Fast IP hos TeleDK ?
Fra : Ronni \(The real one~

Dato : 12-06-01 16:01

Er der nogle der ved om dette er muligt, eller om det bliver ?

Har NetXpress, men har hørt at man kan få det ved at bestille
deres Bredbånd, hvor både telefon og ADSL er i samme pakke ?

/Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 17:15

Det er muligt på Bredbånd og Pro@ccess og det rygtes at det kommer til NE2

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-06-01 17:17

Ronni (The real one) <riwen@ofir.dk> wrote:

> Er der nogle der ved om dette er muligt, eller om det bliver ?
>
> Har NetXpress, men har hørt at man kan få det ved at bestille
> deres Bredbånd, hvor både telefon og ADSL er i samme pakke ?

Yep, men så er der til gengæld ingen router med i pakken og du bliver
nødt til at aflevere din nuværende, hvis du opsiger NetExpres.

--
René

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 17:35

On Tue, 12 Jun 2001 18:17:11 +0200, René Frej Nielsen wrote:

>Yep, men så er der til gengæld ingen router med i pakken

I 95% eller flere af tilfældene har du ikke noget at bruge en
router til ifm. BB|ADSL

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-06-01 17:54

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:

> I 95% eller flere af tilfældene har du ikke noget at bruge en
> router til ifm. BB|ADSL

Det er helt korrekt og BB er da også meget interessant. En router er dog
næsten nødvendig, hvis man vælger fast-IP løsningen.

--
René

Fra : Ronni \(The real one~

Dato : 12-06-01 17:37

> Yep, men så er der til gengæld ingen router med i pakken og du bliver
> nødt til at aflevere din nuværende, hvis du opsiger NetExpres.
Hvad får jeg så i stedet ?
Jeg skal vel under alle omstændigheder bruge en router, eller kan jeg bare
tage stikket
fra modemet direkte over i min switch ?
I så fald, hvad skal jeg så med en router ?

/Ronni

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-06-01 17:54

> Hvad får jeg så i stedet ?
> Jeg skal vel under alle omstændigheder bruge en router, eller kan jeg bare
> tage stikket
> fra modemet direkte over i min switch ?

Yep, det er det smarte ved BB. Du slipper for NAT.

> I så fald, hvad skal jeg så med en router ?

Ikke rigtigt noget, medmindre det er meget vigtigt for dig med NAT. Hvis
du vælger fast IP, så får du kun én adresse og derfor kan kun én
maskinen være på nettet uden router.

Hvis du vælger dynamiske adresser, kan du have op til 6 maskiner på
nettet (koster lidt ekstra).

--
René

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 13-06-01 17:30

> Yep, det er det smarte ved BB. Du slipper for NAT.

Mig bekendt er NE ATM-baseret - det er en af forskellene på NE og PA..

Rasmus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-06-01 19:25

"Rasmus Rosenquist" <rasmus@fjernrovdyr.dk> skrev i en meddelelse
> Mig bekendt er NE ATM-baseret - det er en af forskellene på NE og PA..

Alle TDC's produkter er ATM-baserede.
Kun NE1 kører med decideret ATM-kort, men det har ikke umiddelbart noget med
NAT at gøre.
Kun ved BB slipper man for NAT, og det _er_ smart at slippe for nat