Javascriptproblem
Fra : Anders Püschel

Dato : 05-12-00 12:08

Hej!

Om någon kan hjälp mig med detta problem, vore jag väldigt tacksam. Det är
säkert pinsamt enkelt, men jag är blind för lösningen.

Jag vill med hjälp av Javascript att någon ska kunna klicka på någon av ett
antal länkar på en websida, och då ska det öppnas en annan sida I ETT NYTT
BROWSERFÖNSTER. Denna andra sida är ett tredelat frameset, som redan finns på
siten. I detta framesets andra frame vill jag visa olika andra sidor än den som
är förvald i framesettet. (Vilken sida som visas, ska givetvis bero på vilken av
länkarna på den förra sidan som någon har klickat på.) Därför har jag skrivit
följande funktion

function loadforlag(url) {
var myWin = window.open("../forlaget/index.html", "forlag");
myWin.document.frames[1].location.href=url;
}

Den anropar jag på detta sätt:

Detta fungerar alldeles utmärkt på hårddisken, men inte när jag lägger upp det
på siten, då jag istället får felmeddelandet (jag har Microsoft Development
Environment installerad): "'document.frames.1.location' är inte ett objekt"

Vad är fel?

undrar

Anders Püschel
ahp@swipnet.se

The two rules for success in life are:
1) Never tell them everything you know.

..

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-12-00 13:06

"Anders Püschel" <ahp@swipnet.se> wrote in message
[...]
> myWin.document.frames[1].location.href=url;
[...]
> Environment installerad): "'document.frames.1.location' är inte ett
objekt"

Måske skal du bruge "document.frames[1]" og ikke "document.frames.1".

Mvh.

Niels Andersen