Bærbar med håndsving - intermediate teknol~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-05 11:11

Som ingeniørsøn troede jeg at jeg kunne gøre gavn i Afghanistan. hvor
Danida havde sendt mig til Unesco-projekt 1974-76 ved at introducere
solceller samt alternativt cykeldynamo til radioerne, som i
landsbyerne ofte manglede batterier.
Norske ulandsfrivillige påstod at visse afrikanske lande havde
filmforevisninger, hvor en person pedalede rundt på en ophængt cykel,
hvis dynamo gav energi til projektoren.
Nu skriver politiken om bærbar komputer, som man trækker op i ti
minutter og så virker den i en time.
Det udråbes til et fremskridt - men man glemmer at folk vil have hvad
de rige har, og det er 220 V eller batterier
Kun på et frit marked kan de mange klogt udtænkte "intermediate
tecknology" ideer måske gøre gavn.

Gaver udfra medlidenheds-ulandshjælp har sjældent gavnet

"Slem egenskab ved medlidenhed. Medlidenheden har tit ledsager en
særegen uforskammethed: thi da den for enhver pris vil hjælpe, er den
hverken i forlegenhed med helbredelsesmidlerne eller med sygdommens
beskaffenhed og årsag, men kvaksalvererer modig løs på sin patients
sundhed og gode navn". Nietzsche

Uden en eneste undtagelse har fattigdom og elendighed
altid øget i takt med mængden af kritikløs velgørenhed" Thomas
Malthus 1793 i "An Essay on the principle of Population"

Hjælp mig ikke op,før jeg er faldet. Ordsprog

I kærligheden er medlidenheden den blideste form for foragt.
Jean Bernard-Luc

Når en tibetansk bjergged har fået en torn i foden, er
det ikke et dansk problem. " Mogens Glistrup.

- Skal jeg endelig være medlidende, da helst på afstand.
Nietzsche(lad ikke højre hånd vide de gode gerninger venstre hånd gør)

To show pity is felt as a sign of contempt, because
one has clearly ceased to be an object of fear, as soon as one is
pitied.Nietzsche

Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter lidende.
Måske din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

Fra : Joakim Von And

Dato : 13-11-05 11:35

Hr. Ingeniørsøn, har du overvejet at søge om optagelse i Guiness rekordbog
i disciplinen flest skrevne indlæg på usenet?

Helt seriøst.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-05 13:27

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> Hr. Ingeniørsøn, har du overvejet at søge om optagelse i Guiness
> rekordbog
> i disciplinen flest skrevne indlæg på usenet?
>
> Helt seriøst.

Den gamle netbetjent Kim FRandsen der stod bag løgne til udbydere,
der fik mig smidt ud kortvarigt i forrige årtusind, har lige søgt at
bagatellisere sit nederlag med at "usenet er uddøende"

Usenet er så fordagtigt sammenlignet med www at man ikke tillader alle
udbydere at stille det til rådighed for deres abonenter - og Frandsen
har derfor lidt ret, og det er EEN grund til at Guiness aldrig vil
fatte interesse for en evt rekord.

Kvalitet er alt, kvantitet er livet for kort til at gå op i. Kvalitet
kan ikke kvantificeres. Who cares?

JEg vil godt "udvide menneskehedens grænser" og nyder disse ng med
muligheder for svar - og håber at hver brainstorming-output fører til
at næste bliver bedre og/eller provokerer nogen til i svar også at
afprøve åbenhedens spændende muligheder

Striptease ? - jeg bryder mig ikke om tilsløring, for at studere
medmenneskers særheder, skønheder, opfindsomhed, nytænkning hører til
de helt store gratis glæder. Når man ikke har fået sin hjerne delvis
amputeret af en glædesdræbende koranbibel.