ISDN konvertering til TD Bredbånd
Fra : Erik Dyrendal Rasmus~

Dato : 12-06-01 19:30

Jeg har modtaget en "gør det selv" bredbåndspakke fra TD. Her sagde man, at
det kunne jeg sagtens selv montere, når jeg havde ISDN. Men man gik åbenbart
ud fra at jeg havde ISDN monteret i et alm. trebenet stik. Det er imidlertid
så længe siden, jeg fik ISDN, at jeg havde besøg af en montør. NT-boksen er
altså monteret direkte til kablet. Hvordan laver jeg det nu? Jeg vil jo
gerne undgå et montørbesøg.
Erik R.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 20:49

On Tue, 12 Jun 2001 20:29:44 +0200, Erik Dyrendal Rasmussen wrote:
> [...]
>altså monteret direkte til kablet. Hvordan laver jeg det nu? Jeg vil jo

Det er ikke "rocket science", men kort sagt så er der 2 ledere i brug i
kablet fra NT boxen ud "i væggen", disse skal afbrydes, og filteret skal
sættes ind imellem, det kræver nok at du har nogle stik enten et han og
et hun telefon stik, eller nogle rj11 stik (og en tang til at montere dem).

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 13-06-01 09:22

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote in message

> eller nogle rj11 stik (og en tang til at montere dem).

Her skal lige bemærkes, at RJ-stik ikke er konstrueret til at blive monteret
på massive kobber-ledere, men derimod på mange-korer-kobber.

Man risikerer en dårlig forbindelse, hvis man sætter RJ-stik på
massive-kobber-ledere.

Mvh haa/o

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-06-01 15:12

On Wed, 13 Jun 2001 09:22:09 +0100, Henrik Aarfeldt wrote:

>Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote in message

>Her skal lige bemærkes, at RJ-stik ikke er konstrueret til at blive monteret
>på massive kobber-ledere, men derimod på mange-korer-kobber.

Kommer an på hvilken type stik man bruger, der er version til både massive
og "mange-korer".

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 13-06-01 21:58

> Kommer an på hvilken type stik man bruger, der er version til både massive
> og "mange-korer".

Korrekt....men dem man ser i 99,9 % af tilfældene...det er dem til
"mange-korer".

Mvh haa/o

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-06-01 22:37

On Wed, 13 Jun 2001 22:58:00 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

>Korrekt....men dem man ser i 99,9 % af tilfældene...det er dem til
>"mange-korer".

? Hvis man skal bruge nogen til solid core, så køber man da bare nogle sådanne,
hvor stort et problem er det ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 13-06-01 22:52

> ? Hvis man skal bruge nogen til solid core, så køber man da bare nogle
sådanne,
> hvor stort et problem er det ?

Så stort er problemet skam heller ikke...hvis man er klar over det.
Og det er der ikke ret mange der er.

Mvh haa/o

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 08:40

> "Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> sådanne,

Forøvrigt anses det for at være noget "klamp" at sætte en RJ-stikprop på
solid-core-cobber.
Fast installation skal afsluttes i et dertil konstrueret stik.

Der er bl.a. problemer med bevægeligheden af solid-core-cobber afsluttet i
en RJ-stikprop.

Mvh haa/o

Fra : Michael Skarum

Dato : 13-06-01 01:35

On Tue, 12 Jun 2001 20:29:44 +0200, Erik Dyrendal Rasmussen wrote:
>Hvordan laver jeg det nu? Jeg vil jo
>gerne undgå et montørbesøg.
>Erik R.

Uden at påstå jeg ved alt om det, tror jeg ikke du må pille ved installationer
udført af en TDC tekniker. Du er med andre ord nødtil at bestille en tekinker
tilat sætte din BB|ADSL op.
Men igen, jeg er ikke 100%

--
Michael Skarum

Fra : Jogge

Dato : 13-06-01 07:19

Hejsan hvis det er den helt gamle NT boks, den der grå en (kan ikke huske
versions nummeret) men så skal du have den skiftet alligevel, ellers vil det
ikke fungere med ADSL, det var tivertifald det jeg fik afvide af ham
montøren som var ude og fiks fakse netexpres for mig, for ca. 9 mdr siden.
Men hmm prøv at ring til 80808017 og spørg om det er rigitgt? eller evt
80808047 og spørg om de ikke lige gider komme ud og skifte den ,o) min gik
dengang også direkte ned i stikket, men nu er der kommet sådan en stik lige
ved siden af, hvor det hele så er samlet i

Fra : Claus Ortvald

Dato : 13-06-01 08:18

Jeg havde det samme som sig

Jeg åbnede dåsen så det lednings par som blev brugt og klippede ledningen
over.

Så fik jeg sat i et alm telefon stik hun, et til click montering.
Mmonterede ledningerne til de to ben som er vertikale. Pakkede stikket
sammen satte en stik på ledningen fra NT boksen. Og vupti nu havde jeg en
scenario som beskrevet i Bredbånd GDS.

Og da boksen så kom blev den monteret fre tdc bredbånd blev de nye kasser
monteret og vupti nu kører vi 1024/256. D'T a' BÅE DAJLIT.

/claus