Skal lammene vokse op af køledisken?
Fra : Jesper

Dato : 12-11-05 14:18

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageid=320579

Den engelske kok Jamie Oliver slagtede et lam for åben skærm i England.
Det blev for meget for mange seere, så der var seerstorm.

Måske troede de pågældende at lam var noget der voksede op af
supermarkedets kølediske?

http://dvd.tradewho.com/

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-11-05 14:52

"Jesper" == Jesper <spambuster@users.toughguy.net> writes:

> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageid=320579
> Den engelske kok Jamie Oliver slagtede et lam for åben skærm i England.
> Det blev for meget for mange seere, så der var seerstorm.

Kan du huske reaktionerne da Søren Ryge lavede en udsendelse med
titlen "Dyret skal dø" for en 4-5 år siden?

> Måske troede de pågældende at lam var noget der voksede op af
> supermarkedets kølediske?

Folk betaler supermarkedet for at slippe for selv at tage stilling.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Jesper

Dato : 12-11-05 16:32

Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> wrote:

> Kan du huske reaktionerne da Søren Ryge lavede en udsendelse med
> titlen "Dyret skal dø" for en 4-5 år siden?

Glimrende program. Han blev bagefter idømt en bøde for at aflive en due.

> Folk betaler supermarkedet for at slippe for selv at tage stilling.

Måske skulle de tvinges til at tage stilling.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Sten Schou

Dato : 12-11-05 15:17

> [...]
> Det blev for meget for mange seere, så der var seerstorm.
>
> Måske troede de pågældende at lam var noget der voksede op af

I Svend Aukens tid hed det: "Hvad skal vi med landbruget og fiskeriet?, vi
kan jo alligevel få varerne i butikkerne"...det tror mange dumme byboere
stadig på.

Hilsen Sten

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-05 17:40

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan jo alligevel få varerne i butikkerne"...det tror mange dumme byboere

Lidt ligesom at dumme fiskere tror, at havet er uudtømmeligt?
Og dumme bønder, at kvælstof forsvinder af sig selv?

MVH
Egon

Fra : Ralph

Dato : 12-11-05 17:49

> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageid=320579

Eller den Kære Nanna fra børneserien for hundrede år siden, klassen skulle
besøge "landet" og bonden var Niels Hausgaard, da de spiste frokost spurgte
lærerinden "hvor tror i ægget kommer fra?" en masse gæt indtil en dreng
pludselig vidste det: "addd, hønen skider det ud af røven" så var der ikke
flere der skulle have æg.

Husker også Niels der ikke kunne forstå en lille bydrengs spørgsmål, så han
spurgte lærerinden: "hva´ si´r han - det bette skidt", "nej nej" svarer
lærerinden, "den slags gør vi altid hjemmefra"

--
venligst
Ralph

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-11-05 01:23

Jesper wrote:
> [...]
> England. Det blev for meget for mange seere, så der var seerstorm.
>
> Måske troede de pågældende at lam var noget der voksede op af

Måske syntes de ikke, at et lam skulle slagtes uden bedøvelse for at
tilfredsstille, hvad jamie nu skulle have haft af ambitioner
desangående.

Måske var der nogen forældre, der ikke brød sig om, at deres børn fik
sig et chok ved den blodige aflivning af et lille lam for åben skærm.

Selv udtalte idioten, at han syntes, han burde have et lam på
samvittigheden. Hvorfor det skulle være under en tv-udsendelse og uden
bedøvelse melder artiklen ikke noget om; men det usympatiske væsen har
måske genset Hannibal tyve-tredive gange for meget.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-11-05 06:07

Henrik Svendsen wrote:

> Måske syntes de ikke, at et lam skulle slagtes uden bedøvelse for at
> tilfredsstille, hvad jamie nu skulle have haft af ambitioner
> desangående.

Shit, vi må vist hellere til politisk korrekt at massebedøve de
afrikanske gnuer og antiloper, så de ikke udsættes for lidelse når
løverne dræber dem!

