endnu et dødsfald
Fra : Henrik

Dato : 23-01-06 10:29

Fra : rosenauer.dk

Dato : 23-01-06 10:37

> Wilson Pickett:, 64 år

Som Kim Frederiksen så smukt påpegede i går aftes i hans indlæg med titlen
'RIP: Wilsom Pickett' ... men trist er det da :')

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Henrik

Dato : 23-01-06 10:39

"Henrik" skrev i en meddelelse
> Wilson Pickett:, 64 år

Shit ... mandag morgen, ingen kaffe, så skete der en svipser ... sorry har
lige opdaget at en anden allerede i går var ude med nyheden. Sorry!

Henrik V.
http://www.123hjemmeside.dk/moebler_til_salg

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-06 20:52

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> Wilson Pickett:, 64 år

_____

Øhhh..... en du kender?

Fra : Lapzig

Dato : 23-01-06 21:22

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

> "Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> Øhhh..... en du kender?

Ja, slå det op, bliv klog og fri os for din evindelige ignorance.

FUT: dk.snak.off-topic

Fra : Hauge

Dato : 23-01-06 21:50

Lapzig wrote:
> Ja, slå det op, bliv klog og fri os for din evindelige ignorance.

Hm, er den ignorance ret meget værre, end den ignorance som de fleste der
evig og altid kommenterer Åges indlæg? Nej vel..

> FUT: dk.snak.off-topic

Næeh.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060123205002@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Lapzig

Dato : 23-01-06 22:16

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Hm, er den ignorance ret meget værre, end den ignorance som de fleste der
> evig og altid kommenterer Åges indlæg? Nej vel..

Det har jeg ikke taget stilling til.

> Næeh.

Jo.

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 01:02

> Hm, er den ignorance ret meget værre, end den ignorance som de fleste der
> evig og altid kommenterer Åges indlæg? Nej vel..

Åge påstår Dansktop er det eneste normale folk vil lytte til, hvilket er
løgn.
Dernæst kommenterer han et indlæg om en afdød kunstner, (en af de største
nogensinde i soulgenren), i en tone der antyder at han er totalt ukendt. Det
gør han hver gang der tales om musik der ligger hinsides hans fatteevne -
det er efter min mening ignorant.

Kim Frederiksen

Fra : Hauge

Dato : 24-01-06 05:54

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> totalt ukendt. Det gør han hver gang der tales om musik der ligger
> hinsides hans fatteevne - det er efter min mening ignorant.

Tjaeh, jeg hører musik indenfor næsten alle genrer, men der må åbenbart være
undtagelser, da jeg heller aldrig har hørt navnet før. Har ganske givet hørt
musikken før, men ikke navnet..
Så fordi at i kender navnet på en eller anden tilfældig person som i kan
li', betyder ikke at han er kendt blandt andre, på trods af en bred
musiksmag.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060124045340@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-01-06 08:19

> Så fordi at i kender navnet på en eller anden tilfældig person som i kan
> li'

Wilson Pickett er ikke en "tilfældig person"

/Kim Frederiksen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-01-06 08:25

Hauge:

Og i øvrigt, hvis der tales om noget man ikke kender til eller ved noget om,
behøver man så blande sig i diskussionen. Åge kommer med halv-nedladende
kommentarer om alt hvad der ikke lige vedrører dansktop, og jeg er træt af
det.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-06 15:13

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommentarer om alt hvad der ikke lige vedrører dansktop, og jeg er træt af

Øh, hvad var det lige Åge skrev, som var nedladende.... Faktisk var der et
spørgsmålstegn bagefter, så hvis nogen kommentarer har været nedladende, så
var det da dig selv, som svarede Åge nedladende. At han ikke kender Wilson
Pickett, nedgør ikke Wilson Pickett.

Åge, ved alle, er til Dansk top, tysk Schlager, ældre Britisk & Hollandsk
pop.
Så det burde rent faktisk, komme bag på dig, hvis Åge kendte Wilson Pickett

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 15:22

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message news:43d6360b$0$192

> [...]
> så
> var det da dig selv, som svarede Åge nedladende. At han ikke kender

Havde han spurgt: "Hvem er han", så ville der ikke have været noget
nedladende i det.

Men han spurgte: "Øhhh..... en du kender?", hvilket vist kun kan opfattes
som: "Doh, endnu en støjende næseringssanger som ingen kender", uden
egentlig at interessere sig for hvem manden faktisk var.

/Alex

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-01-06 15:46

> [...]
> som: "Doh, endnu en støjende næseringssanger som ingen kender", uden
> egentlig at interessere sig for hvem manden faktisk var.

Det er præcis det jeg mener.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 24-01-06 16:24

Kim Frederiksen wrote:

> Det er præcis det jeg mener.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Og iøvrigt Åge's standardreplik, hver gang der dør en, som han tilfældigvis
ikke kender. Så ja, jeg mener bestemt også Åge's svar (igen) er nedladende.

Søren

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-06 16:30

> Men han spurgte: "Øhhh..... en du kender?", hvilket vist kun kan opfattes
> som:

____

Ja ja, tag nu en slapper. Det var sån set bare en lidt anden måde at spørge
på.

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 18:14

On Tue, 24 Jan 2006 16:30:22 +0100, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Ja ja, tag nu en slapper. Det var sån set bare en lidt anden måde at spørge
>på.

Hvilket implicit må indebære at du faktisk er interesseret i at vide
hvem Wilson Pickett var?

Men i enhver kommunikation der går skævt, er det afsenderen af
budskabet der må rette ind hvis det ikke virker, ikke modtageren.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-06 18:14

> [...]
> som: "Doh, endnu en støjende næseringssanger som ingen kender", uden
> egentlig at interessere sig for hvem manden faktisk var.

Tja, men det er vel ikke værre, end hvad andre i gruppen skriver om Kandis,
eller næsten en hvilken som helst, som er, eller har været på Dansk
toppen.... Er det ????.

Hvad er så forskellen på, om i skriver det, eller Åge gør. ???

For Åge er han måske bare, nok en næsering, som en eller anden foreslår.
Hvorfor skulle han begynde at interessere sig for ham ?? Fordi han er død
??..

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 18:36

On Tue, 24 Jan 2006 18:14:15 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Tja, men det er vel ikke værre, end hvad andre i gruppen skriver om Kandis,
>eller næsten en hvilken som helst, som er, eller har været på Dansk
>toppen.... Er det ????.

Forskellen er at Åge bruger så meget spalteplads på at skrive at alt
andet end det han selv kan lide er noget lort. Bare se hvor
oversvømmet dk.medier.radio er.
Hvis man stikker næsen så langt frem på en så provokerende måde, må
man forvente at blive rundbarberet.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-06 21:39

> [...]
> oversvømmet dk.medier.radio er.
> Hvis man stikker næsen så langt frem på en så provokerende måde, må

Uh, nu har jeg vist aldrig været i den omtalte gruppe, så hvad Åge gør der,
er mig aldeles ukendt, så hvis han oversvømmer den, så var det jo der, du
skulle barbere ham for det, og ikke her. Det sker da også, at jeg syntes
Åge går over stregen, som han gjorde forleden, og jeg gav ham omgående, en
lille diskret en, over snuden, og væk var den.
I øvrigt syntes jeg da faktisk, at de fleste andre herinde, er værre end
Åge. Åge giver hele musikgenrer en titel, som næsering, eller dunk,
organiseret larm, eller hvad ved jeg, hvor rigtigt mange herinde, hjertens
gerne går helt ned i personlige tilsvininger. Jeg husker specielt, en tråd
om Richard Ragnvald, som netop havde et nummer på Dansk toppen, som han
sang, sammen med en meget ung dame.... Helt ærligt, med den snak der blev
skrevet herinde, så begriber jeg ikke, at Åge's spørgsmål om Wilson Pickett
kan lave sådan en uro.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 21:54

On Tue, 24 Jan 2006 21:38:41 +0100, "Benny Mortensen"

> [...]
>organiseret larm, eller hvad ved jeg, hvor rigtigt mange herinde, hjertens
>gerne går helt ned i personlige tilsvininger.

Well, jeg synes nu Hr. Halldorsson har klaret dette ganske godt i
denne NG, bl.a.: news:43d3c194$0$1742$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
Jeg blev nok lidt provokeret af hans mærkværdige personangreb

/Alex

Fra : Max

Dato : 24-01-06 22:19

Hej

> Jeg blev nok lidt provokeret af hans mærkværdige personangreb

Du vil vel ikke sige at du tager Åge alvorlig ?

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 22:22

On Tue, 24 Jan 2006 22:18:33 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Du vil vel ikke sige at du tager Åge alvorlig ?

Når han en gang imellem er alvorlig, jo!
For det meste, når han kører i den samme rille, er det en del af
underholdningen, men det er første gang jeg har oplevet ham gå direkte
efter en person.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-06 22:36

> [...]
> denne NG, bl.a.: news:43d3c194$0$1742$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Jeg blev nok lidt provokeret af hans mærkværdige personangreb

Jeg så den godt, men syntes også at huske, at du i indlægget før, selv var
ude med riven, og gav Åge et svar, som jeg godt kunne finde på at kalde "
Nedladende " Så rent faktisk, fik du jo bare igen, som fortjent. Det kom vel
også kun, fordi Åge opfattede dit svar, på samme måde som jeg gjorde.... Så
den var nok ikke helt ufortjent, eller hvad ??...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 22:46

On Tue, 24 Jan 2006 22:36:20 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>også kun, fordi Åge opfattede dit svar, på samme måde som jeg gjorde.... Så
>den var nok ikke helt ufortjent, eller hvad ??...

Kan meget vel være jeg var lidt for kreativ, men derfra og til at
forfalde til øgenavne er der ret langt synes jeg.
Jeg er bare pissetræt af at Åge svarer på alt hvad han ikke ved noget
om, og taler om swing når manden spurgte om avantgarde.
Hvis han kunne holde næsen i sporet, i stedet for altid at provokere
med henvisninger til schlagermusik m.v. i stort set alt, ville han
være mindre irriterende at diskutere med.

Men jeg beklager hvis jeg var nedladende Hr. Halldorsson.

/Alex

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 25-01-06 00:59

On Tue, 24 Jan 2006 22:46:24 +0100, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>være mindre irriterende at diskutere med.
>
>Men jeg beklager hvis jeg var nedladende Hr. Halldorsson.

Stop nu den diskution her.

Åge spurgte faktisk i sit indlæg om Wilson Pickett.
Klip fra Åges indlæg:

"Øhhh..... en du kender?"

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-06 16:08

"Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Stop nu den diskution her.
>
> Åge spurgte faktisk i sit indlæg om Wilson Pickett.
> Klip fra Åges indlæg:
>
> "Øhhh..... en du kender?"

Det har jeg også gjort opmærksom på, men det var så bare Åge's avancerede
form, for at være " Nedladende " og vel egentligt, hvad der startede hele
tråden.
Mit gæt, er at det var nedladende, fordi det var skrevet af Åge, ellers
ikke.

En anden holdt sig ikke tilbage, og kommenterede Åge's stavefejl, hvad der
ellers normalt anses, for at være ganske uforskammet... Dog var der ingen,
som tog notits af det.

Dermed kan vi jo konstatere, at for Åge, er det meget let, at træde ved
siden af. Andre kan slippe afsted med langt værre ting, uden påtale... Og
endnu mere, hvis det går ud over Åge

M.V.H....Benny..

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 18:37

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> der startede hele tråden.
> Mit gæt, er at det var nedladende, fordi det var skrevet af Åge,

Det har du sikkert ret i ... hans hånlighed og ufattelige snævertsynethed
overfor andet musik end dansktop, blev for meget denne gang ... plus den
disrespekt der lå i at kommentere en stor og vigtig (og ikke mindt for nylig
afdød) kunstner i en uheldig tone (som om han var ukendt).

> [...]
> var der ingen, som tog notits af det.
>
> Dermed kan vi jo konstatere, at for Åge, er det meget let, at træde

Ja, men nu er han altså også pisseirriterende i en sjælden grad. Derfor kan
lunten måske nogen gange blive kort. Vi er vel alle kun mennesker.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-06 19:46

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse

> en stor og vigtig (og ikke mindt for nylig
> afdød) kunstner i en uheldig tone (som om han var ukendt).
> Kim Frederiksen
__________

SV: hvilket han altså også er. Han er komplet ukendt. Jeg kender ingen
musikinteresserede som har den fjerneste anelse om hvem manden er

Hilsen Åge

Fra : Lars Holst

Dato : 26-01-06 19:47

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> said in

> [...]
>
> SV: hvilket han altså også er. Han er komplet ukendt. Jeg kender ingen
> musikinteresserede som har den fjerneste anelse om hvem manden er

Er du sikker på at der overhovedet er nogen der gider at kende dig.

