Gøtakanalen
Fra : ASKE

Dato : 23-11-05 09:53

Jeg har en ide om at sejle fra Stokholm til Gøteborg til sommer , er der
nogen her der har erfaring for hvor lang tid jeg skal regne med ?

--
med venlig hilsen
@rne

www.arne.odderweb.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 23-11-05 13:03

"ASKE"

> Jeg har en ide om at sejle fra Stokholm til Gøteborg til sommer , er der
> nogen her der har erfaring for hvor lang tid jeg skal regne med ?

Jeg tog turen i 1995 gennem Mälaren, Södertäljekanalen og Götakanalen.
Jeg mener vi var to uger om at komme til Göteborg.

Aage

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 13:41

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> "ASKE"

> Jeg tog turen i 1995 gennem Mälaren, Södertäljekanalen og
> Götakanalen.
> Jeg mener vi var to uger om at komme til Göteborg.
>
> Aage

Den "rene sejltid" er en lille uges tid, hvis der ikke er
for store propper (højsæson).
Men der er så mange spændende oplevelses- og
overnatningsmuligheder og seværdigheder undervejs at der
nemt kan gå to-tre uger, hvis man ikke sejler fra morgen til
aften, men giver sig god tid.
Hvis du sejler sejlbåd skal du vide, at kun på søerne må du
"hive kludene op" - resten af turen er for motor - ofte med
en begrænsning på 5 knob. Men man kan beholde riggen på hele
vejen. Det er en ganske speciel oplevelse et sted at sejle
*over* E4 med lastbiler under kølen ... God tur.

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'