Jethro Tull - A song for Jeffrey...
Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-12-05 16:45

.... sikke dog et fantastisk nummer! - og en gruppe jeg stadig 'har
tilgode' - lyder al deres musik så fedt?
jeg har via allmusic.com fundet ud af at A song for Jeffrey er fra et album
der hedder This Was, er resten af albummet ligeså godt?
Hvad skal jeg skaffe for at få a song for Jeffrey - lyden?

på forhånd tak
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 21-12-05 17:56

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> album der hedder This Was, er resten af albummet ligeså godt?
> Hvad skal jeg skaffe for at få a song for Jeffrey - lyden?

Jeg synes at resten af af albummet "This Was" rammer lyden meget godt. Den
markante tværfløjte og den rå Blues-Beat-Rock lyd. Et godt køb hvis du kan
lide A Song for Jeffrey.

Mvh. Rasmus

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 21-12-05 18:39

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> der hedder This Was, er resten af albummet ligeså godt?
> Hvad skal jeg skaffe for at få a song for Jeffrey - lyden?

Køb dem alle sammen, har aldrig hørt en dårlig Jethro Tull skive :)

--
/Sv-e
Zero Phase

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-12-05 20:42

sniper_Nolight wrote:
> ... sikke dog et fantastisk nummer! - og en gruppe jeg stadig 'har
> tilgode' - lyder al deres musik så fedt?

Tull er totalt fedt.

> jeg har via allmusic.com fundet ud af at A song for Jeffrey er fra et album
> der hedder This Was, er resten af albummet ligeså godt?

Ja.

> Hvad skal jeg skaffe for at få a song for Jeffrey - lyden?

Alt Tull :)

/David

Fra : Max

Dato : 21-12-05 20:59

Hej

> der hedder This Was, er resten af albummet ligeså godt?
> Hvad skal jeg skaffe for at få a song for Jeffrey - lyden?

JT er en af de grupper jeg aldrig syntes at blive træt af
at høre på, og man kan blande deres gamle og nye numre
uden problemer. Jeg kan kun sige, køb hvad du kan
få fat i med dem, det er godt alt sammen.

Forøvrigt findes A Song For Jeffery også på The Very Best
Of Jethro Tull fra 2001, en CD der indeholder 20 perler.

Mvh Max

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-12-05 11:26

Tak for alle svar - I var jo ret enige, så jeg prøver at købe This Was til
at starte med

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-12-05 10:56

sniper_Nolight wrote:

> Tak for alle svar - I var jo ret enige, så jeg prøver at købe This
> Was til at starte med

Og hvis den fænger så fortsæt med Aqualung - min absolutte JT favorit.

Ole Thomsen

Fra : Max

Dato : 23-12-05 11:04

Hej

> Og hvis den fænger så fortsæt med Aqualung - min absolutte JT favorit.

Under Wraps bør også være en af de førsta.

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-12-05 11:06

Max skrev:

> Under Wraps bør også være en af de førsta.

Så vil jeg anbefale "Stand Up" (1969). Jeg købte lp'en på grund
af instrumentalnummeret "Bourée". Den fås vist på cd for 60-70 kr.

--
'rluf :·)

Fra : Max

Dato : 23-12-05 12:14

Hej

> Så vil jeg anbefale "Stand Up" (1969). Jeg købte lp'en på grund
> af instrumentalnummeret "Bourée". Den fås vist på cd for 60-70 kr.

Man kunne jo også snyde lidt og starte med at købe deres Best Of,
så får man mange gode numre der automatisk giver mere blod på
tanden.

Mvh Max

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 23-12-05 12:41

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Så vil jeg anbefale "Stand Up" (1969). Jeg købte lp'en på grund
> af instrumentalnummeret "Bourée". Den fås vist på cd for 60-70 kr.

Den skive er for sej, men hvis man vil lidt dybere i dette sære univers,
kan jeg anbefale a passion play, som er en blanding af diverse
stilarter, og ikke mindre end mesterligt udført.

Fra : Esben I.

Dato : 22-12-05 21:44

sniper_Nolight wrote:
> ... sikke dog et fantastisk nummer! - og en gruppe jeg stadig 'har
> tilgode' - lyder al deres musik så fedt?
ja...bortset fra det nyeste
> jeg har via allmusic.com fundet ud af at A song for Jeffrey er fra et album
> der hedder This Was, er resten af albummet ligeså godt?
ja

cool
Esben I.

Fra : Poul D

Dato : 23-12-05 13:31

Hvis du vil opleve Jethro Tull, skal du købe "Mistrel in the Gallery"

God jul

Poul D

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-12-05 15:07

> Hvis du vil opleve Jethro Tull, skal du købe "Mistrel in the Gallery"

ja, det er sgutte fordi i ikke har nogle gode eksempler på hvad jeg skal
købe

jeg tror dog jeg starter med aqualung og This Was

Fra : Prikke

Dato : 26-12-05 12:02

> [...]
> album der hedder This Was, er resten af albummet ligeså godt?
> Hvad skal jeg skaffe for at få a song for Jeffrey - lyden?

Man kan jo blive ved med at fortsætte perlerækken. Jeg har bl.a. også
"Bursting Out", en dobbelt live cd fra´78 som én af mine perler.

m.v.h.

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 28-12-05 10:06

> ... sikke dog et fantastisk nummer! - og en gruppe jeg stadig 'har
> tilgode' - lyder al deres musik så fedt?

Undrer mig nogen ikke har nævnt Thick as a Brick...

VH
/Carsten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-12-05 11:23

> Undrer mig nogen ikke har nævnt Thick as a Brick...

den får 4,5 stjerne på allmusic.com så den er garanteret osse værd at 'se'
på - den er (osse) noteret.