Specielt når nu din viden om musik er så ufattelig indskrænket at du ikke
kender en af de største indenfor Soul musik.

--
Lars Holst

Fra : Hauge

Dato : 26-01-06 20:03

Lars Holst wrote:
> Specielt når nu din viden om musik er så ufattelig indskrænket at du
> ikke kender en af de største indenfor Soul musik.

Tænk at i gider blive fornærmet over at nogen ikke kender jeres idol.
Jeg er da personligt ret ligeglad med at der er mange der ikke kender til de
kunstnere jeg hører musik med, og det kan overhovedet ikke bringe mit
morgenurin i kog, hvis andre gør grin med det.. Den eneste grund til at mit
morgenurin kan bringes i kog, er hvis jeg pisser i en gryde der står på et
tændt komfur.

Få jer dog et liv, der er sku da andet i verden, end en eller anden død
mand.. Gå i kirken og bed en bøn, og ignorer dem i ikke kan tåle, fx. mig.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060126190249@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 26-01-06 20:16

Hauge wrote:

> Tænk at i gider blive fornærmet over at nogen ikke kender jeres idol.

Nu underskrev Åge sig jo i en årrække "Musikeksperten", og det folk
reagerer på er at Åge - med hans uanede kompetence - pure afviser at
Wilson Pickett nogensinde har foretaget sig noget som helst af værdi, og
der i øvrigt ikke er nogen der nogensinde har hørt om ham.

Det svarer til at hævde at man ved *alt* om teater, men bare ikke lige
har hørt om ham der Shakespeare.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-06 20:28

> [...]
> mand.. Gå i kirken og bed en bøn, og ignorer dem i ikke kan tåle, fx. mig.

Hej Hauge

Han kan sgu ikke have været noget større idol, for jeg har, så vidt jeg kan
huske, aldrig tidligere set hans navn nævnt herinde, før han døde.

Jeg tror godt, jeg tør give garanti på, at de alle har skrevet Kandis flere
gange, end de har skrevet Wilson Pickett. Men det var sikkert ellers
nogenlunde det samme.
De skriver ikke noget pænt om Åge, det gjorde de heller ikke om Kandis....
Men de skrev dog... Hvilket var mere end de gjorde om Wilson Pickett.

M.V.H....Benny..

Fra : Morten Guldager

Dato : 26-01-06 20:34

2006-01-26 Hauge wrote

> [...]
> kunstnere jeg hører musik med, og det kan overhovedet ikke bringe mit
> morgenurin i kog, hvis andre gør grin med det..

Altså du har helt misforstået det. Tricket er "Åge testen"

Man står hos den lokale pladepusher og ser på en skive med et kranie
der er flækket med en økse.
Så spørger man sig selv: Mon Åge ville kunne lide denne skive?
Svarer man "Nej" er skiven et forsøg værd. Er svaret "Ja" skal man
straks stille den tilbage på hylden og gå over til en anden reol.

Ganske lige til...!

/Morten (som Åge nok mener burde have næsering og strithår

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-06 21:58

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Specielt når nu din viden om musik er så ufattelig indskrænket at du ikke
> kender en af de største indenfor Soul musik.
_____

NÅ! - Nu kender jeg altså noget til det populære musik. Men det er så det.

Mig bekendt er det Berry White (med den sybe stemme) som er topnavnet
indenfor soul. Han er da almindelig kendt. Den anden der, nen nej nej. Det
er da kun de meget inkarnerede soul-lyttere som kan kende ham. Tror aldrig
hans navn har været nævnt i radioen.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 26-01-06 22:43

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43d93645$0$1751$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
Det
> er da kun de meget inkarnerede soul-lyttere som kan kende ham. Tror aldrig
> hans navn har været nævnt i radioen.

Vrøvl Åge...han har tit været spillet i Den Gamle Hitjournal på Radio
Viborg...et program du var fast lytter til og har rost ganske uberettiget i
dk.medier.radio

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-06 23:50

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Vrøvl Åge...

SV: Nå nå nå nå nå.

> han har tit været spillet i Den Gamle Hitjournal på Radio
> Viborg...

SV: Nårh det program

> et program du var fast lytter til og har rost ganske uberettiget i
dk.medier.radio

SV: Haha. Ja, det var et dumt råddent program du lavede. Bwadr. Det var ene
punk-rock og dødsmetal og larm af en anden verden. Tilfreds ?
Men det var godt nok et godt program hvor jeg kunne lide ca. halvdelen,
ligesom jeg kan i Poul Fogeds program "Alfa Gold" som kommer dagligt kl.
18-19. Rigtig Kraurwald-musik.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-01-06 00:24

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43d9507a$0$47059$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
?
> Men det var godt nok et godt program hvor jeg kunne lide ca. halvdelen,

Jamen så har du jo hørt Wilson Pickett

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 22:59

On Thu, 26 Jan 2006 21:58:06 +0100, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Mig bekendt er det Berry White (med den sybe stemme) som er topnavnet
>indenfor soul.

Så er du da galt afmarcheret Åge.
Tjek lige http://da.wikipedia.org/wiki/Soul, og se hvem der betragtes
som topnavnene inden for soulmusikken. Jeg kan se Wilson Pickett på
den side, kan du ikke?

Hvis du vil have den udvidede version på engelsk, så findes den her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Soul_music

>Han er da almindelig kendt.

Barry White er nok mest kendt for sine 70'er-discohits og sine
kærlighedssange, bl.a. en meget populær udgave af Billy Joels "Just
the way you are"

/Alex

Fra : Lars Holst

Dato : 26-01-06 23:53

> [...]

> Det er da kun de meget inkarnerede soul-lyttere som kan kende ham.
> Tror aldrig hans navn har været nævnt i radioen.

Barry (ikke Berry som betyder bær på dansk) White kender du sikkert kun
fordi du ser Ally McBeal.

Og Mr. White er så absolut ikke nær toppen af soul.
Kender du heller ikke Otis Redding?

Tag dog at sæt dig lidt ind i emnet så.

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 09:13

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message

> Kender du heller ikke Otis Redding?

Det må han gøre, for det er jo Otis Redding der har skrevet Furs
nationalsang: "Dock Of The Bay"

/Alex

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-01-06 09:42

> Det må han gøre, for det er jo Otis Redding der har skrevet Furs
> nationalsang: "Dock Of The Bay"

LOL!

/Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-06 19:45

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> LOL!
>
> /Kim

How How.... Det siger jeg jer...
Når det drejer sig om Fur... Så hedder det da " Duck of the bay " Gør det
ik' ???

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 20:02

Åge Halldorsson wrote:

> SV: hvilket han altså også er. Han er komplet ukendt. Jeg kender
> ingen musikinteresserede som har den fjerneste anelse om hvem manden
> er
>
> Hilsen Åge

Har du overvejet hvordan det kan være at landets største aviser bragte
nyheden om hans død, hvis ikke manden bare var relativt kendt? (se links
længere oppe i tråden)

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-06 20:50

> Har du overvejet hvordan det kan være at landets største aviser bragte
> nyheden om hans død, hvis ikke manden bare var relativt kendt? (se links
> [...]
Ja, de får deres løn for at skrive om det, og de har folk, som skriver om de
stilarter, som nu tilfældigvis falder indefor deres egen musiksmag. og
ellers der ud over, er de vel mere eller mindre forpligtet til, at holde sig
ajour med udviklingen. Ellers ville de formodentligt snart være arbejdsløse.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-06 22:11

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet hvordan det kan være at landets største aviser bragte
> nyheden om hans død,

SV: Fordi de har en del højkuturelle marginal-musik-interesserede (undskyld
udtrykket) som læsere. Du tror vist heller ikke selv på at Karl, Peter, Ole
og Arne, Bente, Hanne og Erik, som lige skal ind at købe BT, aner hvem den
mand er, før de læser artiklen. Hvis de da gider at læse den. Prøv nu
ligeeee..... - Der må da lige være mening med det.
Hvad skal der til for at man kan sige at man er kendt? . Mandens navn har
da aldrig været nævnt her på nettet.Navnet må da nødvendigvis blive nævnt
før end man kan kende det. Aldrig har jeg heller hørt det nævnt i tv eller
radio - ikke engnag efter at han er død.
Herhjemme er navne som Gnags, Kandis, TV2, Gustaw Winkler, Shubidua,
Johnny Reimer, Gasolin, Richard Ragnvald og Lars Lilholdt en milliard gange
mere kendte end den der komplet ukendte mand, hvis navn aldrig er nævnt.
Hvor skulle han dog være kendt fra, hvis hans navn ikke nævnes.
Helt ærligt, så ved du det du jo også godt, er det ikke rigtigt ???? - Du
kan bare godt lide ham.

Nej, den mand er ukendt. Stort set fuldstændig ukendt. Det tror jeg alle
(minus et par enkelte) NG-skribenter vil skrive under på.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 00:38

Dvs. det faktum at det stod nævnt (i en billedeannonce) i mindst to af
landets største aviser, skyldes kun at de ikke ved hvad der rører sig i den
almindelige befolkning? Er det dét du siger?

/Kim Frederiksen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-06 09:59

> [...]
den
> almindelige befolkning? Er det dét du siger?

____________________

Nej det jeg siger (og som jeg ikke sagde) var at der i sådanne tilfælder går
meddelelser ud til alle landets avisers højkulturelle
marginal-musikredaktører.
Derfor tror jeg ikke kun det har stået i to af landets aviser, men mange
flere.

Men hvor mange læser de der ugentlige avistillæg med det der
kultur-fimse-værk. Hos mig ryger det på lossen uden at jeg åbner dem.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 10:50

> Men hvor mange læser de der ugentlige avistillæg med det der
> kultur-fimse-værk. Hos mig ryger det på lossen uden at jeg åbner dem.

Nu faldt de sidste brikker på plads, og billedet blev komplet.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-06 11:36

> "Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

> Nu faldt de sidste brikker på plads, og billedet blev komplet.
>
> /Alex

__________

Nemlig, ikke noget højkulturel fimseværk her

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 21:05

On Thu, 26 Jan 2006 19:45:34 +0100, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>SV: hvilket han altså også er. Han er komplet ukendt. Jeg kender ingen
>musikinteresserede som har den fjerneste anelse om hvem manden er

I guder

Det er ikke meget der tyder på du overhovedet kender nogen
musikinteresserede

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-06 22:13

> [...]

> I guder
>
> Det er ikke meget der tyder på du overhovedet kender nogen

_____

SV: Dobbelt i guder. Hvor i alverden har man set hans navn nævnt. Mozarts
navn er kendt. det har man set mange gange. Men den andens navn??? - Hvor
hvor hvor ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 22:46

On Thu, 26 Jan 2006 22:13:29 +0100, "Åge Halldorsson"

For eksempel 1,2 mio gange på nettet:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22Wilson+Pickett%22&btnG=S%C3%B8g&meta=

/Alex

Fra : Hauge

Dato : 26-01-06 22:56

Alex Linaa wrote:
> For eksempel 1,2 mio gange på nettet:

Ja det er jo kun lidt mere end Kandis.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=kandis&btnG=S%C3%B8g&meta=

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060126215548@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Max

Dato : 26-01-06 23:16

Hej

> Ja det er jo kun lidt mere end Kandis.

Så prøv de samme søgninger på danske sider :)

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 23:31

On Thu, 26 Jan 2006 23:16:04 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Så prøv de samme søgninger på danske sider :)

Hvis man søger på kandis i Danmark uden sukker og kaffe, tæller Google
til 93.600, men blader man ned i bunden, er det reelle tal 987

http://www.google.dk/search?q=kandis+-kaffe+-sukker&num=100&hl=da&lr=&cr=countryDK&as_qdr=all&start=900&sa=N&filter=0

Hvis man søger på Wilson Pickett I danmark, tæller Google til 598, med
et faktisk antal hits på 593

http://www.google.dk/search?q=wilson+pickett&num=100&hl=da&lr=&cr=countryDK&as_qdr=all&start=600&sa=N&filter=0

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 23:18

On Thu, 26 Jan 2006 22:55:33 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Ja det er jo kun lidt mere end Kandis.
>http://www.google.dk/search?hl=da&q=kandis&btnG=S%C3%B8g&meta=

Well, det er en lidt søgt sammenligning.
Da Kandis næppe har en større udbredelse end Danmark, kan vi sortere
alle de tyske sider om sødemidler fra ved at søge i Danmark alene:

Det giver 102.000, hvoraf en stor del også indeholder ord som Pyrus,
sukker og kaffe, er det reelle tal nok noget mindre.

Statistik er taknemmelig at fuske med

/Alex

Fra : Hauge

Dato : 26-01-06 23:28

Alex Linaa wrote:
> Statistik er taknemmelig at fuske med

Netop, og hvad så med de folk der har samme navn som ham den døde, de vil jo
også tælle med i den fra før.. Så du har ret, det kan ikke bruges til noget
seriøst.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060126222841@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-06 00:04

> [...]
jo
> også tælle med i den fra før.. Så du har ret, det kan ikke bruges til

______________

Så lad os skrive musikgenren bagefter. Det udelukker navnefæller

Wilson pickett + soul: 325 resultater

Birthe kjær + dansktop: 946 resultater

Richard ragnvald + dansktop: 759 resultater

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 23:45

On Thu, 26 Jan 2006 23:28:26 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Netop, og hvad så med de folk der har samme navn som ham den døde, de vil jo
>også tælle med i den fra før.. Så du har ret, det kan ikke bruges til noget
>seriøst.

Nu er det dig der er useriøs.

Men nu var det jo ikke nogen hvem-kan-pisse-længst-konkurrence, blot
et svar på et simpelt spørgsmål om hvor Wilson Pickett var omtalt,
intet andet.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-06 20:19

> [...]
nylig
> afdød) kunstner i en uheldig tone (som om han var ukendt).

Ja, men at du finder det utroligt, gør det da ikke mindre sandsynligt. Jeg
blev da selv helt forbløffet, da jeg fandt ud af, hvor dårligt han var
repræsenteret i min egen samling. Men OK, jeg kendte da hans navn, men igen,
som før nævnt, Åge er Dansk top, Tysk Schlager, ældre britisk & Hollandsk
pop... Wilson Pickett, falder ikke inden for disse grænser, så det burde
forundre dig, hvis Åge vidste, hvem han var.

> Ja, men nu er han altså også pisseirriterende i en sjælden grad. Derfor
kan
> lunten måske nogen gange blive kort. Vi er vel alle kun mennesker.

Tja, men som jeg altid har sagt, det er tilladt at markere indlæg som
værende læst, og trykke på F5, og en to vupti, væk er de, uden at det
generer senere indlæg fra personen. Finder du ham generelt irriterende, så
ALT M + A, og han er væk for altid.

Så kommer det store spørgsmål, hvorfor føler du, han er så irriterende. Er
det fordi mange af hans indlæg, er skrevet med en entusiasme, som du
misunder ham, eller fordi han kan finde så store glæder i Dansk top, som du
ikke kan, og så fremdeles fremover, for alle de før nævnte Åge stilarter
???...

Når i skriver nedladende om Dansk top, så er det jo ikke kun Åge, i generer,
men alle, som tilfældigvis godt kan li' Dansk top ( Det vil sige, der i
mellem er jeg selv ) ja jeg kan faktisk li' alle de genrer, som Åge også kan
li'.
Jeg har så sikkert bare en genetisk fejl mere, for jeg kan sikkert også li'
det meste, af hvad du kan li'.
Derfor kan det undre mig... Åge kan virkelig få en historie ud af Dansk top,
og en ganske almindelig aften i ølteltet, i selskab med Kandis.... Hvad kan
i andre ???... Allerede nu, begynder snakken om RF... Men ak og ve, den
stakkels Åge, hvis han skulle komme til at nævne Dansk top festival i
Vildsund ))... Men når alt kommer til alt, så er Vildsund, sikkert for
Åge, det samme som RF er for i andre.

M.V.H....Benny..

Fra : Søren Nielsen

Dato : 26-01-06 22:11

Benny Mortensen wrote:

> En anden holdt sig ikke tilbage, og kommenterede Åge's stavefejl,
> hvad der ellers normalt anses, for at være ganske uforskammet... Dog
> var der ingen, som tog notits af det.

Det var mig, men ikke for at være uforskammet. Når nu Åge gerne vil udråbe
sig selv til at vide stort set alt om den del af musikken han lytter til,
hvad siger det så, når han ikke aner hvordan deres navn staves? Så vidt jeg
husker, så underskrev han sig Musikeksperten. Igen: det var ikke for at være
uforskammet, det var et (indirekte) spørgsmål til, om han stadig vil kalde
sig musikekspert.

Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-06 19:48

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43d93af9$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
være
> uforskammet, det var et (indirekte) spørgsmål til, om han stadig vil kalde

Så fordi Åge engang har gjort noget, så skal han straffes for det, til evig
tid.
Så endda specielt nu, hvor han for en gangs skyld, indrømmer, at han er helt
blank... Ja det er sgu en underlig verden ))..

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-01-06 19:11

Benny Mortensen wrote:

> Så fordi Åge engang har gjort noget, så skal han straffes for det,
> til evig tid.

Næ, det skriver jeg nu heller ikke at han skal. Men hvor seriøst ville du
betragte f. eks. et leksikon, hvis det konsekvent stavede alle (eller langt
størstedelen i hvert fald) af navnene forkert?

Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-06 13:56

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43dd0530$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
langt
> størstedelen i hvert fald) af navnene forkert?

Det var dog alligevel noget af en ære, at sammenligne Åge med et leksikon.
Hvis du ikke kan kende forskel, så må Gud hjælpe dig, for han må være den
eneste der kan. Åge's stavefejl, har intet med et leksikon at gøre. For
ikke så længe siden, blev der talt om, kunstnere der var blevet glemt, i et
leksikon... Den kritik, må man jo sige, var 100 % på sin plads... Ikke
sandt... For hvad er et leksikon. Det er et opslagsværk, hvor du søger
viden... Et leksikon skal indeholde Fakta, og det skal indeholde Alle
Relevante Fakta, om opslaget. Mangler der noget, det være sig, glemte
artister ( som i dette tilfælde ) Så må det siges, at være en så alvorlig
fejl, så bindet må trykkes om. At der så i teksten, skulle have sneget sig
stavefejl ind, er så mindre betydende, men selve ordene til opslaget, de
skal være ok. Det bliver lidt svært, hvis man skulle finde Tommy Seebach,
under Tæmmy Seebach, eller at han helt mangler. Men at Åge staver det
forkert herinde... Det er en uskreven lov på usenet, at stavefejl IKKE
kommenteres, da der skal være plads til ALLE. Også selv om vedkommende
staver lige så elegant, som en elefant ville opføre sig i en
porcellænsbutik. At kommentere sådanne, betragtes alle steder, som værende
direkte uforskammet. Du kunne jo åbenbart godt selv tyde, hvad der skulle
stå, for ellers vidste du jo ikke, at navnene var stavet forkert... Så det
er en pokkers uheldig, og meget udannet måde, du bruger, til at gøre
opmærksom på dig selv.

M.V.H....Benny..

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-01-06 16:04

Benny Mortensen wrote:

> M.V.H....Benny..

Jeg gider ikke skrive det samme én gang til, for du forstår alligevel ikke
pointen.

Søren

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-06 17:03

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43de2ad4$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg gider ikke skrive det samme én gang til,
> Søren
_________

Og i den forbindelse takker vi ydmygt.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-01-06 17:46

Åge Halldorsson wrote:
> "Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:43de2ad4$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> _________
>

> Og i den forbindelse takker vi ydmygt.

Var du lige nødt til at klippe lidt i mit svar, fordi du heller ikke fangede
pointen?

Søren

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-01-06 19:33

Søren Nielsen wrote:

> Var du lige nødt til at klippe lidt i mit svar, fordi du heller ikke fangede
> pointen?

Lad nu bare Åge få det sidste ord. Han har det bedst sådan.

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-06 17:45

> [...]
meddelelse news:43de2ad4$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg gider ikke skrive det samme én gang til, for du forstår alligevel ikke

Nej for du har jo ingen. Men OK, jeg har da i det mindste, en lille
indrømmelse. Ved at kigge igennem, kunne jeg da se, at Åge faktisk har
skrevet, at manden ER ukendt. Men det er da også til dels rigtigt,
personligt, har jeg ikke hørt ham omtalt, siden sådan ca 1975.... Så først
nu, og kun fordi han er død... Så tror jeg, at jeg bliver nødt til at give
Åge ret.... Har er sgu i mellemtiden, blevet ret så ukendt. hvis man kan
leve i skyggen i 31 år, så kan man vel godt kalde det, at den aktuelle
berømmelse, mildest talt er overstået. Så vi må slå os til tåls med, at han
ENGANG var STOR indenfor Soul, men det er længe siden. Samtidigt med det,
så kan jeg ikke huske, at han nogensinde HAR været stor i Danmark. Jeg
kender ingen, og har aldrig kendt nogen, som er / var fan af Wilson
Pickett... Jeg kender mange, som end ikke aner, han nogensinde har været
kendt, så for dem, er han absolut ukendt. Jeg ved ikke, om der er nogen
pointe i, at jeg hele tiden har påstået, at hans musik, her i Danmark, altid
har været meget større, end ham selv, om det så skyldes meget dårlig
markedsføring af Wilson Pickett i Danmark, det skal jeg ikke kunne sige.
Faktisk kan jeg ikke huske, nogensinde, at have set et album med Wilson
Pickett, men kun fundet hans numre, på diverse kunstnere plader. Så er der
vel grænser for, hvor ledende en plads, man kan tillade sig at sige, at han
har haft.
Eller er der noget jeg har misforstået ??

M.V.H....Benny..

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-01-06 18:08

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> plader. Så er der vel grænser for, hvor ledende en plads, man kan
> tillade sig at sige, at han har haft.
> Eller er der noget jeg har misforstået ??

Hvor seriøs betragter du en kilde (og lad nu være med at skrive, at jeg
mener Åge er et leksikon, for har jeg aldrig skrevet) eller i det her
tilfælde en debatør, der enten ikke kan eller vil stave navnene rigtigt? Det
er ikke for at være flueknepper, for Åge staver skam fint. Det mindste man
kan forvente, hvis man vil diskutere på et nogenlunde niveau, er da at
modparten har sine *fakta* på plads. Og jeg tænder bestemt ikke kun på dette
her tilfælde, det er sket mange gange før, at Åge's navngivning har meget
meget alternativ.
Om det er sjusk, dovenskab, uvidenhed eller noget helt fjerde aner jeg ikke,
men det virker ikke specielt seriøst, når samme type fejl sker gang på gang.

Søren

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-01-06 18:16

Søren Nielsen wrote:
> Og
> jeg tænder bestemt ikke kun på dette her tilfælde, det er sket mange
> gange før, at Åge's navngivning har meget meget alternativ.

Der skulle så have stået *tænker* og ikke tænder....

Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-06 19:45

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43de49b3$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Der skulle så have stået *tænker* og ikke tænder....
>
> Søren

Hvorfor rette, jeg prøver stadig, at forstå hvad folk mener, ikke hvad de
skriver. Så den var såmænd feset ind på lystavlen.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-06 19:43

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43de47ec$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
ikke,
> men det virker ikke specielt seriøst, når samme type fejl sker gang på

Vil det sige, at du lader stavefejl komme før mening.... Du vidste jo, hvad
der skulle stå.. Faktisk, kan jeg da huske, at Åge tidligere har udtrykt
stor begejstring for Barry White, så jeg er helt overbevist om, at
stavemåden, var et uheld.

Det skal jeg såmænd sige dig... Dem tager jeg utroligt seriøst. Når jeg gør
det, så er det fordi, jeg arbejder meget med ordblinde personer, og kender
derfor rigtigt mange af dem. Mange af dem, SÅ ORDBLINDE, at sætter man en
seddel på døren, hvor der står, " KOMMER STRAKS " så er det mere end de kan
læse.
Så du kunne jo selvfølgelig prøve at udvide din egen horisont, og i stedet
for at læse, hvad folk skriver, så i stedet prøve at læse, hvad folk mener.
Så lige for at rette dig, jo, så virker det meget seriøst, når en fejl
gentager sig.

Når Åge diskuterer, så diskuterer Åge, på Åge's niveau, og det må, om ikke
for andre, så i hvert fald for Åge, være det ypperste niveau, og han har dem
ikke højere. Hvis du mener, din intelligens er så høj, så du føler det
uværdigt at diskutere med Åge, så har det alle dage været dig tilladt, at
lade være. Når du begynder at kritisere Åge, for hans intellektuelle niveau,
flytter du, pr automatik, dit eget, 15 trin ned under Åges. Hvis Åge roder
rundt i begreberne, så kan du grine din røv i laser, det bliver Åge ikke
klogere af, og så længe han ikke kan høre eller se det, så generer det ham
heller ikke. Når du lukker munden op, og fortæller ham det, så sårer du ham.
Som min ældste bror plejer at sige. Ingen er forpligtet, udover evne... Så
forstår du ikke Åge... Er det ikke Åge's evner der fejler noget, men dine.
Det er præcist det samme, som at stille ham et spørgsmål, som man ved, Åge
vil svare forkert på, og så profilere sig selv på Åge's svar. Det er ikke
Åge der bliver mindre der, men ham der stillede spørgsmålet.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-01-06 16:16

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Når Åge diskuterer, så diskuterer Åge, på Åge's niveau, og det må, om ikke
> for andre, så i hvert fald for Åge, være det ypperste niveau,

SV: Hmmmmmm........

