Dansk Folkeparti stormer frem
Fra : Tveskaeg

Dato : 13-11-05 13:25

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3380714/

Dette vil sikkert skuffe Allan Rise der jo for et par dage siden
glædede sig over at DF tilsyneladende gik tilbage i meningsmålingerne.

Samme dag kunne man dog se en prognose fra TV2 der viste en mulig
fremgang på 1.5% ved kommunalvalget og nu viser en prognose
altså en fremgang på 4 mandater ved et eventuelt folketingsvalg.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-11-05 13:27

Tveskaeg wrote:
> [...]
> fremgang på 1.5% ved kommunalvalget og nu viser en prognose
> altså en fremgang på 4 mandater ved et eventuelt folketingsvalg.

Du kan ikke sammenligne et kommunalvalg med et folketingsvlag.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Tveskaeg

Dato : 13-11-05 13:30

On Sun, 13 Nov 2005 13:27:06 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Du kan ikke sammenligne et kommunalvalg med et folketingsvlag.

Det gør jeg heller ikke jeg henviser blot til at du tog fejl vedr.
tilbagegangen for DF.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-11-05 14:08

Tveskaeg wrote:

> Det gør jeg heller ikke jeg henviser blot til at du tog fejl vedr.
> tilbagegangen for DF.

Jeg skrev ikke at D.F. havde tilbagegang, så vidt jeg husker, men at Soc.
Dem. gik frem.

Iøvrigt går S.F. og de Radikale også kraftigt frem.

Fra : Mark Jensen

Dato : 13-11-05 14:39

On Sun, 13 Nov 2005 14:07:41 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Jeg skrev ikke at D.F. havde tilbagegang, så vidt jeg husker, men at Soc.
>Dem. gik frem.

jo du gjorde. Jeg husker det også ganske tydeligt. Bl.a. brugte du
udtrykket at D.F. gik "signifikant" tilbage. Hvilket de garanteret
også gjorde i den pågældende opinion, men man skal bare ikke
konkludere for meget på baggrund af enkelte meningsmålinger. Dertil er
usikkerheden alt for stor.

Fra : Mark Jensen

Dato : 13-11-05 14:41

On Sun, 13 Nov 2005 14:07:41 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Jeg skrev ikke at D.F. havde tilbagegang, så vidt jeg husker, men at Soc.
>Dem. gik frem.

Fra tråd "nu mærker D.F hvad det vil sige at være inde i varmen"

Fra : Allan Riise

Dato : 13-11-05 15:04

Mark Jensen wrote:

> Fra tråd "nu mærker D.F hvad det vil sige at være inde i varmen"

Ja, så kan jeg jo kun sige at jeg er ked af at de på en uge har hentet det
ind igen.

Fra : Jesper

Dato : 13-11-05 17:40

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Iøvrigt går S.F. og de Radikale også kraftigt frem.

....på bekostning af Sosserne, hvor vælgerne er på vej væk fra i fuld
firspring!
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-05 07:50

Jesper wrote:

> ...på bekostning af Sosserne, hvor vælgerne er på vej væk fra i fuld
> firspring!

Nej.

Fra : Jesper

Dato : 15-11-05 16:54

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Nej.

Nej, hvad?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-05 18:02

Jesper wrote:

> Nej, hvad?

SocialDemokratiet er langsom på vej frem igen.

Fra : Jesper

Dato : 15-11-05 19:41

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> SocialDemokratiet er langsom på vej frem igen.

Ikke i landspolitik. De sidste opinionstal er de ringeste jeg har set
siden sosserne løb fra deres efterlønsløfte til vælgerne og intet tyder
på at de er i fremgang!
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-05 20:32

Jesper wrote:

> Ikke i landspolitik. De sidste opinionstal er de ringeste jeg har set
> siden sosserne løb fra deres efterlønsløfte til vælgerne og intet
> tyder på at de er i fremgang!

Vendingen er igang, og Liste A får flere og flere indmeldelser til partiet.
Og det ser nu også ganske godt ud rent kommunalt politisk.

Grunden til at Liste A ser ud til at stå dårligt landspolitisk, er jo at
regringen lurepasser når det gælder velfærdsdebatten, hvor at Liste A har
sagt at de er med på nedskæringer, og det er jo ikke det der giver flest
stemmer, og når så regeringen ikke melder ud, så er det jo kun et parti der
indtil videre kan revses p.g.a. samme.

