Filmklip - sikkert OT
Fra : Mr. D

Dato : 27-12-05 23:33

Det er nok ikke den rigtige gruppe at spørge i, Men måske er der nogen her,
der kan svare, og måske er der nogen, der kan henvise til en mere egnet
gruppe.

Jeg leder efter filmklip på internettet. Bl.a. leder jeg efter optagelser
fra 2. verdenskrig.

Jeg kender kun to måder. Den ene er gennem AltaVistas søgning, og her får
jeg kun meget små og dårlige optagelser, som intet er værd.

Den anden er gennem www.video.google, hvor jeg bl.a. får denne:
http://video.google.com/videoplay?docid=5452621640791274884&q=wwII
som er af en rimelig længde og kvalitet.
Men videoerne ved video.google kan ikke downloades.

Nogen som ved, hvor man kan klip af en hvis størrelse og/eller søgemaskiner,
der er gode til det?

(Jeg taler ikke om piratDL af spillefilm)

simon

Fra : Dan

Dato : 28-12-05 00:59

Og du har selvfølgelig checket de 2 giga-boxsæt der kan købes bl.a. i Bilka
og TP marked ?? Kun 200,- stykket.

Hilsen

Dan

Fra : Mr. D

Dato : 28-12-05 20:36

"Dan" <no@spam.thankyou.com> skrev i en meddelelse

> Og du har selvfølgelig checket de 2 giga-boxsæt der kan købes bl.a. i
> Bilka og TP marked ?? Kun 200,- stykket.

Tænker du på Verden i Krig og Europa i Flammer, sammensat og tekstet af
Jeppe Søe?

Ja, dem har jeg. Det var faktisk dem, der startede min nye lidenskab, og jeg
slugte dem på ganske få dage.

Det gode ved dem var at de ikke var nye produktioner, der så tilbage på
krigen, men at de rent faktisk blev lavet under (og lige efter) krigen, og
dermed er et stykke historie.

simon

Fra : Jesper

Dato : 28-12-05 01:25

Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
> der er gode til det?
>
> (Jeg taler ikke om piratDL af spillefilm)

Du skal gå på archive.org , der er tonsvis af den slags filmklip, de er
public domain så det er helt lovligt og ganske gratis at downloade.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Mr. D

Dato : 28-12-05 20:39

> Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:
>
> Du skal gå på archive.org , der er tonsvis af den slags filmklip, de er
> public domain så det er helt lovligt og ganske gratis at downloade.

Tak

Ja, jeg kender sitet. Men det er det eneste sted på nettet, hvor man
tilsyneladende kan finde større klip (som jeg har kendskab til).

Jeg har faktisk et problem med sitet. Af en eller anden klipper den lige den
sidste bid af filmklippene, når jeg downloader. Jeg ved ikke om der er
andre, der har sådanne problemer.

Kunne godt tænke mig at vide, om der findes søgemaskiner, som er specielt
egnede og/eller designede til at lede efter videoklip?

simon

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 28-12-05 21:30

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in

> Kunne godt tænke mig at vide, om der findes søgemaskiner, som er
> specielt egnede og/eller designede til at lede efter videoklip?

Der er selvfølgelig diverse fildelingstjenester; eMule, bittorrent osv.
men desværre vil størstedelen der være piratmateriale.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Zoe, about Reavers: If they take the ship, they'll rape us to