> og han har dem ikke højere.

SV: BENNY!

> det bliver Åge ikke klogere af,

SV: Grrrrrr......

> Ingen er forpligtet, udover evne...

SV: Hmmmmm....

> Så forstår du ikke Åge... Er det ikke Åge's evner der fejler noget, men
dine.
> M.V.H....Benny..

SV: Hmmm. Benny. Hehe. Før jeg læste det sidste, var det lige før jeg ville
have krævet undskyldning og vel at bemærke en OFFICIEL undskyldning.
Statsministeren og hende der med beautiboxsen skulle også skrive under.
Hmmm. Nå, det dropper vi.

Spøg til side og hilsen Åge
(Dansktop-fundamentalist)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-01-06 19:46

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43df7d6b$0$2510$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> have krævet undskyldning og vel at bemærke en OFFICIEL undskyldning.
> Statsministeren og hende der med beautiboxsen skulle også skrive under.

___________

og for den sags skyld også dronningen. Fnys

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-06 03:33

> [...]
> have krævet undskyldning og vel at bemærke en OFFICIEL undskyldning.
> Statsministeren og hende der med beautiboxsen skulle også skrive under.

Tja, det kan jo smutte, ikke sandt...

M.V.H.....Benny..
I mam I slam... Nåee nej.. Ismand

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-06 19:37

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
..
> Faktisk kan jeg ikke huske, nogensinde, at have set et album med Wilson
> Pickett,

> M.V.H....Benny..

Jo...men de findes skam...har da selv et fint greatest hits album med Wilson

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-06 19:51

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> .

> Jo...men de findes skam...har da selv et fint greatest hits album med
Wilson

Ja, det har jeg også, det er bare Jackie Wilson , men de må jo findes et
eller andet sted, jeg har bare aldrig mødt et, og jeg syntes da ellers, at
jeg har stået på hovedet i nogle pladekasser. Det påstår min kone i hvert
fald, men hvorfor hun ser så opgivende ud, det kan jeg ikke forstå ..

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-01-06 18:50

> [...]

> Hvorfor skulle han begynde at interessere sig for ham ?? Fordi han er død

Netop...og hvorfor så overhovedet spørge?
Lur mig Åge spurgte igen kun for at provokere...selvfølgelig kender han
Wilson Pickett

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-06 22:41

> [...]
>
> Netop...og hvorfor så overhovedet spørge?
> Lur mig Åge spurgte igen kun for at provokere...selvfølgelig kender han

Sig mig engang, er det noget som i føler i absolut må skrive, om ikke for
andet, så bare for at få ret ???...

Åge må vel for pokker da bedst selv vide, om navnet Wilson Pickett siger ham
noget. Til Kim beskrev jeg, hvilket typer musik, der var Åges gebet, og
Wilson Pickett har aldrig været inden for disse, så faktisk ville det være
mere mærkeligt, hvis han vidste, hvem han var.

M.V.H.....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-01-06 22:51

> [...]

> Wilson Pickett har aldrig været inden for disse, så faktisk ville det være
> mere mærkeligt, hvis han vidste, hvem han var.

Tjah jeg kender sgu da bunker af dansktop kunstnere...blues og jazz
kunstnere osv. Så hvorfor skulle Åge ikke kende en af 60'ernes største soul
sangere. Det argument holder kun, hvis man ikke er blind over for alt andet
end netop ens favoritmusik.

Allan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-06 16:13

> [...]
soul
> sangere. Det argument holder kun, hvis man ikke er blind over for alt

Det kommer vel også en del an på, hvilken periode man havde sin mest aktive
periode. Som tidligere skrevet, så er masser af Wilson Pickett's musik
repræsenteret i min samling, bare ikke med ham.. Så hvis jeg kun gik efter
titler, ville hans navn end ikke blive nævnt.
Så jeg kan finde mange undskyldninger, som helt og til fulde, vil
retfærdiggøre, ikke at kende Wilson Pickett.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-06 16:29

> [...]
om,
> behøver man så blande sig i diskussionen.

SV: Ja, jeg blev nysgerrig ang. hvem det var. Jeg havde ladrig hørt navnet
og når nu det blev fremstillet som om han var allemands-kendt.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 24-01-06 16:29

Hej
Kim Frederiksen wrote:
> Og i øvrigt, hvis der tales om noget man ikke kender til eller ved
> noget om, behøver man så blande sig i diskussionen.

Sjovt at alle så gør det, når Åge snakker om dansktop/pop, også selvom de
ikke aner en kæft om det..

> Åge kommer med
> halv-nedladende kommentarer om alt hvad der ikke lige vedrører
> dansktop, og jeg er træt af det.

Tag en kiks, det gør alle også om Åges indlæg. Hvad er forskellen?

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060124152855@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-01-06 21:46

Hauge wrote:
> Hej
>
> Sjovt at alle så gør det, når Åge snakker om dansktop/pop, også selvom de
> ikke aner en kæft om det..

De fleste mennesker har nok hørt væsentligt mere dansktop end Åge har
hørt ikke-dansktop.

> Tag en kiks, det gør alle også om Åges indlæg. Hvad er forskellen?

Tag selv en kiks - du overlever nok at der er nogen der ikke bryder sig
om Åges måde at svare på i denne tråd.

/David

Fra : Hauge

Dato : 24-01-06 16:31

Hej
Kim Frederiksen wrote:
> Wilson Pickett er ikke en "tilfældig person"

For mig er han lige så tilfældig, som min nabos hund er for dig. Husk på at
folk heldigvis er forskellige, hvilket en del her i gruppen ikke kan tåle,
hvis det er deres smag der generes af det.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060124153055@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-06 16:26

> [...]
være
> undtagelser, da jeg heller aldrig har hørt navnet før. Har ganske givet

SV: Ja, jeg hører også musik indenfor mange genrer (minus pop / rock). Jeg
kender også soul-musik og har altid i den forbindelse betragtet Berry White
som det største navn. Måske Gloria Ganer også.

> Så fordi at i kender navnet på en eller anden tilfældig person som i kan
> li', betyder ikke at han er kendt blandt andre, på trods af en bred
> musiksmag.

SV: Soul er nu godt nok ikke det jeg gør mest i. Men indenfor almindelig
soul tror jeg nu godt nok ikke at han er almindelig kendt.

Men æret være hans minde.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 17:29

Åge Halldorsson wrote:

> SV: Soul er nu godt nok ikke det jeg gør mest i. Men indenfor
> almindelig soul tror jeg nu godt nok ikke at han er almindelig kendt.

Det vil jeg forsikre for han er ... eller var.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 24-01-06 17:36

Åge Halldorsson wrote:

> SV: Ja, jeg hører også musik indenfor mange genrer (minus pop /
> rock). Jeg kender også soul-musik og har altid i den forbindelse
> betragtet Berry White som det største navn. Måske Gloria Ganer også.

Kan det passe, at det lykkedes dig at stave 2 ud af 2 navne forkert igen?

Søren

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-01-06 21:43

Hauge wrote:

> [...]
> Så fordi at i kender navnet på en eller anden tilfældig person som i kan
> li', betyder ikke at han er kendt blandt andre, på trods af en bred

Wilson Pickett var så riiiimeligt kendt, der... Ikke nogen specielt
"tilfældig person".

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-06 22:12

> Wilson Pickett var så riiiimeligt kendt, der... Ikke nogen specielt
> "tilfældig person".
>
> /David

Jamen så kan jeg da ikke dy mig for at spørge... Hvor mange albums har du
med Wilson Pickett, eller får Hauge alligevel ret, at Wilson Pickett bare
var, en ualmindelig godt kendt, ukendt person.
For mit vedkommende, ja så har Hauge da fuldstændigt ret. Jeg kender da hans
navn, og kender om ikke andet, så da en del af hans musik, men hovedsageligt
indspillet af andre end ham selv.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 22:24

On Tue, 24 Jan 2006 22:12:02 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>For mit vedkommende, ja så har Hauge da fuldstændigt ret. Jeg kender da hans
>navn, og kender om ikke andet, så da en del af hans musik, men hovedsageligt
>indspillet af andre end ham selv.

Jeg har det på samme måde med Mozart, uden det gør ham til en ringere
komponist, eller mindre kendt

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-01-06 22:51

> Jeg har det på samme måde med Mozart, uden det gør ham til en ringere
> komponist, eller mindre kendt
>
> /Alex

God pointe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-01-06 04:20

> Jeg har det på samme måde med Mozart, uden det gør ham til en ringere
> komponist, eller mindre kendt
>
> /Alex

Det er vel det samme som at sige, at jeg kender ikke Susanne Palsbo, men jeg
kender Lille fregnede Louise og Johnny Reimar, eller hvad ??

M.V.H....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-01-06 20:28

Benny Mortensen wrote:

> Det er vel det samme som at sige, at jeg kender ikke Susanne Palsbo, men jeg
> kender Lille fregnede Louise og Johnny Reimar, eller hvad ??

Næ, for _navnet_ Mozart er jo kendt, uanset om man så kender (eller
genkender) noget af hans musik.

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-06 16:17

> Næ, for _navnet_ Mozart er jo kendt, uanset om man så kender (eller
> genkender) noget af hans musik.
>
> /David

Du kan også kende navnet Poul Nyrup Rasmussen, uden at vide hvorfor.
Så nu skal vi jo ud i at diskutere, hvad man mener med " Kendt "....

Du har med statsgaranti, aldrig hørt et musikstykke, udført af Mozart... Så
set i det lys, som denne snak baseres på...
Så har de fleste af os, hørt musik af og med Wilson Pickett... Medens du kun
har hørt musik af Mozart..

M.V.H....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-01-06 19:15

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> navn, og kender om ikke andet, så da en del af hans musik, men hovedsageligt

Jeg har nul Wilson Pickett plader, men jeg kan ikke se hvad det har med
sagen at gøre. Jeg kender ca. (groft slag på tasken) 10000 gange så
mange kunstnere og bands som det antal jeg har repræsenteret i min
samling. Jeg kan nævne utallige enormt kendte kunstnere og bands som jeg
har nul albums med, og som jeg ikke kender nogen der har et album med.
Langt flere end der er repræsenteret i min samling på 700 cder. Wilson
Pickett er bare en af de der personer man ved hvem er, ligesom så mange
andre.

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-06 16:34

> [...]
> Langt flere end der er repræsenteret i min samling på 700 cder. Wilson
> Pickett er bare en af de der personer man ved hvem er, ligesom så mange

Tja, nu vidste jeg tilfældigvis også, hvem han var, eller det vil sige, jeg
kendte noget af det musik han har skrevet, og har da hørt det fremført, af
ham selv, og vel egentligt derfor, vidste jeg, at det var ham der havde
skrevet det. Ellers tror jeg da ikke, at jeg ville have lagt specielt mærke
til ham. Sådan ville jeg da hellere udtrykke det, for hans liv og færden,
kender jeg ikke spor til... Og har da heller ikke gjort noget, for at komme
til det.
For skal jeg være helt ærlig, så har jeg aldrig bemærket, at han har været
særligt kendt i Danmark, hans musik forekommer mig mere kendt, end han selv
gør.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 18:39

Benny Mortensen wrote:

> For skal jeg være helt ærlig, så har jeg aldrig bemærket, at han har
> været særligt kendt i Danmark, hans musik forekommer mig mere kendt,
> end han selv gør.

Ja, han har været kopieret i en uendelighed ... han har dog også selv
indspillet coverversioner. Bl.a. "Hey Jude" af Beatles.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-01-06 18:55

Kim Frederiksen skrev:

> Ja, han har været kopieret i en uendelighed ... han har dog
> også selv indspillet coverversioner. Bl.a. "Hey Jude" af Beatles.

Skægt nok, er Wilson Picketts version af "Hey Jude" fra *1969*.
Samme nummer med "The Beatles" var, efter hvad jeg lige kan
finde frem til, fra 1970.

Jeg har haft optaget flere numre fra Wilson Picketts "Hey Jude"-
LP på spolebånd siden 1969. Det var sikkert fra DRP3. Har hørt
dem hundredvis af gange. Ærgerligt at jeg ikke kender en dygtig
gut, som lige kan reparere min gode, gamle Revox-båndoptager.
En gammel kollega sagde engang: "30 år - det er da ingen alder
for en Revox". :·)

--
'rluf :·)

Fra : Lars Jensen

Dato : 26-01-06 23:00

Benny Mortensen wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> være

> hørt

> Jamen så kan jeg da ikke dy mig for at spørge... Hvor mange albums har du
> med Wilson Pickett

Man behøver ikke at have "mange albums" af en bestemt kunstner for at
kende ham!

Jeg kender ham bl.a. fordi jeg har set The Commitments temmelig mange gange.

> M.V.H....Benny..

Lars B

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-06 10:02

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender ham bl.a. fordi jeg har set The Commitments temmelig mange
gange.

> Lars B
__________

Og så er det lige man spørger: Hvad i al verden riger og lande er "The
Commitments".

Jeg tror du bliver nødt til at erkende at du bevæger dig i en
marginalmusik-verden, med det der du skriver. Nu aner jeg f.eks. ikke
hverken hvem manden er eller hvad pokker det er du nu pludselig skriver om.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 10:58

> Og så er det lige man spørger: Hvad i al verden riger og lande er "The
> Commitments".

http://www.imdb.com/title/tt0101605/

Det er også bare en af de mest succesfulde musikfilm, hvor bl.a. Andrew
Strong fik sit gennembrud, du ved ham der synger "Ain't No Mountain High
Enough" sammen med sin søster.
Men hvor skulle du på den anden side vide det fra, når du ikke ser andet end
danske børnefilm og komedier?

> [...]
> marginalmusik-verden, med det der du skriver. Nu aner jeg f.eks. ikke
> hverken hvem manden er eller hvad pokker det er du nu pludselig skriver

Det står efterhånden lysende klart hvem der er marginal i forhold til musik
i det hele taget, og det er ikke Lars Jensen

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-06 11:44

> Det er også bare en af de mest succesfulde musikfilm,

SV: Nå igen noget af det allermest kendte ??? - Kender nogen den film ??. -
Hvis man taler om kendte musikfilm, så tror jeg nu nok at "Ung mand med
guitar" (Tommy Steele) er betydeligt mere kendt. Ligeledes "Greece" og
"Saturday night fever". Og det vel at bemærke blandt alle folk. Her
devaluerer man ikke ordet "kendt".

> hvor bl.a. Andrew
> Strong fik sit gennembrud, du ved ham der synger "Ain't No Mountain High
> Enough" sammen med sin søster.

SV: Beklager, kender ingen Andrew Strong, kender ej heller hans såkaldt
"store" hit.

> Men hvor skulle du på den anden side vide det fra, når du ikke ser andet
end
> danske børnefilm og komedier?

SV: "Danske", arhhh...... også engelske og amerikanske. "Hot shots", "Høj
pistolføring" og "Alene hjemme"

> Det står efterhånden lysende klart hvem der er marginal i forhold til
musik
> i det hele taget, og det er ikke Lars Jensen

SV: Men sjovt nok tror jeg nu nok at alle og enhver kender de titler jeg
lige nævnte.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-01-06 12:21

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43d9f7ef$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> SV: Beklager, kender ingen Andrew Strong, kender ej heller hans såkaldt
> "store" hit.

Du er ikke rask ...

/Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 12:24

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

> SV: Nå igen noget af det allermest kendte ??? - Kender nogen den film
> ??. -

Min mor kender den, mine børn kender den, mine kolleger kender
den.............

> Hvis man taler om kendte musikfilm, så tror jeg nu nok at "Ung mand med
> guitar" (Tommy Steele) er betydeligt mere kendt.

Kender den ikke, den er fra før jeg blev født.

> Ligeledes "Greece" ogSaturday night fever".

Jeps, det er et par andre af slagsen, hvilket jo ikke gør The Commitments
mindre kendt.

> Og det vel at bemærke blandt alle folk. Her
> devaluerer man ikke ordet "kendt".

Nå, sådan på samme måde som du sædvanligvis bruger ordet "almindelig kendt"
om alle tyske schlagerværter og harmonikaduoer? jow jow :)

> SV: Beklager, kender ingen Andrew Strong, kender ej heller hans såkaldt
> "store" hit.

Det er faktisk sært, for han har været gæst hos Keld Heick i Musikbutikken
for et par år siden. Schlagerkongen over dem alle i Danmark må åbenbart være
noget bredere orienteret rent musikalsk end dig så.

> SV: Men sjovt nok tror jeg nu nok at alle og enhver kender de titler jeg
> lige nævnte.

Åbenbart ikke.
Men du gør stadig ikke én film mindre kendt, ved at nævne nogle andre kendte
film.

/Alex

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-01-06 12:55

Alex Linaa skrev:

> Men du gør stadig ikke én film mindre kendt, ved at nævne
> nogle andre kendte film.

Whyfeedthetroll?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-06 14:14

> Kender den ikke, den er fra før jeg blev født.

____

Nårh ja. Man kender selvfølgelig ingenting fra før man blev født.
Så der jo nok ingen i hele landet som kender navnet Mozart. Han er fra
før vi alle blev født

Hmmmmm.......

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 14:25

> Nårh ja. Man kender selvfølgelig ingenting fra før man blev født.
> Så der jo nok ingen i hele landet som kender navnet Mozart. Han er fra
> før vi alle blev født

Hold da op hvor du vrøvler.

Mozart var en person, "Ung mand med guitar" var en film.
Jeg har ikke set filmen, men jeg kender godt Tommy Steeles musik, på samme
måde som jeg kender Mozarts musik. Hvad er det der er så svært at fatte?

Hvad med de øvrige ting som du udelod, blandt andet at Andrew Strong har
været gæst hos dit store idol Keld Heick? Sidder du og væver på en
forklaring om at Heick var blevet presset til at invitere marginalmusik med
ganske ukendte kunstnere med i sin udsendelse, eller sådan noget?

Man kan faktisk få den udsendelse på DVD
http://www.imdb.com/title/tt0654061/, hvis du skulle være interesseret i at
udvidde dit musikalske univers op i nærheden af Keld Heicks

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-06 19:55

> [...]
at
> udvidde dit musikalske univers op i nærheden af Keld Heicks

Tja, jeg ved ikke, hvem der er langt ude, og hvorfor. Lige som jeg kendte
til Wilson Pickett af navn, og gøren, men ellers ikke stort mere,,, Så
kender jeg også til filmen, men jeg har heller ikke set den. Så er jeg altså
også langt ude...

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-06 20:51

Benny Mortensen wrote:
> [...]

> kender jeg også til filmen, men jeg har heller ikke set den. Så er jeg altså

Nej, og lad nu være med at spille "dum" Benny, blot for at støtte Åge -
det klæder dig ikke!

Åge _kender ikke til, og har aldrig hørt om_ Wilson Pickett, Andrew
Strong, The Commitments osv. men du kender deres eksistens...

> M.V.H....Benny..

Lars B

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-06 13:40

> [...]
>
> Åge _kender ikke til, og har aldrig hørt om_ Wilson Pickett, Andrew
> Strong, The Commitments osv. men du kender deres eksistens...

Stakkels lille Lars. Det må virkeligt være hårdt, at sidde her og
bekendtgøre, alt hvad du ved noget om, uden på nogen som helst måde at have
indviet os i din store viden. Det eneste du indtil videre, har indviet os i,
er at du har stor interesse i Åge's uvidenhed... Jeg støtter ikke Åge, ved
at indrømme, at jeg har heller ikke set The Commitments, for det er fakta...
Jeg har ikke set den. Andrew Strong, kender jeg kun fra radioen, så der er
mit kendskab, lige som til Wilson Pickett, ret så begrænset... Så at Åge
slet ikke kendte ham, ja det må jeg da ærligt indrømme, lyder ikke særligt
utroværdigt i mine ører.
Så dermed, blev hans spørgsmål Øhh.. En du kender.... Faktisk ikke spor
provokerende... Men til gengæld, fik det en masse mennesker, til at fremstå
som noget, de helst ikke vil have jeg kalder dem.... Der i blandt dig... Du
hjælper så godt og grundigt til, ved også at være aldeles uforskammet... Det
gør ikke sagen bedre.

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-02-06 18:33

Benny Mortensen wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> kendte

> altså

> Stakkels lille Lars.

Du aner ikke en skid om hvor lille jeg er, så drop det....

> - klip en gang ligegyldigt udreden -

Det er godt forsøgt, men jeg falder ikke for den. Åges svar var en
provokation, og intet mindre...

> M.V.H....Benny..

Lars B

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-06 18:50

> Du aner ikke en skid om hvor lille jeg er, så drop det....

> Det er godt forsøgt, men jeg falder ikke for den. Åges svar var en
> provokation, og intet mindre...

> Lars B

Nej, men jeg kan da læse, at du bliver mindre og mindre... Ja faktisk er du
snart helt væk.

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-02-06 19:27

Benny Mortensen wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men jeg kan da læse, at du bliver mindre og mindre... Ja faktisk er du
> snart helt væk.

Faktisk betyder det intet for mig, hvis jeg blev væk for dig....

> M.V.H....Benny..

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-06 20:41

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> guitar" (Tommy Steele) er betydeligt mere kendt. Ligeledes "Greece" og
> "Saturday night fever". Og det vel at bemærke blandt alle folk. Her

Jeg kender ikke lige "greece", men Grease (det ville snart klæde dig at
du staver kunstnere og deres værker korrekt - selv om det at du ikke gør
tydeligt viser at du er temmelig blank!)

Jeg kender også Saturday Night Fever, og jeg kender endda også Tommy
Steeel - og hvad siger det dig så om, hvem af os der er mest "marginal"?

> SV: Beklager, kender ingen Andrew Strong, kender ej heller hans såkaldt
> "store" hit.

Du kender faktisk ikke rigtig nogen musikere, som ikke på et tidspunkt
har sunget til en falsk harmonika....

> SV: "Danske", arhhh...... også engelske og amerikanske. "Hot shots", "Høj
> pistolføring" og "Alene hjemme"

Så kommedier generelt... men det skal være "falde på halen komik" -
ellers forstår du ikke pointerne..

> SV: Men sjovt nok tror jeg nu nok at alle og enhver kender de titler jeg
> lige nævnte.

Ja, og samtidig kender vi også Andrew Strong og Wilson Pickett - og det
burde sige lidt om hvem der er marginal...

Lars B

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-06 22:02

> Du kender faktisk ikke rigtig nogen musikere, som ikke på et tidspunkt
> har sunget til en falsk harmonika....

____

Du sejler efterhånden rundt i det hele, som en fuld sømand.

Spillemandsmusik har ikke topprioritet hos mig. Det har derimod slagere hvor
man tydeligt kan høre guitarspil (pigtrådsmusik), "Jeg ringer på fredag",
"Ved landsbyens gadekær" og sån.
Af nuværende grupper er det sån nogle som "Clidows", "Rocking Ghost",
"Royal Strings", "Johny Reimer og Cliffters", "Jitterboys" , "The Young
Ones" og "Rock Nalle".
Ikke just harmonika der.

Hilsen Åge

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-06 22:23

Åge Halldorsson wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> ____
>

> Du sejler efterhånden rundt i det hele, som en fuld sømand.
>
> Spillemandsmusik har ikke topprioritet hos mig.

- cut en masse forskellige kunstnere -

> Ikke just harmonika der.

Se, jeg "kender" faktisk alle de kunstnere du nævner - jeg har netop
ikke kun interesse for minimal-musik, men musik generelt.

> Hilsen Åge

Lars B

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-06 10:37

> Se, jeg "kender" faktisk alle de kunstnere du nævner -

> Lars B
__________________

NÅ! - Ja, det kan jo undre.

Hilsen Åge

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-02-06 18:34

Åge Halldorsson wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> __________________
>

> NÅ! - Ja, det kan jo undre.

Hvorfor? Fordi jeg har et breder kendskab til musik end du?

> Hilsen Åge

Lars B

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-06 13:32

> [...]
>
> Ja, og samtidig kender vi også Andrew Strong og Wilson Pickett - og det
> burde sige lidt om hvem der er marginal...

Lad høre, lad høre.... Jeg venter da spændt. Fortæl mig noget jeg ikke ved..
Det skulle ikke være svært, for mmin viden om dem begge, er ret minimal...

M.V.H.....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-01-06 16:07

Benny Mortensen wrote:

> Lad høre, lad høre.... Jeg venter da spændt. Fortæl mig noget jeg ikke ved..
> Det skulle ikke være svært, for mmin viden om dem begge, er ret minimal...

