Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Spørgsmål til Sigma EF-500 DG menu...
Fra : Jens Christensen

Dato : 22-01-06 18:28

Hejsa!

Jeg har anskaffet mig en Sigma EF-500 DG Super flash, og må sige at det er
en rigtig lækker flash!
Jeg har dog et enkelt (ret ubetydeligt) spørgsmål, som irritere mig lidt...
Når jeg trykker på mode-knappen vandre jeg gennem de forskellige funktioner,
og efter den sidste wireless-funktion, kommer man til et display-billede
hvor der står '150' og på næste linie '100'.

De 100 refererer til ISO-værdien sat på kameraet, og ændre sig når værdien
ændres på kameraet. Men hvad står de 150 for? og hvorfor virker flashen
ikke i denne indstilling? AF-hjælpe-lampen virker fint, men som sagt er
flashen slået fra.

Jeg ved godt det er en ubetydelig ting, men det irritere mig at jeg ikke ved
hvad det er, og det står ikke omtalt i manualen, og jeg kan ikke finde noget
om det på nettet! Så hvis nogen ved det, så hjælp mig lige, tak

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Jens Christensen

Dato : 22-01-06 18:30

Hovsa, glemte lige at sige at den er til Canon...hvis det har nogen
betydning.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 22-01-06 19:40

On Sun, 22 Jan 2006 18:28:17 +0100, Jens Christensen wrote:

> [...]
> ændres på kameraet. Men hvad står de 150 for? og hvorfor virker flashen
> ikke i denne indstilling? AF-hjælpe-lampen virker fint, men som sagt er

Der står ikke "150" men "ISO"

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Jens Christensen

Dato : 22-01-06 20:07

> Der står ikke "150" men "ISO"

Hehe...Den burde jeg ha' regnet ud
Tak for hjælpen!

Så det er bare en "slå flash-fra, men tilbyd AF-hjælpelys" indstilling?
Og så brokker man sig over at man ikke kan se ISO i søgeren på et 350D...man
kan da bare rende rundt med sin flash, det er intet problem...

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 22-01-06 21:40

On Sun, 22 Jan 2006 20:07:25 +0100, Jens Christensen wrote:

> Hehe...Den burde jeg ha' regnet ud
> Tak for hjælpen!
>
> Så det er bare en "slå flash-fra, men tilbyd AF-hjælpelys" indstilling?

Nu kender jeg ikke 350d, men på 20d kan man i Costum Functions slå flashen
fra og så har du AF-hjælpelys uden flash.

> Og så brokker man sig over at man ikke kan se ISO i søgeren på et 350D...man
> kan da bare rende rundt med sin flash, det er intet problem...

Det har Canon så valgt at der ikke skal stå noget om i søgeren, ved
faktisk ikke om det står der på de større modeller (1d), men du kan vel se
din isoindstilling i displayet på kameraet.

Fra : Jens Christensen

Dato : 22-01-06 21:49

> Det har Canon så valgt at der ikke skal stå noget om i søgeren, ved
> faktisk ikke om det står der på de større modeller (1d), men du kan vel se
> din isoindstilling i displayet på kameraet.

Jaja, det var også bare en ekstremt ringe joke... :)

--
Mvh.
Jens Christensen