> Måske var der nogen forældre, der ikke brød sig om, at deres børn fik
> sig et chok ved den blodige aflivning af et lille lam for åben skærm.

Fint, men så må de bare lade ungerne æde grøntsager i stedet...

Jeg har sgu' aldrig hørt om en vegetar opvokset på en bondegård.

Derimod har jeg hørt om en masse skrøbeligt overneurotisk yuppieafkom,
der i deres sygelige, af forældrene inducerede fremmedgjorthed over for
deres egen biologiske natur ikke engang kan vedkende sig at de helt
elementært er kødædende væsener.

(De aber vi angiveligt har slægtsskab med, æder faktisk OGSÅ kød -
herunder andre aber, som de jager og dræber - og ikke bare "bananer og
frugtsalat"!)

> [...]
> samvittigheden. Hvorfor det skulle være under en tv-udsendelse og uden
> bedøvelse melder artiklen ikke noget om; men det usympatiske væsen har

Du tænker vist på "Silence of the Lambs" (på dansk "Ondskabens Øjne")?

> tyve-tredive gange for meget.

Slagtning af lam såvel som kannibalistiske motiver er sjovt nok ganske
centrale temaer i den kristne kulturarvs forestillingsverden.

Hvad der netop også spilles på i pågældende films titel og tema.

Og en del kunne tyde på at det stikker lidt dybere end man egentlig
bryder sig om at vide...

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-11-05 10:06

Anders Peter Johnsen wrote:

> Shit, vi må vist hellere til politisk korrekt at massebedøve de
> afrikanske gnuer og antiloper, så de ikke udsættes for lidelse når
> løverne dræber dem!

Urrrhk, du ønsker civilisationen afløst af jungleloven, og det helt der
ud, hvor planeten igen dækkes af urskov.

> Fint, men så må de bare lade ungerne æde grøntsager i stedet...

Aha - hvis forældrerne ikke bryder sig om, at deres børn chokeres med
slagtning af små lamsebasser, så skal ungerne straffes.

> Jeg har sgu' aldrig hørt om en vegetar opvokset på en bondegård.

Ja, det skal nok være en god grund til et eller andet.

> [...]
> der i deres sygelige, af forældrene inducerede fremmedgjorthed over
> for deres egen biologiske natur ikke engang kan vedkende sig at de

Mon dog. Man kan vist godt spise kød uden at partout at skulle aflive
dyr uden bedøvelse.

> (De aber vi angiveligt har slægtsskab med, æder faktisk OGSÅ kød -
> herunder andre aber, som de jager og dræber - og ikke bare "bananer og
> frugtsalat"!)

De aber gør også en helt masse andet.

> Du tænker vist på "Silence of the Lambs" (på dansk "Ondskabens Øjne")?

Du fangede den.

> Slagtning af lam såvel som kannibalistiske motiver er sjovt nok ganske
> centrale temaer i den kristne kulturarvs forestillingsverden.

Skulle ikke undre mig. Men der er nu alligevel mange forældre, som ikke
bryder sig om, at deres børn skal underholdes med slagtninger eller
kannibalisme for den sags skyld.

> Hvad der netop også spilles på i pågældende films titel og tema.
>
> Og en del kunne tyde på at det stikker lidt dybere end man egentlig
> bryder sig om at vide...

Det er ellers let at gennemskue. Nogen mennesker nyder at blive
underholdt med blod og ødelæggelse og perversion osv. Og så er den slags
film forbudt for mennesker under 16 år. Af en eller anden underlig
grund.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-11-05 13:58

Henrik Svendsen wrote:

> Urrrhk, du ønsker civilisationen afløst af jungleloven, og det helt der
> ud, hvor planeten igen dækkes af urskov.

Nej, jeg GIDER skam bare ikke sådan noget klynkende PC-hykleri, hvor man
på den ene side til dagligt spiser kød, der er for billigt produceret
til at man derefter på den anden side stiller sig op og prædiker
dyrevelfærd!

