket
>også hele tre Windows-computere i rummet åbne}, har jeg aldrig kunnet
>finde et trædiagram.

Er det ikke det "hieraki" der viser hvem der svarer hvem....?

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-05 05:12

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Er det ikke det "hieraki" der viser hvem der svarer hvem....?

Det vises som noget i retning af:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tree_(graph_theory)

Men med en retning, og så er vi ovre i:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tree_data_structure

Roden vises altid øverst til venstre, og så forgrener træet sig mod
højre [og nedad, hvis en knude har mere end et »barn«].
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 17-11-05 12:42

On Thu, 17 Nov 2005 05:12:13 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Roden vises altid øverst til venstre, og så forgrener træet sig mod
>højre [og nedad, hvis en knude har mere end et »barn«].

Er det ikke nøjagtig det som Agent gør som standard...?

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-05 16:28

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Er det ikke nøjagtig det som Agent gør som standard...?

Jeg tror at du skal se det, for at forstå det. Men prøv at se på
nedenstående link:

http://www.gylling.net/MacSOUP/

Og klik på »Læs svaret« i venstre kolonne {tredienederst}. I billedet er
det de to forbundne, blå cirkler. Blå fordi det er dig selv der har
skrevet dem, den sidste med en blå udfyldning indeni, fordi det er den
du læser. Og et plus-tegn oppe til højre overfor for hver af knuderne,
som angiver at alt der kommer efter den er »auto-markeret«.

Kommer der mere end et svar på første indlæg, placeres det neden for det
første svar. Og så kan man bruge det numeriske tastatur til at bladre
gennem træet: 0 til roden, 4 til venstre, 6 til højre, 8 en op, 2 en
ned, 1 skåt ned venstre, 3 skråt ned højre, 7 skråt op venstre, 9 skårt
op højre. Og højrepil bringer dig tilbage til det indlæg, det aktuelle
indlæg er et svar på.

Dejligt overskueligt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 17-11-05 16:58

On Thu, 17 Nov 2005 16:28:29 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>ned, 1 skåt ned venstre, 3 skråt ned højre, 7 skråt op venstre, 9 skårt
>op højre. Og højrepil bringer dig tilbage til det indlæg, det aktuelle

Ok... Det var ikke lige det jeg troede at det var....

Ikke lige min smag, men sådan er der så meget...

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 23:12

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Det her må du godt lige forklare....
Jeg citerer:

==
Månedligt SU-stipendium til studerende på 18 og 19 år

- du har fået SU før 1. juli 2004
- du får SU første gang fra 1. juli 2004 eller derefter
Grundsats til alle, før skat:
1.457 kr.
1.022 kr.
Maksimalt tillæg til hjemmeboende, afhængig af forældrenes indkomst:

839 kr.

1.274 kr.
Maksimum i alt:
2.296 kr.
2.296 kr.
Grundsats til udeboende med særlig godkendelse*, før skat :

2.961 kr.

2.961 kr.
Maksimalt tillæg afhængig af forældrenes indkomst:

1.657 kr.

1.657 kr.
Maksimum i alt:
4.618 kr.
4.618 kr.
*Når du er under 20 år og går på en ungdomsuddannelse, kan du normalt
kun få SU med satsen for hjemmeboende. Også selvom du er flyttet
hjemmefra. Du kan læse om reglerne for bopæl under 'Hvad er SU' >
SU-stipendium i menuen.
==

Ja, originalen er opstillet i en let læsbar tabel, men det nederste
afsnit burde vel være klart.

Gå ind på:

http://www.su.dk/

Vælg yderst til venstre:

Så meget kan du få->Ungdomsuddannelser
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 15-11-05 23:42

On Tue, 15 Nov 2005 23:11:49 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

<snip>
>*Når du er under 20 år og går på en ungdomsuddannelse, kan du normalt
>kun få SU med satsen for hjemmeboende. Også selvom du er flyttet
>hjemmefra.

Jeg betvivler ikke tallene, det er bare sætningen ovenfor der virker
meget "underlig", men sikkert rigtig nok....

