Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Batterier til Canon Powershot A520
Fra : Uncle Evil@home

Dato : 12-01-06 23:17

Hej,

Min søster har lige købt et Canon PowerShot A520, og læser så i manualen
at hun kun må bruge Canon's genopladelige batterier til det.
Det kører på 2 AA batterier, som hun har nogle stykker liggende af i
forvejen, men dem kan hun så, iflg. manualen, ikke bruge.
Kan det passe, eller er det lidt a la Compaq, der sagde at man SKULLE
bruge deres ram klodser i deres maskiner, klodser der kostede både 10 og
20 gange mere end alm. dødelig ram, og hvor det i virkeligheden var
sådan at de sagtens kunne køre med alm. pc100 ram klodser?

Med andre ord, kan hun blæse højt og flot på manualen, og bruge de NiMH
batterier hun har, eller skal hun ud og købe canon's?
Nogen der har erfaringer med det?

På forhånd tak,

Jakob Færch-Jensen

Fra : Carsten Saugmann

Dato : 12-01-06 23:54

Jeg har faktisk også en søster der har det pågældende kamera.

Det fungerer fint med andre mærker af batterier. Og gode billige batterier
kan man i øvrigt få hos www.batterier.dk

Mvh/Carsten-S

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 13-01-06 00:00

Carsten Saugmann wrote:
> Jeg har faktisk også en søster der har det pågældende kamera.
>
> Det fungerer fint med andre mærker af batterier. Og gode billige batterier
> kan man i øvrigt få hos www.batterier.dk
>
> Mvh/Carsten-S

Aight, cool nok -og jeg kender godt batterier.dk, men hun har vist lige
købt en oplader med 4AA batterier for 89,-, i Ghetto, så hun skulle være
dækket ind :)

/Jakob

Fra : Max

Dato : 13-01-06 00:07

Hej

> Med andre ord, kan hun blæse højt og flot på manualen, og bruge de
> NiMH batterier hun har, eller skal hun ud og købe canon's?

Det vil jeg da absolut mene, hun skal bare huske at putte original
batteriet i hvis hun sender det til service.

Mvh Max

Fra : js

Dato : 13-01-06 10:16

> Det vil jeg da absolut mene, hun skal bare huske at putte original
> batteriet i hvis hun sender det til service.
>
> Mvh Max

Det er sikker en god ide, men de vil næppe kunne frasige sig
reklamations pligten så længe det er samme amp.og v. od det er de.
Noget andet er hvis man putter billige en gangs batterier i og de løber
tør for strøm, og lækker .

Jørgen O

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 13-01-06 10:43

Max wrote:
> Det vil jeg da absolut mene, hun skal bare huske at putte original
> batteriet i hvis hun sender det til service.
>
> Mvh Max

Original batterierne var 2 alm. AA batterier, og dem kunne jeg da aldrig
finde på at gå og gemme -det var noget andet, hvis kameraet blev leveret
med 2 genopladelige Canon batterier, så ville jeg også gøre som du
siger. Som det er nu, mener jeg ikke at det betyder så meget.

/Jakob

Fra : js

Dato : 13-01-06 11:45

Uncle Evil@home skrev:

> [...]
> med 2 genopladelige Canon batterier, så ville jeg også gøre som du
> siger. Som det er nu, mener jeg ikke at det betyder så meget.

oprindelig lød teksten sådan

"Min søster har lige købt et Canon PowerShot A520, og læser så i
manualen at hun kun må bruge Canon's genopladelige batterier til det.
Det kører på 2 AA batterier"
Vi kan jo ikke vide at det er alm. batterier.
Men ok brug du bare alle batterier der passer uanset om det er Canon
eller ej.
Ved reparation sender du den ind uden baTterier. de er "opbrugte"

Jørgen O

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 13-01-06 21:22

js wrote:

> [...]
> Det kører på 2 AA batterier"
> Vi kan jo ikke vide at det er alm. batterier.
Godt ord igen! Det var ikke for at negligere rådet, blot for at ridse op
hvordan situationen var. :)

> Men ok brug du bare alle batterier der passer uanset om det er Canon
> eller ej.
Ja, det var også det jeg var kommet frem til..

> Ved reparation sender du den ind uden baTterier. de er "opbrugte"
Yessir!

Go' weekend, og tak for hjælpen!

/Jakob

Fra : Nygaard

Dato : 13-01-06 12:17

> Med andre ord, kan hun blæse højt og flot på manualen, og bruge de NiMH
> batterier hun har, eller skal hun ud og købe canon's?
> Nogen der har erfaringer med det?

Der er ingen tvivl om at andre AA batterier kan bruges.
Spørgsmåler er hvad det gør ved reklamationsretten og en eventuel udvidet
garanti. Det er vel nok mere et spørgsmål til dk.videnskab.jura

/Nygaard

Fra : HKH Chr.

Dato : 15-01-06 20:12

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> wrote in message

> [...]
> Spørgsmåler er hvad det gør ved reklamationsretten og en eventuel udvidet
> garanti. Det er vel nok mere et spørgsmål til dk.videnskab.jura

HE HE smart fra Canon.....nu mangler bil producenterne så bare at sige at
man skal køre på 'deres' benzin for at reklamationsretten skal gælde...