Forskel på disse to vers. af Ringenes Herr~
Fra : Kent

Dato : 05-01-06 13:59

Hej

Jeg vil have købt mig en box med Ringenes Herre Trilogien.
Ikke den helt store 12-disc version til omkring 1000, for SÅ
meget fan er jeg heller ikke.

Har fundet disse to 6-disc versioner:

http://dvd1.dk/product.asp?product=29492 til 250,00 + fragt.

http://www.moviezoo.dk/index.php?varenummer=5706710068808&title=Ringenes%20Herre%20Filmtrilogien%20(box)#cover
til 275,00 + fragt.

Er der nogen, der kan fortælle mig, om der er forskel på indholdet
på cd'erne??? Boxen er jo lidt forskellig.

Tak

Kent.

Fra : Kent

Dato : 05-01-06 14:09

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til 275,00 + fragt.
>
> Er der nogen, der kan fortælle mig, om der er forskel på indholdet
> på cd'erne??? Boxen er jo lidt forskellig.

Jeg kom lige til at bytte om på priserne . Det øverste link
refererer til en version til 275,00 + frag og den nederste til
250,00 + fragt.

Håber på hurtig hjælp.

Kent

Fra : Holst

Dato : 05-01-06 14:10

Kent wrote:

> Er der nogen, der kan fortælle mig, om der er forskel på indholdet
> på cd'erne??? Boxen er jo lidt forskellig.

Mig bekendt - og jeg er alt andet end en ekspert (ejer dem end ikke selv
endnu), så findes de i to udgaver. En udgave med 6 dvd og en med 12 dvd.
Forskellen er, at udgaven med 12 dvd har de ekstra lange udgaver af
filmene og mere ekstramateriale.

Bortset fra det er det blot emballage, der er til forskel.

Men måske tager jeg fejl.

Fra : Kent

Dato : 05-01-06 14:30

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> filmene og mere ekstramateriale.
>
> Bortset fra det er det blot emballage, der er til forskel.

Tak for svaret!

Håber en eller anden kan gøre det helt klart, om der er
forskel eller ej.

Kent

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 05-01-06 14:34

Kent skrev:
> Tak for svaret!

Hvad siger du til at give 199,- for alle tre film?
Se: http://lakjer.dk/mikkel/ringenes-herre.shtml
(Dog vist uden papæsken).

> Håber en eller anden kan gøre det helt klart, om der er
> forskel eller ej.

Prøv at se her:
http://dvdcompare.net/comparisons/search.php

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 19:00

On Thu, 05 Jan 2006 14:33:40 +0100, Mikkel Møldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> wrote:

>Hvad siger du til at give 199,- for alle tre film?
>Se: http://lakjer.dk/mikkel/ringenes-herre.shtml
>(Dog vist uden papæsken).

Det ville da være en skam, hvis han købte filmene i
biografversionerne.

De er da en hel del bedre i de lange versioner. Jeg vil mene pengene
ville være godt givet ud.

Personlig, har jeg selv anskaffet de tre Gift-Box-Set udgaver for
under 1000 kr. ialt. Box 1 fandt jeg til 280,- 2&3 til hver 350,-.
Fundet hos vores lokale bog-/blad-/dvd-antikvar. Alle fabriksnye, købt
indenfor 4 måneder efter udgivelsen. Så har jeg også tre flotte
"plastic/gips"-figurer, der faktisk pynter godt i bogreolen. Den ene
endda med et hemmeligt rum...

Selvfølgelig er der så også forskel på omkring 250,- og 1000,- kr. Men
jeg mener nu stadig at det er pengene værd.

Med mange venlige hilsener

Jan

Fra : Maria de Francis

Dato : 05-01-06 18:33

> [...]
> til 275,00 + fragt.
>
> Er der nogen, der kan fortælle mig, om der er forskel på indholdet
> på cd'erne??? Boxen er jo lidt forskellig.

Nu er der allerede nævnt dvdcompare.net, men hvis din udtalelse om at du
heller ikke er SÅ meget fan går på prisen, så kan man faktisk godt få den
extendede udgave til mindre end 1000.- kr. F. eks
http://www.choicesdirect.com/templates/product.asp?ProductGuid=668277 til
32,99 £ + vistnok 2 £ i fragt

Personligt vil jeg til enhver tid foretrække den extendede udgave, men hvis
det er der du står af på at være fan, så er det jo en anden historie.

Mvh Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse.
I suspect people of plotting to make me happy.

Fra : Holst

Dato : 05-01-06 18:48

Maria de Francis wrote:

> [...]
> heller ikke er SÅ meget fan går på prisen, så kan man faktisk godt få den
> extendede udgave til mindre end 1000.- kr. F. eks

Ja, det er jo billigt, men har den danske undertekster?

Fra : Maria de Francis

Dato : 05-01-06 21:47

> Ja, det er jo billigt, men har den danske undertekster?

Ja, det kan man desværre ikke se på sitet. Jeg har selv købt mine extendede
efterhånden som de kom herhjemme, med figurer til that is, men jeg er også
vild med dem.
Men andre ting jeg har købt hos choicesdirect har haft danske tekster, selv
hvor det ikke var nævnt, men man skal nok ikke regne med det.

Jeg synes nu de ses bedst uden forstyrrende undertekster, men det er jo som
man har det.