Hvad er det egentligt du spørger om her? Hvad er formålet med dit indlæg?

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-06 09:22

> Hvad er det egentligt du spørger om her? Hvad er formålet med dit indlæg?
>
> /David

Hvis jeg ikke husker helt galt, så var det spørgsmål vist rettet til Lars...
?? Men vil du også være med, så lad være med at svare dumt, og spørge
dumt....

Fortæl mig noget om Wilson Pickett, som du ikke lige kan Google dig til....
Som jeg ikke kender til... Det var sådan i grumme træk, det jeg vad om.
Noget der kan bevise, at i virkeligt har haft interesse i Wilson Pickett, og
ikke bare sidder og blævrer som den budding jeg spiste forleden. Lad mig
høre noget, som virkeligt bekræfter, at du virkeligt har en viden om
manden.... Men desværre, det er jo allerede for sent.... Det skulle jo komme
som skidt fra en spædekalv.... Viden er noget man har, eller kan erhverve
sig, men når man udbasunerer sin viden... Så må den jo være tilgængelig, og
spørgsmålet syntes jeg, burde være klart nok.... Det behøvede ikke
yderligere tillægs spørgsmål... Så de betragtes bare, som et vagt forsøg på
at vinde tid. Så i er allerede dumpet.... I ved vel dårligt mere om ham,
end Åge gør.... Men i er gode til at læne jer op af Google, og sikkert ikke
så lidt bedre til at bruge den, end F.eks Åge.... Så dermed sagt... Åge
havde i det mindste et fortrin frem for i andre.... Han var i det mindste
ærlig... Han var blank, og han tilstod at være det.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-06 10:23

> Fortæl mig noget om Wilson Pickett, som du ikke lige kan Google dig
til....
> Som jeg ikke kender til...

____________

SV: Ups - Vi venter spændt. hehe

Hilsen Åge

Fra : Lars Holst

Dato : 29-01-06 14:03

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> til....
>
> ____________
>
> SV: Ups - Vi venter spændt. hehe
>
> Hilsen Åge

Wilson Pickett havde et modersmærke på venstre røvballe!

--
Lars Holst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-06 17:13

> Wilson Pickett havde et modersmærke på venstre røvballe!
>
> --
> Lars Holst

_____

SV: NÅ! -

O.k. men det ved vi andre jo ikke om passer.

Nå pyt. Jeg tror på dig. Du kender ham.sikkert så´.

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-01-06 21:32

Benny Mortensen wrote:

> Hvis jeg ikke husker helt galt, så var det spørgsmål vist rettet til Lars...

Og?

> ?? Men vil du også være med, så lad være med at svare dumt, og spørge
> dumt....

Har jeg nu spurgt dumt? Du kan vel bare svare på mit spørgsmål.

> Fortæl mig noget om Wilson Pickett, som du ikke lige kan Google dig til....

Hvorfor?

> Som jeg ikke kender til...

Hvorfor?

> Noget der kan bevise, at i virkeligt har haft interesse i Wilson Pickett, og
> ikke bare sidder og blævrer som den budding jeg spiste forleden. Lad mig

Hvem har sagt at "vi" har haft en virkelig interesse i Wilson Pickett?
Hvad snakker du om? Vi snakker her i tråden om hvorvidt manden var kendt
eller ej.

> [...]
> som skidt fra en spædekalv.... Viden er noget man har, eller kan erhverve
> sig, men når man udbasunerer sin viden...

Er du fuld?

> [...]
> yderligere tillægs spørgsmål... Så de betragtes bare, som et vagt forsøg på
> at vinde tid. Så i er allerede dumpet....

Du er fuld...

> I ved vel dårligt mere om ham,
> end Åge gør....

Muligvis ikke, men vi kender hans navn og ved at han har været en
betydningsfuld soul-musiker. Det er mere end amøben Åge. Du har
tidligere i gruppen været en slags mægler mellem Åge og resten af
gruppen, og ved flere lejligheder har det haft en positiv virkning fordi
mange mennesker her i gruppen har en automatisk negativ reaktion på alt
hvad Åge siger, og du har så kunne være modvægt. Men i denne tråd ser
det mest af alt ud til at du bare vil _forsvare_ Åge, uanset hvad fanden
han skriver. Han har skrevet så meget lort i denne tråd, meget mere end
normalt, og så har han tilmed taget sin
uskyldig-furbo-med-halm-i-træskoene-forklædning af, og er begyndt at
svine folk til, med afsæt i hans egen himmelråbende ignorance som han
tilmed er stolt af. Du kan forsvare Åge alt det han vil, men når han
opfører sig som han gør i denne tråd, så får han reaktioner, heldigvis.
Og det vil han blive ved med.

> Men i er gode til at læne jer op af Google, og sikkert ikke
> så lidt bedre til at bruge den, end F.eks Åge....

Hvad har det med sagen at gøre?

> Så dermed sagt... Åge
> havde i det mindste et fortrin frem for i andre.... Han var i det mindste
> ærlig... Han var blank, og han tilstod at være det.

Du _er_ Åge, ikke?

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-06 14:21

> [...]

> tilmed er stolt af. Du kan forsvare Åge alt det han vil, men når han
> opfører sig som han gør i denne tråd, så får han reaktioner, heldigvis.

Det har jeg da vist aldrig fået skyld for før
Tja... Nu ved jeg ikke... Jeg har været med hele vejen, og tja... Dengang..
jo der var Wilson Pickett, et navn man kendte. Dog ikke i nævneværdig grad i
DK, men der var vel næppe en Soul interesseret i USA, som ikke kendte hans
navn.
Men herhjemme, var det nu ikke ham, der gjorde hans numre kendte... Men
F.eks Nalle... F.eks Peter Belli...
Så derfor lyder det bestemt ikke utroværdigt, at Åge ikke har hørt om ham.
Det er da dig, der er Amøben, hvis der findes en sådan... Det afgør du så
selv... For som før nævnt... Åge's interesseområde, favner ikke Soul... Så
som tidligere nævnt, ville det være mere forbavsende, hvis han kendte ham.
Åge har aldrig benægtet, at Wilson Pickett har været en kendt Soul
musiker.... Men han har indrømmet, at han kender ham ikke, og havde ikke
hørt så meget om ham, så han kunne huske hans navn... Det er hvad Åge har
sagt... Resten, hvis der er mere... Er der andre der har tilføjet..
Hvem var så egentligt Amøben ???? I øvrigt, mener jeg ikke, i denne tråd,
at Åge har brug for et forsvar, men der skal godt nok en kreativ advokat
til, for at andre skulle klare frisag. Det er ikke Åge, der har skabt
tråden. Det har alle andre, ved at mene, at de vidste bedre, om hvad Åge var
vidende om, og derved, beskylde Åge, for bare at ville være provokerende...
Der har været mange provokerende ting fremme, i denne tråd, men det var ikke
Åge der var leverandøren.

M.V.H....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-01-06 19:41

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> Der har været mange provokerende ting fremme, i denne tråd, men det var ikke

Du har stadig ikke fattet pointen? Der er ingen der siger at Åge i
virkeligheden godt kender Wilson Pickett, men bare lyver om det. Bare
rolig, jeg tror de fleste her i gruppen har meget nemt ved at tro på Åge
ikke kender til en musikpersonlighed der ikke primært har gjort sig i
dansktop... Problemet er at

1) Åge med sit "Øh... en du kender?" bagatelliserer hvad der for mange
andre måske ikke er en bagatel. Det er respektløst

2) Udnytter situationen til at komme med et af sine evindelige indlæg
som har til formål at styrke hans egen livsløgn: At ingen naturligvis
kender til Wilson Pickett (eller andre der ikke laver dansktop) da han
jo ikke lavede den musik som alle _almindelige_ mennesker lytter til:
dansktop.

Der åbenbart ikke kun en eller to men mange som synes at Åge er åndssvag
at høre på, også i denne tråd. Tag det som et hint om at Åge er åndssvag
at høre på i denne tråd. Nånej, det er alle os andre der er sindssyge,
unormale og marginaliserede. Det ser man tydeligt derved at ingen af os
lytter til dansktop...

/David

P.S. Lidt citatteknik ville klæde dine indlæg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-06 03:26

> [...]
> rolig, jeg tror de fleste her i gruppen har meget nemt ved at tro på Åge
> ikke kender til en musikpersonlighed der ikke primært har gjort sig i

Er du ikke ved at lyde noget tom nu ??

> 1) Åge med sit "Øh... en du kender?" bagatelliserer hvad der for mange
> andre måske ikke er en bagatel. Det er respektløst

Respekt.... Hvad er det nu lige det er for noget. ?? Ved du hvad, i fik
chancen, og der var aldrig en, der kom med noget, som fortalte, at de før,
overhovedet havde bemærket Wilson Pickett. Men hvis de hører radio i aften,
så vil de være meget klogere, hvad Wilson Pickett angår.
Men OK, jeg forstår da, at de fleste, ikke kender noget særligt til ham, for
hvis de selv skulle kunne huske ham, så er de vel, hvad man må kalde "
Voksne mennesker "

> [...]
> kender til Wilson Pickett (eller andre der ikke laver dansktop) da han
> jo ikke lavede den musik som alle _almindelige_ mennesker lytter til:

Udnytte situationen, og skyde på Dansktop... Ja du har da vist ikke ladet en
chance ligge uudnyttet hen. Så igen, hvem er den provokerende... Dig, eller
Åge ??

> [...]
> at høre på i denne tråd. Nånej, det er alle os andre der er sindssyge,
> unormale og marginaliserede. Det ser man tydeligt derved at ingen af os

Tal for dig selv.... Jeg lytter til masser af Dansktop. Sådan som du
åbenbart tror, at dine udfald mod Dansktop, skulle gøre Åge sindssyg, og dig
normal.... Så er jeg bange for, at du har bedre chancer for, at det bliver
omvendt.

Du læser stadig ikke, hvad han skrev.
At ingen han kender, kendte Wilson Pickett. Det forekommer altså stadig,
slet ikke så ufatteligt, som du gerne vil have det til at være. Som jeg
vist har prøvet at fortælle dig, så har jeg stadig, ikke set et album med
Wilson Pickett. Så kan hans karriere i Danmark godt nok ikke have været ret
stor, hvilket pudsigt nok, stemmer ret godt, ifølge min hukommelse. Så jeg
må skuffe dig, skulle jeg vælge, hvem af dig, eller Åge, der er gal... Så
taber du sgu

> /David
>
> P.S. Lidt citatteknik ville klæde dine indlæg

Kan du finde flere fejl ))))))))))))

M.V.H.....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-02-06 09:36

Benny Mortensen wrote:

> Er du ikke ved at lyde noget tom nu ??

Næ, jeg forklarer dig bare essensen i diskussionen. Hvis du ikke havde
forstået det før, så er det vel på tide nu.

> [...]
> hvis de selv skulle kunne huske ham, så er de vel, hvad man må kalde "

Jeg forstår ikke helt hvad det er du væver om her. Eller hvordan det
hænger sammen med det vi diskuterer.

> Udnytte situationen, og skyde på Dansktop... Ja du har da vist ikke ladet en
> chance ligge uudnyttet hen. Så igen, hvem er den provokerende... Dig, eller
> Åge ??

Åge bliver ofte provokeret af folk her i gruppen, men kun fordi han selv
provokerer. Han kan vel tage sin egen medicin?

> Tal for dig selv.... Jeg lytter til masser af Dansktop.

Ja, nu snakkede jeg sådan set om "os andre" i diskussionen, dvs. ikke
dig og Åge.

> [...]
> normal.... Så er jeg bange for, at du har bedre chancer for, at det bliver

Hvad ævler du nu om?

> Så jeg
> må skuffe dig, skulle jeg vælge, hvem af dig, eller Åge, der er gal... Så
> taber du sgu

At blive kaldt gal af dig er vel nærmest et kompliment, så: tak.

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-06 10:35

Åge

> Næ, jeg forklarer dig bare essensen i diskussionen. Hvis du ikke havde
> forstået det før, så er det vel på tide nu.

Hvor er det nu lige jeg har set det før ???

> Jeg forstår ikke helt hvad det er du væver om her. Eller hvordan det
> hænger sammen med det vi diskuterer.

Nej det har vist været gennemgående ))

> Åge bliver ofte provokeret af folk her i gruppen, men kun fordi han selv
> provokerer. Han kan vel tage sin egen medicin?

hvordan får du det lige til, at det er Åge, der ikke kan tåle mosten.
Nu er du sgu godt nok for viderekommende ))

> Ja, nu snakkede jeg sådan set om "os andre" i diskussionen, dvs. ikke
> dig og Åge.

