Daredevil
Fra : Per Vadmand

Dato : 13-01-06 23:01

Jeg så lige "Daredevil" - som jeg synes, var o.k. Ikke en af de bedste
tegeseriefilmatiseringer, men rimelig at se én gang.

Men sig mig: Var det ikke Stan Lee han reddede fra at blive kørt ned i
starten?

Og lagde I mærke til, at Murdock seniors boksemodstander hed John Romita?

--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Lars Rindsig

Dato : 14-01-06 00:29

Per Vadmand wrote:

> Men sig mig: Var det ikke Stan Lee han reddede fra at blive kørt ned i
> starten?

Jo. Han har også småroller i filmene om Hulk, Projekt X og Edderkoppen 2.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Lars Rindsig

Dato : 14-01-06 00:33

Lars Rindsig wrote:

> Jo. Han har også småroller i filmene om Hulk, Projekt X og Edderkoppen 2.

... og De fantastiske Fire-filmen er han i øvrigt også med i.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Thomas W. Helvard

Dato : 14-01-06 19:06

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> wrote in message

> .. og De fantastiske Fire-filmen er han i øvrigt også med i.

Og Mallrats for den sags skyld

Fra : Lars Rindsig

Dato : 14-01-06 20:42

Thomas W. Helvard wrote:

> Og Mallrats for den sags skyld

Joeh, men det er jo ikke en Marvel-film.

Til gengøæd er Mallrats bedre end sit rygte - hvad man ikke kan sige om
Jay and Silent Bob Strike Back, som er decideret pinefuld.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Per

Dato : 14-01-06 21:48

> Til gengøæd er Mallrats bedre end sit rygte - hvad man ikke kan sige om
> Jay and Silent Bob Strike Back, som er decideret pinefuld.
>
> Lars

Jay and Silent Bob er da klart den sjoveste Kevin Smith film.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-01-06 22:05

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Jay and Silent Bob er da klart den sjoveste Kevin Smith film.

Det var en imponerende udtalelse.

J&SBSB er sådan en film, som primært baserer sig på, at man forventer
at publikum kender en masse trivia om de tidligere film af samme
instruktør, om Hollywood som sådan og om involverede
skuespillere. Handling er der ikke meget af, men givet ovenstående
grundlag er intertekstualiteten i sig selv uhyre fornøjelig.

Men sjoveste? Clerks er langt morsommere. Måske fordi Jay og Bob
holder sig der hvor de hører til - som små bifigurer.

Under alle omstændigheder er det ikke "sjov" Kevin Smith gør
bedst. Hans skarpe øje for hvad der sker ude i virkeligheden og evne
til at skrive dialog, der afspejler dette, gør ham i stand til at
skrive og instruere utroligt gribende film. Således Chasing Amy og
Jersey Girl. Begge film der ikke lider af krampagtige forsøg på at få
os til at grine.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Lars Rindsig

Dato : 14-01-06 22:25

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> skuespillere. Handling er der ikke meget af, men givet ovenstående
> grundlag er intertekstualiteten i sig selv uhyre fornøjelig.

Som du skriver er Kevins Smiths force dialog og persontegning - som
instruktør er han måske nok habil men ikke specielt interessant. Det der
irriterede mig ved J&SBSB var at der stort set ikke var nogne af delene
- hvad angår poersonerne er Jay og Silent Bob papirstynde; de er
birolle-figurer, og i deres egen film formår Smith netop ikek at give
dem de personligheder, de burde have været udstyret med eftersom de
øvrige personer i filmen allesammen er bi-personer. Dialog var der
heller ikke meget af - især ikke flerstavelsesord - ud over det
allermest nødvendige for at drive handlingen frme.

Intertekstualiteten kunne måske have reddet den, men den synes jeg
ærligt talt heller ikke fungerer, fordi den består i at gentage gags og
one-liners fra tidligere film (Silent Bobs Bat-bælte; Dante der siger "I
wasn't even supposed to be here today" osv), og sp referencer til
70'er-TV osv. Og det er nemlig ikke kreativ brug af intertekstualiteten.
Og det er sådan set kun endnu mere trist fordi man ved at Kevin Smith
kan lave nogle langt bedre film.

Shannon Elizabeth var lækker og der var to eller tre morsomme punkter -
Chris Rocks paranoide filminstruktør var fx sjov. Ud over det: bras. Øv.

> Men sjoveste? Clerks er langt morsommere.

Subscribe.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Morten Steen

Dato : 14-01-06 00:40

> Jeg så lige "Daredevil" - som jeg synes, var o.k. Ikke en af de bedste
> tegeseriefilmatiseringer, men rimelig at se én gang.

Jeg har købt Director's Cut. Har desværre ikke fået set den endnu, men den
skulle være MEGET bedre end biografversionen, som jeg syntes var helt OK.

Så jeg glæder mig til at se DC.

Morten

Fra : Thomas S

Dato : 14-01-06 13:57

Per Vadmand wrote:
> Jeg så lige "Daredevil" - som jeg synes, var o.k. Ikke en af de bedste
> tegeseriefilmatiseringer, men rimelig at se én gang.

Jeg vil ikke svinge mig op til mere end o.k. Men min far var for en
gansg skyld vild med sådan en.

> Men sig mig: Var det ikke Stan Lee han reddede fra at blive kørt ned i
> starten?

Jo. Der er også en "Mr. Lee", der fisker i weekenden, der har betalt
Matt Murdock i fisk i en scne.

> Og lagde I mærke til, at Murdock seniors boksemodstander hed John Romita?

Ja. Ikke så længe efter blev der nævnt nogle flere boksere ved
efternavn, og de kunne alle være efternavne på tegnere. Måske var
jeg i overtolkningsmode dér, men det var Miller (jeg gætter Frank) og
så kan jeg ikke huske, hvem mere.

Thomas S

Fra : Thomas S

Dato : 14-01-06 14:04

Thomas S wrote:

> [...]
> efternavn, og de kunne alle være efternavne på tegnere. Måske var
> jeg i overtolkningsmode dér, men det var Miller (jeg gætter Frank) og

.... Miller, Mack og Bendis samt Colan.

Fra imdb (http://imdb.com/title/tt0287978/trivia):

> [...]
> and son artists Johnny Romita (John Sr.) (1966) and John Romita Jr. (1988-1990).
> Kane (a thug): Named after Gil Kane, Daredevil cover artist between 1971 and 1978.
> Miller, Mack and Bendis (three other boxers that Jack Murdock previously "won"
> matches against), a reference to Frank Miller, writer/artist (1979-1983), David Mack,
> one of the artists (1999-2001), and Brian Bendis, the current writer of Daredevil, as of
> the time of the film's release (1999-present).
> Kevin Smith wrote some Daredevil comics (see Daredevil Visionaries: Kevin Smith),

Thomas S