> Aha - hvis forældrerne ikke bryder sig om, at deres børn chokeres med
> slagtning af små lamsebasser, så skal ungerne straffes.

Det eneste der "straffer" ungerne er forældrenes lede hykleri og ønsket
om at overbeskytte dem, subsidiært have magt over dem.

> Ja, det skal nok være en god grund til et eller andet.

Helt seriøst: Børn der opdrages til forståelsen af at kød faktisk
stammer fra dyr har nu engang et helt andet og meget sundere forhold til
at spise kød end yuppie-ynglen, der pakkes alt for meget ind i vat og
bildes ind at det bare er noget, man henter i køledisken, for derefter
at blive vegetariske tofu-vrag, når det går op for dem som voksne, hvor
kødet kommer fra.

> Mon dog. Man kan vist godt spise kød uden at partout at skulle aflive
> dyr uden bedøvelse.

Mennesker dræber hver dag hinanden - ligesom rovdyr dræber byttedyr -
helt "uden bedøvelse".

Det har altså ganske svært ved at få mit pis i kog at man angiveligt
"ikke har behandlet lammet menneskeligt".

Det er et f****** DYR for helvede! Ikke et spædbarn!

Salig Dan Turéll gjorde engang en fremragende iagttagelse af denne
direkte sygelige overhumanisering af dyr, da han - med god grund -
studsede over teksten i en kattemadsreklame fra '70'erne: "- Fordi din
kat også er et menneske"(!!!!)

("Nå, for helvede, hvornår er den pludselig blevet dèt?! Sidst jeg
tjekkede var den da et lille pelsklædt dyr der gik på alle fire og sagde
'mjav'"?)

Man får jo ligefrem lyst til at slå hovedet ind i noget meget tungt
gentagne gange og af fuld kraft, når man udsættes mennesker der ligefrem
praler af slige tåbelige vrangopfattelser.

> De aber gør også en helt masse andet.

Javel, men børn kan sgu' lige så godt lære at vedkende sig menneskets
instinkter - også de destruktive - i stedet for at blive gjort til
lallende skamfulde neurotikere gennem at man prøver at modellere dem om
til dresserede små artigheder, der kun kan leve af salat og tofu.

Det er skaderne efter dèn slags opdragelse som tvivlsomme behandlertyper
som Karl Mar Møller lever fedt af at forsøge at redde voksne mænd fra
med alle til rådighed stående midler - og der er vist mænd nok derude,
der har brug for hans hjælp, ud fra din egen udtalte forargelse at dømme...

> Du fangede den.

FBI-agenten Clarice Starling (Jodie Forsters figur) blev angiveligt
traumatiseret dybt ved oplevelsen af lammeslagteri, fordi hun på grund
af en ret overbeskyttet opvækst indtil faderens pludselige død ikke
havde den fjerneste anelse om hvordan sådan noget foregår. Hun kommer på
landet hos onklen og konfronteres pludselig med det med stærke reaktioner.
Men hvis hun var født og opvokset på landet havde det næppe været noget
problem for hende.

Ikke at man nødvendigvis skal lege "Pet Cemetary II" og umotiveret
slagte ungernes kaniner for øjnene af dem - sådan som nogle faktisk gør
- men jeg ville ønske at flere danske børn fik det privilegium at blive
taget med på jagt eller opleve livet på en bondegård og få et naturligt
forhold til at man altså nødvendigvis må slå dyr ihjel for selv at få
kød på bordet.

> Skulle ikke undre mig.

Jeg har derfor svært ved at komme mig over det nærmest rablende skizoide
hykleri i vor vestlige kultur i dèn henseende, ikke mindst i den
pågældende engelske sag om dette lam...

> Men der er nu alligevel mange forældre, som ikke
> bryder sig om, at deres børn skal underholdes med slagtninger eller
> kannibalisme for den sags skyld.

Jeg har svært ved at forstå denne paniske virkelighedsflugt: Det er
altså nødvendigt at man slagter dyr for at få hakkebøffer og
frikadeller. Børnene kan lige så godt lære det, i stedet for at blive
løjet for.

