parameteroverførelse
Fra : Kim

Dato : 07-12-00 14:22

hvordan overfører man parametre fra en html side til en anden.
er det ikke noget med side.html?param
og hvordan får man fat i parametrene på den side de bliver sendt til?

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 07-12-00 14:34

"Kim" <kimalgreen@hotmail.com> skrev i
<5aMX5.2760$72.45954@twister.sunsite.auc.dk>:

> hvordan overfører man parametre fra en html side til en anden. er det
> ikke noget med side.html?param og hvordan får man fat i parametrene på
> den side de bliver sendt til?

side.html?param1=vaerdi1&param2=vaerdi etc...

det komme helt an på hvad du har adgang til og hvad du efterfølgende
vil brgue værdierne til...hvis du f.eks. bare vil skrive dem ud til
skærmen kan du med php gøre følgende <?php echo $pram; ?> dette vil så
returnere "vaerdi1" fra ovenstående eksempel.

--
$finger sune
Login: sune Name: Sune B. Fibæk

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 20:50

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-00 20:50

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev i en meddelelse news:4SOX5.2881$72.50477@twister.sunsite.auc.dk...

Et sidespring:

Med forlov, huserer der to udgaver af dig?

En, som bruger anden udgave af OE og er »uartig« og
svarer med Sv: samt bruger en anden newsserver?

Fra webdesign.frontpagegruppen:

From: "Jakob Andersen" <jakob@andersen.as>
Newsgroups: dk.edb.internet.webdesign.frontpage
Subject: Sv: Rulletekst ?

[fraklip]

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-12-00 21:08

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev
> Med forlov, huserer der to udgaver af dig?
>
> En, som bruger anden udgave af OE og er »uartig« og
> svarer med Sv: samt bruger en anden newsserver?

Nej jeg er kun en Men jeg sidder nogle gange på en "arbejdsgiverpc" hvor
jeg har Sv: fejlen men må ikke rette den, men jeg plejer at prøve at gøre
det manuelt

Det var vist spørgeren der brugte telia jeg holder mig til sunsite men nogle
gange uni2 og cybercity

--
Venlig hilsen
Jakob Andersen

Fra : Allan Unnerup

Dato : 08-12-00 22:32

>hvordan overfører man parametre fra en html side til en anden.
>er det ikke noget med side.html?param
>og hvordan får man fat i parametrene på den side de bliver sendt til?

Du kan *ikke* overføre parametre til en HTML-side, men kun til et program.
Programmet kan så læse parametrene og generere en ny HTML-side, der
efterfølgende vises.

Hilsen Allan

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-12-00 12:41

Allan Unnerup wrote:

> Du kan *ikke* overføre parametre til en HTML-side, men kun til et program.
> Programmet kan så læse parametrene og generere en ny HTML-side, der
> efterfølgende vises.

Hmm, jo - man kan godt overføre parametre til en anden side, som et
Javascript på den side kan bruge.
Jeg har f.eks. brugt det til en menu, der viser det valgte menu-punkt foldet
ud.

M.v.h.

Jonathan

p.s. Bemærk follow-up to dk.edb.internet.webdesign.clientside