Hjælp til løsningforslag
Fra : Rene Iversen

Dato : 12-06-01 17:42

Hej,

nogen som vil forsøge at lave et løsningsforslag til følgende? regner ikke
med det tager så lang tid, så derfor spørger jeg . Og nej, ikke en opgave
jeg skal aflevere og forsøger at komme let om ved det...til egen
inspiration.
------------
I denne opgave skal du arbejde med LinkedList.

Vi vil bruge en instans af LinkedList til at arbejde med en række patient
objekter. Der er i det følgende beskrevet en række operationer som du skal
lave ved hjælp af denne instans. Du skal i din besvarelselave en
testanvendelse der implementerer de nævnte operationer.

1. Lav Patient klassen så den tager navn (String), fødselsdato (int) og
sygdom (String) som parametre. Disse værdier skal sættes med en
setKonstruktor.

2. Lav import-sætningen, der er nødvendig for at anvende LinkedList. Lav en
reference af typen LinkedList og sæt den til at referere til en instans af
LinkedList.

3. Tilføj følgende tre patienter til listen:
Vagn, 121262, Astma
Erling, 100251, Forstørret prostata
Hans Peter, 250272, Hjernesvulst

4. Undersøg om navnet Valdemar findes og lav en passende udskrift, der
meddeler resultatet af denne undersøgelse.

5. Udskriv navnene fra listen i omvendt rækkefølge.

6. Fjern Erling fra listen.

7. Udskriv antallet af elementer i listen.

8. Udskriv på hvilken position Hans Peter befinder sig i listen.

9. Fjern alle navne fra listen med ET metodekald.

--------------

Håber nogen gider hjælpe. Jeg tror jeg har styr på det meste, men har lidt
problemer med at se løsningen til 4'eren. Jeg vil altså gerne have koden til
det hele.

Mvh.

Rene

Fra : Rene Iversen

Dato : 12-06-01 17:50

Kontakt mig evt. over icq 19463099

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 12-06-01 21:43

Rene Iversen wrote:

> Hej,
>
> Og nej, ikke en opgave
> jeg skal aflevere og forsøger at komme let om ved det...til egen
> inspiration.

self. ikke

> ------------
> I denne opgave skal du arbejde med LinkedList.

hmm

Fra : Rene Iversen

Dato : 13-06-01 06:07

tror du ikke jeg havde skjult det noget bedre, hvis det virkelig var derfor?

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 14-06-01 22:09

read my smiley

Fra : Rene Iversen

Dato : 15-06-01 15:23

> read my smiley

OK, sådan forstod jeg det ikke selvom du havde sat en . Men det er jo
ulempen ved skrift.

Fra : The MaXx

Dato : 12-06-01 22:15

Og nej, ikke en opgave
> jeg skal aflevere og forsøger at komme let om ved det...til egen
> inspiration.

Nåhhh ja. Jeg laver også altid en komplet opgave beskrivelse når jeg vil
lave noget til egen inspiration.....

Gå da selv igang med det, og hvis du så får problemer... så søg FØRST efter
svaret i JDK-dokumentationen DEREFTER søg på nettet efter løsningen TILSIDST
spørger man i en newsgroup om sit SPECIFIKKE problem.

The MaXx

Fra : Rene Iversen

Dato : 13-06-01 06:08

Grunden til det er, at jeg gerne vil have hele opgaven er at jeg vil se om
den måde jeg har lavet det på er ok...rent strukturmæssigt, men jeg kan da
sende filerne, hvis du gider bruge lidt tid på det?

Fra : Anton Vestergaard

Dato : 12-06-01 22:19

Hej
Jeg har lige besvaret opgaven til eksamen idag! Var du der også?
Vil du have svaret? Så må du lige give et praj.
mvh
Anton

Fra : Rene Iversen

Dato : 13-06-01 06:01

Hej Anton,

ja, nogle af de ovenstående troede jo det var snyd, men det var faktisk
fordi jeg blev enorm irriteret over jeg ikke kunne løse det med søgningen
efter Valdemar...til eksamen...men jeg tror faktisk at jeg har løst det. Da
jeg først sad med det tog det 10 min.... Men du må gerne lige maile
filerne, hvis du fik dem kopieret med hjem...ellers er det ikke nødvendigt
at gøre mere ved...
Satser på jeg bestod, hehe...

Til I andre...overbevist om det ikke er en opgave der skal afleveres? men at
det faktisk er til egen inspiration...tak for tilliden.