Hvad angår kannibalisme, så er det altså nu desværre sådan at der
faktisk FINDES mennesker, der æder hinanden. Det er endda et yndet motiv
i vittighedstegninger at man ser hvide opdagelsesrejsende i hvide
tropehjelme stå og svede i sorte gryder, antændt af sorte mennesker.

Opfatter du dèt som "traumatiserende"? Eller er det ham tyskeren, de
ikke må høre om? Eller Lecter-filmene, de ikke må se?

> Det er ellers let at gennemskue. Nogen mennesker nyder at blive
> underholdt med blod og ødelæggelse og perversion osv.

Nej, NU begynder du sgu' altså snart at lyde som en kastreret svans i
falset! Get over yourself, man!

SELVFØLGELIG er vold og blod og død og ødelæggelse samt diverse
perversioner da dybt fascinerende!

Du kan lige så godt indrømme at Hannibal Lecter-figuren fra ovennævnte
film dybest set blot repræsenterer en ekstrem karrikatur af mennesket
som intelligent dræber og anerkende at du dermed også selv har visse
fundamentale fællestræk med ham.

I stedet for bare at stille dig op og fyre det billigste og mest
letgennemskuelige, gloriepudsende og "moralsk pegefinger"-løftede ævl,
jeg længe har set i denne gruppe, af.

> Og så er den slags film forbudt for mennesker under 16 år. Af en eller anden underlig
> grund.

Ikke desto mindre er det sjovt nok oftest dem under 16 år, der er mest
ivrige og nysgerrige efter at se dem. Så hvorfor egentlig ikke lade dem det?

Mig bekendt er de fleste RIGTIGE psykopatiske seriemordere netop blevet
det, fordi de blev aldrig fik stillet denne fundamentale nysgerrighed,
men derimod holdt nede i forkvaklede pænhedsforestillinger. (Det samme
gælder for så vidt pyromaner, der som børn netop IKKE måtte lege med ild.)

Så jeg er altså væsentligt mere bekymret for at børn tager skade af dèt
vat, du vil pakke dem ind, end virkelighedens udtalte brutalitet.

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-11-05 00:15

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> på den ene side til dagligt spiser kød, der er for billigt produceret
> til at man derefter på den anden side stiller sig op og prædiker

Nåh, og derfor er du kold overfor at bedøve de dyr, vi slagter? Det
ville da være den ca. mest håbløse grund, jeg har hørt til dato.

Desuden driver du plat på PC-termen. Politisk korrekthed har at gøre med
at behandle alle mennesker - af ikke-germansk oprindelse undtagen de
germanoider, der har tilsluttet sig udvalgte kulturudtryk, en særlig
seksuel orientering eller er af hunkøn - som var de rådne æg. Med alt
hvad dertil kan findes på af chauvanistisk positiv særbehandling ...
sprogligt, juridisk, finansielt osv.

> Det eneste der "straffer" ungerne er forældrenes lede hykleri og
> ønsket
> om at overbeskytte dem, subsidiært have magt over dem.

Øh ?? Du vil da lade det gå ud over ungerne, hvis deres forældre ikke
sørger for at vise dem blodige slagtninger uden bedøvelse af
forsvarsløse små lam. Eller hvordan var det nu, det var?

> [...]
> bildes ind at det bare er noget, man henter i køledisken, for derefter
> at blive vegetariske tofu-vrag, når det går op for dem som voksne,

Hvordan bliver forholdet sundere ved at se primitive slagtninger
foretaget uden bedøvelse? Bliver man gladere ved tanken om, at dyret
ikke var bedøvet?

> Mennesker dræber hver dag hinanden - ligesom rovdyr dræber byttedyr -
> helt "uden bedøvelse".

Nå, så må vi hellere gå ud og dræbe nogen mennesker for ligesom et få et
sundt forhold til dem?

> Det har altså ganske svært ved at få mit pis i kog at man angiveligt
> "ikke har behandlet lammet menneskeligt".
>
> Det er et f****** DYR for helvede! Ikke et spædbarn!

