December måneds "Hvad hører du for
Fra : Propellen

Dato : 25-12-05 22:03

Natasja - Mon De Reggae Øv altså... Kun udgivet på promo. Jeg _vil_
have den skive.

PAIN - Dancing With The Dead (Frontfigur fra Hyprocisy)

Mnemic -

Tina Dickow - In The Red

Søren Banjomus.... *fnis* Okay den har da været i radioen...

Ikke meget denne måned...
--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-12-05 22:17

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

_______

Det er jo stadig de der to danske topslagere der tæsker løs på
radiostationerne fortsat.

Fede Finn og Funny Boys: Kærligheden brænder
Trine Dyrholm: Avenuen.

De må så absolut kunne bære betegnelsen året to pulæreste radiohit i
Danmark, både på P4 og på de almindelige folkelige lokalradioer

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-12-05 12:51

Det har jo nok, hvis det skal være enkelte kunstner, været

Randy Travis
Agnetha Fältskog

og ellers en masse løse numre, hvad nu radioen har budt på.

M.V.H.....Benny..

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-12-05 22:18

On Sun, 25 Dec 2005 22:03:13 +0100, Propellen wrote:

> Ikke meget denne måned...

Heller ikke meget fra mig:

Miranda - Mars Needs Women Single (en lidt ældre Goa-techno sag)

Noget Power-Noise/støj:

Haus Arafna - Blut

Dark Ambient:

Dagda Mor - This Sun for Europe

og noget blandet "Monolake" som jeg er blevet meget glad for (genre
IDM/elektronica)

Fra : The Nameless Dude

Dato : 25-12-05 22:43

A short time ago on a server far far away, Propellen wrote

> [...]
>
> Mnemic -
>
> Tina Dickow - In The Red
>
> Søren Banjomus.... *fnis* Okay den har da været i radioen...

Ingen albums her, men en pokkers masse mashups jeg har fået fingrene
i her den sidste måneds tid. Dog er der en af dem jeg lytter en del til
fordi den lydder afsendig godt: Kraftwerk vs Coldplay - Computer Talk.
--
The Nameless Dude

Fra : Ole Konrad

Dato : 27-12-05 00:11

"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> wrote in message
> Ingen albums her, men en pokkers masse mashups jeg har fået fingrene
> i her den sidste måneds tid. Dog er der en af dem jeg lytter en del til
> fordi den lydder afsendig godt: Kraftwerk vs Coldplay - Computer Talk.

Blasfemi!

Fra : Peter Juhl

Dato : 27-12-05 01:28

Ole Konrad wrote:

> Blasfemi!

Den lå vel lige til højrebenet, når de nu var igang med at maltraktere
Tyskens bagkatalog...

Fra : Dopedog

Dato : 27-12-05 11:56

> Blasfemi!

Ja at kalde Coldplay for musik. FØJ!

Fra : The Nameless Dude

Dato : 27-12-05 17:14

A short time ago on a server far far away, Dopedog wrote

> Ja at kalde Coldplay for musik. FØJ!

Normalt kan jeg heller ikke fordrage Coldplay, men Kraftwerk
retter utroligt meget op på dem og får dem faktisk til at lyde
ret godt.
--
The Nameless Dude

Fra : Holst

Dato : 25-12-05 22:47

Propellen wrote:

> Ikke meget denne måned...

Fik Fields of the Nephilim "Mourning Sun" med posten for en uges tid
siden. Ikke den slags musik, jeg normalt hører, men interessant og
rigtig godt.

Fra : Sirannon

Dato : 25-12-05 23:31

The Dead Kennedys
Meat Puppets
Tindersticks
Depeche Mode

Fra : Ralph

Dato : 25-12-05 23:53

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
> Natasja - Mon De Reggae Øv altså... Kun udgivet på promo. Jeg _vil_ have
> den skive.

Jeg hørte et interview med hende, og forstod ikke heelt hendes begrundelse
for ikke at udgive den, indrømmet jeg hørte kun med et halvt øre, men som
JEG forstod det så er "Flip it like a DJ" en slags invitation til andre
kunstnere om at lave deres egen version, der er vist ingen grænser.
Men så mente Natasja at hendes version lå for tæt på originalen (altså ikke
speciel nok) til at hun overhovedet gad søge om tilladelse til at udgive
den. Eller også HAVDE hun søgt, men ikke fået tilladelsen pga. at den lå for
tæt på originalen.
Mon ikke der snart sker noget, den råspilles da dagligt, og godt for det.

--
venligst
Ralph

Fra : Peter Juhl

Dato : 26-12-05 01:03

Propellen wrote:

Soulwax: NY Excuse
Subway: Empty Head
Hardcell & Grindvik: Gainlane (Live Techniques)
Deep Dish: Sacramento
PNAU: Again
Enduser: The End

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 09:11

On Sun, 25 Dec 2005 22:03:13 +0100, Propellen wrote:

> December måneds "Hvad hører du for tiden?"