Fra : Jesper

Dato : 15-11-05 21:21

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Vendingen er igang, og Liste A får flere og flere indmeldelser til partiet.
> Og det ser nu også ganske godt ud rent kommunalt politisk.

Helt almindligt når partier er i opposition. I begyndelsen 90'erne under
Nyrup var der masser af mennesker der meldte sig ind i V og K, har intet
med at partiet har fremgang i vælgerbefolkningen at gøre.

> [...]
> stemmer, og når så regeringen ikke melder ud, så er det jo kun et parti der

Regeringen gør som regeringen hele tiden har sagt: Den afventer
Velfærdskommissionens rapport. Det ville fuldstædigt tåbeligt at
nedsætte en kommission, hvis ikke man gider vente på resultatet.
Sosserne har ikke ændret sig en tøddel: De går stadig ind for den
tilskudspolitik hvor de 90% rigeste skal give til støtte til de 90%
fattigste. Regeringen går ind for at målrette støtten, f.eks.
boligpolitikken, hvor regeringen giver 200 mio til de hårdest belastede
almennyttige boligområder,mens sosserne ville dele ud til højre og
venstre.
Og så ignorere du det faktum at Helle Thorning-Schmidt er en katatrofal
dårlig leder. Tag nu bare sagen om arbejdsmarkedsforliget. Én ting er at
sosserne løber fra indgåede forlig, hvilket er slemt nok. Men når
sossserne ikke engang kan finde ud af at afstemme deres forklaringer, så
er de bare for dumme.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-05 21:28

Jesper wrote:

> [...]
> har intet med at partiet har fremgang i vælgerbefolkningen at gøre.

> Regeringen gør som regeringen hele tiden har sagt: Den afventer

Og hvis det går som alle de andre gange Regeringen har nedsat en
kommision/arbejdsudvalg, så gør de stadig vi de har tænkt sig at gøre fra
starten, uagtet hvad en sådan kommision/arbejdsgruppe kommer frem med.

Og forøvrigt så har de jo allerede lavet tiltag som har med velfærden at
gøre, før denne kommision er fremkommet med deres rapport, for hvad er
vigtigt for velfærd?
Hvordan handikappede bliver serviceret og hvilke bo tilbud de får, o.s.v.

> Det ville fuldstædigt tåbeligt at
> nedsætte en kommission, hvis ikke man gider vente på resultatet.

Hvis man følger oplægget men det er jo ikke hvad Venstre gør, se f.eks. når
evt. lovforslag har været til høring, så er det en ren skueproces.

> [...]
> boligpolitikken, hvor regeringen giver 200 mio til de hårdest
> belastede almennyttige boligområder,mens sosserne ville dele ud til

Det passer simpelthen ikke, Soc.Dem. er klar til at lave nedskæringer på
efterløn, og at sætte fratrædelsesalderen op.

> [...]
> Én ting er at sosserne løber fra indgåede forlig, hvilket er slemt
> nok. Men når sossserne ikke engang kan finde ud af at afstemme deres

Jeg bryder mig bestemt ikke om H.T.S. så det kan jeg ikke argumentere imod.

Fra : Jesper

Dato : 16-11-05 00:05

> [...]
> vigtigt for velfærd?
> Hvordan handikappede bliver serviceret og hvilke bo tilbud de får, o.s.v.

Nu taler du udenom, vi taler om de store linier som efterløn mv.

Regeringen er opsat på at få sosserne med på et velfærdsforlig og de har
brug for de værktøjer der ligger i Velfærdskommissionens rapport.

> Hvis man følger oplægget men det er jo ikke hvad Venstre gør, se f.eks. når
> evt. lovforslag har været til høring, så er det en ren skueproces.

Det er lige præcist hvad det ikke er.

> Det passer simpelthen ikke, Soc.Dem. er klar til at lave nedskæringer på
> efterløn, og at sætte fratrædelsesalderen op.

Nu snakker du jo igen uden om, du gider ikke engang at kommentere
sosserne boligpolitik!

> Jeg bryder mig bestemt ikke om H.T.S. så det kan jeg ikke argumentere imod.

