kopi spørgsmål
Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-12-05 09:22

ved ikke om gruppen er korrekt, men jeg ved de kloge sidder herinde

jeg har fået tilsluttet en video til pc'en og får importeret bånd af børn
osv. - nu har jeg så nogle gamle bånd liggende - købebånd, ikke noget jeg
har optaget fra tv - med Snuden, den lille muldvarp, noget behind the scenes
med Tom Savini og andre småting jeg egentlig godt vil gemme digitalt... er
det lovligt eller risikerer jeg noget ved det?
jeg spørger fordi jeg ikke kender lovgivningen, når det er fra analoge
medier.

på forhånd tak
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-12-05 09:59

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> det lovligt eller risikerer jeg noget ved det?
> jeg spørger fordi jeg ikke kender lovgivningen, når det er fra analoge

Det må du gerne da det er analog til digigtal. Det er kun digital til
digital kopiering der er ulovlig.

-Rune Jensen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-12-05 10:05

> Det må du gerne da det er analog til digigtal. Det er kun digital til
> digital kopiering der er ulovlig.

fint.

tak skal du ha'

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-12-05 12:56

Den 23-12-05 09.59 skrev Rune Jensen følgende:

> Det må du gerne da det er analog til digigtal. Det er kun digital til
> digital kopiering der er ulovlig.

Man må også kopiere digital til digital, når man selv ejer originalen,
hvis originalen ikke har kopibeskyttelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-12-05 19:24

Kim Ludvigsen wrote:

> Man må også kopiere digital til digital, når man selv ejer originalen,
> hvis originalen ikke har kopibeskyttelse.

Ja selvfølgelig, det fik jeg vidst ikke sagt godt nok. Tror jeg prøvede
at sige at det kun er ved digital kopiering man kan komme i klammeri med
loven..
Du må faktisk også tage en digital kopi af din original og så sælge
originalen, og stadig beholde kopien.

Så er den ged vist barberet

God Jul

-Rune Jensen

Fra : PerX ...

Dato : 25-12-05 13:32

In article <43abe5f4$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
usenet@kimludvigsen.dk says...

> Man må også kopiere digital til digital, når man selv ejer originalen,
> hvis originalen ikke har kopibeskyttelse.

Dvs man er tvungen til at beholde orginalen? Hvis man har et bjerg af
VHS'er ville være rart hvis man kunne overføre dem og stritte VHS'erne
ud bagefter.

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-12-05 14:17

PerX ... wrote:
> [...]
>

> Dvs man er tvungen til at beholde orginalen? Hvis man har et bjerg af
> VHS'er ville være rart hvis man kunne overføre dem og stritte VHS'erne

Se mit svar ovenfor :)

-Rune Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-12-05 23:23

Den 25-12-05 13.32 skrev PerX ... følgende:

> Dvs man er tvungen til at beholde orginalen? Hvis man har et bjerg af
> VHS'er ville være rart hvis man kunne overføre dem og stritte VHS'erne
> ud bagefter.

Som Rune skriver. Man skal blot eje originalen på kopieringstidspunktet.
Dog med det lille forbehold, at man ikke har købt originalen udelukkende
for at kopiere og derefter videresælge originalen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Jubii

Dato : 23-12-05 10:01

On Fri, 23 Dec 2005 09:22:29 +0100, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:
in dk.kultur.film
>ved ikke om gruppen er korrekt, men jeg ved de kloge sidder herinde

Og de kloge er dem der holde med om at det er lovligt, ik'

> [...]
>det lovligt eller risikerer jeg noget ved det?
>jeg spørger fordi jeg ikke kender lovgivningen, når det er fra analoge

Find du hellere juragruppen.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-12-05 10:18

> Og de kloge er dem der holde med om at det er lovligt, ik'

næ, det er da dem der ved det

> Find du hellere juragruppen.

jeg har fået svar, så det er ok.

Fra : Jubii

Dato : 24-12-05 11:54

On Fri, 23 Dec 2005 10:18:13 +0100, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:
in dk.kultur.film

>næ, det er da dem der ved det

>jeg har fået svar, så det er ok.

Og du tror på alt åbenbart. Uden at du ser den aktuelle lovtekst er du ude i
noget der ikke holder.
Hvad du har fået er en gang snik-snak. I juragruppen er den slags "forbudt".
Jeg tror du blot skulle have din samvittighed beroliget.
Men er dit spørgsmål styret af din samvittighed, så find hellere lovteksten frem
og konstater hvad der er lovligt.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-12-05 15:14

> Og du tror på alt åbenbart.

jep - så naiv er jeg!

> Jeg tror du blot skulle have din samvittighed beroliget.

prøv dog at falde ned - hvad bilder du dig ind at drage konklusioner efter
så få udmeldinger fra min side?
Du kender da intet til hvad jeg skal eller ikke skal.
Har du noget fornuftigt at tilføje, så gør det dog ordentligt, jeg har da
ingen grund givet dig til andet i hvert fald

Fra : Jubii

Dato : 25-12-05 11:11

On Sat, 24 Dec 2005 15:14:13 +0100, "sniper_Nolight"
> [...]
>Har du noget fornuftigt at tilføje, så gør det dog ordentligt, jeg har da
>ingen grund givet dig til andet i hvert fald

Hvad om du selv faldt ned va', ingen har beskyldt dig for noget.
At man så kan mistænke dig for noget, er en helt anden sag.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-12-05 11:22

> Hvad om du selv faldt ned va', ingen har beskyldt dig for noget.
> At man så kan mistænke dig for noget, er en helt anden sag.

