Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
RAW på DVD
Fra : Georg Tranholm

Dato : 13-01-06 22:20

Hej. Inden jeg selv går i gang med forsøget vil jeg lige spørge her i
gruppen om det kan lade sig gøre at brænde RAW og JPG filer ned på DVD RW
skiver?
Sølle 700MB på en CD er jo hurtigt brugt op hvis man vælger udelukkende at
brænde i RAW format.

Georg

Fra : cr

Dato : 13-01-06 22:30

Georg Tranholm wrote:
> [...]
> skiver?
> Sølle 700MB på en CD er jo hurtigt brugt op hvis man vælger udelukkende at

Hvorfor har du ikke lavet en sådan test, med RW skiver kan du jo slette
igen, jeg føler dit spørgsmål tangere noget vås.

Det er ikke for at nedgøre dig, men det virker noget tanketomt.

cr

Fra : Glenn

Dato : 14-01-06 15:32

> Hvorfor har du ikke lavet en sådan test, med RW skiver kan du jo slette
> igen, jeg føler dit spørgsmål tangere noget vås.
>
> Det er ikke for at nedgøre dig, men det virker noget tanketomt.

Det kunne være at han skulle ud og købe en dvd-brænder for at gøre det, så
var det jo nemmere lige at spørge først for at se om det i det hele taget
kunne lade sig gøre.

Desuden er det altid godt at få et godt råd, og det får man aldrig hvis man
ikke spørger.
(og der skal vel også være lidt trafik, i gruppen )

Glenn

Fra : Per

Dato : 13-01-06 22:30

"Georg Tranholm" <tranholm@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> skiver?
> Sølle 700MB på en CD er jo hurtigt brugt op hvis man vælger udelukkende at

eh hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre?

Fra : Jacob

Dato : 14-01-06 00:03

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

> eh hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre?

Husk at bruge gode medier. de billige holder ikke længe. Kodak laver nogle
gode medier i guldfarve.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-01-06 10:20

"Jacob" <bip@bop.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Kodak laver nogle gode medier i guldfarve.

Hvor finder du dem i vore dage ?
Mitsui MAM-A CD'er og DVD'er kan anses for at være erstatningen for Kodaks,
men de er ikke så nemme at få fat på i Danmark.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Brian Lund

Dato : 14-01-06 16:48

> Hvor finder du dem i vore dage ?
> Mitsui MAM-A CD'er og DVD'er kan anses for at være erstatningen for
Kodaks,
> men de er ikke så nemme at få fat på i Danmark.

Verbatim datalife skulle også være gode, men jeg har endnu til gode at
afprøve dem...

Brian

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-01-06 17:29

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Verbatim datalife skulle også være gode, men jeg har endnu til gode at
> afprøve dem...

Jeg bruger selv Verbatim Azo (Super Azo, Advanced Azo+ og hvad det nu ellers
hedder) i en forventning om at de er rimelige gode.

Jeg har ikke kunnet finde nogle faktuelle oplysninger om forventet levetid i
forhold til andre.
Kender du nogen ?
Det tætteste jeg er kommet er grafen på denne side
http://www.inkjetart.com/mitsui/
som syntes at vise at AZO er væsentligt mere holdbare end Mitsui Color, men
lidt dårligere end Mitsui MAM-A

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : emj

Dato : 14-01-06 18:38

Mogens Hansen skrev:

>Jeg bruger selv Verbatim Azo (Super Azo, Advanced Azo+ og hvad det nu ellers
>hedder) i en forventning om at de er rimelige gode.

Står det ikke på dem?
Arcivelife 100 år?

Hilsen emj

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-01-06 19:11

"emj" <emj@> wrote in message

[8<8<8<]
> Står det ikke på dem?
> Arcivelife 100 år?

Ikke så vidt jeg har set - måske har jeg overset det.
Har du et link ?

http://www.verbatim.com/products/product_detail.cfm?product_id=2DE9B1A9-50A5-4CA2-AA74F0E7618419FC&pc_parent=0&type=overview
står der blot "High Performance Super Azo Dye Technology" og "Double Layer
proction technology".

http://www.verbatim.com/products/product_detail.cfm?product_id=C978FF53-78C4-4D3F-8668F92806B5CFDC&pc_parent=76F06320-48F1-485E-8E286B6E0039C276
står der "Superior Archival Life".

Det er ikke særligt konkret hvor lang levetid man kan forvente.

Mitsui opgiver 75 år og 100 år på deres MAM-A skiver.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jacob

Dato : 14-01-06 22:11

> [...]
>
> Det er ikke særligt konkret hvor lang levetid man kan forvente.
>
> Mitsui opgiver 75 år og 100 år på deres MAM-A skiver.

en ting man glemmer er under hvilke forhold de kan holde 75 eller 100 år.
ting som skiftende tempraturer luft fugtighed og hvad luften indeholder
betyder meget. lys betyder også meget.
I mit lille hoved er det med bedst holdbarhed en glas cd. Hvilket jeg endnu
ikke har set som brændbar.

Fra : emj

Dato : 14-01-06 23:18

Mogens Hansen skrev:

>Ikke så vidt jeg har set - måske har jeg overset det.
>Har du et link ?

Ja, nu har jeg
http://212.10.68.96/emj/news/

Hilsen emj

Fra : Georg Tranholm

Dato : 14-01-06 21:25

> Hvorfor har du ikke lavet en sådan test, med RW skiver kan du jo slette
> igen, jeg føler dit spørgsmål tangere noget vås.

Jamen kære ven har du da slet ikke fattet en skid af det hele?? Think you a
little about)
Jeg KUNNE måske selv finde frem til et brugbart resultat
ved at lave mine egne forsøg, men da jeg ved at der her i gruppen findes
personer som KAN og VIL gí en hjælpende hånd når man er ude i et emne man
ikke er helt fortrolig med, valgte jeg altså at spørge...

> Det er ikke for at nedgøre dig, men det virker noget tanketomt.
Har din kat tisset i din havregrød.- eller har du bare haft en normal dårlig
dag Nå men - há en god dag.

Mvh. G. Tranholm

Fra : cr

Dato : 14-01-06 21:48

Georg Tranholm wrote:

> [...]
> ikke er helt fortrolig med, valgte jeg altså at spørge...

> Har din kat tisset i din havregrød.- eller har du bare haft en normal dårlig

Der blev svaret på, hvad du skrev og ikke hvad du formodede vi skulle
gætte på hvad du mente.

cr

Fra : abacus

Dato : 14-01-06 00:04

Per skrev:

> [...]
Har 2 dwd-rw- som midlertidigt lager for fotos før jeg katalogiserer
dem på dvd'er.
Så det kan det sagtens.
MVH
Niels

Fra : Georg Tranholm

Dato : 14-01-06 09:32

"abacus" <msteenstrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

Per skrev:

Har 2 dwd-rw- som midlertidigt lager for fotos før jeg katalogiserer
dem på dvd'er.
Så det kan det sagtens.
MVH
Niels

Glædeligt. Så er det jo bare med at komme i gang...
Mange tak for hjælpen.
Mvh.
Georg

Fra : abacus