Der er no engang HTS der er sossernes formand!
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-05 00:13

Jesper wrote:

> Nu taler du udenom, vi taler om de store linier som efterløn mv.

Næ, Fogh gjorde det helt klart at der intet skulle gøres, *intet* førend
kommisione barslede med deres rapport.

> Regeringen er opsat på at få sosserne med på et velfærdsforlig og de
> har brug for de værktøjer der ligger i Velfærdskommissionens rapport.

Tro du bare på det.

> Det er lige præcist hvad det ikke er.

Det kan jeg love dig for, er hvad denne regering har gjort hidtil, f.eks.
med at lade autister gå i almindelige skoleklasser.

> Nu snakker du jo igen uden om, du gider ikke engang at kommentere
> sosserne boligpolitik!

Fordi at jeg ikke tror en dyt på Venstre og deres udmeldinger. F.eks. så har
det jo vist sig at pengene til udd. ikke bliver givet som regeringen lovede.

> Der er no engang HTS der er sossernes formand!

Og da jeg ikke er Soc.Dem. kan jeg kun sige synd for dem.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 00:34

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Det kan jeg love dig for, er hvad denne regering har gjort hidtil, f.eks.
> med at lade autister gå i almindelige skoleklasser.

Folkeskolen ligger altså i kommunalt regi, og bortset herfra så er jeg
vidende om at autistiske børn fra Sofieskolen i Bagsværd allerede i
1960erne begyndte at gå på den nærliggende Bagsværd Skole, og derfra tog
realeksamen {ja, nogle fortsatte endda i gymnasieskolen}.

Mon ikke du tænker på /åndssvage/? Men også her ligger det altså i
kommunalt regi.

http://www.sofieskolen.dk/103/0/pageserve.php
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 16-11-05 17:18

> [...]
> realeksamen {ja, nogle fortsatte endda i gymnasieskolen}.
>
> Mon ikke du tænker på /åndssvage/? Men også her ligger det altså i

Du har set eet exempel?
Jamen det er da flot at bygge på en sådan tilfældighed..

"Argumentet" med kommunalt regi, duer heller ikke.
Regeringen har jo bastet og bundet kommunerne, så de ikke kan opfylde Foghs
såkaldte "gode intentioner."
Der er alene kassetænkning og leflen for de stærkeste borgere tilbage.
På de svages bekostning.

Det ved du da også inderst inde?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 19:54

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Du har set eet exempel?

Jeg nævner den første skole for psykotiske eller autistiske børn, og den
har i årtier sendt 1-2 børn over i almindelig skole.

Jeg tror i øvrigt ikke at du aner hvad en autist er for noget. En autist
er /ikke/ åndssvag, og har ingen problemer med at følge den almindelige
undervisning, på det niveau den nu ligger på.

Men et barn kan være så sygt at det ikke kan klare sig i den almindelige
skole; det gælder de fleste autister, men der er altså nogle der med
støtte fra Sofieskolen har kunnet gøre springet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Wilstrup

Dato : 16-11-05 20:03

> [...]
> er /ikke/ åndssvag, og har ingen problemer med at følge
> den almindelige
> undervisning, på det niveau den nu ligger på.

Det sidste er nu ikke korrekt - men jeg vil håbe at Peter K.
Nielsen læser dette indlæg og måske kan formås til at
forklare hvad en autist kan være og hvordan han/hun lærer,
hvilke krav de stiller til personalet m.v. - men jeg vil nok
tro at det skal være i en anden gruppe.

Jeg skal i hvert fald nok vogte mig for at udtale mig om
hvad autisme er for noget uden videre
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 22:20

Wilstrup <nix@invalid.dk> wrote:

> Det sidste er nu ikke korrekt

Jeg ved positivt at det er korrekt, og kender da også en dreng der
hedder Poul Erik, som fik en realeksamen fra Bagsværd Skole i 1970, og
har {uhelbredelig} infantil autisme. Han er næsten-rask, med fuld
sygdomserkendelse {selv om det nu er mindst 20 år siden jeg har set
ham}.

Men generelt synes der nu at være visse problemer med numenklaturen på
området.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 16-11-05 22:45

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> skole; det gælder de fleste autister, men der er altså nogle der med
> støtte fra Sofieskolen har kunnet gøre springet.

