USB Versus Ethernet
Fra : db

Dato : 12-06-01 23:01

Hi
I am planning to get ADSL and was wondering what the benefits of getting an
Ethernet card connection or a USB connection. And where does a PCI ATM
card come into all this. Does the Card connection do the process work and
so put less strain on the computer??

Your help would be appreciated!!

Thanks

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-06-01 08:30

"db" <dbsuriyar@optusnet.com.au> wrote in message
> [...]
> Ethernet card connection or a USB connection. And where does a PCI ATM
> card come into all this. Does the Card connection do the process work and

ATM can you forget all about. It was in the early days (with TDC)

At most ISPs, where an Ethernet card is required, a router is being
delivered too. This provides quick and easy access for more than one PC.

However at the USB solutions this i orignally intended for users that need
connections by a single computer. However the connection can be shared by
proxy-/internet sharing software.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik

Dato : 13-06-01 19:03

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> At most ISPs, where an Ethernet card is required, a router is being
> delivered too. This provides quick and easy access for more than one PC.

Jeg har modtaget et modem fra orange i dag og bliver koblet på i morgen. Jeg
bestilte et USB modem, men har modtaget et netkort modem. Sådan set er jeg
lidt lige glad bare det kommer til at virke.

Men jeg har en ekstra pc, som jeg gerne på et tidspunk vil koble op i et
netværk med den pc, som skal køre adsl. Kan jeg gøre det, hvis adsl modem'et
optager mit netkort.

Leverer orange router med, så jeg kan få access fra begge pc'ere .. eller
gør de det på et senere tidspunkt.

Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-06-01 07:58

"Henrik" <Olesen2@email.dk> wrote in message news:9g89r3$9vp$1@sunsite.dk...
> Men jeg har en ekstra pc, som jeg gerne på et tidspunk vil koble op i et
> netværk med den pc, som skal køre adsl. Kan jeg gøre det, hvis adsl
modem'et
> optager mit netkort.

Så skal du bare have et netværk mellem de 2 PC'ere og så
internetdelingssoftware. Dvs. den PC der skal være gateway har 2 netkort, et
til ADSL modemmet og et til netværket.

> Leverer orange router med, så jeg kan få access fra begge pc'ere .. eller
> gør de det på et senere tidspunkt.

Det er blevet lovet og det skulle være iværksat 1. april, men da der var for
mange problemer har man udskudt implementeringen.

--
Bjarke Andersen