Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Info om Braun >Variozoom / 340 SCA
Fra : André Høstrup

Dato : 18-01-06 17:41

Da jeg i dag var ude på en genbrugsplads for at lave noget arbejde, spurge
jeg pænt om jeg lige måtte se i deres elektronik containere, måske var der
noget man kunne bruge, det fik jeg et ja til og fandt en Variozoom / 340 SCA
blitz.

Jeg kender den ikke og vil derfor høre om den er værd at gemme på, den
skulle kun have en lille rep. bunden af batterikassen var sunket ned, så den
ikke virkede, det var det eneste der var galt.

Har testet den manuelt og den giver et meget kraftigt lys fra sig, så den
virker tilsyneladende.

Så al info modtages med kyshånd

--
Mvh. André Høstrup

Fra : waal

Dato : 18-01-06 20:59

"André Høstrup" <meg@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ikke virkede, det var det eneste der var galt.
>
> Har testet den manuelt og den giver et meget kraftigt lys fra sig, så den

En blitz med udskiftelig adapter så den kunne bruges med de autofunktioner
de forskellige kamerafabrikanter indførte i slutningen af 70'erne. Hvis den
virker er det en fin og brugbar blitz til samtidige kameraer. Ledetal
34/100iso 35mm/50mm brændvidde (24x36mm) Zoomhovedet dækker ca. 28mm til
100mm

Systemet hedder "SCA" og er "vokset" fra SCA300 til SCA3000. Standarden blev
brugt af tyske fabrikanter Braun, Metz, Cullmann m.fl. og Metz bruger vel
stadig den nyeste variant.

Der bør stå et 3 ciffret SCAxxx nummer på foden/skoen. Jeg har en liste hvis
du vil vide hvilket kamerafabrikat din er beregnet til

mvh
Michael

Fra : André Høstrup

Dato : 19-01-06 00:21

> Der bør stå et 3 ciffret SCAxxx nummer på foden/skoen. Jeg har en liste
> hvis du vil vide hvilket kamerafabrikat din er beregnet til
>
> mvh
> Michael

Har lige set efter på foden, der står SCA 100

Mvh. André Høstrup

Fra : waal

Dato : 19-01-06 08:52

> Har lige set efter på foden, der står SCA 100
>
> Mvh. André Høstrup

Så er det den første variant af systemet. Hvis der kun er midterkontakten så
har du en ganske almindelig automatisk blitz, og det er da udmærket

Fra : Kenneth K.

Dato : 20-01-06 12:08

On Wed, 18 Jan 2006 17:40:57 +0100, André Høstrup <meg@cool.dk> wrote:

> [...]
> ikke virkede, det var det eneste der var galt.
>
> Har testet den manuelt og den giver et meget kraftigt lys fra sig, så den

Det er en udemærket flash. Alt det tekniske vil jeg ikke sige noget, da
Michael allerede har været der.

Jeg bruger en på et Nikon D70 og får fine billeder ud af det. Den er
kraftig nok til at bounce op i loftet eller i vægge og få velbelyste
billeder. Triggerspændingen er omkring 4 volt, så den skulle være rimelig
sikker at bruge på de fleste nye kameraer.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day