*installations* vejledninger til Volvo
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-11-05 23:45

Hej,

Sidder og pusler med tanken om at bygge en indenbords diesel i min båd. Jeg
har i min gamle båd haft en VP2001/110S kombination og da det var
"standarden" i min nuværende (hvis det havde været købt fra værftet, bortset
fra det var 120S) så er det VP2001/120S jeg vil gå efter.

Jeg har fundet en masse "vedligeholdelsesmanualer/instruktioner" på nettet,
som jeg har læst. - men er der nogle af Jer der ligger inde med
*installations* vejledninger ??

Evt. bøger (danske eller udenlandske) der beskriver hvorledes det skal
foretages. Jeg har googlet men ikke rigtigt fundet noget. Har I nogle gode
hints ?

Jeg har ganske meget styr på diesel motorer og mekanik, så det er mest
"fundamentet" og monteringen af bælgen jeg er lidt usikker på.

PS: Ja, jeg kunne få en prof til det, men som I har bemærket har jeg sejlbåd
fordi jeg kan lide at sejle men også fordi jeg elsker "projekterne" ....

---
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå
http://www.MAXImalt.dk

Fra : Peter

Dato : 28-11-05 16:05

Kender du boatdiesel.com ?

mvh. / Peter

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-11-05 08:10

Nej, det gjorde jeg faktisk ikke, men jeg har nu kigget på den og kan ikke
umiddelbart finde noget om 2001/120S kombinationen. Men det kan være jeg
ikke har været ude i alle hjørner endnu....

Bjarke

Fra : Christian Gammelgaar~

Dato : 28-11-05 23:54

Hej Bjarke

Jeg har samlet følgende:
http://www.hst.aau.dk/~cgol03/div/vp/

Ved ikke om der er noget du kan bruge eller du har set det hele...

Vh Christian

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-11-05 08:12

Der var en enkelt jeg ikke havde (part listen). Den er MEGET god at have.
TAK.

Men har stadig ikke noget der beskriver *installationen* af motor/drev. Kun
en masse dejlige sager der vedr. operation/vedligehold osv.

/Bjarke

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 04-12-05 18:50

Hej,

Nu har jeg fundet ud af, at der FINDES installationsvejledninger til Volvo
motorer. De følger øjensynligt med når man køber en motor, men kan ikke (??)
købes separat.

Jeg har fundet/lånt en til en VP20x0 serien (se:
http://www.maximalt.dk/vpinst.jpg), men det skulle vel ikke være en af Jer
der har en liggende der er til VP2001/120SB kombinationen (blandt den tykke
bunke af papirer man har samlet til båden) ?

pft
Bjarke