Tromme mønstre
Fra : John Thomsen

Dato : 12-06-01 13:13

I afmagt over ikke at kunne skaffe en trommeslager, er vi gamle drenge
(der spiller country) gået i gang med at forsøge at programmere en
gammel rytmeboks (Yamaha RX17).

Men vi er lidt på Herrens mark mht. korrekte tromme mønstre.

Er der nogle der ligger inde med go'e mønstre?

Vores maskine er indrettet til at kunne lave mønstre, svarende til en
takt ad gangen, og siden kombinere dem i ønsket rækkefølge til en hel
sang. Lige fra at spille samme mønster hele vejen igennem, til at
lægge en intro foran, siden en outro til sidst, evt. break undervejs
og vilkårlig vekslen mellem flere mønstre undervejs.

Venligst
John

Fra : tom dissing

Dato : 12-06-01 13:41

Jeg har et par hundrede midifiler med trommer i.. Interesseret !?
Der er ikke så meget country, tilgengæld er der masser af programmerede
trommer.
Tom

Mail privat !

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 12-06-01 18:05

John Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> lægge en intro foran, siden en outro til sidst, evt. break undervejs
> og vilkårlig vekslen mellem flere mønstre undervejs.

På Hovedbiblioteket i København har de en del ældre bøger med forskellige
trommerytmer bl.a. også country. Jeg kan ikke umiddelbart huske titler eller
forfattere, men du kan søge efter emnet på www.bibliotek.dk

Men der er vel ikke nogle trommemønstre der er *korrekte* - kun nogle der
lyder godt. Den samme takt gentaget i en uendelighed uden variation lyder i
hvert fald ikke godt

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen
-
Kender du en der vil bytte andelslejlighed? Kig på
http://hjem.get2net.dk/footech