stones i horsens billet problem
Fra : Claus

Dato : 18-12-05 09:14

Hej
Er der andre der har problemer med billetlugen
Har siddet siden kl. 8
Kommer godt nok igennem, men ved et trin 3 er det eneste man kan vælge er
sæder. Men der er jo kun ståpladser.
Der kommer der også en rød skrift frem og fortæller, men jeg kan ligesom
ikke komme forbi dette punkt.
Er det bare mig, eller har billetlugen fucked up igen.

Mvh. Claus Lorentzen

Fra : Niels Gosvig

Dato : 18-12-05 09:33

Det er nøjagtig det samme jeg oplever, men heldigvis lykkes det kærsten at
få 9 billetter i Fona Odense, meget velorganiseret. Billetterne var
udskrevet på forhånd, og dankort betalingen forgik med fluesmækker.

Niels

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-12-05 12:42

"Niels Gosvig" <nielsgosvig@nal-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få 9 billetter i Fona Odense, meget velorganiseret. Billetterne var
> udskrevet på forhånd, og dankort betalingen forgik med fluesmækker.

Havde mine billetter i hånden ca. 8.15 i den lokale Fona og var endda nr. 16
i køen

Fra : Claus

Dato : 18-12-05 10:47

Er lige blevet ringet op af billetlugen.
Skrev en sur mail til dem lige før første inlæg her i gruppen.
Fyren beklagede fejlen, og solgte mig de 2 billetter som jeg gerne ville
have.
Desværre ikke til inderplænen, som jeg gerne ville have haft, men der var
ikke flere.
Men jeg fik dog trods alt billetter.
Spændende og se hvornår de får udsolgt, og om det hele er gået i kage igen.
Nå, jeg er lidt mere glad end jeg var kl. 9.30

Claus

Fra : Holst

Dato : 18-12-05 10:54

Claus wrote:

> Er det bare mig, eller har billetlugen fucked up igen.

Selvfølgelig har de det. Hvad havde du ellers forventet?

Fra : Babuska

Dato : 18-12-05 12:56

"Claus" <clauslrz@gmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke komme forbi dette punkt.
> Er det bare mig, eller har billetlugen fucked up igen.

jeg har heldigvis ikke haft noget problem.. valgte at stå i kø ved HNT da
billetlugen er fuldstændig afskrevet som en mulighed for mig (fordi jeg kun
har dårlige erfaringer med dem).
Ved der har været det sædvanlige med at folk bliver smidt af inden
transaktionen er gennemført, eller inden de overhovedte er kommet til
bestillingen (altså ved netbestilling), og selvfølgelig har der været ekstra
press på telefonerne. Men så vidt jeg ved har man været forudseende nok til
at fortrykke en del billetter der gør ekspeditionen en del lettere, så måske
om et par år man gnidningsløst kan købe sine billetter hos billetlugen

Mvh.
Babuska
--
What doesn't kill you still may sever your spinal cord, crush your rib cage,
cave in your skull, and leave you helpless and paralyzed, soaking in a

Fra : Kim Riber

Dato : 18-12-05 18:39

jeg kom som nr. 58 i køen i esbjerg ca. kl. 7.00. fik 9 billetter kl. ca.
8.35

kunne forstå på tv-avisen kl.12 at der i forvejen var trykt billetter til de
forskellige Fona forretninger. en fona gut gik kl. ca. 8.00 rundt og talte
de folk der stod i kø.

glæder mig allerede, der er lang tid til juni, godt der er depeche mode den
25 i parken til at varme op med

kim riber

Fra : XXX

Dato : 19-12-05 13:00

"Kim Riber" <saltholmsvej4@fjerndette.esenet.dk> wrote in

> jeg kom som nr. 58 i køen i esbjerg ca. kl. 7.00. fik 9 billetter kl.
> ca. 8.35

Jeg mener ikke, man kan tillade sig at sælge 9 billetter til den samme
person!

Fra : Holst

Dato : 19-12-05 13:06

XXX wrote:

> Jeg mener ikke, man kan tillade sig at sælge 9 billetter til den samme
> person!

Nogen af os har mere end ni venner ...

Fra : BS

Dato : 19-12-05 13:44

> Nogen af os har mere end ni venner ...

Ganske korrekt, det ser ud til at vi skal en 19 stykker afsted - og nej det
ville ikke være fedt at alle skulle spam bamme billet kontoret !

Fra : XXX

Dato : 19-12-05 16:12

Holst <newsdec05@shelter.dk> wrote in news:43a6a240$0$1857
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Nogen af os har mere end ni venner ...

Jeg har heldigvis ingen venner. Det gør livet så meget mere enkelt.
Flokdyr bliver jeg aldrig!

Fra : Holst

Dato : 19-12-05 16:27

XXX wrote:

> Jeg har heldigvis ingen venner. Det gør livet så meget mere enkelt.
> Flokdyr bliver jeg aldrig!

Så er det jo nok alligevel ikke noget for dig at tage til koncert og stå
sammen med 74.999 andre.

Fra : XXX

Dato : 19-12-05 16:56

Holst <newsdec05@shelter.dk> wrote in news:43a6d143$0$1803
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Så er det jo nok alligevel ikke noget for dig at tage til koncert og stå
> sammen med 74.999 andre.

Korrekt. Jeg lever fint med koncert DVD'er.

Fra : Babuska

Dato : 19-12-05 17:12

"XXX" <not@this.level> wrote in message
> Holst <newsdec05@shelter.dk> wrote in news:43a6d143$0$1803
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

hvorfor i al verden er det så et "problem" at der sælges 9 billetter til
samme person??!!!

> Korrekt. Jeg lever fint med koncert DVD'er.

Har du nogensinde været til en koncert? For jeg må sige at jeg er lidt i
tvivl.. En koncert dvd kan aldrig erstatte en rigtig koncert's stemning og
hele suset når man oplever det. Det at stå i kø for at få billet, stå i køb
for at komme ind og så endelig; opleve det man ahr ventet på så længe.. Og
det er så fedt, at det er fløjtende ligegyldigt om det pisser ned, eller om
solen skinner!
Og det behøver man ikke være flokdyr eller synderligt social for at opleve..
Jeg er acosial som kun de færreste og jeg glæder mig vildt til at opleve
Rolling Stones, sammen med 74.999 andre forventningsfulde fans/tilskuere.

En koncert dvd kan bruges til at genopleve musikken men den kan aldrig
gengive stemningen
Jeg vælger at opleve nogen live, mens jeg kan nøjes med at opleve andre på
dvd. Og det bliver valgt ud fra til hvis koncert jeg helst vil opleve
stemningen. Men at udelukke koncerter bare fordi man har et lækkert stort
fjernsyn og et fedt lydanlæg er for dumt. På trods af bedst tænkelige
forhold til at opleve koncertdvd'er i min stue skal jeg alligevel opleve
Stones. Tænk hvis det er sidste gang muligheden er der!?!

Mvh.
Babuska

Fra : Holst

Dato : 19-12-05 17:24

Babuska wrote:

> [...]
> det er så fedt, at det er fløjtende ligegyldigt om det pisser ned, eller om

Ja, og fløjtende ligegyldigt, om lyden er er lort til, hvilket ofte er
tilfældet, fordi enten er akustikken dårlig, højttalerne er dårlige, man
står forkert i forhold til lyden ... osv.

> En koncert dvd kan bruges til at genopleve musikken men den kan aldrig
> gengive stemningen

Ja, og så får man ofte en bedre lydoplevelse end til koncerten.

> På trods af bedst tænkelige
> forhold til at opleve koncertdvd'er i min stue skal jeg alligevel opleve
> Stones. Tænk hvis det er sidste gang muligheden er der!?!

Ja, det er jo lige det. Stones vil helt sikkert være en stor oplevelse.
Trods det fravalgte jeg at tage af sted. Der er lidt meget andet, jeg
skal til i løbet af foråret, og når alt kommer til alt, så har jeg
aldrig været den store fan af Stones. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan
lide dem. De er meget dygtige, og jeg er overbevist om, at en koncert
med den er en meget stor oplevelse. Men jeg fortryder det jo nok, når
forsommeren nærmer sig

Fra : Babuska

Dato : 19-12-05 19:50

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> wrote in message

> Ja, og fløjtende ligegyldigt, om lyden er er lort til, hvilket ofte er
> tilfældet, fordi enten er akustikken dårlig, højttalerne er dårlige, man
> står forkert i forhold til lyden ... osv.

det har jeg aldrig oplevet når jeg har været il koncert..

> Ja, og så får man ofte en bedre lydoplevelse end til koncerten.

igen, ikke noget jeg kan nikke genkendende til.. Man får en _anden_
lydoplevelse end til koncerten, men jeg har ikke oplevet at den er hverken
værre eller bedre.

> [...]
> til i løbet af foråret, og når alt kommer til alt, så har jeg aldrig været

det har jeg heller ikke.. men er vokset op med forældre der har hørt dem, og
så fik jeg billetter med rabat, for at stå i kø den halve nat, så jeg vil
dælme høre hvad jeg er gået glip af

Mvh.
Babuska

Fra : Max

Dato : 19-12-05 21:09

Hej

> det har jeg aldrig oplevet når jeg har været il koncert..

Hvis man var til begge Poul McCartney koncerterne sidste sommer,
ja så opdagede man hvor stor forskel der kan være på det samme
band to dage i træk, førstedagen nåede kun 60% i forhold til andendagen.

Mvh Max

Fra : XXX

Dato : 19-12-05 18:20

"Babuska" <babuska@babuska> wrote in

> "XXX" <not@this.level> wrote in message

> hvorfor i al verden er det så et "problem" at der sælges 9 billetter
> til samme person??!!!

Flest mulige skal have lov til at få sig en billet!
Selvom jeg ikke er interesseret i selv at få en billet, kan jeg vel godt
ønske at andre får?

> Har du nogensinde været til en koncert?

Nej. Jeg sætter ikke mine ben, hvor der er mange mennesker.
Endvidere kan jeg ikke tåle at stå op så længe uden at få voldsomme
smerter.

Fra : Babuska

Dato : 19-12-05 19:53

> Flest mulige skal have lov til at få sig en billet!
> Selvom jeg ikke er interesseret i selv at få en billet, kan jeg vel godt
> ønske at andre får?

ja det kan du sagtens ønske, og det er da fint af dig. Men da jeg stod i kø
en halv nat, for at få billetter, var det ikke kun mig selv jeg skulle købe
for. Jeg skulle faktisk købe for 6 andre. Og sammenholdt med at de 6 selv
stod i kø, eller prøvede at få billet via nettet, så er der jo ikke flere
der har fået billet af den grund. Når man køber 9 billetter er det jo ikke
fordi man selv bruger alle 9 men fordi man køber til sig selv og 8 andre. Så
der er ikke flere der får billetter af at man kun kan købe én billet..

> Nej. Jeg sætter ikke mine ben, hvor der er mange mennesker.
> Endvidere kan jeg ikke tåle at stå op så længe uden at få voldsomme
> smerter.

Der er siddepladser til nogle koncerter (det er så ikke tilfældet med
Rolling Stones koncerten) men der er altså ofte koncerter hvor man kan sidde
(selvom jeg finder det sådan lidt absurd at sidde ned til koncert -
medmindre det er noget klassisk)

Mvh.
Babuska

Fra : Holst

Dato : 19-12-05 20:04

XXX wrote:

> Flest mulige skal have lov til at få sig en billet!
> Selvom jeg ikke er interesseret i selv at få en billet, kan jeg vel godt
> ønske at andre får?

Ja, det kan du bestemt.

Men der er jo også ni, som har fået billet til koncerten derved. Det er
jo ikke Babuska, der skal bruge alle ni billetter selv for at komme til
koncert.

Fra : Babuska

Dato : 19-12-05 14:08

> "Kim Riber" <saltholmsvej4@fjerndette.esenet.dk> wrote in

> Jeg mener ikke, man kan tillade sig at sælge 9 billetter til den samme
> person!

hvorfor ikke det? Hvis man skal en flok venner afsted, eller en familie, man
skal købe til sig selv og har tænkt at give et par billetter i julegave..

Jeg synes det er fint man kan købe op til 9 billetter. Nogen køber alle 9 og
nogen gør ikke. Ser ikke det store problem i det (medmindre man selvfølgelig
er bitter over ikke at have fået billetter )

Mvh.
Babuska

Fra : XXX

Dato : 19-12-05 16:11

> [...]
> alle 9 og nogen gør ikke. Ser ikke det store problem i det (medmindre
> man selvfølgelig er bitter over ikke at have fået billetter )

Nu er jeg ikke et flokdyr, så koncerter er ikke noget jeg går til.

Fra : Anders

Dato : 19-12-05 20:51

> Nu er jeg ikke et flokdyr, så koncerter er ikke noget jeg går til.

At gå frivilligt til en Rolling Stones koncert i Danmark er det samme som at
indrømme at man er et stykke kvæg.
- men det er de fleste danskere jo også.

Fra : Morten Guldager

Dato : 23-12-05 07:07

2005-12-19 Anders wrote

> At gå frivilligt til en Rolling Stones koncert i Danmark er det samme som at
> indrømme at man er et stykke kvæg.

Kvæg går ikke frivilligt til slagteren. Der er noget i din
logik der ikke hænger sammen...

/Morten

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-12-05 12:41

Babuska skrev:

> hvorfor ikke det?

Den klassiske risiko er jo, at nogle blot køber ekstra billetter for
at sælge dem videre til ulovlig overpris.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 20-12-05 00:46

XXX wrote:
> Jeg mener ikke, man kan tillade sig at sælge 9 billetter til den samme
> person!

Deri må du da have visse fordele....

Søren