Nu inddeles autister i to kategorier: LFA og HFA. LFA autister er
dårligt begavede eller retarderede mens HFA autister er normaltbegavede
eller velbegavede.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Jim

Dato : 17-11-05 01:06

> Nu inddeles autister i to kategorier: LFA og HFA. LFA autister er
> dårligt begavede eller retarderede mens HFA autister er normaltbegavede
> eller velbegavede.

Sidstnævnte må vel være dem, man ellers i daglig tale kalder personer med
asperger-syndrom.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-05 05:12

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

> Sidstnævnte må vel være dem, man ellers i daglig tale kalder personer med
> asperger-syndrom.

Tidligere talte om blot om psykotiske {sindssyge} børn, hvoraf nogle var
autister, og nogle af dem endda »infantile autister«, hvor den
autistiske sindssyge altså syntes at være medfødt.

I dag er man vidst mindre tilbøjelige til at tale om [sinds]sygdom, men
det er vel først at fremme et spørgsmål om nomenklatur.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 17-11-05 16:18

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

> Sidstnævnte må vel være dem, man ellers i daglig tale kalder personer med
> asperger-syndrom.
>
> J.

Nej, der er det ikke. Aspergers Syndrom er beslægtet med autisme og
regnes for at være mildere end autisme.
HFA er ikke en mildere form for autisme, der er bare autisme hos normalt
og velbegavede.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-05 16:31

> Nej, der er det ikke. Aspergers Syndrom er beslægtet med autisme og
> regnes for at være mildere end autisme.
> HFA er ikke en mildere form for autisme, der er bare autisme hos normalt
> og velbegavede.

Og såvel meget højt begavede som åndssvage kan lide af autisme. Derfor
er der intet galt i at autister kan gå i almindelig skole, hvis det er
det bedste for dem på tidspunkter i deres behandling.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 17-11-05 16:26

> Jeg nævner den første skole for psykotiske eller autistiske børn, og den
> har i årtier sendt 1-2 børn over i almindelig skole.

Undskyld - læsefejl.
Forvekslede "at" med "et".
Og det er jo noget andet

> [...]
> skole; det gælder de fleste autister, men der er altså nogle der med
> støtte fra Sofieskolen har kunnet gøre springet.

Og jo, jeg ved godt, hvad autisme betyder.
Og at det er undtagelsen mere end reglen, at de kan deltage i almindelige
klasser.

Problemet er bare igen: Kommunal kassetænkning.
Hvordan kan det være, at så mange er blinde for, at denne kassetænkning er
udbredt?
Og at lovgivningen animerer hertil?
Det virker for mig, som om rigtig mange bifalder denne uskik.
Eller er man blot uvidende eller naive i tiltroen på kommunal
administration?

MVH
Egon

Fra : T.Liljeberg

Dato : 16-11-05 04:33

Nej, hvor er det godt.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-05 07:41

T.Liljeberg wrote:

> Nej, hvor er det godt.

Soc.Dem. gik godt 1% frem, og med de spådomme der har været, er det mere end
almindeligt godt.

Fra : Jesper

Dato : 16-11-05 16:10

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Soc.Dem. gik godt 1% frem, og med de spådomme der har været, er det mere end
> almindeligt godt.

Du glemmer lige at se på hvor de stemmer kommer fra: Efter de mange
kommunesammenlægninger er der en masse borgerlister og lokallister der
er blevet hjemløse og deres vælgere er for en stor dels vedkommende
vandret hen til de gamle partier som S, K og V, så på den baggrund er
det ikke vanvittigt imponererne. Og så glemmer du også at det er 1%
fremgang ovenpå årtiers vælgerlussing i 2001.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-05 16:15

Jesper wrote:

> [...]
> det ikke vanvittigt imponererne. Og så glemmer du også at det er 1%
> fremgang ovenpå årtiers vælgerlussing i 2001.

Og det er faktisk 2% jeg fik skrvet forkert, + de fleste borgmestre.
det er ikk' så ringe endda.

Fra : Jesper

Dato : 16-11-05 16:38

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Og det er faktisk 2% jeg fik skrvet forkert, + de fleste borgmestre.
> det er ikk' så ringe endda.

