Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scannerprogrammet Silverfast AI
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 23-01-06 12:19

Jeg tillader mig at starte en ny tråd omkring software programmer
til scannere. Jeg lurer nemlig på at købe dias/negativscanneren
"Konica Minolta Filmscanner 35mm Elite 5400 II", men er blevet
advaret mod den medfølgende software. Istedet er jeg blevet
anbefalet programmet Silverfast AI. Har nogen af jer erfaringer
med dette og er der andet jeg skal være opmærksom på i den
forbindelse?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-01-06 12:54

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> anbefalet programmet Silverfast AI. Har nogen af jer erfaringer
> med dette og er der andet jeg skal være opmærksom på i den

Lad mig med det samme nævne, at jeg arbejder hos den danske SilverFast
distributør.

Da du endnu ikke har scanneren i hænderne vil jeg anbefale dig at hente
en gratis demo-version af en af de SilverFast-varianter der ikke kræver
hardware; fx "SilverFact DCPro" eller "SilverFast HDR". De kan begge
hentes fra www.silverfast.com. Ved at hente en af disse demoer, kan du
få et indtryk af brugergrænsefladen og metoderne i programmet - de er
helt de samme som i Ai-versionerne til scannere.

mvh
Kim Jensen

Fra : waal

Dato : 23-01-06 13:21

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefalet programmet Silverfast AI. Har nogen af jer erfaringer
> med dette og er der andet jeg skal være opmærksom på i den

http://robertdfeinman.com/tips/5400_via_silverfast.html men der er flere
steder på nettet der kan give dig en "pegepind"

mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 00:13

On Mon, 23 Jan 2006 12:19:17 +0100, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@EraseThisflexcom.dk> wrote:

> [...]
>anbefalet programmet Silverfast AI. Har nogen af jer erfaringer
>med dette og er der andet jeg skal være opmærksom på i den

Silverfast er en dyr løsning.
Læs evt lidt her:
http://scantips.com/

Selv bruger jeg Vuescan fra: http://www.hamrick.com/ med en Nikon
LS30, finder det bedre end Nikons eget program og har scannet et par
tusinde farveneg. med det.
Lidt flere tips her:
http://www.computer-darkroom.com/tutorials/tutorial_6_1.htm

og måske lidt her: http://www.halftone.co.uk/