Lanterne med sugekop
Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 24-11-05 00:24

Hvor finder jeg en lanterne til mindre jolle - f.eks. sådan én, der blot
fastgøres med sugekop, så den kan bruges i flere forskellige joller?

HAR søgt, men ej fundet.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Sverre Stokke

Dato : 24-11-05 06:03

"3140 Bj¯rgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> den 24. november 2005 kl. 00:23
+0100 skrev:
>Hvor finder jeg en lanterne til mindre jolle - f.eks. sådan én, der blot
>fastgøres med sugekop, så den kan bruges i flere forskellige joller?
Hvis det er en langsomtgående (vistnok med topfart under 20 knob) behøver
du kun en hvid, der er synlig 360 grader.
Hvis du vælger at føre rød / grøn, skal du også have agterlanterne +
toplanterne, der er tændt, hvis du går for motor
Det kan godt blive til en del sugekopper.

Hilsen Sverre.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 10:57

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er en langsomtgående (vistnok med topfart under 20 knob) behøver
> du kun en hvid, der er synlig 360 grader.

Der kan en sugekop løsning måske godt fungere, men for at den skal være
synlig hele vejen rundt vil jeg da foreslå at sætte den op i en smule
mast/kæp/kosteskaft, så den kommer op over dig, og dermed er synlig fra alle
sider. Og så smutter sugekops ideen ;-(((

> Hvis du vælger at føre rød / grøn, skal du også have agterlanterne +
> toplanterne, der er tændt, hvis du går for motor
> Det kan godt blive til en del sugekopper.

Ja og derudover vil det blive mere end vanskelligt at få dem anbragt så
præcist, så det bliver de rigtige vinkler mellem rød, grøn og agterlanterne,
og samtidig skal toplanternen stadig op på en kæp, så den er over de andre.

Jeg tror derfor ikke på at det faktisk er en mulighed

Hilsen John

Fra : *** Calle ***

Dato : 24-11-05 14:02

john wrote:
> [...]
> smule mast/kæp/kosteskaft, så den kommer op over dig, og dermed er
> synlig fra alle sider. Og så smutter sugekops ideen ;-(((

Ja kan da lige se for mig, at han klapper en afløbs-svupper på båden, så er
både sugekop og mast klar til morskab for hele havnen

--
*** Calle ***

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 14:05

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Ja kan da lige se for mig, at han klapper en afløbs-svupper på båden, så
> er både sugekop og mast klar til morskab for hele havnen

Hi Hi Calle

Den havde jeg ikke lige set, men ja selvfølgelig en afløbssvupper er jo en
sugekop med stang ))

Hilsen John