CGI og Frontpage
Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 12-06-01 17:37

Hej til alle...

Jeg sidder og fumler lidt med lidt cgi, der skulle være godt til et
diskussionsforum med en masse smarte funktioner.
Dog ved jeg ikke rigtigt hvordan jeg uploader. Jeg har tidligere gjort det
med et ftp-program, med det laver en del bøvl med Frontpage, der ikke helt
forstår at webstedet er ændret uden for FP.
Er der nogle fremgangsmåder, jeg skal bruge - Eller kan jeg fx undgå at FP
kigger i de mapper jeg laver via ftp?

Al hjælp er værdsat

MVH

Nikolaj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-06-01 16:53

Lav et subweb med samme navn som folderen lokalt og husk aldrig at
publishe det subweb.

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 13-06-01 17:01

> Lav et subweb med samme navn som folderen lokalt og husk aldrig at
> publishe det subweb.

Hej

Tak for svaret.
Dog for lige at skære det ud i pap for mig selv: Jeg laver, i FP, en ny
mappe, fx "cgi-bin". Derefter højreklikker jeg og vælger "konverter til
websted". Derefter kan jeg ved dobbeltklik på mappen redigere den som nyt
websted i FP. Meningen er vel så at jeg skal lade være med at redigere i
mappen i FP, og aldrig publishe den fra FP. Resten af webstedet kan jeg så
redigere og udgive fra FP som normalt - ikke sandt?
Jeg hører gerne hvis jeg har misforstået.

MVH

Nikolaj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-06-01 19:50

cgi-bin er et reserveret navn så det er næppe muligt.
Ellers rigtigt.

On Wed, 13 Jun 2001 18:00:55 +0200, "Nikolaj Berliner Hommelgaard"

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 13-06-01 20:25

> cgi-bin er et reserveret navn så det er næppe muligt.
> Ellers rigtigt.

Super-duper!

Tak endnu en gang!

Nikolaj

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 14-06-01 12:42

Hej igen...

Nu har jeg rodet lidt med det og har derfor følgende spørgsmål.
Selvom du advarede mod det har jeg lavet en cgi-bin og det fungerer faktisk
fint. Mappen er i FP vist som en gul mappe med en globus på, for at vise at
det er et separat websted. Dette sted udgiver jeg ikke. Men når jeg vil
udgive resten af mit web-sted ser det ud som om FP alligevel 'kigger' i
cgi-bin. Jeg får en fejlmeddelelse om en 'Server-error' og at FP ikke kan
ændre tilladelser på en fil der ligger under min cgi-bin. Filen er lavet af
et script og har 'ingen ejer', så det er klart at der ikke kan ændres
tilladelser. (CHMOD på freeBSD)
Jeg kan godt ændre tilladelserne manuelt via FTP, så det er ikke verdens
største problem, men i virkeligheden burde FP vel overhovedet ikke 'kigge' i
de mapper jeg har oprettet som separate web-steder eller hvad?

MVH

Nikolaj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-06-01 15:00

Vær sikker på du ikke har valgt også at uploade subwebs når du
Publisher.

On Thu, 14 Jun 2001 13:42:13 +0200, "Nikolaj Berliner Hommelgaard"

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 14-06-01 15:04

> Vær sikker på du ikke har valgt også at uploade subwebs når du
> Publisher.

Jeg har tjekket - Det er ikke det. Det ser ud som om at frontpage alligevel
kører cgi-bin igennem. Kan man andre steder end i udgiv-boksen vælge om
subwebs skal udgives?
Det undrer mig meget...

Nikolaj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-06-01 00:09

Nej.

On Thu, 14 Jun 2001 16:03:31 +0200, "Nikolaj Berliner Hommelgaard"