variabelnavn i variabel
Fra : Nereus

Dato : 12-06-01 22:14

Hejsa
jeg har X antal variable som jeg får overført fra en form. Jeg vil gerne
have dem lagt i et array i min php kode.
da antallet skal kunne variere vil jeg helst ikke bruge den metode jeg
bruger lige nu:
$nye_tider = array ( $dag0 , $dag1 , $dag2 , $dag3 , $dag4 , $dag5 ,
$dag6 , $dag7 , $dag8 , $dag9 );

Men ville istedet hellere have noget i denne stil:

$antaldage = 10; // er fastsat globalt så systemet kan udvides let.
for ($i = 0; $i < $antaldage; $i++) {
$nye_tider[] = $("dag"$i);
}

Problemet ligger i variabel navnet .. "$("dag"$i);" virker ikke.. men er der
nogen der ved hvordan det kan laves ??
I html formen hvor det kommer fra bruger jeg radio buttons, dvs jeg kan ikke
bruge den løsning som ellers var der, med at kalde feltet for dag[] så php
selv lavede det array. Jeg har brug for de hedder noget forskelligt da de
tilhører forskellige radio button grupper.

mvh Michael

Fra : Jakob Færch

Dato : 12-06-01 22:27

In article <3b268627$0$1544$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
"Nereus" <nereus@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> }
>
> Problemet ligger i variabel navnet .. "$("dag"$i);" virker ikke.. men er der

Hvis dine {$dag0, $dag1, ...} variable kommer fra en form, så findes
variablen
$dagi
ud over at findes som global variabel også som
$HTTP_POST_VARS["dagi"]

Det vil sige, at jeg tror dette ville virke (men jeg har ingenting
testet, så jeg tør ikke engang garantere, at der ikke er syntaksfejl i
koden)

for ($i = 0; $i < $antaldage; $i++) {
$nye_tider[] = $HTTP_POST_VARS["dag" . $i];
}

/Jakob

Fra : Jonas Delfs

Dato : 12-06-01 22:32

"Jakob Færch" <tq1en8p001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> variablen
> $dagi
> ud over at findes som global variabel også som

Ja, eller $HTTP_GET_VARS

> [...]
> koden)
>
> for ($i = 0; $i < $antaldage; $i++) {
> $nye_tider[] = $HTTP_POST_VARS["dag" . $i];

Det vil virke fint!
Brugte noget lign. så sent som i går.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" - Christian Jørgensen

Fra : Michael Andersen

Dato : 12-06-01 22:37

> [...]
> koden)
>
> for ($i = 0; $i < $antaldage; $i++) {
> $nye_tider[] = $HTTP_POST_VARS["dag" . $i];

Alle tiders! det virker bare fjong :))
mange tak for den hurtige hjælp!
mvh Michael

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 12-06-01 22:41

Mon ikke du kan bruge detteher?
http://dk.php.net/manual/en/language.variables.variable.php

--
Morten - http://www.sickhumor.dk/
Room service? Send up a larger room.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 12-06-01 22:43

"Nereus" <nereus@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Problemet ligger i variabel navnet .. "$("dag"$i);" virker ikke.. men
> er der nogen der ved hvordan det kan laves ??

Mangler du ikke blot et punktum?

$dag('dag'.$i);

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : N/A

Dato : 13-06-01 11:06

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 13-06-01 11:06

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in

> Øhm... Hvad så med "dag[1]" osv... ?
> ...bare en indskydelse... :)

Det kan ikke lade sig gøre med radioknapper, da de skal have samme navn for
at være i én gruppe. Og flere grupper kan ikke have samme navn.

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-06-01 11:17

"Andreas Kleist Svendsen" <usenetnospam@nau.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan ikke lade sig gøre med radioknapper, da de skal have samme navn
for
> at være i én gruppe. Og flere grupper kan ikke have samme navn.

Så er jeg SLET ikke med på hvad du vil opnå... :)
Men hvis du mener du har en løsning der fungerer godt nok er det vel også
lige meget... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 13-06-01 11:22

> Så er jeg SLET ikke med på hvad du vil opnå... :)

Det er ikke _mig_ der vil opnå noget.

Men, det Nereus vil opnå er, så vidt jeg forstår det:

At have flere grupper af radioknapper, og lade værdierne fra alle disse
grupper indgå i et array.