Sosserne har vundet nogen sensationelle sejre i går, de tog deres gamle
højborge og nogen af svingkommunerne.

Venstre og konservative fravristede flere gamle højborge fra S.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Egon Stich

Dato : 17-11-05 16:20

> [...]
> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon

Det forbløffer mig, at man ikke har forstået, at kommunevalg ikke for alvor
kan tages til indtægt for partiernes styrkeforhold generelt.
Rigtig mange stemmer forskelligt til kommunevalg og folketingsvalg.
Personlig har jeg denne gang stemt forskelligt til regionsvalg og
kommunevalg.
Det tror jeg ikke, er usædvanligt.

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 17-11-05 19:48

> [...]

> Rigtig mange stemmer forskelligt til kommunevalg og folketingsvalg.
> Personlig har jeg denne gang stemt forskelligt til regionsvalg og

Kære Egen;
Forsøger du at bortforklare årtiers dobbelte vælgerlussing til sosserne
i 2001? Det tabte de stort både til folketing og kommunalvalg.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-11-05 13:36

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremgang på 1.5% ved kommunalvalget og nu viser en prognose
> altså en fremgang på 4 mandater ved et eventuelt folketingsvalg.

Hvad pokker. Folk kan vel også lige så godt stemme på Dansk Folkeparti som
på regeringen. Regeringen fører jo alligevel landsbytossernes politik.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : hanzen

Dato : 13-11-05 14:23

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Hvad pokker. Folk kan vel også lige så godt stemme på Dansk Folkeparti som
> på regeringen. Regeringen fører jo alligevel landsbytossernes politik.

Nej Kim dit parti har ingen magt.
--
hilzen
hanzen

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-11-05 15:13

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Nej Kim dit parti har ingen magt.
> --
> hilzen
> hanzen

Nej Dansk Folkeparti er ikke mit parti men dit parti og passer fint til den
landsbytosse du er.

--
Hilsen
Larzen

Fra : hanzen

Dato : 13-11-05 15:26

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Nej Dansk Folkeparti er ikke mit parti men dit parti og passer fint til
> den landsbytosse du er.

Det er vist dig der er landsbytosse.
Din slags er der ikke mange tilbage af
De andre er blevet klogere.
Hvornår sker det for dig?
--
hilzen
hanzen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-11-05 21:30

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

Der står i emneboksen: "Dansk Folkeparti stormer frem" -
hmmm! SS? (=Sturm Share) -.ku' ikk' la' vær'
--
Arne H.Wilstrup

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 14-11-05 23:26

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der står i emneboksen: "Dansk Folkeparti stormer frem" - hmmm! SS?
> (=Sturm Share) -.ku' ikk' la' vær'

Nu har jeg kun to ret jordnære uddannelser bag mig, så jeg fatter ikke en
brik af "SS? (=Sturm Share).

I følge Arne´s sprogbrug virker det morsomt. Er der nogen, der vil
forklare
det morsomme?

Jeg er med på at SS står for "schutsstaffel", men jeg kan ikke rigtigt
finde en forbindelse til Arne´s " Sturm Share" og derfra videre til DF?

Mvh
Kent.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-11-05 15:16

"Kent Rådbjerg" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg kun to ret jordnære uddannelser bag mig, så jeg
> fatter ikke en
> brik af "SS? (=Sturm Share).

Hvilket viser at det ikke nytter med blot to tilfældige
uddannelser. Kun hvis de er behæftet med en vis form for
boglig dannelse, så vil du have mulighed for at fatte det.
Men læs din historie - især vedr. 2. verdenskrig.

> I følge Arne´s sprogbrug virker det morsomt. Er der nogen,
> der vil
> forklare
> det morsomme?

Hvis man skal forklare noget morsomt, så er det næppe
morsomt længere - At du ikke kan forstå det, er
beklageligt -for dig. Jeg erkender dog at det kræver et vist
abstraktionsniveau.

> Jeg er med på at SS står for "schutsstaffel", men jeg kan
> ikke rigtigt
> finde en forbindelse til Arne´s " Sturm Share" og derfra
> videre til DF?

"Hvis det æ fakta så benægter a fakta!"
--
Arne H.Wilstrup