Klodernes Kamp
Fra : Mr. D

Dato : 30-12-05 22:19

.... har vist været under debat her.

Så lige den gamle og den nye version. jeg mindes, at "man" ikke var så
begejstret for Spielbergs.

Jeg må sige, at jeg synes der er nogle rigtig gode takter i den nye version.
Det eneste jeg var ked af, var at Spielberg absolut skulle vise sine ETer i
scenen nede i kælderen. Det var unødvendigt og tog en del af filmens
stemning.

Ellers en udemærket film og et godt forsøg på at lave noget nye samtidig med
et forsøg på at være tro mod noget gammelt

simon

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-12-05 13:00

> [...]
> version. Det eneste jeg var ked af, var at Spielberg absolut skulle vise
> sine ETer i scenen nede i kælderen. Det var unødvendigt og tog en del af

jeg synes det var en fed scene og super atmosfærisk

> Ellers en udemærket film og et godt forsøg på at lave noget nye samtidig
> med et forsøg på at være tro mod noget gammelt

den nye WotW er allerede en personlig favorit - mit eneste kritikpunkt er
den, i mine øjne, forhastede afslutning - filmen kunne nemt have varet 20-30
minutter længere hvor man så mere til bekæmpelsen af tripods og gerne nogle
flere ET'ere... men en fantastisk film imo

rent teknisk synes jeg effekterne var noget nær perfekte set over hele
filmen.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mr. D

Dato : 02-01-06 00:04

> jeg synes det var en fed scene og super atmosfærisk

Men jeg synes stadig det afhænger af, hvad man vil med sådan en film. Hvis
man vil, hvad Orson ville, så skulle filmen helt og holdent være en
forskrækket udefra-seende, jaget-vildt film, og ikke en ny kombination af
E.T. og Independence Day. Det er den også langt hen ad vejen, men væsenerne
burde være forblevet et mysterium. Måske skulle de ses, men absolut ikke
forstås, og man føler jo næsten, man lærte dem at kende efter turen i
kælderen. Deres inderste følelser, og tanker, og konen der ventede derhjemme
på planeten med de små sprutter.

> den nye WotW er allerede en personlig favorit - mit eneste kritikpunkt er
> den, i mine øjne, forhastede afslutning - filmen kunne nemt have varet
> 20-30 minutter længere hvor man så mere til bekæmpelsen af tripods

enig

> og gerne nogle flere ET'ere...

nope

> men en fantastisk film imo

enig

> rent teknisk synes jeg effekterne var noget nær perfekte set over hele
> filmen.

Også enig. Og mange af optagelserne var ligesom i saving private ryan noget,
der ikke lignede en fantasy film, men snarere dokumentaroptagelser fra en
naturkatastrofe.

simon

Fra : No Humor Man

Dato : 02-01-06 14:41

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> minutter længere hvor man så mere til bekæmpelsen af tripods og gerne nogle
> flere ET'ere... men en fantastisk film imo

Ja, jeg kan høre at du ikke har læst bogen, for bekæmpelsen af ETerne
var nemlig en STOR del af bogens pointe at intet menneske på nogen som
helst direkte eller indirekte måde forårsagede rumvæsnernes død.
Halvvejs igennem bogen har militæret givet op og der er ikke længere
nogen modstand og hovedpersonen lever i frygt i flere dage, hvor han
ikke engang tør finde noget at spise eller drikke og da han endelig
kommer udenfor går han mod London og finder den øde og forladt og dækket
af sort støv, der også dækker hundred- eller tusindvis af lig rundt
omkring i gaderne. Rumvæsnerne er alle døde, på nær en der står og
kalder, alene og forladt, men dør så kort efter at hovedpersonen har set
tripoden stå der. Intet menneske har haft noget med deres død at gøre
og det er den ultimative anti-klimaktiske slutning på fortællingen at
mennesket havde givet op, men alligevel vandt de.

Bare min mening om det der mangler gevaldigt i filmens slutning.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-01-06 15:21

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> writes:

> [...]
> med deres død at gøre og det er den ultimative anti-klimaktiske
> slutning på fortællingen at mennesket havde givet op, men alligevel

Nææh. MENNESKENE havde givet op. Men jordboerne vandt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-01-06 18:39

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk>
> Nææh. MENNESKENE havde givet op. Men jordboerne vandt.

God pointe

Per V.

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 01-01-06 20:53

Der er nu noget tid siden at jeg så den originale, men mener nu også
du ser dem i den og at det er der de hugger hovedet af som de så
bruger til at finde ud af hvordan de ser og kommunikerer. Det kan
sagtens være jeg husker galt.

Den nye har et par tydelige hovsa huller som man burde kunne fange og
rede idag.

Alle biler er ødelagte på nær heltens.
De har været her i 1000'er af år men kender intet til vores natur og
klima ?
De tilfangetagne hjælper helten mens andre gladeligt må ofres.
De tilfangetagne lider ingen skade overhovedet da 10 - 15 høndgranater
springer mindre end 1½ meter over dem selv om "vægene" er et organisk
materiale.
Sønnen løber igennem et alt ødelæggende flammehav på¨flere
hundrede meter og er alligevel fremme hos moderen før helten.
Det er vores forsumpede helt der skal forklare adskillige toptrænede
soldater at fjendens skjolde er sænket ?

Havde jeg aldrig set Minority Report og den oprindelige WotW så havde
denne nye sikkert været god, men udfra hvad vi tidligere har set så
holder den bare ikke.

Fra : Mr. D

Dato : 01-01-06 23:57

<klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse

> Alle biler er ødelagte på nær heltens.

Det er ikke heltens. Det er hans nabos, og naboen har sat en ny tændspole
eller et eller andet i. I løbet af filmen er der flere køretøjer, som kommer
på vejen. Specielt millitærets. Så kontinuiteten i køretøjernes tilstand er
skam i orden.

> De har været her i 1000'er af år men kender intet til
> vores natur og klima ?

Nej, de har ikke været her i årtusinder. De var her på kort visit for mange
år siden. Udforskede omgivelserne og efterlod køretøjer til senere brug.
"Nu" kommer de fra Mars og sætter sig ind i deres biler, der har holdt på
langtidsparkering.

> De tilfangetagne hjælper helten mens andre gladeligt må ofres.

sandt nok

> De tilfangetagne lider ingen skade overhovedet da 10 - 15
> høndgranater springer mindre end 1½ meter over dem
> selv om "vægene" er et organisk materiale.

Uden at jeg vil gøre mig til ekspert ud i diverse millitære granattyper,
specielt da ikke når det gælder høndgranater, så kan der jo være mange
forskellige ting, der i en sådan maskine adskiller driverne fra benzinen.
Heriblandt også metalvægge af den ene eller den anden slags.

> [...]

> WotW så havde denne nye sikkert været god, men udfra
> hvad vi tidligere har set så holder den bare ikke.

Jeg synes det er synd at sammenligne den med MR.

simon

Fra : No Humor Man

Dato : 02-01-06 14:30

klaro@mailcircuit.com wrote:
> Havde jeg aldrig set Minority Report og den oprindelige WotW så havde
> denne nye sikkert været god, men udfra hvad vi tidligere har set så
> holder den bare ikke.

Den er ingenting i forhold til bogen, imo! ,)