Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kvalitet af ikke original blæk ??
Fra : Peter Vistesen

Dato : 11-01-06 19:38

Hej i gruppen

Vi er sikkert mange her der her der har eksperimenteret med diverse foto
papire, og printer settings, for at få det bedste resultat fra vores
printer, men hvordan er det med uorginale blæk patroner ?

Jeg spørg egentlig fordi jeg går med tanken om at købe et ink-system til min
printer, det kunne være noget som denne ...
http://cgi.ebay.com/900ml-Pigment-Bulk-Ink-System-for-Epson-R200-R300-R320_W0QQitemZ6838598572QQcategoryZ101337QQrdZ1QQcmdZViewItem

hvori forhandleren skriver.. high quality Pigment Ink(match the quality of
Epson Dura-Brite Ink, feature UV, fade, and water resistance)
og det er jo store ord, findes der et sted hvor man kan finde info ang blæk
kvalitet ?

Og er der nogen her der har erfaring med ink-systemer, og den tilhørende
u-orginale blæk ?

Ser frem til at høre fra jer.

--

Venlig hilsen
Peter Vistesen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-01-06 20:15

"Peter Vistesen" <p_vistesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
blæk
> kvalitet ?
>
> Og er der nogen her der har erfaring med ink-systemer, og den tilhørende

Der var lige en test i TV, der viste, at hvis man har lidt kritisk sans,
skal man bruge originalt blæk til fotoprint. Det var en Canon-printer.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : michael bs

Dato : 11-01-06 21:01

> Der var lige en test i TV, der viste, at hvis man har lidt kritisk sans,
> skal man bruge originalt blæk til fotoprint. Det var en Canon-printer.
> [...]

Hvilket tv-program var det?

mvh Michael

Fra : Peter Vistesen

Dato : 11-01-06 21:19

Jeg har fundet 2 forskellige slags blæk til salg, den ene benævnt Dyi ink,
og den ande benævnt Pigment ink, den sidstnævnt skulle være den bedste, men
jeg har ikke kunnet finde noget bevis, eller test som understøtter dette.

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-01-06 21:48

Peter Vistesen skrev:
> [...]
> jeg har ikke kunnet finde noget bevis, eller test som understøtter dette.

Mon ikke du mener dye og pigment. Dye til nogle printere, pigment til
andre, men jeg tør ikke sige om nogle printere evt. kan begge dele.
Og hvis jeg ikke husker forkert: Canon & HP: dye, Epson Photo: pigment
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17

Fra : Max

Dato : 11-01-06 22:15

Hej

> Mon ikke du mener dye og pigment. Dye til nogle printere, pigment til

Der menes nok DIY "Do It Yourself".

Ps: Dye er bl.a. stoffarver og det er pigmentbaseret.

Mvh Max

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-01-06 22:21

http://www.lyson.com/ukhome.html

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-01-06 22:27

http://redriverpaper.com/blog/2005/09/dye-or-pigment-ink.html
http://www.inkjetmall.com/store/techsupport/ts-media-and-ink.html
http://www.digitalartsupplies.com/sima.html
http://www.encad.com/Inks/Kodak_Printer_Inks/index.asp

Fra : Max

Dato : 11-01-06 22:57

Hej Ole

Jeg må jo give dig ret, så lærte jeg også noget idag. Men det er underlig
at når man køber farvepulver i dåser, ja så står der Dye på dem, og det
gør der også på den flaske hårfarve konen bruger.

Mvh Max

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-01-06 05:45

Max skrev:
> [...]
> at når man køber farvepulver i dåser, ja så står der Dye på dem, og det
> gør der også på den flaske hårfarve konen bruger.

Dye er opløst farvestof. Pigment er opslemmet (uopløst)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-01-06 21:36

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:43c563e9$0$1760$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvilket tv-program var det?

Rabatten.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mejdahl

Dato : 11-01-06 23:14

> Rabatten.
>
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
Hvor var det lige man kunne finde det "Test billede" de brugte.
VH Jens

Fra : Max

Dato : 12-01-06 00:08

Hej

> Hvor var det lige man kunne finde det "Test billede" de brugte.

http://www.pressefotografforbundet.dk/teknik/filer.php

Og artiklen er her

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0110135915.htm

Mvh Max

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-01-06 19:00

Det her program http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0110135915.htm

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-01-06 21:54

Preben Riis Sørensen skrev:
> [...]
>

> Der var lige en test i TV, der viste, at hvis man har lidt kritisk sans,
> skal man bruge originalt blæk til fotoprint. Det var en Canon-printer.

Lyson har et velrennomeret sortiment, også som Continuos Ink System med
profiler. Desværre endnu ikke til Epson R 2400. Og dansk forhandler, men
det ser du på deres side.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17
http://home.tiscali.dk/muggler

Fra :

Dato : 11-01-06 23:18

> Lyson har et velrennomeret sortiment, også som Continuos Ink System med
> profiler. Desværre endnu ikke til Epson R 2400. Og dansk forhandler, men
> [...]

Også Permajet http://www.permajet.com/ laver en rigtig god blæk, passer så
godt til Epson 2100 at jeg ikke kan se forskel. Permajet har også CIS
system, hvor jeg desværre måtte gi op. Jeg har nu investeret i tomme
blækpatroner der kan genfyldes, hvilket fungere ganske glimrende.
Hilsen henrik

Fra : js

Dato : 11-01-06 21:57

Peter Vistesen skrev:

> Og er der nogen her der har erfaring med ink-systemer, og den tilhørende
> u-orginale blæk ?
>
> Ser frem til at høre fra jer.

Prøv at se denne link

http://www.dinside.no/php/art.php?id=30277&=katnav