Så derfor skal man ikke vise det lille hensyn at bedøve lammet før man
giver det kniven?

> [...]
> gentagne gange og af fuld kraft, når man udsættes mennesker der
> ligefrem praler af slige tåbelige vrangopfattelser.

Slå du bare løs - og husk ikke at bedøve først; men lad være med at
skyde mig i skoene, at jeg anser lam for mennesker eller forlanger, at
de bliver behandlet som mennesker. "Menneskelig behandling" har
forresten også den betydning, at man har behandlet et eller andet på en
ikke-umenneskelig måde. Altså at man har taget et vist mål af hensyn og
ikke bare opført sig som et primitivt dyr eller endnu værre som et
sadistisk mennesker.

Nogen dyr æder forresten deres ofre levende. Synes du det ville være en
rimelig måde at behandle lammet - det er jo så naturligt, ikk'?

> [...]
> om
> til dresserede små artigheder, der kun kan leve af salat og tofu.

Du overdriver. De æder gladeligt lam helt uden at have oplevet det store
under at se dem blive slagtet, som var vi tilbage i jernalderen.

> [...]
> blive taget med på jagt eller opleve livet på en bondegård og få et
> naturligt forhold til at man altså nødvendigvis må slå dyr ihjel for

Det kan børn altså sagtens regne ud uden at skulle få hældt blod og
indvolde og lammenes rædselsskrig ud over sig.

> Jeg har derfor svært ved at komme mig over det nærmest rablende
> skizoide hykleri i vor vestlige kultur i dèn henseende, ikke mindst i
> den
> pågældende engelske sag om dette lam...

Fordi lammeslagtning og kannibalisme er centrale kristne motiver? Okay,
det fatter jeg så bare ikke en lyd af.

> [...]
> altså nødvendigt at man slagter dyr for at få hakkebøffer og
> frikadeller. Børnene kan lige så godt lære det, i stedet for at blive

Børn kan også få det at vide på en stille og rolig måde. Børn er jo også
en slags mennesker, der godt kan forstå ting selv om de ikke hamres ind
med syvtommersøm.

> [...]
>
> Opfatter du dèt som "traumatiserende"? Eller er det ham tyskeren, de
> ikke må høre om? Eller Lecter-filmene, de ikke må se?

Jeg er sikker på, det ville være traumatiserende for ganske mange børn,
hvis de skulle have drabet på et menneske smidt i hovedet for derefter
yderligere at være tvangsindlagt til at skulle mennesket blive spist.

> [...]
>
> I stedet for bare at stille dig op og fyre det billigste og mest
> letgennemskuelige, gloriepudsende og "moralsk pegefinger"-løftede ævl,

Gå dog ud og køb dig nogen snuff-film. Du skal da have den ægte vare,
ikk? For ellers er du jo bare en kastreret svans.

> Ikke desto mindre er det sjovt nok oftest dem under 16 år, der er mest
> ivrige og nysgerrige efter at se dem. Så hvorfor egentlig ikke lade
> dem det?

Hvorfor tror du - har du slet ingen ide om en eneste fornuftig grund til
at forbyde visse film for børn?

> Mig bekendt er de fleste RIGTIGE psykopatiske seriemordere netop
> blevet det, fordi de blev aldrig fik stillet denne fundamentale
> nysgerrighed,

Det må være derfor, der har været retssager i AFS (i hvert fald en af
slagsen), hvor medier er blevet anklaget for at have skabt mordere ud
børn med al den megen vold og drab, der vises i Tv.

> [...]
>
> Så jeg er altså væsentligt mere bekymret for at børn tager skade af
> dèt vat, du vil pakke dem ind, end virkelighedens udtalte brutalitet.