Uh, og det skulle så retfærdiggøre hvad ???? " Os andre ", det var i
tidernes
morgen kopfmann's svin. Så lige hvor vil du hen. Der er faktisk ingen af
jer, der på nogen måder, har diskuteret Wilson Pickett, eller noget som
helst
i hans liv og færden. Men udelukkende Åge's "Øhhh... En du kender ".
Hvor er lige jeres store intellekt i det. Er det så utroligt, at Åge ikke
kendte
Wilson Pickett... Taget i betragtning, og nu skriver jeg det, for Gud ved
hvilken gang... En mand, som aldrig har haft nogen karriere i Danmark, og
som du måske har bemærket, er det, på ingen måder blevet modsagt.
Så Åge er måske slet ikke så tosset endda. Det er faktisk kun lykkedes, at
finde en, ( Allan ) som rent faktisk, havde et album med Wilson Pickett.
Så det er måske alligevel dem, som hårdnakket sidder og snakker Wilson
større, end han reelt var, som artist, som er lidt småtossede. Men at han
skrev stor musik, det er der ingen tvivl om, det er jeg sikker på, selv Åge
vil give dig ret i. Han skal bare have lov at høre det. For som vist også
nævnt, op til mange gange, så kender Åge sikkert musikken, men bare
i andres udgaver.

> Hvad ævler du nu om?

Ja den var svær at forstå ))

> At blive kaldt gal af dig er vel nærmest et kompliment, så: tak.

Åh jeg be'r ))

M.V.H.....Benny..

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-02-06 11:01

Benny Mortensen skrev:

> [...]
> måske alligevel dem, som hårdnakket sidder og snakker
> Wilson større, end han reelt var, som artist, som er lidt

Ja, jeg har i hvert fald også lyttet til Wilson Pickett i godt 35 år.

Og jeg hørte også den omtalte udsendelse om ham på P3
i fredags (20060203-2103), hvor hans formidable fremførelse
af nummeret "Hey jude" var med. Jeg mener at han var en
soulsanger i samme klasse som fx Otis Redding.

Men du snakker jo hele tiden mest om en øbo fra Fur. Prøv
dog at sætte dig ind i trådens emne i stedet for.

Du kan komme ned i filteret sammen med ham.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-06 13:08

> Ja, jeg har i hvert fald også lyttet til Wilson Pickett i godt 35 år.

Det har jeg også... Men jeg vil da ikke påstå, at han nogensinde har
haft, bare skyggen af en karriere i Danmark. I hvert fald ikke jeg
kan huske.

> Og jeg hørte også den omtalte udsendelse om ham på P3
> i fredags (20060203-2103), hvor hans formidable fremførelse
> af nummeret "Hey jude" var med. Jeg mener at han var en
> soulsanger i samme klasse som fx Otis Redding.

Det er der heller ingen tvivl om, at han var.
Der er ingen tvivl om, at begge var store soul sangere.
Men og det gælder faktisk for begge, ikke kan siges,
at have haft en nævneværdig karriere i DK. De har
haft sporadiske hits, hvor Otis Redding endda ligger
langt foran Wilson Pickett i folks hukommelser.

> Men du snakker jo hele tiden mest om en øbo fra Fur. Prøv
> dog at sætte dig ind i trådens emne i stedet for.

Ja vil du ikke lige genopfriske det for mig ???

> Du kan komme ned i filteret sammen med ham.

Intet problem, vi vil trives fint sammen.
Dit filter må være meget omfattende, siden tråden
indhold er fløjet hen over dit hovede.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-02-06 16:50

De har
> haft sporadiske hits, hvor Otis Redding endda ligger
> langt foran Wilson Pickett i folks hukommelser.

> M.V.H....Benny..

Har lige checket databasen over danske top 20 lister 1963-77...for at få det
sat helt på plads:

Hverken Wilson Pickett eller Otis Redding har haft nogle hitliste
placeringer i den periode.

I England har Otis haft 16 placeringer, hvoraf blot 1 opnåede top 10 status
..
Wilson Pickett har haft 9 placeringer og ingen i top 10

I USA Otis 9 placeringer - 1 i top 10
Wilson 16 placeringer -2 i top 10

Otis Reddings top 10 placering var begge steder Sitting on the dock of the
bay
Wilsons i USA Land of 1000 dances + Funky Broadway.

Hvem der er størst er vel en smagssag...det afhænger jo ikke blot af liste
placeringer.

Allan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-02-06 12:09

> [...]
> Wilsons i USA Land of 1000 dances + Funky Broadway.
>
> Hvem der er størst er vel en smagssag...det afhænger jo ikke blot af liste

Tak Allan, skal vi ikke sige, at det satte tingene på plads.
Selvfølgelig, er jeg klar over, at jeg er mere eller mindre skør, når jeg
ikke er enig med flertallet.... Men dårlig hukommelse, har jeg åbenbart
ikke, selvom den ikke er, hvad den har været. Jeg må være ved at blive
gammel.

Hvor mærkeligt det end lyder, så tror jeg faktisk også, at Dock of the bay,
er mere populær nu, end den var dengang.

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-02-06 18:36

Benny Mortensen wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Lad høre, lad høre.... Jeg venter da spændt. Fortæl mig noget jeg ikke ved..
> Det skulle ikke være svært, for mmin viden om dem begge, er ret minimal...

Jeg er ikke helt med på hvad du vil med dit spørgsmål?

Det jeg siger er, at umiddelbart forekommer det mig, at mit kendskab til
musik og kunstnere er bredere end Åges kendskab, ikke en pind andet!?

> M.V.H.....Benny..

Lars B

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-06 19:28

> [...]
>
> Det jeg siger er, at umiddelbart forekommer det mig, at mit kendskab til
> musik og kunstnere er bredere end Åges kendskab, ikke en pind andet!?

Ja det mener du jo sikkert, og det er du helt i din gode ret til.
Men at du mener det, gør det ikke pr automatik sandt.
Indtil videre, har du bevist, at du finder Åge's svar provokerende,
det gjorde jeg pudsigt nok ikke. I mellemtiden har jeg da selv
prøvet at spørge mig lidt for. 16 - 20 år. Der har jeg ikke mødt
en eneste, der vidste, hvem Wilson Pickett var. 20 - 30 år,
der så det også meget skidt ud. 30 - 45 Ingen kendte en disse
til ham. 45 - 60 Der var vi 2, som vidste hvem han var, og var
klar over, hvorfor vi kendte hans navn. Der var et par stykker
mere, som kunne mindes navnet, men ikke havde den ringeste
ide om, hvorfor. Så er der sådan set kun en ting tilbage, som vi
mangler at få belyst... Det er, hvorfor du fandt Åge's svar var
så provokerende... Så vidt jeg kan konstatere, så var Åge's viden
helt i tråd, med Common knowledge.

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-02-06 23:43

Benny Mortensen wrote:
> [...]

> mangler at få belyst... Det er, hvorfor du fandt Åge's svar var
> så provokerende... Så vidt jeg kan konstatere, så var Åge's viden

Der er flere der har skrevet det, både til dig og Åge - men måske skal
du have det en gang til:

At I, eller jeres omgangskreds, ikke kender Wilson Pickett (eller
navnet) betyder ikke at manden er ukendt, eller ikke har haft betydning
for flere musikgenre...

Det du har konstateret er, at Wilson Pickett ikke er kendt i din
omgangskreds, ikke andet.

Jeg finder Åges spørgsmål for provokerende, fordi der kunne være spurgt
på en mere saglig måde, og fordi jeg ved at det er den "fremgangskåde"
Åge altid anvender når han vil "deltage" i en tråd, som er ham temmelig
ligegyldig - når han faktisk er interesseret, skriver han en hel del mere!

> M.V.H....Benny..

Lars B

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-02-06 12:52

> [...]
> ligegyldig - når han faktisk er interesseret, skriver han en hel del mere!

Nu må du fandme styre dig... Hele tiden har Åge fået et møgfald, for at være
meget meget ordflom.... For en gangs skyld, var han umådelig kortfattet, og
meget præcis, der var ikke et bogstav for meget, og om så det var
spørgsmålstegnet, så havde han husket det... Så du burde ikke være i tvivl
om, at Åge stillede et spørgsmål.... At du så opfatter det, som en
provokation, det kan godt nok aldrig blive Åge's problem.

I øvrigt, er der ingen lov i DK, der siger, at alle mennesker skal kende
Wilson Pickett, hverken af navn eller gavn.

Om du har bredere viden end Åge... Ja ja, så længe du selv tror på den, så
er du salig i din tro, og om det er rigtigt, er for mig, aldeles uden
betydning.

Hvad der tilsyneladende er gået din næse forbi, til trods for, at du rent
faktisk har fået det at vide et par gange.... Så falder området Soul musik,
ikke inden for Åge's interesseområde... Det eneste amerikanske musik, han
stort set har nævnt, som værende af interesse, er Country.... Og der har
Wilson Pickett vist næppe slået de store folder... Resten har vist været
Dansk, Tysk, Hollandsk & Engelsk.. Alle, områder hvor Wilson Pickett IKKE
har været repræsenteret.....

Hvis din viden nu var så bred... Så kunne du jo have fortalt ham, Hvem &
Hvad Wilson Pickett var...... Men nej... Aldrig en lyd, andet end brok over
Åge's spørgsmål... Og om du ikke henter det frem igen, her længe efter
tråden ellers var død.... Gad vide, om det ikke er dig, der er provokerende,
og ikke Åge.

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-02-06 18:07

Benny Mortensen wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis din viden nu var så bred... Så kunne du jo have fortalt ham, Hvem &
> Hvad Wilson Pickett var...... Men nej... Aldrig en lyd,

Og her falder du 100% i, og beviser at du ikke har læst tråden!

Jeg har skrevet hvorfra jeg kender hans navn - så den gik ikke!

Og så forresten, så forhold dig til denne:

Åge: Og så er det lige man spørger: Hvad i al verden riger og lande er
"The Commitments".

Lars B: Og det faldt dig ikke ind at undersøge det?

Åge: Gad ikke

Og det siger vist en del om, hvor interesseret Åge faktisk er i emnet.

Så, helt seriøst, opgiv at forsøge at overbevise mig om, at Åge er
interesseret i hvem manden er!

> M.V.H....Benny..

Lars B

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-06 13:46

> [...]
>
> Og det siger vist en del om, hvor interesseret Åge faktisk er i emnet.
>
> Så, helt seriøst, opgiv at forsøge at overbevise mig om, at Åge er

Tja, det er da muligt, at du har skrevet det, det er nok gået min næse
forbi, nå det græder jeg nu ikke over. Undskylder da, hvis det nu er
lidt mangelfuldt, for som sagt, tråden havde jeg anset for afsluttet til du
bragte den frem igen, dog uden jeg er blevet klar over hvorfor ??...
Men jeg kan love dig for, at jeg læser den ikke igennem igen, for den er da
godt nok deprimerende. Selv Wilson ville græmmes, over den opmærksomhed der
er blevet lagt på hans navn nu... Den ville han sikkert hellere have haft,
medens han levede.

At Commitments så blev bragt på banen, tja jeg må da indrømme, jeg gad da
heller ikke skæve til den, bare fordi i bragte den ind, det ville jeg da
snarere tro, kunne finde på at have den modsatte effekt.
Så der tror jeg nu, at jeg helt og holdent står last og brast med Åge. Når
jeg skal høre den, foretrækker jeg, det bliver med en neutral tankegang, så
ens tanker ikke gennemsyres af en negativ / positiv påvirkning herfra. Den
mening jeg skal have om noget bagefter, skal helst være min egen.

Jamen hovsa.... Åge har da vist aldrig sagt, at han var bare en lille bitte
dyt, interesseret i hverken Wilson Pickett, eller Commitments for den sags
skyld.
Faktisk syntes jeg da, at hans totale uvidenhed, fortæller... At det er han
ikke, og har aldrig været det. Hvilket åbenbart har været utroligt
vanskeligt, for alle andre at forstå. Så nu fik du sgu også det at vide,,,
en gang til... Det er sgu ved at blive en vane..

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 19:57

Benny Mortensen wrote:
> [...]

> lidt mangelfuldt, for som sagt, tråden havde jeg anset for afsluttet til du
> bragte den frem igen, dog uden jeg er blevet klar over hvorfor ??...

Fordi jeg ikke havde været online i den periode hvor du bragte dig selv
på banen, og jeg var ikke klar over at der var en "udløbsdato" på debatter.

> [...]
> vanskeligt, for alle andre at forstå. Så nu fik du sgu også det at vide,,,
> en gang til... Det er sgu ved at blive en vane..