Måske kan man maile til dem og finde ud af det af den vej. Jeg har kun
oplevet dem som hjælpsomme, og det betaler sig vel også bedst for dem
Iøvrigt undrer det mig at hverken DVDOO eller Axel (på racoon) har dem ...

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 20:31

> Jeg vil have købt mig en box med Ringenes Herre Trilogien.
> Ikke den helt store 12-disc version til omkring 1000, for SÅ
> meget fan er jeg heller ikke.

Jeg købte LOR 12 disc extented versioner til 595 kr hos Kvickly med
medlemskort.

Jeg kan se på deres website, at de stadig reklamerer med tilbudet:
http://coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=210&pf%5Fid=6062666

/ muster

Fra : -USH-

Dato : 05-01-06 20:50

Muster Muster skrev:

> [...]
> medlemskort.
>
> Jeg kan se på deres website, at de stadig reklamerer med tilbudet:

Den står også stadig i Kvikly Ekstra-butikkerne - i hvert fald i Taastrup.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Kent

Dato : 06-01-06 10:12

"Muster Muster" <zz> skrev i en meddelelse

> [...]
> medlemskort.
>
> Jeg kan se på deres website, at de stadig reklamerer med tilbudet:

Hmmmm..... okay.... til den pris kunne jeg nok godt finde
på at afbestille biografversionen, jeg allerede har købt.

Det vil jeg lige tænke over. Tak for oplysningen .

Kent.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-01-06 16:22

Kent wrote:
> Hej
>
> Jeg vil have købt mig en box med Ringenes Herre Trilogien.
> Ikke den helt store 12-disc version til omkring 1000, for SÅ
> meget fan er jeg heller ikke.

Du kan da ikke mene at du gider eje de skamklippede biografversioner?

/David

Fra : Kent

Dato : 11-01-06 16:32

> Du kan da ikke mene at du gider eje de skamklippede biografversioner?

Jo, det kan jeg i aller højeste grad, og jeg har allerede
bestilt dem og fået dem.

Egentlig en meget useriøs bemærkning, du kom med dér,
synes du ikke? Underligt hvorfor så mange gad se versionen
i biograferne så?

Kent.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-01-06 19:15

Kent wrote:

> Jo, det kan jeg i aller højeste grad, og jeg har allerede
> bestilt dem og fået dem.

Ok.

> Egentlig en meget useriøs bemærkning, du kom med dér,

Useriøs? Næ, den var skam ment helt alvorligt.

> synes du ikke?

Nej.

> Underligt hvorfor så mange gad se versionen
> i biograferne så?

På det tidspunkt havde folk ligesom ikke rigtigt noget valg... Hvis nu
de korte og de lange versioner var kommet i biograferne samtidigt, så
skal du se hvilke der havde trukket flest tilskuere. Ikke at kvalitet i
sig selv kan måles på antallet af tilskuere.

/David

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-01-06 00:31

David Rasmussen skrev:
> [...]
> skal du se hvilke der havde trukket flest tilskuere. Ikke at kvalitet i
> sig selv kan måles på antallet af tilskuere.

Det var fedt nok at se de lange versioner for at få lidt mere af
historien med. Men når jeg skal gense filmene vil jeg ofte lige så gerne
se de korte versioner - de lange har lidt for langsomt tempo til at jeg
har tålmodighed til at se dem på en hverdagsaften.

Kongen vender tilbage syntes jeg egentlig ikke var blevet bedre af at
blive længere. Den blev bare længere.

Mikkel
--
Gode råd ved dvd-køb på nettet
http://www.lakjer.dk/mikkel/dvd-film.shtml

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-01-06 13:29

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> [...]
> har tålmodighed til at se dem på en hverdagsaften.
>
> Kongen vender tilbage syntes jeg egentlig ikke var blevet bedre af at

Sådan er vi så forskellige. Jeg synes at pacingen i samtlige
biografversioner (måske med undtagelse af FOTR) er elendig, og at der
rettes op på dette i de rigtige udgaver. Biografversionerne har
simpelthen alt for travlt og man når ikke at opbygge sympati eller
indlevelse. Specielt er de første 45 minutter af biografversionen af TTT
en katastrofe efter min mening.

/David

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 11-01-06 20:49

Scripsit Kent:

> [...]
>
> Egentlig en meget useriøs bemærkning, du kom med dér, synes du
> ikke? Underligt hvorfor så mange gad se versionen i biograferne så?

Det var da fordi vi ikke kunne vente på at de extendede versioner kom
op i biografstørrelse - vi spiste smulerne for ikke at dø af sult før
maden kom. Er du klar over hvor længe vi havde ventet på de film?

Lars Erik Bryld

Fra : Maria de Francis

Dato : 11-01-06 21:39

> [...]

> Egentlig en meget useriøs bemærkning, du kom med dér,
> synes du ikke? Underligt hvorfor så mange gad se versionen

Det er slet ikke underligt, at så mange så dem i biograferne, for de var
længe ventede, ligesom de extendede udgaver var det. Jeg var da selv til
diverse premierer.
Hvorfor finder du det underligt?

Jeg må indrømme at jeg tilslutter mig at biografversionerne "mangler noget".
En diskussion der også gik dengang de kom.
Jeg hører til dem, der ville have de extendede, og det har jeg ikke
fortrudt. De gør det hele mere færdigt

Mvh Maria