Bach: Juleoratorium
Carl Nielsen: Violinkoncert
Schostakovich: 7. symfoni
Rued Langgaard: Antikrist
Jimi Hendrix Live fra diverse koncerter (Nej, ikke Barbara... JIMI!!!)
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Steen Suder

Dato : 26-12-05 09:48

<KLIP>

Van Halen: The Best of Both Worlds
Shades of Blue: div.
ZZ Top: div.

--
Steen Suder

Fra : Marshianne

Dato : 26-12-05 12:06

Ingen jul på musik-fronten her,men lidt blandet.
The Velvet underground

Neil Young-Rust Never sleeps

Reverend Horton Heat-Spend A Night in the box
Lydia Lunch-Matrikamantra

De Skrigende Halse-Independent (Klaus Bondam er perfekt som Staffan)
The Cure-bloodflowers

Nine Inch Nail With Teeth og All That Could Have Been-Live
The Fartz-Injustice
Jomi Massage-From Where No One Belongs I will sing,
John Lennon-Imagine
Beatles-Revolver
International Melodi Grand Prix 1981 på kassettebånd.
December ind til nu,sådan ca.

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-12-05 14:59

Propellen wrote:
> Ikke meget denne måned...

Jeg blev ved den årlige festivitas begavet med Chris Reas nyeste enorme
produktion; "Blue Guitars". En produktion på intet mindre end 11 CD'er
og én DVD - og, ja, det er altsammen *nyt* materiale - i alt lidt mere
end 130 numre!

Det virker helt vanvittigt med så stor en udgivelse i en tid hvor det
meste "populærmusik" virker som fabriksfremstillet metervarelyd, men alt
dét, jeg har hørt indtil videre, er i særklasse høj kvalitet.

Hvis man er til Chris Reas mørke stemme, jazzet blues og guitar i alle
afskygninger, så er det simpelt hen et "must-have" - og det siger jeg
gerne uden at have hørt al materialet endnu

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : JimR

Dato : 27-12-05 17:41

Det er helt vildt at lave 11 CD'er, hvordan har manden fået tid til at
indspille alle de sange?

Jeg glæder mig til at høre dem allesammen, som trofast gammel Rea fan.

JimR

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-12-05 22:08

JimR wrote:
> Det er helt vildt at lave 11 CD'er, hvordan har manden fået tid til at
> indspille alle de sange?

Jeg fatter det heller ikke. Der er et interview i starten af bogen (som
CD'erne ligger inden i), hvor han beretter, at hele molevitten er lavet
på bare 18 måneder! Den primære inspiration er - så vidt jeg læser -
kommet i forlængelse af hans meget alvorlige (kræft?) sygdom.

Jeg kan helt personligt genkende, at man på den anden side af en
længerevarende kræftbehandling kan opleve en helt utrolig ny livsglæde
og få masser af fornyet inspiration til at gøre det man brænder for.

> Jeg glæder mig til at høre dem allesammen, som trofast gammel Rea fan.

Ja, der er jo mere end 10 timers musik at glæde sig til så

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-12-05 21:13

Propellen skrev:

> December måneds "Hvad hører du for tiden?"

For *fuld* volumenhammer:

Nielsen - Symfoni nr. 6
Cream - Disraeli Gears
Paul Butterfield - In My Own Dream
Jethro Tull - Stand Up
John Phillips - (best of ... ) med nummeret "Captain"
Dr. John - (best of ... ) med nummeret "Right Place - Wrong Time"
Frank Zappa - Hot Rats
Frank Zappa - Burnt Weeny Sandwich

samt: Sjostakovitj - Strygekvartet nr. 9 + 10

--
'rluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 16:05

On Sun, 25 Dec 2005 22:03:13 +0100, Propellen <Not@Valid.Invalid>
wrote:

Jeg er faldet i staver over Blackmore's Knights "Ghost of a Rose". Det
er lige hvad man trænger til oven på al den julemusik :)

/Alex

Fra : -V-

Dato : 26-12-05 14:22

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> wrote:
> Ikke meget denne måned...

Nevermore - 'This Godless Endeavor'
Dragonforce - 'Valley of the Damned'
Bee Gees - Best Ones'
Behemoth - 'Demigod', 'Zos Kia Cultus' og 'Thelema.6'
Antony and the Johnsons - 'I Am a Bird Now'
Trivium - 'Ascendancy'
Van Halen - '1984'

-V-

Fra : JimR

Dato : 28-12-05 19:57

Jeg lytter rigtig meget til - mig selv lige for tiden!

To nye sange er netop poppet ud fra hjemmestudiet "Vejen Væk" og "Voksen"

Tag et lyt på www.radmer.dk

godt nytår

JimR