Hvilke film er noget for mig tror i?
Fra : martin

Dato : 08-01-06 19:16

Hej jeg skal have købt mig nogle film og mangler gode titler.

Jeg mest til film med enten: Noget med rummet (som armageddon - ikke star
wars og den slags)

Noget med ubåde - fly - skibe - både i krigsfilm men også i andre
sammenhænge

Jeg har seføli set film som airforce 1 og hunt for red october men der må
vel være mange flere?

Så kan jeg også godt lide de danske (som Ambulancen og blinkende lygter men
dem har jeg i forvejen)

Jo så så jeg Forgotten den anden dag og den er fed, så flere i den stil
kunne jeg også godt bruge.

Gode gyserfilm savner også

Har i nogle gode forslag til titler?

Fra : KO

Dato : 08-01-06 22:14

> [...]
> men
> dem har jeg i forvejen)
>
> Jo så så jeg Forgotten den anden dag og den er fed, så flere i den stil

Hmm. Der er mange.
Hvorfor ikke søge lidt på imdb.com selv? Der er også genreinddelinger, så
kan man søge under krigsfilm eller sci fiction f.eks.

Fra : Jesper

Dato : 08-01-06 23:52

martin <jadahva@hotmail.com> wrote:

> [...]
> wars og den slags)
>
> Noget med ubåde - fly - skibe - både i krigsfilm men også i andre

Independence Day, V - The Mini Series, V - The Final Battle, V - The
Complete Series.

> Jeg har seføli set film som airforce 1 og hunt for red october men der må
> vel være mange flere?

Turbulence, Con Air, Flightplan

> [...]
> dem har jeg i forvejen)
>
> Jo så så jeg Forgotten den anden dag og den er fed, så flere i den stil

Dagon, Event Horizon, Dark Water (Den japanske original), The Ring (Den
japanske original),Michele Soavi film: Stage Fright, The Cult, The
Church, Dellamorte Dellamore/Cemetary Man.
Lair of the White Worm, Dust Devil, The Funhouse, Tourist Trap,
Candyman.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-01-06 23:59

martin skrev den 08-01-2006 19:15:
> [...]
> wars og den slags)
>
> Noget med ubåde - fly - skibe - både i krigsfilm men også i andre

Tja, her er en lidt overset film IMO:
http://www.imdb.com/title/tt0054310/

Kan købes sammen med anden WW2-ubådsfilm (kender den ikke):

http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=11283

Den obligatoriske: Das Boot bør helt klart være en "skal ses"-film,
når du er til ubåde i krigsfilm.

> Jeg har seføli set film som airforce 1 og hunt for red october men der må
> vel være mange flere?

Jep imdb.com er din ven i denne sammenhæng.

mvh

Carsten

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-01-06 14:17

On Sun, 8 Jan 2006 19:15:38 +0100, martin wrote:

> Hej jeg skal have købt mig nogle film og mangler gode titler.
>
> Jeg mest til film med enten: Noget med rummet (som armageddon - ikke star
> wars og den slags)

Måske Alien filmene, men dem har du sikkert set. 2001 kan jeg personlig
godt lide, men forvent ikke et action-brag ala Armageddon.

> Noget med ubåde - fly - skibe - både i krigsfilm men også i andre
> sammenhænge
>
> Jeg har seføli set film som airforce 1 og hunt for red october men der må
> vel være mange flere?

Das Boot
Måske "Abyss", den blander sci-fi med Ubåde :)
The Final Countdown aka "USS Nimitz - forsvundet i stillehavet" (igen
sci-fi, denne gang sammen med hangarskibe)

Du kan måske med fordel søge på imdb.com efter keywords eller plots og søge
efter submarine, hangar, etc. Du vil få en masse hits, men du kan starte
med at filtrere dem fra med lav rating, og dernæst måske gå efter dem der
er til at opdrive.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-01-06 17:34

martin skrev den 08-01-2006 19:15:

> Har i nogle gode forslag til titler?

Gider du svare på de forslag du har fået? Om det er noget du kan
arbejde videre med eller hvad du selv har fundet.

Det er ikke fedt, at hjælpe folk, hvis ikke man får at vide om det man
har hjulpet med er noget der kan bruges eller ej.

mvh

Carsten

Fra : Rikke

Dato : 12-01-06 09:09

Jeg vil helt klart anbefale "Memento"! Helt fantastisk film. Den ligger på
top 10'en over bedste film nogensinde på IMDb!

Mvh. R

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-01-06 09:20

Rikke wrote:
> [...]

wars og den slags)

Noget med ubåde - fly - skibe - både i krigsfilm men også i andre

Nu har jeg godt nok kun set Memento en enkelt gang, men jeg synes altså
virkelig ikke jeg kan huske særlig meget om nogle rum-ubåde, krigsskibe
eller, for den sags skyld, noget så simpelt som et rutefly