Tæsk postbuddet til lirekassemand for øjnene af dine børn, næste gang du
modtager rudekuverter. De vil sikkert blive til nogen stærke og
helstøbte mennesker af den slags.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-11-05 17:48

meddelelse news:4376c9d6$0$47019$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Og en del kunne tyde på at det stikker lidt dybere end man egentlig
> bryder sig om at vide...
>
> --
> Mvh
> Anders Peter Johnsen

Det er jo et "civilisationsproblem".
Mennesker kan få de mærkeligste ideer, af "humanitære og æstetiske årsager".
Men sæt dem på en tømmerflåde, langt fra land, og det varer ikke længe, før
de æder hinanden.
Historien er fuld af exempler.

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 13-11-05 13:15

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Måske syntes de ikke, at et lam skulle slagtes uden bedøvelse for at
> tilfredsstille, hvad jamie nu skulle have haft af ambitioner
> desangående.

Du burde overveje at blive vegetar, det er jeg!
Ellers kan du godt gå i gang med at slagte selv!

> Måske var der nogen forældre, der ikke brød sig om, at deres børn fik
> sig et chok ved den blodige aflivning af et lille lam for åben skærm.

Helt iorden hvis familen er vegetarer og ikke mener dyr bør slås ihjel
for at vi kan spise dem?

> [...]
> bedøvelse melder artiklen ikke noget om; men det usympatiske væsen har
> måske genset Hannibal tyve-tredive gange for meget.

Hvor meget bedøvelse får lammet egentligt når den bliver slagtet i den
tredie verden?
Og mon ikke det går rimeligt hurtigt med at aflive dyret ved at skære
halsen over på det?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-11-05 13:30

Jesper wrote:

> Du burde overveje at blive vegetar, det er jeg!
> Ellers kan du godt gå i gang med at slagte selv!

Du burde overveje at droppe alle former for tog eller automobiler -
eller gå igang med bygge dem selv.

> Helt iorden hvis familen er vegetarer og ikke mener dyr bør slås ihjel
> for at vi kan spise dem?

Helt i orden hvis forældrerne mener, at deres børn tidsnok kan blive
underholdt med blod og drab?

> Hvor meget bedøvelse får lammet egentligt når den bliver slagtet i den
> tredie verden?

Hvor var det lige læspejamie befandt sig?

> Og mon ikke det går rimeligt hurtigt med at aflive dyret ved at skære
> halsen over på det?

Mon ikke bare du skulle opgive alle de små hensyn, vi mennesker kan
finde på at yde hinanden og vores medskabninger? Næste gang du møder et
forsvarsløst dyr så spark til det.

Fra : Jesper

Dato : 13-11-05 17:40

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Du burde overveje at droppe alle former for tog eller automobiler -
> eller gå igang med bygge dem selv.

Har hverken bil eller kørekort. Hus forbi!

> Helt i orden hvis forældrerne mener, at deres børn tidsnok kan blive
> underholdt med blod og drab?

Det kan godt være det ikke er gået op få dig: Før supermarkedets tid,
der slagtede folk selv og ungerne så på! Sådan er det stadig i den
tredie verden.

> Hvor var det lige læspejamie befandt sig?

Gør det nogen forskel?

> Mon ikke bare du skulle opgive alle de små hensyn, vi mennesker kan
> finde på at yde hinanden og vores medskabninger? Næste gang du møder et
> forsvarsløst dyr så spark til det.

Du er patetisk at høre på!
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-11-05 23:43

Jesper wrote:

> Har hverken bil eller kørekort. Hus forbi!

Hvad med tog? Bygger du selv din flyvemaskine? Støber selv metallet og
delene til din cykel? Kører aldrig i andres biler? Tager aldrig en taxa.
Bygger du selv de fortorve, du går på. Har du syet dit eget tøj? Har du
selv plantet, passet og høstet al den mad, du spiser? Har du selv lavet
alle enkeltdelene til din computer?

> Det kan godt være det ikke er gået op få dig: Før supermarkedets tid,
> der slagtede folk selv og ungerne så på! Sådan er det stadig i den
> tredie verden.

Og? Lever vi i den tredie verden?

> Gør det nogen forskel?

Ja, gør det ingen forskel for dig? Hvorfor ikke?

