firefly
Fra : Mr. D

Dato : 02-01-06 00:35

.... til 259,00 for hele serien. Kan det gøres bedre?

http://www.filmogspil.dk/produkt.asp?id=2376&bid=1

simon

Fra : Hans

Dato : 02-01-06 01:20

Mr. D wrote:
> ... til 259,00 for hele serien. Kan det gøres bedre?
>
> http://www.filmogspil.dk/produkt.asp?id=2376&bid=1

Ja da, se her hos CD-Wow f.eks.:

http://www4.cd-wow.com/searchresults.php?searchfield=firefly

Og det er med forsendelse.

Hans

Fra : Mr. D

Dato : 06-01-06 08:39

> [...]

Tak for hjælpen

Ved nogen om denne ...

http://www4.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=10490

.... er tekstet på dansk?

simon

Fra : Soren Schimkat

Dato : 06-01-06 08:56

Mr. D wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen
>
> Ved nogen om denne ...
>
> http://www4.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=10490
>
> ... er tekstet på dansk?

Jeg tvivler.. men jeg kan fortælle dig det med sikkerhed om nogle få
dage, når den ankommer med posten.

Fra : Soren Schimkat

Dato : 17-01-06 11:41

Soren Schimkat wrote:

> Jeg tvivler.. men jeg kan fortælle dig det med sikkerhed om nogle få
> dage, når den ankommer med posten.

Den er ikke tekstet på dansk.

Noget helt andet: Nu har jeg set de 3 første afsnit - og på 13 skalaen
ville jeg på en god dag max kunne give den et 7 tal.

Den når simpelthen ikke tidernes bedste scifi serier (Babylon 5 og
Startrek - The next generation) til sokkeholderne.

-Søren

Fra : N/A

Dato : 17-01-06 11:49

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-01-06 11:49

Soren Schimkat <schimkat@noemail.hum.aau.dk> writes:

> [...]
>
> Den når simpelthen ikke tidernes bedste scifi serier (Babylon 5 og
> Startrek - The next generation) til sokkeholderne.

Giv den lidt mere tid. Jeg er også MEGET stor fan af B5, men Firefly
er og har... noget andet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Soren Schimkat

Dato : 17-01-06 11:58

Peter B. Juul wrote:

> Giv den lidt mere tid. Jeg er også MEGET stor fan af B5, men Firefly
> er og har... noget andet.

Jeg tager lige et par afsnit i aften og håber på forbedring.

Iøvrigt .. fandt lige denne B5 mega pakke:

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=719237&source=908

savle savle

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-01-06 12:05

Soren Schimkat <schimkat@noemail.hum.aau.dk> writes:

> Jeg tager lige et par afsnit i aften og håber på forbedring.

Jeg oplevede selv, at jeg så de første to afsnit via... umm.. skumle
kilder og bestemt ikke var hooked. Senere købte en kollega DVDen og
jeg lånte den og var solgt.

En af mine venner så også et par afsnit og fandt den kedelig. Han
prøvede også igen og blev hooked.

Mærkeligt mønster, egentlig.

> Iøvrigt .. fandt lige denne B5 mega pakke:
>
> http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=719237&source=908

hm. Er der nogen, der vil købe de tyske udgivelser? I skal få dem billigt.
--
Peter B. Juul, o.-.o
The RockBear. ((^))

Fra : Soren Schimkat

Dato : 17-01-06 12:14

Peter B. Juul wrote:

> [...]
>
> Mærkeligt mønster, egentlig.

> hm. Er der nogen, der vil købe de tyske udgivelser? I skal få dem billigt.

Hvis bare originalsproget stadig ligger på skiverne .. .. så kunne
jeg være intereseret. Hvad har du? - til hvor meget?

mvh Søren

Fra : Espen Schjønberg

Dato : 17-01-06 18:28

On 17.01.2006 12:04, Peter B. Juul wrote:

> [...]
> jeg lånte den og var solgt.
>
> En af mine venner så også et par afsnit og fandt den kedelig. Han

Kanksje dette er typisk med Joss Whedon.

Hadde det samme mønsteret med Buffy selv. Hadde aldri giddi å se lenge
nok til å bli fan om ikke serien hadde vært så intenst anbefalt.

Jeg tror det skyldes den litt underfundige humoren. Dessuten sier
figurene mer enn vanlig, og altså langt mer enn man forventer. Dermed
ser man vitser på andre permutasjon man overså på første, noe som er
_meget_ uvanlig for amerikanske serier. Tror jeg.

--
Espen

Noe er Feil[tm]

Fra : PerX ...