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 23:46

> [...]

> Jeg betvivler ikke tallene, det er bare sætningen ovenfor der virker
> meget "underlig", men sikkert rigtig nok....

Sætningen virker nok lidt underlig - men det er altså den formulering
der bruges af Statens Uddannelsesstøtte, på dets hjemmeside.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 16-11-05 16:15

> [...]
> i øvrigt først når de fylder 25 i dagpenge- og sociallovgivningen anses
> for sådan /nogenlunde/ voksne. Ændringen er kort sagt - absurd.

Efter min opfattelse, er hele spørgsmålet om økonomiske problemer for
skolesøgende, i den grad forfusket.
Da jeg i sin tid, mange år siden, studerede, var reglerne således, at det
var umuligt at opnå støtte af nogen slags, fordi min fars indkomst,
kommuneskolelærer, var for høj.
Her skal man huske, at der dengang virkelig var tale om skattebegunstigelser
for de rige.
Jeg gik sammen med adskillige fra rige hjem, der fik max. beløb, da deres
familie, på papiret, var "fattige". Jeg så støttemidler brugt til indkøb af
sportsvogn og ridehest.
Jeg var dengang i tyverne, og klarede mig på banklån til almindelig
bankrente.
Boede til leje i en by 50 km. væk fra "de gamle".
Lige siden har jeg haft den opfattelse, at der ganske enkelt burde indføres
en form for løn til skolesøgende.
Uafhængig af forældres indkomst.
Dette ville også muliggøre, at der kunne komme en mere jævn fordeling af løn
samfundsgrupperne imellem.
Argumentet om "årelang askese" som alibi for høj løn, ville falme.

Venstrefløjen i dansk politik har kæmpet bravt, men altid imod højrefløjen,
der ikke for alvor har ønsket hverken at bryde social arv, eller at give
samme frihed og mulighed for alle
Og som nu bomber systemet endnu engang.
(I denne forbindelse regner jeg ikke S som venstrefløj.)

At forældre kan finde på at stemme borgerligt er, efter min opfattelse, ikke
til at forstå.
Vil de ikke det bedste for deres børn?

Og ville studieløn, alt andet lige, ikke i den sidste ende kunne vise sig at
være en gevinst for samfundet?
Både økonomisk og menneskeligt?

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 16-11-05 20:39

On Wed, 16 Nov 2005 16:14:50 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>At forældre kan finde på at stemme borgerligt er, efter min opfattelse, ikke
>til at forstå.
>Vil de ikke det bedste for deres børn?

Hahahahaha... Dine tåbelige udtalelser vil ingen ende tage... ))

Nu er vi ikke kun blinde og dumme bonderøve, men også
børnemishandlere.... ))))))))

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 22:20

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hahahahaha... Dine tåbelige udtalelser vil ingen ende tage... ))
>
> Nu er vi ikke kun blinde og dumme bonderøve, men også
> børnemishandlere.... ))))))))

Og da Per Bregengaard, skoleborgmester fra Enhedslisten i Københavns
Kommune, skulle vælge skole, valgte /han/ også det bedste for hans børn:
privatskolen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 17-11-05 16:16

> Og da Per Bregengaard, skoleborgmester fra Enhedslisten i Københavns
> Kommune, skulle vælge skole, valgte /han/ også det bedste for hans børn:
> [...]

Jamen det er der vel ikke noget galt i?
Mine 3 børn har sandelig også gået i friskole.
Af den Grundtvig-Koldske slags.

Det er jo rent selvforsvar imod de borgerlige ødelæggelser, som accellerede
med Hårder.
Ligeledes har man, efter min opfattelse, bedre kvalificerede lærere på de
fleste af disse skoler.
Her har forældrene medbestemmelse også på læreransættelser.
Og vi kan dermed undgå den del af standen, som faktisk ikke egner sig.

Hvilket ikke hentyder til nogen af de her i gruppen tilstædeværende
lærere..!!
Forstå venligst dette

MVH
Egon