> Du er patetisk at høre på!

Tak, og du er et primitivt sludrechatol. Du synes jo, det er ligegyldigt
om et dyr tilføjes lidt ekstra smerte og rædsel, når et forsvarsløst dyr
slagtes. Hvorfor bliver du så fornærmet, når man foreslår dig at sparke
til nogen forsvarsløse dyr- kan det ikke være ligemeget med den smule
ekstra smerte og rædsel?

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-11-05 11:18

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> slagtes. Hvorfor bliver du så fornærmet, når man foreslår dig at sparke
> til nogen forsvarsløse dyr- kan det ikke være ligemeget med den smule

Hold da helt op, jeg skal sandelig love for der spilles på hele
følelsesregisteret her.

Her Henrik, det er til dig fra mig.

http://www.kinagrill.dk/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-11-05 14:54

Joakim Von And wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hold da helt op, jeg skal sandelig love for der spilles på hele
> følelsesregisteret her.

Uha - du bryder dig ikke om empati med dyr og små børn?

> Her Henrik, det er til dig fra mig.
>
> http://www.kinagrill.dk/

Tak skal du ha', men jeg er ikke til kosher.

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-11-05 16:28

> Tak skal du ha', men jeg er ikke til kosher.

Ku' aldrig falde mig ind at servere.

Næh du, jeg tænkte mere noget i retning af;

http://www.gourmetguiden.dk/opskrifter/opskrift/138/

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 16:57

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> Ku' aldrig falde mig ind at servere.
>
> Næh du, jeg tænkte mere noget i retning af;
>
> http://www.gourmetguiden.dk/opskrifter/opskrift/138/

Thorkild

Fra : Jesper

Dato : 14-11-05 21:01

Joakim Von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> Ku' aldrig falde mig ind at servere.
>
> Næh du, jeg tænkte mere noget i retning af;
>
> http://www.gourmetguiden.dk/opskrifter/opskrift/138/

Jeg tænkte mere på noget i retning af:

http://www.cs.vu.nl/~ast/photos/namibia/002.html

http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-11-05 22:34

Joakim Von And wrote:

> Ku' aldrig falde mig ind at servere.

Det har du ellers lige gjort. Alle der står og græder ved muren guffer
løs af dem.

Fra : GB

Dato : 13-11-05 15:41

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Du burde overveje at blive vegetar, det er jeg!

Aha, så du har heller ingen lædermøbler, lædersko, -jakker eller -bælter?

> Ellers kan du godt gå i gang med at slagte selv!

Det har jeg været med til mange gange - både, da jeg som knægt gik på
efterskole, og daglig slagtning på et kollektiv, jeg boede i i 70'erne.
Intet problem.

GB

Fra : Jim

Dato : 13-11-05 16:04

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Aha, så du har heller ingen lædermøbler, lædersko, -jakker eller -bælter?

Nej, han var vel ikke veganer, kun vegetar.
Veganerne er jo dem, som sætter mink ud af deres bure, så de enten kan
ødelægge naturen eller dø af den natur, de ikke kan klare sig i.

J.

Fra : GB

Dato : 13-11-05 16:33

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in

> Nej, han var vel ikke veganer, kun vegetar.

Lige meget - hvis man er vegetar af etiske grunde, vil man kunne indse, at
den eneste måde at producere læder på, er som biprodukt af slagtning af
kvæg og svin. Hvis man kalder sig etisk vegetar, og alligevel går med
lædersko, er men enten himmelråbende naiv - eller dobbeltmoralsk.

GB

Fra : Jim

Dato : 13-11-05 17:30

> [...]
> kvæg og svin. Hvis man kalder sig etisk vegetar, og alligevel går med
> lædersko, er men enten himmelråbende naiv - eller dobbeltmoralsk.

Det kan da godt være..
Jeg sætter stor pris på vegetarerne... så er der nemlig så meget mere kød
til os andre.

J.