Dato : 19-01-06 19:47

In article <dqj9d5$di8$1@readme.uio.no>, esspen@excite.com says...
> Dermed
> ser man vitser på andre permutasjon man overså på første, noe som er
> _meget_ uvanlig for amerikanske serier. Tror jeg.

Ja, meget usædvanligt - der er mest penge at tjene i lavest
fældesnævner.

Fra : PerX ...

Dato : 07-01-06 20:26

In article <43be1e54$0$47035$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, s-
griis@post5DELETE.tele.dk says...

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg tvivler på der er nogen version der er tekste på dansk over hovedet
(andet en de par afsnit zulu sendte midt om natten)

Fra : René Lønstrup

Dato : 08-01-06 15:26

Mr. D wrote:
> Ved nogen om denne ...
>
> http://www4.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=10490
>
> ... er tekstet på dansk?

Det er den ikke, - der er *kun* engelske undertekster.

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Mr. D

Dato : 08-01-06 22:10

"René Lønstrup" <fornavn @ efternavn . net> skrev i en meddelelse

> Det er den ikke, - der er *kun* engelske undertekster.

Tak til alle

Nu har jeg bestilt den uanset. Så må de yngste i familien få det ud af den,
de kan.

Jeg glæder mig meget, men undrer mig over nogle ting. Firefly og Serenity må
virkelig være nogle megatotaltmisforståede produktioner, når nu de er så
hammergoe! og alligevel kun kører én sæson, er totalt ukendte for de fleste,
ikke købes hjem til danske kanaler, kun vises i 1 ud af 100 biografer i DK,
osv.?

simon

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-01-06 23:25

On Sun, 8 Jan 2006 22:09:53 +0100, "Mr. D"
<s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
>ikke købes hjem til danske kanaler, kun vises i 1 ud af 100 biografer i DK,

Firefly har været vist på TV2 - vist nok Zulu.
Men at kvalitet ikke trækker seere, er en kendt sag. Æsler har altid
foretrukket hakkelse for guld. Et skodkoncept som "Vild med dans"
formår at trække 1,9 millioner seere.

--
mvh Niels Søndergaard

Sig nej til stoffer.
Det vil få priserne til at falde.

Fra : Maria de Francis

Dato : 10-01-06 10:36

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Firefly har været vist på TV2 - vist nok Zulu.
> Men at kvalitet ikke trækker seere, er en kendt sag. Æsler har altid
> foretrukket hakkelse for guld.

LOL
Ja sådan kan man også sige det.

> Et skodkoncept som "Vild med dans"
> formår at trække 1,9 millioner seere.

Jeg ved ikke lige om det er et skodkoncept, det er vel bare en helt anden
målgruppe. Har du set mange Vild med dans?

Serenity er en naturlig følge af Firefly, så jeg vil tro den manglende
interesse har noget at gøre med at færre har set serien. Synd, jeg synes
begge dele var en god oplevelse. Bare ærgerligt at de sendte Firefly på et
forkert tidspunkt, folk sov sq klokken lort om morgenen....

Mvh Maria

Fra : Peter Rongsted

Dato : 02-01-06 01:37

On Mon, 2 Jan 2006 00:35:14 +0100, "Mr. D"
<s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

>... til 259,00 for hele serien. Kan det gøres bedre?
>
>http://www.filmogspil.dk/produkt.asp?id=2376&bid=1

Ja: http://axelmusic.dk/productDetails/cr9321337040363

Peter

Fra : Lars Rindsig

Dato : 02-01-06 03:48

Peter Rongsted wrote:

> Ja: http://axelmusic.dk/productDetails/cr9321337040363

Nej: "Denne vare er udgået af vores sortiment og kan ikke længere købes.
Du kan via dine Axel Music indstillinger vælge at udelukke disse titler
under almindelig browsing på vores hjemmeside. Såfremt varen evt. kommer
på lager igen vil varen igen fremkomme som bestilbar."

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-01-06 08:49

Lars Rindsig <spam@bounce.bounce.bounce> writes:

> Nej: "Denne vare er udgået af vores sortiment

Så grelt er det heldigvis ikke hos cdwow, hvor den også er billigere.

--
Peter B. Juul, o.-.o
The RockBear. ((^))

Fra : Peter Rongsted

Dato : 02-01-06 16:19

On Mon, 02 Jan 2006 02:47:35 +0000, Lars Rindsig
<spam@bounce.bounce.bounce> wrote:

> [...]
>under almindelig browsing på vores hjemmeside. Såfremt varen evt. kommer
>på lager igen vil varen igen fremkomme som bestilbar."

Damn, det overså jeg i farten. Men som det allerede er skrevet er (af
andre) cd-wow faktisk endnu billigere.

Peter

Fra : PerX ...

