Bredbånd|ADSL
Fra : RaYmAn

Dato : 12-06-01 22:24

Hej
Er der nogen der ved hvordan det fungerer med Bredbånd|ADSL.
Har lige bestilt det i dag med fast ip.
Jeg synes jeg har læst et eller andet sted at det er DHCP, men så er det sku
iriterende fast ip.
Så er der nogen der ved noget om det? "Rigtig" fast ip (sat på pc'en) eller
over DHCP.
Problemet er at jeg skal til at ændre et par ting på min linux maskine som
er router (på min nuværende forbindelse, og på min fremtidige adsl
forbindelse). Den har ikke lige support for DHCP og det er besværligt at
køre servere hvis ip'en er væk en gang i mellem....
Visse programmer har det ikke så fedt med DHCP (f.eks. min foretrukne irc
server Unrealircd...men det er dog kun hvis ip'en skifter). Reelt
foretrækker jeg at kunne sætte ip'en selv.
Og umiddelbart burde det være muligt medmindre det er dynamiske routes eller
et eller andet...
Så nogen der kan fortælle mig lidt?
På forhånd tak
-Jens Andersen

Fra : N/A

Dato : 13-06-01 11:54

Fra : RaYmAn

Dato : 13-06-01 11:54

Nu mente jeg Tele Danmarks Bredbånd|ADSL løsning.
Er det ikke de eneste der kalder det sådan? :)
Venlig Hilsen Jens Andersen

Fra : Peter Sjøntoft

Dato : 13-06-01 12:05

> Nu mente jeg Tele Danmarks Bredbånd|ADSL løsning.
> Er det ikke de eneste der kalder det sådan? :)

Jo, det er de måske - det ved jeg ikke så meget om.

Peter Sjøntoft

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-06-01 13:27

RaYmAn skrev i meddelelsen <9g60t0$499$1@sunsite.dk>...
>Hej

Hej Jens, din gamle sjover :)

>Er der nogen der ved hvordan det fungerer med Bredbånd|ADSL.
>Har lige bestilt det i dag med fast ip.
Så er det bredbånd du har bestilt. Det er det hvor telefon er inkluderet,
ikke også? En af mine venner havde også bestilt det, og blev skuffet da han
fandt ud af at det var uden router.

> [...]
>iriterende fast ip.
>Så er der nogen der ved noget om det? "Rigtig" fast ip (sat på pc'en) eller

Jeg ved det desværre ikke..

>Problemet er at jeg skal til at ændre et par ting på min linux maskine som
>er router (på min nuværende forbindelse, og på min fremtidige adsl
>forbindelse).

Blev du træt af ikke at kunne hente ubegrænset hos Stofa?

Jeg ved desværre heller ikke så meget om det.. men prøv at spørg
teledanmark? de er jo så kloge.. det kan være du kan komme til at snakke med
ham der den kloge opsætter makker fra deres reklamen...

--
Anders Houmark

Fra : RaYmAn

Dato : 13-06-01 16:26

Hejsa Anders
hehe :P
Det er de skumleste steder man "møder" hinanden nutildags, hehe
> Blev du træt af ikke at kunne hente ubegrænset hos Stofa?
Jep, meget.. 4gb er ikke nok for mig og med de mb priser de holder sig er
det billere at få ADSL :)
Så der kommer en lille 2mbit/512kbit ind i mit hus den 17/7

> [...]
med
> ham der den kloge opsætter makker fra deres reklamen...
Det kan jeg jo prøve, men jeg overlever nok med "Dynamisk" fast ip ellers :)
nå, det var vist det :)
Vi ses
-Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-06-01 11:00

"RaYmAn" <rayman@skumler.net> skrev i en meddelelse
> Har lige bestilt det i dag med fast ip.
> Jeg synes jeg har læst et eller andet sted at det er DHCP, men så er det
sku
> iriterende fast ip.

Du får tildelt din faste ip via DHCP

> Så er der nogen der ved noget om det? "Rigtig" fast ip (sat på pc'en)
eller
> over DHCP.

Definer "rigtig"
IP'en er fast. Om du definerer den selv eller via DHCP gør den ikke mindre
fast

> Visse programmer har det ikke så fedt med DHCP

Programmer kan ikke se om en fast IP er tildelt via DHCP eller manuelt

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855