Fra : GB

Dato : 13-11-05 17:35

> Det kan da godt være..
> Jeg sætter stor pris på vegetarerne... så er der nemlig så meget mere
> kød til os andre.

Jeg laver tit vegetarisk mad - det lærte jeg under et års rejse på Indiens
støvede landeveje, og det kan være utroligt lækkert, hvis man ellers kan
begå sig i et køkken. Men i aften står den nu på oksemørbrad med kartofler
og bearnaise-sauce.

GB

Fra : Jesper

Dato : 13-11-05 17:40

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> kvæg og svin. Hvis man kalder sig etisk vegetar, og alligevel går med
> lædersko, er men enten himmelråbende naiv - eller dobbeltmoralsk.

Psst! Faktisk dør der også dyr af naturlige årsager. Hvad sker der
f.eks. med de hellige køer der dør i Indien?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : GB

Dato : 13-11-05 17:59

> Psst! Faktisk dør der også dyr af naturlige årsager. Hvad sker der
> f.eks. med de hellige køer der dør i Indien?

De af dem, der ikke dør, fordi de forvilder sig ind i et muhamedansk
kvarter (!!!), får en ceremoniel ligbrænding.

Jeg har under godt et års rejser i Indien aldrig fået kød serveret hos
hinduer, men derimod hos kristne i Goa (svinekød) og på muhamedanske
spisesteder (lam) - og aldrig oksekød.

Men du ved måske bedre?

GB

Fra : Jesper

Dato : 13-11-05 21:24

> [...]

> Jeg har under godt et års rejser i Indien aldrig fået kød serveret hos
> hinduer, men derimod hos kristne i Goa (svinekød) og på muhamedanske

Cermoniel ligbrænding af en 500kg+ ko?
Mange steder i Indien er folk så fattige at de bliver brændt på tørret
ko-lort og kroppen bliver ikke helt opløst af flammerne, resterne
skubbes ud i Ganges til 'dillerne.
Tror du at de mennesker vil bruge brændsel på at brænde en halv til en
hel ton ko af?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Jesper

Dato : 13-11-05 17:40

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Aha, så du har heller ingen lædermøbler, lædersko, -jakker eller -bælter?

Jeg sagde jeg er vegetar, ikke fanatiker. Og jeg har ingen problemer med
at andre spiser kød.

> Det har jeg været med til mange gange - både, da jeg som knægt gik på
> efterskole, og daglig slagtning på et kollektiv, jeg boede i i 70'erne.
> Intet problem.

Jamen det er jo godt nok
http://dvd.tradewho.com/

Fra : GB

Dato : 13-11-05 18:00

> Jeg sagde jeg er vegetar, ikke fanatiker. Og jeg har ingen problemer
> med at andre spiser kød.

Hvorfor så bringe emnet op i en gruppe, hvor der diskuteres politik?

GB

Fra : Jesper

Dato : 13-11-05 21:24

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Hvorfor så bringe emnet op i en gruppe, hvor der diskuteres politik?

Fordi det er politisk.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : #2066

Dato : 14-11-05 00:46

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageid=320579
>
> Den engelske kok Jamie Oliver slagtede et lam for åben skærm i England.
> Det blev for meget for mange seere, så der var seerstorm.

Big deal - da min realklasse var paa lejrskole i Jylland (~1972?), blev vi
inviteret ind til en hjemmeslagtning af en gris. Grisen blev slaebt
skrigende ind i bondens bryggers, placeret ovenpaa en presenning og fik en
boltpistol i panden. Noget spraellen og blod senere forlod vi
forestillingen, foer bondefamilien gik i gang med knivene.

Jeg ved ikke hvormange i klassen der blev vegetarer efter den forestilling,
men jeg selv nyder stadigvaek en rigtig, aegte flaeskesteg med svaer
(desvaerre falder egne mine forsoeg paa samme for det meste uheldigt ud, her
i min udlaendighed).

Fra : HMH

Dato : 14-11-05 09:46

Nu plejer man jo her i landet at slagte vha en boltpistol - så er bedøvelse
ikke nødvendig.