Undren - hjælp til Netscape
Fra : Bossow og Smith

Dato : 09-12-00 14:26

Der er ganske givet et eller andet banalt jeg overser - men er der nogen,
der kan gennemskue hvorfor NS4 (PC) gør som den gør med
http://www.autofire.dk/Hovedsider/computerspilogpaedagogik.html ? IE5 viser
siden som den er tænkt.

På forhånd tak.

Mvh,
Jonas Smith

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-12-00 18:21

On Sat, 9 Dec 2000 14:25:51 +0100, Bossow og Smith wrote:

> Der er ganske givet et eller andet banalt jeg overser - men er der
> nogen, der kan gennemskue hvorfor NS4 (PC) gør som den gør med
> http://www.autofire.dk/Hovedsider/computerspilogpaedagogik.html ?

Et råd er - kør siden igennem en validator og ret alle fejlene:
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.autofire.dk%2FHovedsider%2Fcomputerspilogpaedagogik.html&ss=>

Jeg vil gætte på at Netscape 4 ikke kan lide disse specielt:

Line 40, column 10:
^
Error: end tag for "TR" which is not finished

Line 41, column 10:
^
Error: end tag for "TR" which is not finished

Netscape har traditionelt været ret striks med at man husker alle
afslutningstags i tabeller, og at tagsne er korrekte.

Mvh.

--
"What would you like to drink?" "Formaldehyde." Adam Sjøgren
"Straight or on the rocks?" asjo@koldfront.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-12-00 23:52

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> skrev:

> Et råd er - kør siden igennem en validator og ret alle fejlene:

<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.autofire.dk%2FHovedsider
%2Fcomputerspilogpaedagogik.html&ss=>

Jeg har også kigget på det manuelt, og har fundet en masse tabeller i
tabeller i tabeller, som ikke har været afsluttet korrekt. Tekstlogo.gif er
hoppet uden for tabellen på grund af det.

Som designet er lavet, kan det sagtens lade sig gøre at undgå tabeller i
tabeller, som NN kan have det svært med.

Det er tydeligt at det er lavet til IE - og så kommer shokvirkningen først
når nogen fortæller at det ser dårligt ud i NN.

Det skal designes i små tempi - og ckeckes i NN for hvert nyt step. Jeg har
også set flere ting i css, der ikke understøttes af NN.

Der er også en underlig blanding af <font face> og definitioner i css, hvor

Man kan udmærket formatere en tekst eller andet med <td class="x">, så
hvorfor blande andet ind i det?

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 11-12-00 01:34

Sat, 9 Dec 2000 23:52:14 +0100, udtrykte "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
Følgende:

>Man kan udmærket formatere en tekst eller andet med <td class="x">, så
>hvorfor blande andet ind i det?

Hvis man foreksempel har en tabel, med en menu i en spalte, og tekst i
den anden, så er det jo forholdsvist sandsynligt at man laver afsnit i
teksten.

Hvis man så ønsker at styre disse afsnit(linieafstand, font, etc.) og
det omkring dem(margin, padding, border, etc.) så mener jeg det er en
fordel at have dem i et <p>, evt. med class.

(Det skal lige nævnes at jeg ikke har kigget på pågældende side og
derfor svarer udelukkende udfra citerede udtalelse, som jeg opfatter som
en generel mening.)

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
andreas_k_s@fjern@hotmail.com

Fra : N/A

Dato : 11-12-00 16:20

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 11-12-00 16:20

Mon, 11 Dec 2000 02:13:22 +0100, udtrykte "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
Følgende:

>Nej!
>Du kan udmærket styre det med

Nej!

>Derfor er der ingen grund til at blande <p> eller andre elementer ind i det.
>Alle muligheder er jo tilgængelige i <td>.

Det er ikke muligt at lave flere afsnit i samme td, og stadigvæk styre
diverse afstande etc.

>Jeg bruger aldrig andet når jeg laver tabeller - og det fungerer fint i alle
>browsere der forstår css.

Så laver du ikke tabeller med flere afsnit i samme td, eller alternativt
adskiller du afsnittende vha. <br>