OG alligvel blandede han sig - og vi fik ret - han var ligeglad, men
spurgte alligevel. Oh well... dermed fik både du og Åge (mis)brugt lidt
af vores tid, og jeres trolling lykkedes... tis!

> M.V.H.....Benny..

Lars B

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-02-06 16:32

> Fordi jeg ikke havde været online i den periode hvor du bragte dig selv
> på banen, og jeg var ikke klar over at der var en "udløbsdato" på
debatter.

Jamen, debatterer du. Sorry, det var sgu smuttet for mig.

> OG alligvel blandede han sig - og vi fik ret - han var ligeglad, men
> spurgte alligevel. Oh well... dermed fik både du og Åge (mis)brugt lidt
> af vores tid, og jeres trolling lykkedes... tis!

Så vidt jeg lige husker, så var Åge's indlæg " Øhh en du kender ?.... "
vist et af de meget tidlige i tråden.... Længe før du kom på banen.
Så hvis der skal kåres en Troll..... Gæt hvem der vil være favorit

M.V.H....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-02-06 17:08

Benny Mortensen wrote:

> Så vidt jeg lige husker, så var Åge's indlæg " Øhh en du kender ?.... "
> vist et af de meget tidlige i tråden.... Længe før du kom på banen.
> Så hvis der skal kåres en Troll..... Gæt hvem der vil være favorit

Skal vi spørge gruppen? Lade det komme an på en afstemning?

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-02-06 18:12

> Skal vi spørge gruppen? Lade det komme an på en afstemning?
>
> /David

Gerne for mig, for selv du, hvis du skal være ærlig og bare en lille smule
seriøs i denne tråd, kan da ikke lægge det på Åge.

M.V.H....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-02-06 19:36

Benny Mortensen wrote:

> Gerne for mig, for selv du, hvis du skal være ærlig og bare en lille smule
> seriøs i denne tråd, kan da ikke lægge det på Åge.

Watch me.

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-02-06 13:57

> Watch me.
>
> /David

Why, any good reason ???

M.B.R....Benny..

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-01-06 18:06

Lars Jensen wrote:

> Jeg kender ikke lige "greece", men Grease (det ville snart klæde dig
> at du staver kunstnere og deres værker korrekt - selv om det at du
> ikke gør tydeligt viser at du er temmelig blank!)

Uha nej, det er jeg lige blevet belært om, at det er meget uhøfligt og
skammeligt at påpege. At det så virker hamrende useriøst ikke engang at
kunne stave navnene rigtigt, på de kunstnere man er ved at fortælle om, er
jo en anden sag.
Men det er da rart at se, at jeg ikke er den eneste, der har den holdning.

Søren

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-01-06 16:01

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> guitar" (Tommy Steele) er betydeligt mere kendt. Ligeledes "Greece" og
> "Saturday night fever". Og det vel at bemærke blandt alle folk. Her

Nu er det jo ikke alle der er kulturelle og åndelige amøber hvis
udvikling stoppede i 1970erne.

/David

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-06 16:55

> Nu er det jo ikke alle der er kulturelle og åndelige amøber

SV: Hej "amøbe"

" hvis udvikling stoppede i 1970erne.

SV: Arhhhhh......1985 er nok mere korrtekt. Da ophørte det meste af verdens
musikproduktion.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-01-06 22:53

On Fri, 27 Jan 2006 10:58:19 +0100, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

> [...]
>Enough" sammen med sin søster.
>Men hvor skulle du på den anden side vide det fra, når du ikke ser andet end

I øvrigt er det ikke den eneste film han har medvirket i. Han er også
med i "The Blues Brothers 2000". Om han også var med i den første "The
Blues Brothers" film kan jeg ikke lige huske.

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-06 20:34

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> Commitments".

Og det faldt dig ikke ind at undersøge det?

Lars B

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-06 22:03

> Og det faldt dig ikke ind at undersøge det?

> Lars B
____

Gad ikke

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-06 22:24

Åge Halldorsson wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> ____
>

> Gad ikke

Men du "gad" godt at belemre os med din uvidenhen omkring hvem Pickett
var - men uden faktisk at have interesse for det.

Måske kunne du skrive til Benny, at du faktisk skrev i tråden for at
provokere, ikke for at blive klogere, Benny virker nemlig til at være i
tvivl.

Lars B

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-01-06 16:00

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> marginalmusik-verden, med det der du skriver. Nu aner jeg f.eks. ikke
> hverken hvem manden er eller hvad pokker det er du nu pludselig skriver om.

Har det nogensinde slået dig at bare fordi du ikke kender til noget
behøver det ikke at være ukendt? At du måske kender til meget lidt, i
forhold til almindelige mennesker?

Til resten af gruppen: Jaja, jeg ved det godt. Det hjælper ikke noget.
Men det gør noget for min mentalhygiejne...

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-06 15:07

"Kim Frederiksen" <kim punktum frederiksen snabel-a gmail punktum dk> skrev
i en meddelelse news:43d56e6a$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
Det
> gør han hver gang der tales om musik der ligger hinsides hans fatteevne -

Tja, men hvis nu man ikke har, og aldrig har haft interesse for Soul, så er
Wilson Pickett jo faktisk, temmelig ukendt. Så ukendt, så han var nødt til
at dø, for at få sit navn nævnt.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-06 16:22

> [...]

> nogensinde i soulgenren), i en tone der antyder at han er totalt ukendt.

SV: Soul-genren. Aha: Men jeg har altså aldrig hørt det navn før nu.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 23-01-06 21:52

Åge Halldorsson wrote:

> Øhhh..... en du kender?

Ja, Åge og det gør du også, sikkert uden at vide det.

60'er numre som "In the Midnight Hour" og "Mustang Sally" bør sige dig et
eller andet, hvis du ellers har hørt musik de sidste 30-40 år. Måske er du
endog kommet til at lytte til Wilson Picket soulede cover version af Beatles
nummeret "Hey Jude".?

/ Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-06 16:33

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller andet, hvis du ellers har hørt musik de sidste 30-40 år. Måske er du
> endog kommet til at lytte til Wilson Picket soulede cover version af

SV: Hmmm.... Ja så har jeg jo nok hørt ham uden at vide det, også mange
gang. . De sange du nævner er da i hvert fald almindeligt kendte.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-06 18:20

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43d64711$0$1826$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> SV: Hmmm.... Ja så har jeg jo nok hørt ham uden at vide det, også mange
> gang. . De sange du nævner er da i hvert fald almindeligt kendte.

Ikke sikkert, men du har uden tvivl hørt nogle af hans sange... Bare dyk hen
i reolen, find en skive med Nalle, og du vil finde noget af Wilson Pickett.
Så selv om han selv er ukendt for dig, så har du sikkert rullet med på
sangene.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-06 19:54

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke sikkert, men du har uden tvivl hørt nogle af hans sange... Bare dyk
hen
> i reolen, find en skive med Nalle,

SV: Lige et øjeblik, så smutter jeg hen i til diskotekls-reol

> og du vil finde noget af Wilson Pickett.

SV: Vil jeg det?

> Så selv om han selv er ukendt for dig, så har du sikkert rullet med på
sangene.

SV: Jeg tjekker lige. Hmmmm. Her på cden "Never 2-late" er dette navn ikke
at finde. Hmmm. Vi snupper den anden med Nalle ", som hedder "The
collection". Lede lede. Hmmmm. NÅ! - Der er intet at finde angående det
navn, heller ikke på denne.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-06 21:26

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43d6764f$0$47077$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> at finde. Hmmm. Vi snupper den anden med Nalle ", som hedder "The
> collection". Lede lede. Hmmmm. NÅ! - Der er intet at finde angående det

Du kigger bare, til du finder In the midnight hour, fra 1965, du kan også
fortsætte, så finder du Don't fight it fra 1966 Begge skrevet af Wilson
Pickett.
Dog er teksten til In the midnight hour, skrevet af Cropper.

M.V.H....Benny..

Fra : Peter G

Dato : 23-01-06 23:17

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> writes:

> Måske er du endog kommet til at lytte til Wilson Picket soulede cover
> version af Beatles nummeret "Hey Jude".?

Picket har lavet et cover af "Hey Jude"? Det MÅ jeg høre.

--
M.v.h. Peter.
http://musicbrainz.org/

Fra : Max

Dato : 23-01-06 23:29

Hej

> Picket har lavet et cover af "Hey Jude"? Det MÅ jeg høre.

Findes på den CD der hedder "Hey Jude".

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 18:20

Peter G wrote:

> Picket har lavet et cover af "Hey Jude"? Det MÅ jeg høre.

Det vil du ikke fortryde ... efter min mening er den bedre end originalen.
Det er originalen sunget med "nosser" hvis man kan sige det sådan

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 00:57

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43d5326a$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Øhhh..... en du kender?

Det ville du også gøre hvis du vidste bare en smule om musik.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Henrik

Dato : 24-01-06 15:22

"Åge Halldorsson" skrev i en meddelelse >
> _____
> Øhhh..... en du kender?

hehe ... du burde have din gang i dk.fritid.bil også, du forstår om nogen at
sætte sindene i kog - dog sidder folk her med hænderne for meget i skødet

Henrik
Kummefryser og meget mere til salg:
http://www.123hjemmeside.dk/moebler_til_salg/

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-01-06 18:38

Det skrev du bare ikke!!! Åge skal holde sig langt væk fra dk.fritid.bil! :)

> Henrik

Lars B

Fra : Peter G

Dato : 27-01-06 14:52

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> writes:

> Og så er det lige man spørger: Hvad i al verden riger og lande er "The
> Commitments".

En hædret, morsom og populær engelsk film fra 1991 der handler om en gruppe
irere (fra Dublin) der danner et band og spiller soulmusik. Gav
soul-genren en lille boost i den populære bevidsthed.

Fra : Carl Drud

Dato : 24-01-06 18:37

Åge Halldorsson wrote:

> SV: Soul-genren. Aha:

Så lyt til noget Jerry Wexler produceret Soul fra 60'erne. En ny verden
vil åbne sig for dig.

> Men jeg har altså aldrig hørt det navn før nu.

Du underskrev engang dit indlæg med "blues-eksperten", uden at vide hvem
BB King er.

http://groups.google.dk/group/dk.kultur.musik/msg/64f64f5ae7f7475d?hl=da&

Carl

Fra : Lars Jensen

Dato : 26-01-06 23:04

Carl Drud wrote:

> [...]
> vil åbne sig for dig.

> Du underskrev engang dit indlæg med "blues-eksperten", uden at vide hvem

ROFL!

Det er sgu langt ude...

Lars B

Dansktop-eksperten.

Fra : Carl Drud

Dato : 28-01-06 02:08

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Skægt nok, er Wilson Picketts version af "Hey Jude" fra *1969*.
> Samme nummer med "The Beatles" var, efter hvad jeg lige kan
> finde frem til, fra 1970.

1968 iflg. siden her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hey_Jude

Carl

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-01-06 08:44

Carl Drud skrev:

> 1968 iflg. siden her:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Hey_Jude

Tak. Jeg glemte at den kom som single først. Det må da have været
en en underlig single. Skulle man så vende pladen midt i det over
syv minutter lange nummer?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-06 16:45

> Skægt nok, er Wilson Picketts version af "Hey Jude" fra *1969*.

_________

SV: "Hey Jude" er fra efteråret 1968.

Den nåede 1. pladsen på hitlisten i England den 14. september og lå på der
to uger.

I Amerika og Australien nåede den 1. pladsen den 28. september og lå der i
henholdsvis 9 og 15 uger

Så dettt..... - Det var bare lige det.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-06 16:51

> Tak. Jeg glemte at den kom som single først. Det må da have været
> en en underlig single. Skulle man så vende pladen midt i det over
> syv minutter lange nummer?
________

SV:
Nej det skulle man ikke. Pladen ser meget almindelig ud. Rillerne fylder
ikke mere end på så mange andre plader.
På bagsiden er der en sang som hedder "Revolution".

Jeg tror at en anden af deres plader "The ballad of John and Yoko" og "Old
brown Shou" er længere. På pladen fylder rillerne meget mere, end på "Hey
Jude"

Det er edder brøleme godt nok pigtråd der kan få rokket rundt på ens
møbler.

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 28-01-06 10:00

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Tak. Jeg glemte at den kom som single først. Det må da have været
> en en underlig single. Skulle man så vende pladen midt i det over
> syv minutter lange nummer?

Vist en meget almindelig single. Læs lidt vider på ovenstående side:

»Instead, it was decided to pair "Hey Jude" on the A-side with
"Revolution" on the B-side of a 7" single.«

Carl