Dato : 03-01-06 14:12

In article <43b89442$0$15791$14726298@news.sunsite.dk>,
spam@bounce.bounce.bounce says...

> [...]
> under almindelig browsing på vores hjemmeside. Såfremt varen evt. kommer
> på lager igen vil varen igen fremkomme som bestilbar."

Purplebellies!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-01-06 10:44

Mr. D wrote:
> ... til 259,00 for hele serien. Kan det gøres bedre?
>
> http://www.filmogspil.dk/produkt.asp?id=2376&bid=1

Nu har jeg lige set Serenity igår aftes og for ikke at starte endnu en
tråd om det samme emne, vil jeg lige skrive lidt om den her.

Joss Whedon har formået noget der er ret bem,ærkelsesværdigt med
Serenity. At behage seere af Firefly serien ved at have en sammen
hængende fortsættelse af historien samtidig med at folk der ikke har
set Firefly kan nyde Serenity uden at føle sig forvirret på noget
tidspunkt. Det er ikke nemt at ramme to så diametralt modsatte
målgrupper så godt.

Jeg har for nyligt set hele Firefly serien. De første par afsnit var
jeg ikke vildt begejstret, men dog udemærket underholdt, derefter kom
der virkelig gang i serien og jeg blev fuldstændig opslugt at den
velskrevne humoristiske dialog og det interessante persongallery. Det
var en stor skuffelse at serien afsluttede så brat som den gjorde.

Men så kom Serenity og der er virkelig gang i den. Dialogen er på
højde med det bedste fra serien. Den er vittig, inteligent og
overraskende. Mange af de spørgsmål der står åbent efter at serien
blev afsluttet bliver besvaret på fornuftig måde og samtidigt kommer
andre afsløringer og plot twists med. Der er også gang i action
scenerne, både kamp i rummet, skuddueller og nævekampe er udført
flot og underholdende.

Serenity får 8 ud af 10 supernovaer og anbefales hermed alle der ikke
har set firefly. Hvis man allerede har set Firefly behøver man vidst
ikke nogen anbefaling.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : PerX ...

Dato : 16-01-06 14:01

In article <1136886264.812617.109880@z14g2000cwz.googlegroups.com>,
lars@intercambiodvd.com says...

> [...]
>
> Joss Whedon har formået noget der er ret bem,ærkelsesværdigt med
> Serenity. At behage seere af Firefly serien

Ikke alle. Jeg elskede serien men syntes filmen er noget bras.

Fra : Mr. D

Dato : 16-01-06 17:04

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <1136886264.812617.109880@z14g2000cwz.googlegroups.com>,
> lars@intercambiodvd.com says...
>>

> Ikke alle. Jeg elskede serien men syntes filmen er noget bras.

Modtog lige serien idag. Glæder mig

simon

Fra : PerX ...

Dato : 19-01-06 19:41

In article <43cbc3b5$0$1830$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, s-
griis@post5DELETE.tele.dk says...

> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse

> Modtog lige serien idag. Glæder mig

De fleste ender med at blive vildt begejstret :)

Fra : Tue Sørensen

Dato : 17-01-06 03:00

PerX ... skrev:
> In article <1136886264.812617.109880@z14g2000cwz.googlegroups.com>,
> lars@intercambiodvd.com says...

> Ikke alle. Jeg elskede serien men syntes filmen er noget bras.

Så var du nok blandt dem der bedst kunne lide Western-aspektet. Det
var der jo ikke så meget af i filmen. Selv havde jeg det omvendt:
Middelmådig TV-serie, men feeed film.

- Tue

Fra : PerX ...

Dato : 19-01-06 19:45

In article <1137463178.975704.308490@g14g2000cwa.googlegroups.com>,
sorensonian@gmail.com says...

> Så var du nok blandt dem der bedst kunne lide Western-aspektet.

Nej, for lidt (og positive) person relationer, og for meget hjernedød
jagt og ligegyldigt sprængen ting i luften . Jeg så den generelt på
trods af western aspektet.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-01-06 12:10

Soren Schimkat wrote:

> Jeg tager lige et par afsnit i aften og håber på forbedring.

Ja, de første par afsnit er ikke de bedste. Hold ud til du kommer til
afsnit 7 "Our Mrs. Reynolds", det var der jeg rigtig blev glad for
serien.

> Iøvrigt .. fandt lige denne B5 mega pakke:
>
> http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=719237&source=908

Ja, jeg har den stående derhjemme. Det var et bøvl uden lige at
importere den. Nogle steder var den aldrig på lager, andre ville de
have en formue for at sende den og nogle ville slet ikke sende den ud
af UK.

Jeg skal igang med den når jeg nu bliver færdig med DS9.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann