/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Bøf II - Krøniken
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 16-01-06 16:51

I scenen med Bo og hende med nødderne kigger de på LPer. Tiden er midt i
60erne, men alle pladerne har plastik covers.

Var de overhovedet på markedet dér ?

Jeg fik mine plastik covers i ca. 1980

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965 + MSN: jesper@gylling.net
Skype: jesperhaabergylling

 
 
Holst (16-01-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 16-01-06 17:00


Jesper Haaber Gylling wrote:

> I scenen med Bo og hende med nødderne kigger de på LPer. Tiden er midt i
> 60erne, men alle pladerne har plastik covers.
>
> Var de overhovedet på markedet dér ?
>
> Jeg fik mine plastik covers i ca. 1980

Min mor havde nogle af sine plader i plastikomslag, og jeg tvivler
stærkt på, at der er indkøbt plader efter 1970-75 eller så.

Max (16-01-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-01-06 17:21

Hej Jesper

> I scenen med Bo og hende med nødderne kigger de på LPer. Tiden er
> midt i 60erne, men alle pladerne har plastik covers.
>
> Var de overhovedet på markedet dér ?

Jeg startede med at gå i pladebutikker på det tidspunkt, og der var
de i plastk covers i forretningen, men det blev ofte fjernet når man
købte pladen, de var sikkert temlig dyre dengang, men fandtes
det gjorde de.

Mvh Max



Fatter Brik (16-01-2006)
Kommentar
Fra : Fatter Brik


Dato : 16-01-06 18:53

mange singler kom dengang i plasticcovers (blød plast) simpelthen fordi
coveret blot var et foldet stykke papir og åbent på 3 kanter...så hvis de
fantes i 7" har de vel også kunne fås i 12" ?!

:)



Max (16-01-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-01-06 21:09

Hej Fatter Brik

> fordi coveret blot var et foldet stykke papir og åbent på 3
> kanter...så hvis de fantes i 7" har de vel også kunne fås i 12" ?!

Men vi havde jo ikke brug for plast coveret da vi jo samlede
pladerne i albums med plastlommer indbygget.

Mvh Max



Fatter Brik (16-01-2006)
Kommentar
Fra : Fatter Brik


Dato : 16-01-06 23:14

>Hej Fatter Brik

>> fordi coveret blot var et foldet stykke papir og åbent på 3
>> kanter...så hvis de fantes i 7" har de vel også kunne fås i 12" ?!

>Men vi havde jo ikke brug for plast coveret da vi jo samlede
>pladerne i albums med plastlommer indbygget.

>Mvh Max


Øhhhhhhh....derfor fandtes de jo alligevel????? Og det var heller ikke alle
der puttede deres plader i albums og da slet ikke Lp'erne......




Max (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-01-06 00:19

Hej Fatter Brik

> Øhhhhhhh....derfor fandtes de jo alligevel????? Og det var heller
> ikke alle der puttede deres plader i albums og da slet ikke
> Lp'erne......

Siger jeg da andet ?

Mvh Max



Flying Hotdogs (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Flying Hotdogs


Dato : 17-01-06 00:14

Max wrote:
>
> Men vi havde jo ikke brug for plast coveret da vi jo samlede
> pladerne i albums med plastlommer indbygget.
>
Jow, da - coveret skulle da også beskyttes. Hvilket senere skulle vise sig
at kunne betale sig, ved gensalg af forskellige rariteter.

/ Flying Hotdogs





Max (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-01-06 00:40

Hej

> Jow, da - coveret skulle da også beskyttes. Hvilket senere skulle
> vise sig at kunne betale sig, ved gensalg af forskellige rariteter.

Jeg har da stadigvæk et par sådanne albums med singler liggende,
hold da kæft hvor er de grimme :)

Mvh Max



Flying Hotdogs (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Flying Hotdogs


Dato : 17-01-06 21:22

Max wrote:
> Jeg har da stadigvæk et par sådanne albums med singler liggende,
> hold da kæft hvor er de grimme :)

Jeps, har også et par stykker fra dengang. De er meget grimme. Men sjovt nok
er de LP'er der fik ekstra plasticcover, stadig pæne. Lidt nus i kanterne,
men eller nydelige

/ Flying Hotdogs



John Hinge (18-01-2006)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 18-01-06 10:46

On 17 jan 2006 Flying Hotdogs was heard to say:

> Max wrote:
>> Jeg har da stadigvæk et par sådanne albums med singler liggende,
>> hold da kæft hvor er de grimme :)
>
> Jeps, har også et par stykker fra dengang. De er meget grimme. Men
> sjovt nok er de LP'er der fik ekstra plasticcover, stadig pæne.
> Lidt nus i kanterne, men eller nydelige
>
Overraskende relevant for diskussionen, så er min Sergeant Pepper
ganske nydelig at se på, efter omstændighederne (den er *trods alt*
et par år gammel), og den har netop været i plasticcover al den tid
jeg har haft den, og før det, har den enten også været i plasticcover
eller på anden måde beskyttet af en øm ejer.
Jeg har også en 7" single med Merry X-Mas (War is Over).. og den har
coveret det ikke spor fint på.. Desværre har jeg ikke fundet en måde
at få den slidt på som vil nøjes med at fjerne Yoko Onos hvineri, så
den må nøjes med et plasticover for at stoppe yderligere forfald..


--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..
Are you on Drugs ?" Gordo - The Black Hand - KotDT #79

Mark Thomas Gazel (16-01-2006)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 16-01-06 20:06

>I scenen med Bo og hende med nødderne kigger de på LPer. Tiden er midt i
> 60erne, men alle pladerne har plastik covers.

Ja, og de så ikke ret nye ud!


--
Med venlig hilsen

Mark



PSG (16-01-2006)
Kommentar
Fra : PSG


Dato : 16-01-06 23:59

"Mark Thomas Gazel" <cafesletmig@kulturhuset.dk> skrev i en meddelelse
news:43cbee83$0$99993$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Damn - tænk at gå ned i Fona og så komme hjem med 'den nye med Beatles'
........Sgt. Pepper's! Vildt. Anyway, har nok hørt den alligevel den gang -
mens jeg lå på puslebordet!

- Patrick



Lapzig (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Lapzig


Dato : 17-01-06 00:10

"PSG" <psgMYRE@get2net.dk> wrote in message
news:43cc267b$0$47030$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Mark Thomas Gazel" <cafesletmig@kulturhuset.dk> skrev i en meddelelse
> news:43cbee83$0$99993$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Damn - tænk at gå ned i Fona og så komme hjem med 'den nye med Beatles'
> .......Sgt. Pepper's! Vildt. Anyway, har nok hørt den alligevel den gang -
> mens jeg lå på puslebordet!

Hvis du ikke har hørt den siden, burde du gøre dig selv den tjeneste at høre
den igen.
Musik af den karakter laves ikke i dag.



Peter B. Juul (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-01-06 01:27

"Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> writes:

> Hvis du ikke har hørt den siden, burde du gøre dig selv den tjeneste at høre
> den igen.
> Musik af den karakter laves ikke i dag.

Nej. For tiden er gået siden dengang. Det kunstneriske niveau i dette
og hint musikprodukt er dog nok den samme som på Pepper, Pet Sounds et
al.

Vi, der ikke længere er den musik-opdagende generation, har bare svært
ved at fatte at den larm skulle være noget særligt...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or
I speak only 0}._.{0 a stranger."
for myself. O/ \O - Book of Zuma

Lapzig (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Lapzig


Dato : 17-01-06 01:47

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2fynnzok3.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> writes:
>
>> Hvis du ikke har hørt den siden, burde du gøre dig selv den tjeneste at
>> høre
>> den igen.
>> Musik af den karakter laves ikke i dag.
>
> Nej. For tiden er gået siden dengang. Det kunstneriske niveau i dette
> og hint musikprodukt er dog nok den samme som på Pepper, Pet Sounds et
> al.

Mener du, at nutidens musik er af samme kunstneriske niveau?



JS (17-01-2006)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 17-01-06 09:25

Lapzig wrote:
> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> news:m2fynnzok3.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>> "Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> writes:
>>
>>> Hvis du ikke har hørt den siden, burde du gøre dig selv den
>>> tjeneste at høre
>>> den igen.
>>> Musik af den karakter laves ikke i dag.
>>
>> Nej. For tiden er gået siden dengang. Det kunstneriske niveau i dette
>> og hint musikprodukt er dog nok den samme som på Pepper, Pet Sounds
>> et al.
>
> Mener du, at nutidens musik er af samme kunstneriske niveau?

Jamen det er det jo. Måske endda bedre, men da vi bliver bombarderet med
alle mulige og umulige musikarter og -genrer opfatter vi det ikke som
nyskabende og kunstnerisk på samme måde som dengang.



Peter B. Juul (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-01-06 11:17

"Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> writes:

> > Nej. For tiden er gået siden dengang. Det kunstneriske niveau i dette
> > og hint musikprodukt er dog nok den samme som på Pepper, Pet Sounds et
> > al.
>
> Mener du, at nutidens musik er af samme kunstneriske niveau?

Jeg vil i hvert fald ikke udtale, at det ikke er tilfældet.

Jeg foretrækker musikken fra dengang og fra 80erne (jeg er 1972'er og
derfor ikke rigtig gammel endnu) og forstår ærlig talt ikke rap-musik,
goa og hvad de unges musik af i dag ellers kaldes.

Det er simpelthen en verden, der er lukket for mig, måske mest fordi
jeg ikke gider interessere mig for den. Og jeg formoder, at sure
prutter i 30erne og 40erne har haft det på samme måde dengang midt i
60erne.

Jeg kan til gengæld godt fornemme, at der er noget ufatteligt
velkomponeret over visse af Eminems sange. De er så vore dages lette
ørehængere og jeg finder det rimeligt at antage, at hvis man gider
sætte sig ind i den nye musik, så vil man opdage dybere ting, som
kræver mere tilvænning og forståelse - ganske som Beatles' nye singler
krævede igen og igen i de senere år[1].

Jeg har tit nok hørt min far tale nedsættende om musik, som jeg kunne
se en dybde i, til at jeg forsøger at undgå at gøre den samme fejl -
selv om jeg ikke ser dybden.

Det er naturligvis en fejl at antage, at den musik, der virkelig
betyder noget i dag, bliver vist på MTV, spillet på Voice og
promoveret af pladeselskaberne. Ligesom i 60'erne holder de på det
sikre. Beatles blev først rigtigt interessante, da de HAVDE fået sig
et navn. Jeg tvivler på at Pepper var blevet udgivet stort, hvis det
havde været deres debut-album. Ikke fordi det ikke er godt - for det
ER det - men fordi det ikke er let og sikkert, sådan som de tidlige
pop-ørehængere.

At erklære, at musikkens kunstneriske kvalitet nødvendigvis toppede
sidst i 60'erne er næsten lige så slemt som at påstå, at den eneste
musik, der dur, er den, som høres på Fur.



[1] Jeg læste engang et essay af Douglas Adams, hvor han redegjorde
for dette. Han var meget musikinteresseret og selv musiker (har en
enkelt gang spillet live med Pink Floyd, lucky bastard) og fortalte
om, hvordan han styrtede ned og købte hver ny single med Beatles og
hver gang kom hjem, hørte den, blev skuffet og så hørte den igen og
igen, til det stod klart for ham, hvor lysende genial den var.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein

Reebuz (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Reebuz


Dato : 17-01-06 13:38

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2fynnzok3.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> writes:
> Nej. For tiden er gået siden dengang. Det kunstneriske niveau i dette
> og hint musikprodukt er dog nok den samme som på Pepper, Pet Sounds et
> al.

Det var såmænd også mere oplevelsen af at være med på første parket til
noget musikhistorisk jeg funderede over - men det ved man jo selvfølgelig
først ex post.

- Patrick



Max (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-01-06 00:17

Hej Patric

> Damn - tænk at gå ned i Fona og så komme hjem med 'den nye med
> Beatles' .......Sgt. Pepper's! Vildt. Anyway, har nok hørt den
> alligevel den gang - mens jeg lå på puslebordet!

Nej, den er fra 67, i midten af tredserne 65 kom Help og Rubber Soul,
forøvrigt står Help i en original mono udgave fra 65 i reolen :)

Mvh Max



Reebuz (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Reebuz


Dato : 17-01-06 13:47

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:43cc27d3$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Patric

Hej Max

> Nej, den er fra 67, i midten af tredserne 65 kom Help og Rubber Soul,
> forøvrigt står Help i en original mono udgave fra 65 i reolen :)

Jeps jeg ved det. Der kom da også et skilt med 1967 på et tidspunkt og det
var det der fik mig til at skrive - jeg er nemlig også fra '67 og har ved
lejlighed anført det "sammenfald" om 'et godt Beatles-år' når talen er
faldet på fødselsår.

- Patrick



Poul Erik Lindaa (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Poul Erik Lindaa


Dato : 17-01-06 00:07

On Mon, 16 Jan 2006 16:51:17 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling) wrote:

>I scenen med Bo og hende med nødderne kigger de på LPer. Tiden er midt i
>60erne, men alle pladerne har plastik covers.
>
>Var de overhovedet på markedet dér ?

Ja, Da jeg startede med at købe plader (Dan Viebel - Randers) var der
altid et plastik kover opå pladerne (med et reklame tryk for Dan
Veibel).


--
Slet transportmidlet før dk
__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.cykeldk
==== (¤)/ (¤)
------------------------------------------------------------
http://skivsamling.nu/show.pl?id=26228

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste