Finn Ziegler
Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 12-12-05 17:45

Finn Ziegler er død 70 år gammel. Han var en ener på violin og
vibrafon. Mange har sikkert hørt og set ham på værtshuset La Fontaine
en tidlig morgenstund på vej hjem fra byen.
Han var stor i sin genre.

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 18:24

"Jørgen Jacobsen" <jabber@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Finn Ziegler er død 70 år gammel. Han var en ener på violin og
> vibrafon. Mange har sikkert hørt og set ham på værtshuset La Fontaine
> en tidlig morgenstund på vej hjem fra byen.
> Han var stor i sin genre.

Ja, han har røget den sidste cigar.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-05 18:36

> [...]
> vibrafon. Mange har sikkert hørt og set ham på værtshuset La Fontaine
> en tidlig morgenstund på vej hjem fra byen.

____

SV: Hvilken genre ?

Fra : per

Dato : 12-12-05 18:54

"Åge Halldorsson"

> SV: Hvilken genre ?

Ikke noget for dig, Åge: Swingjazz

Per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-05 20:17

"per" <nogood@out-of-order.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson"

> Ikke noget for dig, Åge: Swingjazz
>
> Per
________________

Hov hov bette mand. Sån noget rigtig god 30-er swing-bigband-musik er da
wældig. Det ser jeg faktisk ret tit i tysk tv. Udsendelsesrækken
"Musikantenstadl" er nogle gang ret meget meget swing-musik-inspireret.
Nogle gange ser det ud som om det er mafiosoer som synger. De har 30-er-tøj
på, mikrofonerne er de tons-tunge gamle Elvis-agtige mikrofoner. Det lyder
rigtigt godt når de synger og spiller. .
Men når de aldrig spiller sån noget i radioen i Dannevang er det altså
svært at kende de danske swing-grupper eller sangere. Der er forresten en
swing-musik-gruppe en på øen Mors. Den hedder "Bogeymann band" og på deres
nyeste cd er der numre som "In the mood" og "American patrol". De er lidt
under 20 mand i bigband`et. Det er noget som vil noget.
Spillede ham dersens Finn Zigler i et sådant orkester?

Hilsen Åge

Fra : Egon Stich

Dato : 12-12-05 20:54

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:439dcbed$0$38676$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> på, mikrofonerne er de tons-tunge gamle Elvis-agtige mikrofoner. Det lyder
> rigtigt godt når de synger og spiller. .

Det er ganske enkelt fremragende, når de gør det
Og altid 20 30er musik.

> Men når de aldrig spiller sån noget i radioen i Dannevang er det altså
> svært at kende de danske swing-grupper eller sangere.

Dansk TV befinder sig langt langt nede, når det drejer sig om musik.
I går roste de Finn Ziegler som "en af de største".
De har bare aldrig vist ham, andet end i klip.
En som Poul Harrison, internationalt kendt, heller ikke.
Derimod nok af Anders And musik for tonedøve teen-agere, og 68ere, der fik
blæst trommehinderne ud af b.la. stones.

Nej.
Altid i små bands.
Lidt hen af Svend Asmussen.
Som vi heller aldrig må høre på TV.

MVH
Egon

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-12-05 17:41

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De har bare aldrig vist ham, andet end i klip.
> En som Poul Harrison, internationalt kendt, heller ikke.

SV: Nej, det er typisk. Det er lige som om DR og TV2 mener at musik slet
ikke egner sig til at blive vist på billede. At der ikke er noget formål med
at vi skal se personer som står og betjener musik-instrumenter. Det er en
underlig indstilling. der er ikke noget så indelukket som dansk tv. Og det
gælder alle musikgenrer, både den muntre slager og country og swing og al
det der almindelige underholdningsmusik.
Det er uforståeligt at det skal være sådan i Danmark når det ikke er
sådan i vore nabolande især mod syd men også mod nord. det er da hygsomt at
se dem spille. I tyskland ser vi dem spille i et programformat som de kalder
"En musikalsk rejse". Så drøner vi rundt i landet og i landskaberne kommer
gåen forskellige orkestre som synger og spiller men kameraet panorerer hen
over forskellige interessante naturlandskaber eller orkesteret. Også swing
og blæser-orkestre.
Det er forreste direkte mærkværdig som de kan rose forskellige
musik-folk, samtidig med at de ikke gider vise koncerter med dem. Det virker
lidt hyklerisk og lidt formålsløst.

> Derimod nok af Anders And musik for tonedøve teen-agere, og 68ere, der fik
> blæst trommehinderne ud af b.la. stones.

SV: De folk kender jeg.

> Lidt hen af Svend Asmussen.
> Som vi heller aldrig må høre på TV.

SV: Typisk. Hellere bruge penge på at se en familie rydde op på loftet, tsk
tsk.. Hvor ender dansk tv?. - Mit gæt: som en automatisk tænd-sluk
båndmaskine. Det er godt nok sørgeligt. Jeg priser mig lykkelig for at vi
har Tysk Tv til at betjene Danmark med musik

Hilsen Åge

Fra : Egon Stich

Dato : 13-12-05 17:57

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:439ef8b1$0$8811$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> gælder alle musikgenrer, både den muntre slager og country og swing og al
> det der almindelige underholdningsmusik.

Det er vel fordi tidens yngre mennesker, og det er jo disse, der ansættes,
kun tænker i "livsstil".
Og alene kan finde på at vise anglofile billige koncepter.
Faktisk er der aldrig noget på dansk TV, der appellerer til mennesker over
60.

> [...]
> over forskellige interessante naturlandskaber eller orkesteret. Også swing

Ved det, kære ven

Det er de aftener, man ser TV..
Men vi må jo glæde os over, at vi har et kulturelt indstillet naboland, der
kan og vil være alsidige.
De har heller ikke glemt, som her i landet, at der findes noget som
operetter.

> [...]
> båndmaskine. Det er godt nok sørgeligt. Jeg priser mig lykkelig for at vi
> har Tysk Tv til at betjene Danmark med musik

Enig.
"Aus Böhmen kommt die Musik..", som sangen hedder..

MVH
Egon

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-12-05 22:14

> De har heller ikke glemt, som her i landet, at der findes noget som
> operetter.

> MVH
> Egon
______

Deutsche Fernsehballet des MDR

Volksmusikspatzen

Ja, havde vi bare sådan noget

Hilsen Åge

PS: men så skal der godt nok ryddes op i 68-er-hippiekulturen i dansk tv.
Almindelige folk skal til.

Fra : Egon Stich

Dato : 14-12-05 16:30

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:439f38c9$0$151$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> ______
>

> Deutsche Fernsehballet des MDR
>
> Volksmusikspatzen
>
> Ja, havde vi bare sådan noget

Jow -
Der bliver der gjort noget ud af det.

> Hilsen Åge
>
> PS: men så skal der godt nok ryddes op i 68-er-hippiekulturen i dansk tv.
> Almindelige folk skal til.

De uddør vel en dag
Problemet er så blot, at de har vildledt de efterfølgende generationer til
udelukkende at lytte til tæppebankermusik.
Du ved, småt begavet chimpanse på guitar, 3 akkorder og Rytmeboks.
Rigtige instrumenter er for svære at lære at spille på

MVH
Egon

Fra : Robert Piil

Dato : 14-12-05 01:01

On Mon, 12 Dec 2005 20:53:44 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Som vi heller aldrig må høre på TV.

Mangler du ikke et længere?

Finn Ziegler har da været husmusiker i flere TV-programmer, og
spilllet ganske meget på TV. Men det er godtnok nogle år siden jeg
sidst har set ham.

Svend Asmussen er jeg da også faldet over på TV et par gange,
ligeledes for laaang tid siden.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Egon Stich

Dato : 14-12-05 16:34

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sidst har set ham.
>
> Svend Asmussen er jeg da også faldet over på TV et par gange,

Du har ret i, at der "var engang".
Skønt det også dengang ver lidt karrigt med ordentlig musik på TV.
Det forsvandt, da den generation der ikke kunne fatte andet end pigtråd,
blev gamle nok til at blive ansat i foretagenet.
Og nu genoplever deres vildfarelser, ved at udsætte uskyldige for lortet.

MVH
Egon

Fra : Max

Dato : 12-12-05 20:18

Hej Åge

> SV: Hvilken genre ?

Musik, ikke noget for dig Åge.

Mvh Max

Fra : Robert Piil

Dato : 14-12-05 01:02

On Mon, 12 Dec 2005 18:36:22 +0100, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>SV: Hvilken genre ?

Hvis jeg nu siger han var en stor mand, med cigar i munden bag en
vibrafon, så kan du sikkert huske at du har set ham?

Fra : janx

Dato : 10-01-06 09:43

Øv, jeg har først lige læst den triste nyhed - Finn Ziegler ku' lave
magi med sin violin - og vi er heldige: vi kan jo stadig høre hans
musik ! - 1000 tak for musikken Finn! - men det er altså trist: nu er
violinen tavs. mvh. jan andré mortensen