Hvorfor så ikke bare som udgangspunkt lade tvivlen komme folk til gode?

du kan da mistænke mig for hvad du vil, men du har jo intet grundlag for
dine dumme kommentarer...

hav nogle gode juledage.

Fra : Jubii

Dato : 26-12-05 11:45

On Sun, 25 Dec 2005 11:22:03 +0100, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:
in dk.kultur.film

>Hvorfor så ikke bare som udgangspunkt lade tvivlen komme folk til gode?

Og hvorfra har du så at jeg ikke gør det?

>du kan da mistænke mig for hvad du vil, men du har jo intet grundlag for
>dine dumme kommentarer...

Det er en dum kommentar at bede dig kikke på lovgivningen? Du har jo ikke fået
noget svar der giver dig en lovtekst.
Det er en dum kommentar at jeg tror du blot lader din samvittighed råde?

>hav nogle gode juledage.

Du skal da først ned fra loftet.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-12-05 12:15

> Og hvorfra har du så at jeg ikke gør det?

fra første indlæg mistænker du da mig for lyssky intentioner...

"Og de kloge er dem der holde med om at det er lovligt, ik'"
Det lyder da som om jeg bare skal ha en god grund til at lave ulovligheder.

> Det er en dum kommentar at bede dig kikke på lovgivningen?
nej, men det er din måde at spørge på og det ved du - at svare som du gør er
jo at søge konflikten som nu kører helt fint for os - og vi kender ikke
hinanden hvilket jo gør det hele endnu mere latterligt... som altid i
ng'erne når en debat tager en negativ drejning.

Du har jo ikke fået
> noget svar der giver dig en lovtekst.

jeg spurgte om lovgivning ang. analog til digital og du kunne have henvist
til lovtekst uden dine personlige meninger om hvad jeg har gang i - det må
du da kunne se - alle andre svarer på spørgsmålene, så godt de kan uden at
lufte deres meninger, fordi de ingen har... de kender mig ikke og ved ikke
hvorfor jeg ønsker den info.

> Du skal da først ned fra loftet.

derfor kan du vel godt have nogle gode juledage - du behøver ikke bekymre
dig om mig... jeg er helt rolig

slut herfra, du er sikkert en superflink fyr i virkeligheden og inden længe
løber vi tør for latterlige tilsvinere og så begynder vi at rakke ned på
hinandens stavefejl og tegnsætning og så ved vi endnu en mudderkastning er
slut.

hav et godt nytår!

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-12-05 20:52

sniper_Nolight wrote:
[SNIP]

> [...]
> hinandens stavefejl og tegnsætning og så ved vi endnu en mudderkastning er

I skal også lige en tur omkring Nazisterne, før den er helt færdig ;)

-Rune Jensen

Fra : Jubii

Dato : 27-12-05 11:40

On Mon, 26 Dec 2005 12:14:53 +0100, "sniper_Nolight"
> [...]
>til lovtekst uden dine personlige meninger om hvad jeg har gang i - det må

Ja, i juragruppen, og har du ikke været der endnu er det dig der er dum.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 26-12-05 17:16

Jubii skrev:

> Det er en dum kommentar at bede dig kikke på lovgivningen?

Nej, det er tonen i dine kommentarer, der gør dem dumme. Hvis du
formulerede dig mindre uhøfligt, ville du have større chance for at
blive taget alvorligt.

Mikkel

Fra : HC

Dato : 23-12-05 10:03

> jeg har fået tilsluttet en video til pc'en og får importeret bånd af børn
> osv.

Huh?... Får du importeret bånd af børn?? Hvad foretager de børn sig på de
bånd???? Håber den linie ikke er sammensat korrekt, for ellers lyder det da
mildest talt klamt.

Udover det, så mener jeg at lovgivningen giver lov til at kopiere fra analog
til digital til eget brug... Men det er muligt jeg husker forkert.

HC

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-12-05 10:17

> Huh?... Får du importeret bånd af børn?? Hvad foretager de børn sig på de
> bånd???? Håber den linie ikke er sammensat korrekt, for ellers lyder det
> da mildest talt klamt.

eeew nej det hedder blot import i studio
.... nu blev jeg sgu helt dårlig...

> Udover det, så mener jeg at lovgivningen giver lov til at kopiere fra
> analog til digital til eget brug... Men det er muligt jeg husker forkert.

well jeg gemmer det - det er jo ret begrænset hvis det modsatte skulle vise
sig.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-12-05 12:11

On Fri, 23 Dec 2005 10:17:19 +0100, "sniper_Nolight"

>eeew nej det hedder blot import i studio
>... nu blev jeg sgu helt dårlig...

For den rene er alting rent. Jeg så intet klamt i den meddelelse.

--
mvh Niels Søndergaard

"Happiness in intelligent people is the rarest thing I know."
Hemingway

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-12-05 15:10

> For den rene er alting rent. Jeg så intet klamt i den meddelelse.

hehe