Vinyl auktioner
Fra : BS

Dato : 10-12-05 09:29

Hejsa

Jeg er stor forbruger af QXL her i danmark, og faldt den anden dag over den
polske udgave - masser af lækkert must have vinyl der også....

Så hvilke gode online auktions sider bruger i andre vinyl nørder derude ??

Takker

Fra : Holst

Dato : 10-12-05 20:26

BS wrote:

> Jeg er stor forbruger af QXL her i danmark, og faldt den anden dag over den
> polske udgave - masser af lækkert must have vinyl der også....
>
> Så hvilke gode online auktions sider bruger i andre vinyl nørder derude ??

Mon ikke ebay.com, ebay.co.uk og ebay.de også kan være leveringsdygtige
i sådant?

Fra : BS

Dato : 11-12-05 04:52

> Mon ikke ebay.com, ebay.co.uk og ebay.de også kan være leveringsdygtige i
> sådant?

Jeg har faktisk tøvet med at bruge Ebay.com da det som oftest er fra USA så
og så kan man vel forvendte et told smæk når de kommer ind i EU eller ??

Men jeg vil da tage et kig på de 2 andre straks !

Takker

Fra : Holst

Dato : 11-12-05 11:41

BS wrote:

> Jeg har faktisk tøvet med at bruge Ebay.com da det som oftest er fra USA så
> og så kan man vel forvendte et told smæk når de kommer ind i EU eller ??

Ja, man skal være opmærksom, at man kan risikere et told/moms-smæk.

Men har de det, du søger, kan det måske være det værd.

> Men jeg vil da tage et kig på de 2 andre straks !

Mange af de ting, du finder på ebay.co.uk og ebay.de er vist også anført
på ebay.com, men indimellem er der nu ting, som kun findes på enten
ebay.co.uk eller ebay.de.

Derudover er der også andre ebay'er, mener der er både ebay.co.jp og
ebay.com.au, men jeg har ikke gjort det så meget i den slags i de
seneste år.

Men sørg altid for 1) se hvor sælger bor; 2) se om sælger sender til
Danmark (Europa (Worldwide)); 3) vær opmærksom på
forsendelsesomkostninger; og 4) hvorledes kan betaling foregå; inden du
begynder at byde. Og så selvfølgelig tjekke sælgerens feedbackrating,
men det tog jeg lidt som en selvfølge, at man gør, så den fik ikke noget
nummer, men lad os give den 0).

Men ellers er der også eil.com (ligger i England), men det er blot en
forhandler og ikke auktion. Men de har meget.